روش های کاربردی افزایش ترافیک سایت

آیا به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید؟ در دنیای امروز، جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی روش های کاربردی و ترفندهای خلاقانه برای افزایش ترافیک سایت می‌پردازیم.

با مطالعه این مقاله، خواهید آموخت که چگونه با استفاده از روش های کاربردی و ترفندهای خلاقانه، ترافیک سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

منظور از ترافیک سایت، تعداد کاربرانی است که از سایت و صفحات آن بازدید می‌کنند. ترافیک سایت یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مهم در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که میزان اثربخشی استراتژی‌های مرتبط با سئو را نشان می‌دهد.

جایگاه صفر گوگل را تسخیر کنید

 جایگاه صفر یا فیچر اسنیپت:   اولین نتیجه جستجوی گوگل (P0) است که در بالای نتایج ارگانیک نمایش می شود و هدف گوگل این است که  کاربران بدون نیاز به کلیک بر روی نتایج پاسخ خود را دریافت کنند.

بدون شک افزایش ترافیک سایت، یکی از مهم‌ترین اهداف صاحبان وب‌سایت، متخصصان سئو و بازاریابان دیجیتال است. سایت‌های فروشگاهی از جذب ترافیک بیشتر در جهت افزایش مشتریان خود، وب‌سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها در جهت افزایش بازدید مطالب و درآمد بیشتر از تبلیغات می‌توانند سود ببرند؛ بنابراین مهم است که روش‌های رشد ترافیک وب‌سایت را بشناسید و آن‌ها را به کار بگیرید. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با انواع راه های افزایش ترافیک ‌سایت آشنا شوید.

افزایش ترافیک سایت چیست؟

افزایش ترافیک سایت چیست؟

تمامی فعالیت‌های حوزه بازاریابی دیجیتال، مخصوصا بهینه سازی و سئو سایت، در تلاش برای افزایش ترافیک سایت و تبدیل این ترافیک به مشتری انجام می‌شود. روش‌های مختلفی برای این افزایش وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند.

روش‌های رایگان، ترافیک ارگانیک و طبیعی را وارد سایت شما می‌کنند که نرخ تبدیل آن 10 تا 13 برابر بیشتر از ترافیک غیر رایگان است. کاربرانی که به دلیل یافتن پاسخ یک پرسش یا نیاز برای خرید یک محصول یا خدمت خاص، عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنند، انگیزه بیشتری هم برای خرید دارند. همین‌طور اعتماد کاربران به رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو بیشتر است و می‌دانند که حتما این سایت، کیفیت بالاتری داشته که رتبه‌های اول را کسب کرده است؛ بنابراین با کسب رتبه‌های بالا در نتایج، ترافیک بیشتر و همین‌طور مشتری بیشتری به دست می‌آورید.

روش‌های افزایش ترافیک سایت

در ادامه به روش‌هایی که باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شوند اشاره می‌کنیم و به طور کامل آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

محتوای مفید بنویسید (محتوایی که به سوالات کاربران پاسخ دهد)

بیشتر محتوای متمرکز بر SEO به این مورد خلاصه می‌شود که به سوالات افرادی که در فضای آنلاین مطرح می‌کنند، پاسخ دهید. گوگل و موتورهای جستجوی جایگزین در درجه اول برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران وجود دارند. اگر بتوانید به سؤالات مرتبط به موضوع وب‌سایت خود پاسخ دهید، گوگل نیز ترافیک را به سایت شما ارسال می‌کند؛ اما چگونه می‌توانید این سوالات را پیدا کنید؟

پاسخ، استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. کلمات و عبارات کلیدی اصلی حوزه کاری خود را جستجو و سوالات و عبارات مرتبط با آن‌ها را استخراج کنید و در مورد آن‌ها محتوا بنویسید. می‌توانید از این چارچوب ساده برای نوشتن محتوای مفید استفاده کنید:

  • برای یافتن یک سوال پرتکرار، تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید.
  • مقاله‌ای بنویسید که به این سوال پاسخ دهد.
  • اصول سئو محتوایی را برای مقاله خود رعایت کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تعداد کلمات به اندازه کافی طولانی است تا به سؤال پاسخ کامل دهید.
  • مقاله خود را بازبینی کنید.
  • مقاله را منتشر کنید و این فرایند را برای موضوعات دیگر تکرار کنید.

محتوای همیشه سبز بنویسید

محتوای همیشه سبز، محتوایی است که پس از انتشار همچنان جستجو می‌شود و برای کاربران جذابیت دارد. برخی از محتواها به سرعت منسوخ می‌شوند، در حالی که محتوای همیشه سبز، می‌تواند در طول زمان یک جریان مستمر از ترافیک جستجو و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به ارمغان بیاورد. محتوای همیشه سبز می‌تواند شامل مواردی مانند واژه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و راهنماهای مبتدیان، مصاحبه با افراد مختلف، بررسی تاریخچه موضوعات مختلف و معرفی کتاب و مرور و خلاصه کردن آن‌ها باشد.

محتوای طولانی تولید کنید

عدد مشخصی برای اندازه محتوا وجود ندارد و تعداد کلمات ایده ال برای محتوای شما، میزانی است که موضوع را به طور کامل پوشش می‌دهد. با این حال، مشاهده شده است که محتوای طولانی‌تر بهترین کارکرد را دارد؛ طبق تحقیقی که سایت Backlinko انجام داده است به طور متوسط محتوای با حدود 1900 و 2000 کلمه، رتبه‌های بالاتری نسبت به محتواهای کوتاه‌تر کسب می‌کنند.

افزایش ترافیک وبسایت

چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید محتوای طولانی بنویسیم؟

  • محتوای طولانی‌تر معمولاً در مقایسه با محتوای کوتاه‌تر رتبه بهتری کسب می‌کند.
  • هر چه محتوا طولانی‌تر باشد، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.
  • محتوا به موضوع جستجو شده مرتبط‌‌تر است که از نظر گوگل بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.
  • می‌تواند به تبدیل خوانندگان به مشتری کمک کند.

استفاده مجدد از محتوا

این روش، به صورت حرفه‌ای توسط Garyvee استفاده می‌شود. به این صورت که از محتوای تولید شده به صورت قالب‌های دیگر از محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر پادکستی تولید کردید که استقبال خوبی از آن شده است، می‌توانید از آن به عنوان یک وبلاگ جدید استفاده کنید؛ یا اگر یک ویدیوی طولانی در یوتیوب منتشر کردید، می‌توانید بخش‌های کوتاهی از آن را در اینستاگرام خود منتشر کنید.

این کار باعث می‌شود تمام کانال‌های ارتباطی شما با مخاطبان فعال باشند و بتوانید کاربران را بین کانال‌های خود مخصوصا وب‌سایت هدایت کنید و ترافیک آن‌ها را افزایش دهید. می‌توانید محتواهای زیر را به هم تبدیل کنید و از آن‌ها استفاده کنید:

  • ویدئوی وبینارها > ویدیوهای کوتاه شبکه‌های اجتماعی
  • پست‌های قدیمی وبلاگ > کتاب‌های الکترونیکی
  • مصاحبه‌ها > پست‌های وبلاگ یا کتاب‌های الکترونیکی
  • تصاویر > پست پینترست
  • پرسش و پاسخ > پست وبلاگ
  • آمارهای مرتبط با صنعت > پست‌های توییتر
  • پست وبلاگ > پادکست

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی روشی نسبتاً ارزان، اما موثر برای دستیابی به مخاطبان است. در ادامه چند قدم ضروری برای افزایش ترافیک با بازاریابی ایمیلی را بیان می‌کنیم:

  • یک لیست از ایمیل‌های کاربران تهیه کنید.
  • نرم‌افزار یا پلتفرم ایمیل مارکتینگ مناسب را انتخاب کنید.
  • از عناوین چشم‌نواز استفاده کنید.
  • دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به ایمیل‌های خود اضافه کنید.
  • یک CTA (Call to Action) اضافه کنید.
  • ایمیل‌های زیاد ارسال نکنید.
  • مطمئن شوید که ایمیل شما روی موبایل به خوبی نمایش داده می‌شود و همچنین به عنوان اسپم شناخته نمی‌شود.

پست مهمان (Guest Post) بنویسید

پست مهمان به این معنی است که برای سایتی غیر از سایت خودتان یک پست وبلاگ می‌نویسید و در عوض، به سایت خود لینک می‌دهید. این کار ترافیک بیشتری را به سایت شما ارسال و به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این بخش، یافتن وب‌سایت‌های مناسبی است که مایل به پذیرش و انتشار پست‌های مهمان شما باشند. برای انتشار پست‌های مهمان، بهتر است از وب‌سایت‌هایی استفاده کنید که هم ترافیک بالایی دارند و هم به حوزه کاری شما مرتبط هستند تا بتوانید کاربرانی را جذب کنید که احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری زیاد باشد.

البته نگارش و انتشار پست‌های مهمان، یک خیابان دو طرفه است. این‌طور نیست که فقط بتوانید برای سایت‌های دیگر محتوا بنویسید. از افراد دیگر نیز دعوت کنید تا برای شما وبلاگ بنویسند. به شرطی که مقاله‌ای با کیفیت بالا و اصلی بنویسند که برای مخاطبان شما جالب باشد. به این صورت، نه تنها محتوای جدیدی در سایت خود دریافت می‌کنید، بلکه وبلاگ نویس مهمان احتمالاً مقاله را تبلیغ می‌کند و ترافیک بیشتری را به سایت شما می‌آورد.

محتوای خود را در شبکه های آنلاین مربوطه تبلیغ کنید

امروزه در بسیاری از حوزه‌ها در شبکه های اجتماعی، گروه‌های آنلاینی وجود دارند که افراد فعال یا علاقه‌مند در آن حوزه درباره موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. گروه‌های تلگرام، ردیت و فیسبوک از این موارد هستند که به شما برای دیده شدن و افزایش ترافیک وبسایت کمک می‌کنند.

برای وب‌سایت خود بک لینک ایجاد کنید

لینک‌های معتبر و سایت‌های مرتبط مانند رای اعتماد برای سایت شما هستند. اگر وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا به سایت شما لینک می‌دهند، این به شما اعتبار بیشتری می‌دهد؛ بنابراین یافتن وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر برای دریافت بک لینک، باعث جذب ترافیک هدفمند برای سایت شما خواهد شد.

برای محتوای خود از فیچر اسنیپت‌ها استفاده کنید

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می کنید در بالای صفحه سرپ و نتایج (جایگاه صفر گوگل) عبارتی توضیحی که میتواند پاسخ کوئری سرچ شده باشد نمایش داده می شود، این همان نمایش فیچر اسنیپت است؛ کادری محتوایی که مستقیماً در زیر نتایج جستجو در گوگل ظاهر می‌شود و به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که به کاربران پاسخی سریع به درخواست جستجوی خود ارائه دهد. فیچر اسنیپت ها می‌توانند یک راه عالی برای ارسال ترافیک به سایت شما باشند، به خصوص اگر از قبل، محتوای رتبه‌بندی شده‌ای داشته باشید؛ زیرا باعث افزایش کلیک سایت می‌شوند.

در نمودار زیر که در سایت Hubspot منتشر شده است، مقایسه‌ای بین نرخ کلیک در نتایج جستجوی بدون فیچر اسنیپت (خط آبی رنگ) و با اسنیپت (خط نارنجی رنگ) انجام شده که می‌توانید اختلاف این دو را مشاهده کنید:

افزایش کلیک سایت

شناسایی و بهبود صفحات با عملکرد ضعیف

اگر با گوگل آنالیتیکس آشنا هستید (که پیشنهاد می‌شود حتما از این ابزار استفاده کنید) از داشبورد و در قسمت Behaviour گزینه Site Content و سپس Landing Pages را انتخاب کنید؛ سپس ستون Sessions را انتخاب کنید تا از کم به زیاد مرتب شود. با انجام این کار تصویری مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

راه های افزایش ترافیک سایت

با این کار می‌توانید صفحات با کمترین میزان ترافیک را شناسایی کنید. با تحلیل این صفحات، مقایسه کنید که چه عواملی باعث شده‌اند این صفحات نسبت به صفحات پرترافیک، ضعیف عمل کنند و سعی کنید این موارد را برطرف کنید. همچنین ابزار دیگری که در این رابطه به شما کمک می‌کند، سرچ کنسول گوگل است که در بخش Performance می‌توانید اطلاعات مفیدی از عملکرد صفحات سایت خود دریافت کنید. 

بیشتر بخوانید: آموزش سرچ کنسول

منابع ترافیک ورودی سایت خود را بهبود دهید

در گوگل آنالیتیکس از قسمت Acquisition و سپس All Traffic گزینه Source/Medium را انتخاب کنید. بدین ترتیب می‌توانید مشاهده کنید که ترافیک سایت شما از چه منابعی تامین می‌شود.

نحوه افزایش ترافیک سایت

به کمک اطلاعات این قسمت می‌توانید ببینید کدام منابع برای شما ترافیک بیشتری به ارمغان آورده‌اند و همچنین کدام منابع عملکرد ضعیفی داشته‌اند و با بررسی و تحلیل آن‌ها، ترافیک سایت خود را از این منابع بیشتر کنید.

کلمات کلیدی با پتانسیل جذب ترافیک بالا را هدف قرار دهید

یکی از راه‌های افزایش ترافیک سایت، تمرکز روی کلمات کلیدی مناسب و کسب رتبه در آن‌ها است. در بین کلمات کلیدی حوزه کاریتان، دنبال کلماتی بگردید که هم میزان جستجوی بالایی دارند و هم رقابت در آن‌ها شدید نیست. این کار را به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs و KWFinder می‌توانید انجام دهید.

کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) را هدف قرار دهید

کلمات کلیدی بلند، عبارت‌های بیش از سه کلمه هستند که ر

قابت در آن‌ها کمتر است؛ اما میزان سرچ آن‌ها نیز پایین‌تر است، با طولانی شدن کلمات کلیدی، نرخ تبدیل افزایش می‌یابد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی بلند، علاوه بر استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید به راحتی از گوگل استفاده کنید. از سه روش می‌توانید به کمک گوگل کلمات کلیدی بلند را شناسایی کنید:

  • Autocomplete: شروع به تایپ کلمه کلیدی اصلی خود کنید، سپس خود گوگل مواردی که بیشتر توسط کاربران جستجو شده‌اند را نمایش می‌دهد.
  • People Also Ask: کمی پایین‌تر در صفحه نتایج جستجو، می‌توانید این قسمت را مشاهده کنید.
  • Related Searches: در انتهای صفحه نتایج جستجو، می‌توانید جستجوهای مرتبط را مشاهده کنید.

لینک سازی داخلی را جدی بگیرید

لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگری در همان سایت لینک می‌دهند. افزودن پیوندهای داخلی می‌تواند:

  • به بازدیدکنندگان (و موتورهای جستجو) کمک کند تا در وب‌سایت شما حرکت کنند.
  • ساختار سایت شما بهبود ببخشد.
  • اعتبار صفحات و سایت شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: محتوای ستونی یاpilar content چیست؟

مطمئن شوید که سایت شما ریسپانسیو است

تقریبا همه یک گوشی هوشمند دارند و توسط آن در گوگل جستجو می‌کنند. این تعداد زیاد از کاربران گوشی‌های هوشمند، گوگل را وادار کرد تا برای تجربه کاربری برای این نوع کاربران، اهمیت زیادی قائل شود. ریسپانسیو بودن سایت به این معناست که سایت شما در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند به درستی نمایش داده شود و هیچ به هم ریختگی و اختلالی در نمایش و عملکرد آن وجود نداشته باشد.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

سرعت لود صفحه یک عامل رتبه‌بندی مستقیم است و همچنین می‌تواند به‌طور غیرمستقیم از طریق افزایش نرخ پرش بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد. سرعت صفحه برای کاربران مهم است. به این فکر کنید، اگر یک صفحه وب برای شما به کندی بارگذاری می‌شود، چه کار می‌کنید؟ صبر می‌کنید تا لود شود یا آن را می‌بندید و به سایت دیگری می‌روید؟ به احتمال زیاد آن سایت را ترک می‌کنید.

صفحات سریع‌تر برای نگه داشتن افراد در سایت شما کارآمدتر هستند و گوگل هم این را می‌داند. به همین دلیل در سال 2010 اعلام کرد که سرعت لود صفحه به عنوان یک عامل رتبه‌بندی برای سئو محسوب می‌شود. همچنین جان مولر از گوگل می‌گوید که مطمئن شوید تا صفحات وب در کمتر از 2 تا 3 ثانیه برای کاربران نمایش داده ‌شوند. برای این کار می‌توانید کارهایی مانند فشرده‌سازی تصاویر، استفاده از تم‌های سبک وردپرس و دریافت یک سرویس هاستینگ خوب را انجام دهید. همچنین به کمک سایت‌هایی مانند GTMetrix می‌توانید سایت خود را آنالیز کرده و عواملی را که باعث کاهش سرعت سایت شما می‌شوند، شناسایی و برطرف کنید.

دکمه‌های اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی را به سایت خود اضافه کنید

فراموش نکنید که اشتراک‌گذاری محتوای سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی، برای کاربران فراهم کنید. این گزینه‌ها باعث می‌شوند تا کاربران در صورت رضایت از محتوای شما، آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و همین اتفاق باعث می‌شود تا سایت شما بیشتر دیده شده و ترافیک بیشتری وارد سایت شود.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

امروزه بسیاری از کاربران، زمان زیادی از روز را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. اکثر آن‌ها صفحات مربوط به حداقل یک کسب‌وکار را در شبکه‌های اجتماعی دنبال و با محتوای آن تعامل برقرار می‌کنند. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش آگاهی از برند شما، دسترسی به مخاطبان بیشتر، اشتراک‌گذاری بیشتر محتوا و از همه مهم‌تر هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت می‌شود. همچنین میزان وایرال شدن مطالب در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که وایرال شود، یک برگ برنده برای برند و کسب‌وکار خود دارید. منظور از وایرال شدن، میزان اشتراک‌گذاری و تعامل زیاد از سمت مخاطبان است.

شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

گوگل ادز را فراموش نکنید

به کمک گوگل ادز، به راحتی می‌توانید در کلمات کلیدی مرتبط دیده شوید و سایت شما بالاتر از بقیه نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد. در ادامه به برخی مزایای استفاده از گوگل ادز اشاره می‌کنیم:

تبلیغات خود را هدف‌گذاری کنید

هدف‌گذاری به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را برای دسترسی به افرادی که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند، نشان دهید. گوگل ادز روش‌های مختلفی را برای هدف‌گذاری ارائه می‌دهد مانند:

  • بر اساس کلمات کلیدی
  • بر اساس سن، مکان و زبان کاربران
  • بر اساس بازه زمانی مشخص و دفعات تکرار تبلیغ
  • بر اساس دستگاه‌های کاربران

هزینه‌های خود را کنترل کنید

Google Ads امکان کنترل هزینه‌های شما را می‌دهد. هیچ حداقلی وجود ندارد و شما می‌توانید انتخاب کنید که در ماه، در روز و برای هر تبلیغ، چقدر هزینه کنید. همچنین فقط زمانی پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند.

موفقیت تبلیغ خود را بسنجید

با Google Ads، اگر شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، متوجه خواهید شد. همچنین با بررسی اینکه کدام تبلیغ، کلیک بیشتری دریافت کرده، متوجه خواهید شد که چگونه روی تبلیغات خود سرمایه‌گذاری کنید که بازده تبلیغات شما افزایش یابد.

کمپین‌های خود را مدیریت کنید

گوگل ادز همچنین ابزارهایی را برای مدیریت و نظارت آسان حساب‌ها به شما ارائه می‌دهد. اگر چندین حساب گوگل ادز را مدیریت می‌کنید، My Client Center (MCC) ابزار قدرتمندی است که می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی همه حساب‌های گوگل ادز خود را از یک مکان مشاهده و مدیریت کنید.

همچنین می‌توانید حساب گوگل ادز خود را به‌صورت آفلاین با Google Ads Editor مدیریت کنید، برنامه‌ای رایگان و قابل دانلود برای دسکتاپ که به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی، تغییراتی را در حساب خود ایجاد کنید. با Google Ads Editor می‌توانید اطلاعات حساب خود را دانلود کنید، کمپین‌های خود را به صورت آفلاین ویرایش کنید و سپس تغییرات خود را در گوگل ادز بارگذاری کنید.

جمع‌بندی

رقابت کسب‌وکارها برای کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو روز به روز بیشتر می‌شود؛ زیرا می‌دانند کسب رتبه بالاتر به معنی ترافیک بیشتر، نرخ تبدیل بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر است. در این مقاله به طور کامل به نحوه افزایش ترافیک سایت به روش‌های رایگان و غیر رایگان پرداختیم. نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید، این است که تمام این روش‌ها و فرایندها وقتی اثربخش هستند که به طور مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. افزایش ترافیک یکی از اهداف سئو سایت است که نیازمند تدوین استراتژی موثر و بررسی نتایج حاصل از آن است. امیدواریم بتوانید با پیاده‌سازی این روش‌ها رتبه و ترافیک وب‌سایت خود را بهبود ببخشید.

همچنین بخوانید
لینک سازی چند مرحله‌ای روشی در لینک‌سازی است که در آن برای لینک‌های سایت لینک می‌سازیم. هدف این کار قدرت بخشیدن به لینک‌هایی است که به صورت مستقیم به سایت داده شده‌اند تا page rank آنها افزایش پیدا کرده و به سایت اصلی منتقل شود. 
با مطالعه این مقاله، با مفهوم نرخ پرش آشنا می‌شوید و راهکارهای عملی برای کاهش آن را می‌آموزید. با به کارگیری این ترفندها، شاهد افزایش تعامل کاربران و بهبود رتبه سایتتان در موتورهای جستجو خواهید بود.
بک لینک چیست؟ بک لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود. اما چرا بک لینک در سئو اهمیت دارد و آیا خرید و فروش بک لینک برای سئو مفید هستند یا به رتبه سایت ضرر می زند؟
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
amir

در مورد جایگاه صفر یا فیچر اسنیپت ها بیشتر توضیح بدید. چکار کنیم که صفحه ما رو جایگاه صفر نمایش بده؟ کد خاصی داره؟

Agahi90.ir

بسیار نکته های جالبی داشت

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.