قیمت سئو

بسیاری از مدیران کسب‌وکارها به اهمیت فضای مجازی و اینترنت، به خصوص نقش پررنگ گوگل در تصمیم‌گیری‌های مردم پی برده‌اند، حتی قبل از اقدام برای طراحی یک سایت به فکر دیده شدن آن در صدر نتایج گوگل هستند. اولین و بزرگترین سوال ذهنی که برای هریک از این مدیران ایجاد می‌شود این است که بودجه لازم برای ارتقای رتبه سایت چقدر است؟ پس از هزینه مهم‌ترین دغدغه آنها اعتماد به یک شرکت معتبر برای انجام تعهدات خود است. با توجه به اینکه هیچ تعرفه ثابتی برای کارسئو وجود ندارد این اعتبارسنجی بسیار دشوار خواهد بود. بله درست است در کارهای خدماتی به خصوص سئو که کاری کاملا تخصصی محسوب می‌شود، هیچ تعرفه ثابتی وجود ندارد و هر شرکت بر اساس میزان تخصصی که در این زمینه دارد و زمانی که برای به ثمر رساندن پروژه صرف می‌کند تعرفه ویژه خودش را دارد. در ادامه توضیح نحوه روش‌های مختلف برآورد هزینه برای انجام خدمات سئو آمده است. 

روش‌های مختلفی برای انجام خدمات سئو وجود دارد

قبل از اینکه در مورد قیمت سئو صحبت کنیم باید در نظر داشته باشیم که روش‌های مختلفی برای انجام خدمات سئو وجود دارد. فعالیت‌های سئو که مطابق با قوانین و راهنمایی های گوگل انجام می شود را سئو سفید می نامند، برخی از مواردی که در سئو سفید از اهمیت بالایی برخوردار هستند بهبود کیفیت طراحی سایت از نظر سرعت لود شدن صفحات، خروجی قالب، تجربه کاربری، نحوه نمایش سایت روی موبایل، ارتباط داخلی صفحات و... است و همچنین تولید محتوای مفید برای کاربر در سئو سفید از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش های سئو سیاه شامل مواردی می شود که خارج از قوانین گوگل است و اگر گوگل متوجه شود که وب‌سایتی از این روش ها برای بهبود رتبه سایت خود استفاده می کند، آن سایت را جریمه می کند. استفاده از سئو سیاه می تواند همه زحمات شما بر روی سایت را هدر دهد و باعث نابودی رتبه‌های سایت شما شود.

تشخیص اینکه سئو کار از چه روشی استفاده می‌کند، شاید در ابتدا کار ساده‌ای نباشد، اما نوع قراردادهای سئو و همچنین هدف‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود می‌تواند تا حدود زیادی این موضوع را مشخص کند. به عنوان مثال قراردادهایی که صرفا بر اساس رتبه گرفتن سایت روی کلمات کلیدی به‌خصوص انجام می‌شود و تسویه قرارداد در هنگام کسب رتبه در صفحه اول گوگل است (یا رتبه خاصی در گوگل) قطعا منجر به این موضوع خواهد شد که سئو کار از روش های سیاه مانند خرید بک لینک و... برای به‌دست آوردن نتیجه استفاه کند. زیرا در صورت استفاده از روش‌های صحیح و اصولی نمی‌تواند پروژه را به نتیجه مناسب برساند و مجبور است که چنین کاری بکند!

پروژه‌هایی که بر مبنای سئو سفید منعقد می‌شود به صورت درازمدت و سالانه هستند و شخصی که کار سئو سایت شما را انجام می‌دهد کاملا شفاف به شما گزارش می‌دهد که وضعیت سایت به چه صورت است و چه برنامه‌ای برای توسعه آن دارد. از طرف دیگر با افزایش اعتبار سایت در گوگل، رتبه سایت در مجموعه مختلفی از کلمات کلیدی بهبود می‌یابد و به دلیل ادامه‌دار بودن قرارداد، سئو کار می‌داند که اگر از روش‌های  سئوی سیاه استفاده کند وضعیت سایت نابود می‌شود و دلیلی برای این کار وجود ندارد. بنابراین هزینه قراردادهای سئو با توجه به نوع پروژه‌های انجام شده و همچنین نوع خدماتی که کارفرما از مجری دریافت می‌کند متفاوت است و نمی‌توان به طور کلی هزینه شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کرد.

بنابراین در اولین مرحله باید مطمئن شوید که هدف شما از انجام پروژه سئو چیست؟ آیا می‌خواهید فروش سایت افزایش پیدا کند یا به دنبال افزایش بازدید هستید؟ آیا صرفا برای قدرت نمایی می‌خواهید در کلمه خاصی رتبه بگیرید یا هدف دیگری را دنبال می‌کنید؟ پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، با توجه به نوع خدمات سئو که به شما ارائه می‌شود می توانید هزینه‌های مختلف را با در نظر گرفتن کیفیت شرکت‌های سئو با هم مقایسه کنید. برای برآورد تعرفه سئو سایت، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت سئو بر اساس کلیدواژه 

شیوه اعلام هزینه بسیاری از شرکت‌های سئو بر این اساس است که با توجه به کلیدواژه‌ اعلامی از سوی شما، اعلام هزینه می‌کنند. این کار نشان دهنده این موضوع است که این شرکت ها هنوز اطلاعات کافی در زمینه سئو ندارند که گوگل با توجه به چه معیارهایی رتبه یک سایت را بالاتر از سایت دیگر در نظر می‌گیرد. با این روش شرکت سئوکار خود را موظف می‌کند تا به هر نحو ممکن سایت را روی عبارت موردنظر بالا بیاورد و در نتیجه مجبور است برای عمل به تعداتش از روش‌های خطرناک و در اصلاح سئو سیاه استفاده کند. در صورتی که صاحبان کسب‌وکار باید بدانند این روش شاید باعث شود که به صورت موقت در صفحه اول گوگل قرار گیرند، اما مطمئنا حضور آنها در صفحه اول گوگل نه تنها دائمی نخواهد بود، بلکه از طریق گوگل جریمه خواهند شد و اثرات منفی سئو به مراتب بیشتر از اثرات مثبت آن خواهد بود.

قیمت سئو براساس کلمه کلیدی

علاوه بر این موضوع معمولا مدیران شرکت ها بر حسب اطلاعات ناکافی در مورد کلمات کلیدی، انتخاب درستی برای کلمات کلیدی زمینه کاری خود نخواهند داشت. این به عهده شرکت سئو است که بتواند با تحلیل درست در بازار رقابت کسب و کار و تحقیق در مورد عباراتی که در زمینه فعالیت خاص بیشترین جستجو را در میان کاربران دارد، بهترین پیشنهادها را به مشتری ارائه دهد. با توجه به اینکه انتخاب کلمات کلیدی درست نیازمند صرف زمان و دقت زیاد است، متاسفانه خیلی از شرکت‌های سئو که به صورت تک کلمه‌ای کار می‌کنند به این موضوع توجه کافی ندارند. لازم به توضیح است این روش کار سئو به غیر از ایران در هیچ کجای دنیا کاربری ندارد!

راهکار سئو 24 برای برآورد هزینه و تعرفه سئو

نحوه برآورد هرینه سئو 24 به این صورت است که ابتدا وب‌سایت مورد نظر را بر اساس گستردگی عبارات کلیدی، بازار رقابت زمینه فعالیت مورد نظر در فضای اینترنت و هدفی که مشتری دنبال می‌کند بررسی کرده و سپس پکیج متناسب را معرفی می‌کند. هر پکیجی که به مشتری پیشنهاد شود شامل یک سری از خدمات و ضمانت‌ها است که بعد از تحلیل و بررسی‌های اولیه برای مشتری ارسال می‌شود. این روش به دلایل زیر از استاندارد بالایی برخوردار است:

  1. قبل از برآورد هزینه زمینه کاری مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنابراین نسبتا از دقت بالایی برخوردار است.
  2. پکیج پیشنهادی حداقل پکیجی خواهد بود که نتیجه مطلوب را برای مشتری ایجاد می‌کند.
  3. بررسی اولیه موجب می‌شود هزینه‌های اضافه برای خدمات غیرقابل ارائه دریافت نشود.
  4. اگر پروژه‌ای با بودجه مشتری قابل انجام نباشد، تیم کارشناس سئو 24 این موضوع را قبل از برآورد مطرح خواهد کرد.

ارائه پکیج‌های سئو با تعرفه‌ای متنوع که بر اساس اهداف مشتری و همچنین میزان رقابت کاری مشخص می‌شود، کمک می‌کند تا نتیجه گیری مناسب در حوزه سئو انجام پذیرد. در نظر داشته باشید که تاکید زیاد روی کلمات کلیدی خاص و برونسپاری پروژه سئو به شرکت‌ها یا انجام خدمات سئو داخل شرکت، در نهایت باعث می‌شود که سئو کار از روی اجبار سراغ روش‌های سئو سیاه و خلاف قوانین گوگل برود که راهکاری کوتاه مدت است و در نهایت باعث نابودی وضعیت سایت شما خواهد شد. از طرف دیگر با توجه به گستردگی کلمات کلیدی مختلف و جستجوهای کاربران و همچنین جابه‌جایی رتبه‌های گوگل، تاکید روی کلمات کلیدی محدود باعث می‌شود که نهایتا نتوانید نتیجه لازم را از سئو سایت خود بدست آورید.

برآورد زمان سئو

علاوه بر هزینه و تعرفه سئو، بیشترین سوالی که برای مشتریان به وجود می‌آید، این است که چه مدت زمان طول می‌کشد تا به رتبه دلخواه برسند؟ 

پاسخ این است که هیچ شرکت و سئوکاری نمی‌تواند ضمانت کند که رتبه یک کلمه کلیدی را به جایگاه موردنظر برساند. زیرا اولا بهینه‌سازی وب سایت کاری است که مشمول زمان می‌شود و دوم اینکه، تنها گوگل است که مشخص می‌کند چه سایتی در چه زمانی در چه جایگاهی قرار گیرد. درواقع شخص یا شرکتی که فعالیت سئو سایت شما را انجام می‌دهد، بر اساس تجربه‌ای که از قبل دارد می‌تواند تخمین زمانی داشته باشد، اما اگر در طول زمان انجام پروژه، گوگل الگوریتم‌های جدید ارائه کند یا رقبای شما نیز مشغول به کار باشند، تخمین زمان ممکن است به نتیجه نرسد. در روش کاری سئو 24، ما بر اساس وضعیت فعلی سایت شما، برنامه‌ریزی خواهیم کرد و با توجه به کلمات کلیدی مختلفی که مخاطب و مشتری شما جستجو می‌کند هدف‌گذاری انجام می‌شود. به همین خاطر حتی در ماه‌های اولیه نیز می‌توانید تغییرات قابل ملاحظه‌ای روی سایت مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید که طبق راهنمای گوگل، هیچ شخص یا شرکتی نمی‌تواند رتبه خاص یا زمان خاصی را برای کلمه کلیدی مشخص به شما تضمین کند و شرایط رتبه بندی گوگل در اختیار افراد و شرکت‌های فعال در حوزه سئو نیست. با این حال طبق تجربه طولانی مدت سئو 24 در برخی زمینه‌های کاری و تحلیل‌های اولیه می‌توان تخمین زد که حدودا چه زمانی برای دریافت نتیجه مطلوب لازم است.

سئو، پشتیبانی سئو - تعرفه بهینه سازی سایت

پشتیبانی سئو

سوال دیگری که ذهن بیشتر مشتریان را درگیر می‌کند این موضوع است که هزینه پشتیبانی سئو چگونه محاسبه می‌شود؟

در پاسخ به این دوستان اول این سوال مطرح می‌شود که پشتیبانی سئو چه معنایی دارد؟ آیا به این معناست که بعد از رسیدن به رتبه دلخواه، بدون اینکه کاری روی وب‌سایت انجام پذیرد سایت در رتبه خود باقی بماند؟ چنین چیزی به دو دلیل امکان‌پذیر نیست: اول اینکه وقتی سئوی سایت را متوقف می‌کنید رقبای شما همچنان در حال سئوی وب سایت خود هستند و شما در این بازار از آنها عقب خواهید ماند و دوم اینکه اگر حتی رقیبی در این کار نداشته باشید، گوگل به صورت مداوم الگوریتم‌هایش را تغییر می‌دهد. بنابراین اگر قرار است که یک وب‌سایت در رتبه خود باقی بماند یا ارتقا رتبه داشته باشد، مستلزم این است که به همان میزانی که قبلا روی این پروژه کار انجام شده است، زمان گذاشته شود. بنابراین باید در پاسخ به این دوستان گفت که چیزی به نام پشتیبانی سئو وجود ندارد و در واقع هیچ‌وقت کار سئو تمام نمی‌شود.

خدمات سئو یک فعالیت بلندمدت و همیشگی است و سئو به صورت دائمی باید روی سایت انجام شود. از طرف دیگر، کلمات کلیدی محدود نیستند و با فعالیت مداوم روی سئو سایت می‌توانید گستره کلمات کلیدی خود را افزایش دهید و به همین خاطر است که تمامی قراردادهای سئو 24 به صورت سالیانه و بلندمدت منعقد می‌شود. با توجه به نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری مناسبی که فعالیت‌های سئو دارد، قطعا توقف این فعالیت‌ها می تواند ضرر قابل توجهی به روند پیشرفت وب سایت شما برند.

ضمانت سئو

و اما سوال آخر این است که با توجه به زمان و هزینه‌ای که مشتریان صرف می‌کنند چه ضمانتی وجود دارد تا به نتیجه مطلوب برسند. با وجود اینکه کسب نتیجه در سئو از پیش تعیین شده نیست و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد، اما شرکت سئو 24 با توجه به تجربه کاری بالا و همچنین جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه مشتریان، این ضمانت را می‌کند در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوبی که در قرارداد ذکر می شود، کل مبلغ هزینه شده را عودت دهد.

ضمانت، گارانتی سئو

کارشناسان سئو 24 با تحلیل و بررسی زمینه کاری شما و تحلیل و آنالیز رقبا و نیازهای مخاطب، راهکارها و استراتژی‌های مناسب سئو و بهینه سازی سایت را به شما ارائه می‌دهند و با دریافت بازخورد از نتایج، در نهایت بهترین بازدهی لازم را برای شما رقم خواهند زد. البته در نظر داشته باشید که حصول نتیجه مناسب در پروژه‌های سئو نیازمند همکاری همه جانبه افرادی است که درگیر وب‌سایت شرکت هستند، به عنوان مثال طراح سایت، تولید کننده محتوا، مسوول فروش و... باید همکاری لازم را جهت حصول نتیجه مناسب داشته باشند تا پروژه به نتیجه برسد.

در نظر داشته باشید که هزینه سئو بر اساس وضعیت وب سایت، قدرت رقبا، هدف‌گذاری پروژه سئو، وضعیت تیم فنی و محتوایی شما و حجم کاری که باید برای پروژه انجام شود، مشخص می‌شود. در صورتی که تمایل دارید از هزینه‌های سئو و بهینه سازی سایت توسط سئو 24 مطلع شوید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.