لینکسازی چند لایه یا چند مرحله ای چیست

مطابق الگوریتم پیج رنک گوگل، اعتبار صفحات اینترنتی بر اساس لینکهایی که خارج از آن صفحه به آن داده شده‌اند اندازه گیری می‌شود. مفهوم لینکسازی آنقدر به نظر می‌رسد ساده نیست، زیرا گوگل همواره سعی می‌کند لینکهای غیرطبیعی را تشخص دهد و سایت‌هایی که از روش‌های غیرطبیعی استفاده می‌کنند را جریمه کند. در این مقاله قرار است که در مورد تکنیک لینکسازی چندلایه صحبت کنیم. پس ما با همراه باشید.

لینک سازی چند مرحله‌ای روشی در لینک‌سازی است که در آن برای لینک‌های سایت لینک می‌سازیم. هدف این کار قدرت بخشیدن به لینک‌هایی است که به صورت مستقیم به سایت داده شده‌اند تا page rank آنها افزایش پیدا کرده و به سایت اصلی منتقل شود.

لینک سازی چند لایه را می‌توان تکرار کرد و برای لینک‌های مرحله یک نیز لینک سازی کرد. شکل زیر نحوه کار را نشان می دهد. 



لینکسازی چند مرحله ای

لینک‌های مرحله اول می‌تواند موارد زیر باشد : 

  • لینک از سایت‌های مرتبط 
  • لینک داخلی از مطالب وبلاگ سایت 
  • رپورتاژ

در مرحله دوم می‌توانیم برای این لینک‌ها لینک‌سازی انجام دهیم. این لینک‌ها می‌توانند موارد زیر باشند:

  • کامنت‌های مرتبط 
  • انجمن‌های مرتبط 
  • شبکه‌های وبلاگی

لینکسازی مرحله ای

در استفاده از شبکه وبلاگی باید به این موارد توجه شود، چون می تواند سبب پنالتی کل شبکه وبلاگی شود:

  • هاست مورد استفاده برای سایت‌ها تا حد امکان متفاوت باشد. 
  • طراحی سایت‌ها متفاوت باشد. 
  • از یک قالب در سایت استفاده نشده باشد. 
  • مالک سایت‌ها یک نفر نباشد. 
  • از محتوای یکسان در سایت‌ها استفاده نشود.  
  • لینک داخلی بین سایت‌ها زیاد باشد. 

همچنین برای لینک‌های مرحله دوم نیز می توانیم لینک‌سازی انجام دهیم. لینک‌هایی که به کیفیت آنها مشکوک هستیم و در بعضی موارد ارتباطی هم با سایت ما ندارند می‌توانند در این مرحله مورد استفاده قرار بگیرد. مثال هایی از این لینک‌ها :

  • کامنت‌ها 
  • انجمن‌ها 
  • لینک‌های پروفایل  

اصول لینکسازی چند مرحله ای

لینک‌سازی از مرحله سه به بعد لزومی ندارد و پیشنهاد نمی‌شود. 

لینک سازی چند مرحله‌ای چه مزایایی دارد؟

لینک‌های مرحله یک، مانند محافظ برای سایت در مقابل لینک‌های دیگر عمل می‌کنند و احتمال پنالتی شدن سایت اصلی را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال اگر یکی از لینک‌هایی که به لینک مرحله یک داده شده پنالتی شود کار بسیار ساده‌تر خواهد و تنها با قطع ارتباط آن لینک با سایت اصلی می‌توان سایت اصلی را از پنالتی محافظت کرد. 

البته معمولا لینک های مرحله یک با ۱۰ تا ۲۰ لینک پنالتی نمی‌شوند و لینک‌های مرحله ۲ که تعداد زیادی لینک به آنها متصل هستند گزینه‌های مناسب‌تری برای پنالتی هستند که در اینجا هم می‌توان لینک مرحله دو را حذف کرد. 

مزایای لینکسازی چند مرحله ای

مثلا اگر از شبکه وبلاگی برای لینک‌سازی مرحله دو کمک بگیریم در صورتی که گوگل این شبکه را کشف کند لینک‌های مرحله یک پنالتی می‌شود، نه سایت اصلی.

لینک مرحله 1 باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ 

  • باید مرتبط باشند. 
  • از محتوای اختصاصی برای لینک سازی مرحله اول استفاده شود. 
  • باید از سایت‌هایی باشند که اعتبار بالایی دارند.
  • این لینک‌ها پایه و اساس لینک‌های سایت خواهند بود پس مطمئن شوید که در آینده حذف نمی شوند. 
  • بهتر است که به این لینک‌ها دسترسی وجود داشته باشد تا در آینده اگر مشکلی به وجود آمد آنها را حذف کنیم.
  • بتوان برای آنها لینک ساخت.

لینک مرحله 2 باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ 

  • نسبت به لینک‌های مرحله یک کیفیت پایین‌تری دارند و اعتبار سایت کمتر است. 
  • تعداد لینک‌هایی که در این مرحله ساخته می‌شود بیشتر است. 
  • مطلب مرتبط با سایت اصلی باشد (می‌تواند مطلب جمع آوری شده نیز باشد).
  • ساخت آنها زمان زیادی نبرد.
  • بتوان برای آنها لینک ساخت.
  • می‌توان از محتوای جمع آوری شده هم استفاده کرد.

لینک مرحله 3 باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

  • در این مرحله تعداد لینک‌ها اهمیت بیشتری دارد. 
  • مرتبط بودن لینک‌ها مهم نیست. 
  • ساخت آنها زمان زیادی نبرد. (بهتر است منبعی از این لینک ها وجود داشته باشد که بتوان به کمک این لینک‌ها را ایجاد کرد) 

سرعت لینک سازی چند مرحله ای چطور باشد؟  

یکی از مواردی که باید در لینک‌سازی رعایت شود سرعت این روش است. این مورد یکی از پارامترهای طبیعی بودن لینک محسوب می‌شود. برای اینکه این مورد را رعایت کنیم به صورت زیر عمل می‌کنیم 

  • ابتدا در عرض دو هفته لینک‌های مرحله یک را می‌سازیم.
  • در هفته سوم شروع به ساختنن لینک‌های مرحله دو می‌کنیم.
  • این فرآیند را تکرار می‌کنیم. 

 تعداد لینک‌ها در لینک سازی چند مرحله‌ای چقدر باید باشد؟ 

 پیشنهاد می‌شود به هر لینک مرحله یک ۱۵ الی ۲۰ لینک مرحله دو اضافه شود. برای مرحله سه هر تعداد لینک که امکان ساخت آن وجود دارد ساخته شود. در نظر داشته باشید که لینکهای بی‌کیفیت در هر کدام از لایه‌ها مناسب نیست و به کل فرآینده شما لطمه وارد خواهد کرد. بنابراین هرگز از روشهای اسپم لینکسازی یا لینکسازی انبوه استفاده نکنید.

مضرات لینک سازی چند مرحله ای 

لینک سازی چند مرحله ای یک روش کلاه سیاه محسوب می‌شود. طبق قوانین گوگل تمام لینک‌های که برای سایت ساخته می‌شود باید به صورت طبیعی باشد، در غیر این صورت هر لینکی که توسط خود وبمستر برای سایت ساخته شود جزوی از این روش است. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل همیشه در حال پیشرفت است و خود گوگل نیز حساسیت بالایی نسبت به لینک‌سازی دارد ممکن است در آینده توانایی این را داشته باشد که تمام سایت‌های درگیر در این سیستم لینک‌سازی را کشف و تمام آنها را یکجا جریمه کند. اتفاقی که برای شبکه‌های وبلاگی افتاد. 

لینک‌سازی برای شبکه های اجتماعی    

 هدف سئو سایت دیده شدن یک کسب و کار در موتورهای جستجو است. امروزه شبکه های اجتماعی فرصتی دیگر برای دیده شدن یک کسب و کار فراهم کرده است. با توجه به اعتبار بالای شبکه های اجتماعی می‌توان با بهبود رتبه این صفحات در نتایج جستجئ امکان دیده شدن آن را توسط کاربر افزایش داد. 

برای انجام لینکسازی چند مرحله‌ای، ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را سرچ می کنیم، سپس بر اساس لینکهای مرحله اول که به صفحه اصلی داده‌ شده‌اند را شناسایی کرده و لینکهای لایه اول را تقویت می‌کنیم. حال می‌توانیم برای این صفحات لینک‌سازی انجام دهیم و مانند سایت اصلی با این صفحات برخورد کنیم. تا از طریق لینکهای لایه اول نیز اعتبار صفحه اصلی تقویت شود.

چطور لینک طبیعی بگیریم؟  

معمولا فرآیند گرفتن لینک طبیعی به صورت زیر اتفاق می افتد.

  1. تولید مطلب اصل و منحصربه‌فرد
  2. دیده شدن و ترویج مطلب 
  3. گرفتن لینک طبیعی 

 لینک طبیعی بهترین نوع لینک برای لینک‌های مرحله یک است.   

اما مطلب اوریجینال چیست؟ 

مطلب اوریجینال مطلبی است که شامل یکی از موارد زیر شود:

  • موضوعی که در سطح وب وجود دارد را کامل کند.
  • موضوعی که در سطح وب وجود ندارد را پوشش دهد. 
  • مطلبی که در سطح وب وجود دارد را به نحو بهتری ارائه دهد. 

روش‌های ترویج مطالب سایت

  • قرار گرفتن در بخش دیسکاوری و ثبت سایت در گوگل نیوز 
  • فعالیت در انجمن‌ها و قرار دادن کامنت در پست‌های وبلاگ های مرتبط 
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و آپارات 
  • ایمیل مارکتینگ و استفاده از پوش 
  • نوشتن ebook و قرار دادن آن در سایت های فروش کتاب الکترونیک، در پایان هر کتاب هم می توان کاربر را به عضویت در شبکه های اجتماعی دعوت کرد. 
  • درخواست از کاربران برای انتشار مطالب و تسهیل کردن روند آن

جمع بندی: لینکسازی چندلایه چیست

در این مقاله در مورد لینکسازی چندلایه یا چندمرحله ای صحبت کردیم و مفاهیم آن را توضیح دادیم. همچنین در مورد روند انتشار لینکها، بهبود کیفیت آنها و مشکلاتی که این روش دارد صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و خوشحال خواهیم شد که نظرات سازنده شما را بدانیم.

همچنین بخوانید
پست مهمان چگونه می تواند به استراتژی های سئو ما کمک کند و آیا استفاده از آن از دیدگاه گوگل کار درستی است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.
بک لینک چیست؟ بک لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود. اما چرا بک لینک در سئو اهمیت دارد و آیا خرید و فروش بک لینک برای سئو مفید هستند یا به رتبه سایت ضرر می زند؟
لینک بیلدینگ و ایده سطل سوراخ که به صورت فرضیه ای در زمینه لینک سازی و لینک های خروجی سایت مطرح می شود.
نتیجه فعالیت در شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل، آیا شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر گذارند؟
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.