محتوای جذاب برای افزایش نرخ تبدیل

میزان تعامل میان مخاطب و محتوای سایت خود را بالا ببرید ، ارتباط مخاطب با محتوای سایت را تقویت کنید و به مخاطب خود بگویید که میخواهید چه کاری انجام دهد. رعایت این موارد در تولید محتوا موجب بهبود نرخ تبدیل در سایت خواهد شد. در این مقاله با نحوه انجام این مراحل آشنا میشویم.

آیا محتوای شما به اندازه کافی ترغیب کننده است که مخاطب را به یک مخاطب وفادار و یا یک خریدار تبدیل کند؟

برخی از قسمت های محتوای تولید شده توسط شما نرخ تبدیل سایت را بهبود میدهد و برخی دیگر از محتواها نیز هستند که بدون تاثیری بر روی مخاطب در آرشیو سایت گم خواهند شد. بعنوان یک بازاریاب، شما همواره خواهان نوشتن محتوایی هستید، که به اندازه ای ترغیب کننده باشد که مخاطبان سایت را به مخاطبان فعال تبدیل کند (مخاطب فعال، مخاطبی است که در ایمیل های سایت ثبت نام می کند و یا بصورت فعالانه مقالات سایت را مطالعه می کند و یا آنکه از سایت خرید انجام میدهد.) و مهمترین انتظار شما از محتوا افزایش میزان فروش سایت میباشد.

4 گام برای نوشتن محتوایی که موجب بهبود نرخ تبدیل میشود

نوشتن محتوایی که مخاطب را جذب کند و باعث شود که مخاطب به مخاطب فعال تبدیل شود، یک کار غیر ممکن نیست. در زیر فهرستی از مراحلی که باید برای تولید محتوای مناسب برای افزایش نرخ تبدیل سایت پیمود را لیست کرده ایم:

1.     عناوین جذاب ایجاد کنید

عنوان محتوای شما یکی از مهمترین عوامل در افزایش میزان ارتباط مخاطب با محتوا است. از هر 10 مخاطب 8 نفر از آنها درصورتی که عنوان محتوای شما جذابیت کافی را نداشته باشد. ممکن است که اصلاً محتوای شما را نخوانند.

استفاده از ابزار Headline Analyzer یکی از ابزارهای مفید برای آنالیز عنوان صفحات است.(نکته: اگر در این سایت عباراتی مانند طراحی سایت در کرج، آموزش فتوشاپ، Photoshop tutorials و مانند آن را قرار دهید به شما نتیجه ای نشان نخواهد داد. این سایت برای آنالیز عنوان صفحات داخلی سایت مناسب است. مثلا عنوان " متا تگ های مهم و موثر در سئو و فرایند بهینه‌سازی متا تگ‌ها" نتایج کاملی به شما ارائه خواهد داد) برای کار با این ابزار کافیست که در آن بصورت رایگان ثبت نام کنید و سپس عنوان صفحه خود را وارد نمایید و سایت یک نمره به این عنوان خواهد داد و چند پیشنهاد برای بهتر کردن عنوان نیز در اختیار شما میگذارد.

برای آنالیز عناوین محتواهای خود، به فاکتورهای زیر دقت داشته باشید:

  • نوع عنوان: عناوین سوالی به افزایش نرخ تبدیل کمک خواهند کرد. عباراتی مانند چگونه در عنوان بدلیل آنکه در کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر به فراوانی مورد استفاده قرار میگیرد. از اهمیت بالایی برخوردارند.
  • تعادل کلمات: میزان جذابیت یک عنوان را با بررسی صحت تعادل کلمات آن مورد بررسی قرار دهید. (در تولید یک عنوان چهار عامل: رعایت اصول سئو مانند قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان، همخوانی کامل عنوان با موضوع محتوا، قابلیت به خاطر سپاری عنوان و کوتاه و جذاب بودن عنوان، نقش دارند. در تعادل کلمات بررسی می کنیم، که همه این چهار مرحله بدرستی در عنوان رعایت شده باشند و رعایت یکی از این عوامل باعث از بین رفتن دیگری نشده باشد. مثال استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، خوانایی و قابل فهم بودن آن را کاهش نداده باشد)
  • تعداد کاراکترها: طول کاراکتر در قابل فهم بودن عنوان بسیار موثر است.

2.     وعده ای را که در عنوان به مخاطب داده اید را به انجام برسانید

دریافت کلیک روی عنوان یک محتوا تنها نیمی از مسیر موفقیت است. اطمینان از پاسخگویی به خواسته مخاطب نیمه دیگر مسیر است که باید طی شود. اهمیت پاسخگویی به نیاز مخاطب در تبدیل مخاطب به مخاطب فعال و افزایش نرخ فروش میتواند از انتخاب عنوان مناسب هم مهمتر باشد. اگر محتوای شما نتواند به وعده هایی که عنوان محتوا به مخاطب داده است عمل کند، مخاطبان شما قطعا وب سایت شما را بدون هیچگونه تعاملی با سایت ترک خواهند کرد.

در هنگام ایجاد هر خط از محتوا به خاطر داشته باشید که هدف شما تشویق مخاطب به خواندن خط بعد است. به همین ترتیب کلیه خطوط محتوای خود را تا به آخر ایجاد کنید.

در تولید محتوا علاوه بر ارزشمند بودن محتوا باید تمایل به خرید محصول تولید شده را نیز در مخاطب ایجاد کنید.

3.     محتوای شما باید در یک نگاه گذرا جذاب باشد

بیشتر مخاطبان وب سایت شما کمتر از 15 ثانیه در وب سایت خواهند ماند. این بدان معنی است که کاربران بجای خواندن خط به خط محتوای تولید شده تنها یک نگاه گذرا به آن خواهند انداخت.

اگر محتوای شما برای کاربرانی که میخواهند با یک نگاه گذرا یک کلیت از محتوای شما را دریافت کنند، سخت و نا کارامد باشد، یعنی آنکه جملات طولانی در هر پاراگراف به کار رفته و هر عنوان شامل تعداد زیادی پاراگراف باشد. در این صورت این کاربران در سایت شما نخواهند ماند و احتمالا به سایت های رقبا خواند رفت تا محتوای جذاب تری بیابند.

برای تولید یک محتوا که براحتی توسط مخاطب قابل خواندن باشد مراحل زیر را انجام دهید:

  • پاراگراف های کوتاه: پاراگراف های کوتاه بنویسید، در بهترین حالت حداکثر 3 تا 4 جمله در هر پاراگراف، شکستن محتوا به چندین پاراگراف محتوای شما را برای خوانندگان قابل هضم خواهد کرد.
  • سر تیتر های جذاب بنویسید: کاربران باید بتوانند قسمتی از محتوا را که برایشان جذاب است را براحتی بیابند. به این ترتیب میتوانید حس کنجکاوی مخاطبان خود را تحریک کرده و آنها را با محتوای خود در ارتباط نگه دارید.
  • استفاده از لیست ها و نکات بصورتbullet : استفاده از لیست باعث میشود که چشم مخاطب راحتتر بتواند در یک نگاه گذرا یک ایده کلی از محتوا مطلب را بدست بیاورد.

4.     افزودن یک Call to action در انتها

یکی از بهترین راه های تبدیل مخاطبان به مخاطب فعال افزودن یک Call To Action، مانند یک فرم ثبت ایمیل مخاطبان در انتهای هر مقاله است.

چند نکته درباره روش های افزایش تعداد لیست ایمیل مخاطبان:

  • پیشنهاد ارسال منابع مشخص را به کاربران بدهید: به کاربران پیشنهاد دهید که به آدرس ایمیل آنها اطلاعات مشخص شده ای را ارسال خواهید کرد. اگر شما صرفا اطلاعاتی را که کاربران خواهان آن هستند را برایشان ارسال کنید. احتمال افزایش نرخ تبدیل کاربران افزایش می یابد. (مثلا ارسال اطلاعات مربوط به دسته خاصی از محصولات)
  • ایجاد یک کتابخانه که استفاده از آن با عضویت کاربران در سایت ممکن باشد: میتوانید با تولید یک سری کتب دیجیتال از کاربران بخواهید که آدرس ایمیل خود را برای ثبت نام در سامانه کتابخانه وارد کنند. شما میتوانید ضمن ارسال لیست کتب افزوده شده به آدرس ایمیل با توجه به نوع کتب مورد علاقه کاربر لینک های تبیلغاتی برای کالاهای مرتبط را نیز ارسال کنید. میتوانید دکمه ثبت نام در کتابخانه را در انتهای همه مقالات قرار دهید.
  • دریافت محتوا: یکی از روش های دریافت ایمیل از مخاطبان قرار دادن یک تکه از محتوا و قرار دادن دکمه ثبت نام برای خواندن ادامه مطالب است. به این ترتیب میتوانید مطمئن شوید که لیست ایمیل های دریافتی متعلق به کاربرانی است که براستی برای محتوای تولیدی شما ارزش قائل هستند.

یکی از بهترین روش های ایجاد محتوایی که به افزایش نرخ تبدیل منجر میشود. استفاده از احساسات در محتوا است. با درگیر کردن احساسات مخاطبان میتوانید کاربران بیشتری را به مخاطب فعال تبدیل کنید و نرخ فروش سایت خود را بالا ببرید.

مقالات مرتبط

همچنین بخوانید
با دیدن پیغام "خطای 404" دنیا به هم می‌ریزد؟ نگران نباشید! در این مقاله، به زبان ساده به شما می‌گوییم که خطای 404 چیست، چرا رخ می‌دهد و چگونه می‌توانید آن را رفع کنید.
سئو داخلی، اقداماتی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این صفحه از سئو24 مقالات آموزش سئو داخلی و شرح ضروری ترین فاکتورهای سئو آن پیج را بخوانید.
معرفی 10 ابزار کیورد ریسرچ کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای هدایت ترافیک و فروش بیشتر به سایت شما. تحقیق کلمات کلیدی را شروع کنید!
سئو صفحه درباره ما متفاوت از سایر صفحات سایت است. برای بهتر نوشتن و بهینه سازی صفحه درباره ما، نکات و نمونه های صفحه درباره ما را در seo24 بخوانید.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
آراویژن

سلام وقت بخیر مطالب خیلی کامل و ارزشمند بود ممنون از شما

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.