4 گام برای بهینه سازی وب سایت

آیا به دنبال راهی برای بهینه سازی وب سایت خود و افزایش ترافیک هستید؟

آیا می خواهید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید؟

اگر پاسختان به این سوالات مثبت است، این مقاله برای شماست.

در این مقاله، 4 گام کلیدی برای بهینه سازی وب سایت و افزایش ترافیک را به شما خواهیم آموخت.

هدف این مقاله نشان دادن گام های ساده و کاربردی برای بهینه سازی وب سایت است. گام های تعریف شده در این مقاله حاصل سالها تجربه و مطالعه در زمینه سئو است. با پیمودن این گام ها شما میتوانید رتبه های بالا در موتورهای جستجوی را کسب کنید.

هدف از بهینه سازی وب سایت تنها نمایش سایت در موتورهای جستجو نیست. بلکه دریافت رتبه مناسب و نمایش صفحات سایت در رتبه های بالا در موتورهای جستجو است. بهینه سازی سایت فرایندی نیست که شروع شود و طی آن عملیاتی انجام شود و سپس به پایان برسد. سئو نیاز به نگهداری، تنظیم و تست ها و بازدید های مداوم دارد.

4 گام برای بهینه سازی وب سایت

4 گام زیر را در صدر فعالیت های بهینه سازی سایت خود قرار دهید

در این بخش به چهار گام مهم در بهینه سازی سایت اشاره خواهیم کرد و آنها را برای شما توضیح خواهیم داد. پرداختن به این چهار گام باعث خواهد شد که رشد مناسبی را تجربه کنید.

گام 1: آنالیز تجارت بازار هدف

  • آنالیز وب سایت. آنالیز متا سایت، بخصوص متا کلمات کلیدی، قابلیت خوانایی متن و کدهای سایت برای مشخص شدن قابلیت های سایت برای رتبه گیری بهتر در موتورهای جستجو. برای مثال: میزان کد موجود در صفحه در مقایسه با متن چقدر است؟
  • آنالیز رقبا. بررسی محتوای کلمات کلیدی و رتبه فعلی رقبا، برای تشخیص استراتژی های موثر برای دریافت رتبه در موتورهای جستجو. در شروع پنج رتبه برتر گوگل در کلمه کلیدی مد نظر خود را برای تحلیل انتخاب کنید. اگر لازم بود این تعداد را بعدا بیشتر کنید. از ابزار هایی مانند com و Keywordspy.com برای تحلیل سایت های رقبا کمک بگیرید.
  • کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود را بیابید. کلمات کلیدی را بر اساس مخاطب و ارزش های بازاریابی رتبه بندی کنید. برای شروع به این سوال پاسخ دهید: برای یافتن کسب و کار خود و یا صفحات مربوط به آن چه کلماتی را در موتورهای جستجو وارد می کنید. سپس همین سوال را از مشتریان خود بپرسید.

گام 2: تحقیق کلمات کلیدی و توسعه آن

  • آنالیز کلمات کلیدی. از کلمات کلیدی منتخب شروع کنید، سایر کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کار خود را نیز بیابید. لیست کلمات کلیدی رقبا و سایر صنایع مرتبط را بازبینی کنید. کلمات کلیدی خود را در موتور های جستجو وارد کرده و تعداد سایت های رقیب برای هر کلمه را یادداشت برداری کنید. الویت بندی های کلمات کلیدی خود را بازبینی کنید. اگر کاربران یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را اشتباه تایپ می کنند. باید آن کلمات را یافته و استفاده کنید. به خاطر داشته باشید. که گوگل کلمات کلیدی کاربران را اصلاح نخواهد کرد و این شمایید که باید به این کلمات کلیدی دقت کنید.
  • ارزیابی رتبه بندی پایه. باید بدانید که رتبه بندی کلمات در حال حاظر برای ارزیابی رتبه بندی های صفحات در آینده کاربرد دارد. میتوانید اطلاعات را توسط نرم افزار جت سئو دریافت و در یک صفحه اکسل خروجی بگیرید. اطلاعات نرم افزار را بصورت هفتگی مورد بازبینی قرار دهید. بعد از آنکه سیر رتبه گیری صفحات ثابت شد میتوانید هر 30 تا 45 روز یک بار کلمات کلیدی را چک کنید. با بهبود رتبه سایت باید افزایش ترافیک سایت را نیز بطور همزامان مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که این میزان ترافیک سایت و نرخ تبدیل است که برای سایت شما حائز اهمیت است. و رتبه بندی در گوگل تنها بعنوان یک شاخص اهمیت دارد.
  • مقاصد و اهداف. اهداف خود را به وضوح روشن کنید. تا بتوانید نرخ بازگشت سرمایه ROI را برای تمام برنامه های تنظیم شده، محاسبه کنید. اهداف را ساده در نظر بگیرید ولی از حذف این گام خودداری کنید. مثال: تعداد بازدید کننده سایت را از 100 نفر به 200 نفر برسانید و برای اینکار یک زمانبدی یک ماه تعیین کنید. یا اینکه نرخ تبدیل سایت را در یک مدت مشخص از یک درصد به دو درصد برسانید. شما ممکن است این اهداف را برای صفحات اصلی سایت خود در نظر بگیرید. اما به خاطر داشته باشید. صفحات ارائه محصولات و خدمات و یا صفحات فروش کالا از اهمیت بالاتری برای شما برخوردار هستند.

گام 3: بهینه سازی محتوا و  انتشار آن

  • ایجاد عنوان صفحه. عنوان صفحه باید براساس کلمه کلیدی مد نظر انتخاب شود. پیشنهاد میشود که شروع عنوان صفحه با کلمه کلیدی باشد.
  • ایجاد متا تگ. توضیحات متا مناسب و جذاب میتواند باعث افزایش نرخ کلیک سایت شود. ولی بطور مستقیم در رتبه بندی سایت موثر نیست. (گوگل از متا کلمات کلیدی دیگر استفاده نمی کند.)
  • درج استراتژیک کلمات کلیدی در صفحه. استفاده یک پارچه از کلمات کلیدی در کدها و محتوای سایت بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی حداقل یک تا سه بار در محتوا به کار روند و کلمات مرتبط با کلمات کلیدی نیز بصورت همآهنگ در متن استفاده شوند. رعایت این موضوع باعث میشود که موتورهای جستجو ساده تر موضوع محتوای صفحه را درک کنند. میزان محتوای صفحات حداقل باید بین300-100 کلمه باشد. اما به خاطر داشته باشید که صفحاتی که دارای محتوایی با 2000-800 کلمه هستند. بهتر از صفحات دارای محتوای کم رتبه خواهند گرفت. تعداد کاربران سایت، جایگاه سایت شما در میان مخاطبان در مقایسه با رقبا، تعداد و کیفیت لینک های دریافتی سایت شما در نهایت رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را تعیین می کند.
  • نقشه سایت Sitemap جدید برای گوگل و بینگ طراحی کنید. داشتن نقشه سایت به دوصورت Html و XML ایندکس شدن سایت در موتورهای جستجو را راحت تر خواهد کرد. ابتدا نقشه سایت HTML را ایجاد کنید و بعد نقشه XML را برای آنکه گوگل و بینگ و ابزارهای وب مستر این دو موتور جستجو راحتتر بتوانند به سایت شما مراجعه کنند، ایجاد کنید.
  • ثبت سایت و صفحات در موتورهای جستجو. اصولا نیازی به ثبت سایت در موتورهای جستجوی حرفه ای وجود ندارد. و اینکار معمولا انجام نمی پذیرد. بهترین راه برای شناسایی سایت در موتورهای جستجو دریافت لینک از سایر سایت ها است. اما میتوان بصورت دستی هم سایت و صفحات را به موتورهای جستجو معرفی کرد. موتورهای جستجوی یاهو، گوگل، Business.com ، DMOZ جزء موتورهای جستجویی هستند که معمولا صاحبان سایت میخواهند در آنها رتبه داشته باشند. برخی سایت خود را به google.com/adsense نیز اضافه می کنند تا ربات Google Media bot نیز به سایت آنها مراجعه کند. این روش به افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات کمک میکند.

گام 4: بصورت مدام بخش های مختلف سایت را تست و آنالیز کنید

  • تست و سنجش. رتبه های خود در موتورهای جستجو و میزان ترافیک سایت خود را آنالیز کنید. به این ترتیب میتوانید به میزان کارایی روش هایی که در سئو سایت خود به کار برده اید پی ببرید. کلمات کلیدی را که انتخاب کرده اید را حتما مورد بازبینی قرار دهید. میزان تغییرات را مدام مورد بررسی قرار دهید. میتوانید از نرم افزار هایی مانند جت سئو هم استفاده کنید و تنظیمات آن را برای درج اطلاعیه در صورت بروز تغییر در رتبه سایت تنظیم نمایید.
  • نگهداری. بررسی و اصلاح کلمات کلیدی یک ضرورت است. در غیر این صورت رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود نخواهد یافت. مسلما نمی توان انتظار داشت در حالیکه به مهمترین عامل رتبه بندی بی اعتنایی می کنیم، رتبه های بهتری بدست بیاوریم. در ضمن استراتژی لینک های خود رانیز بازبینی کنید. مطمئن شوید که لینک های داخلی و خارجی شما کاملا با تجارت شما مرتبط میباشند. درج یک بلاگ در سایت میتواند به ایجاد یک ساختار مناسب در سایت و ساده کردن بروز رسانی هایی که برای سایت خود نیاز دارید به شما کمک کند. برای مشاوره در زمینه افزودن وبلاگ به سایت خود و نحوه محتوا گذاری آن میتوانید با کارشناسان سئو 24 تماس بگیرد.

جمع بندی

بهینه سازی سایت فرآیندی است که باعث می‌شود رتبه سایت ها در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود پیدا کند، همچنین باعث افزایش رضایت کاربران از سایت خواهد شد. در این مقاله به چهار گام اساسی برای بهینه سازی سایت اشاره کردیم که شامل : آنالیز و تحلیل، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و انتشار آن و دریافت بازخورد از نتایج و آنالیز است.

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.