تکنیک های سئو 2024

شما می‌توانید با تسلط روی تکنیک های سئو و انجام کارهای درست، رقبای خود را در فضای آنلاین پشت سر بگذارید و موفقیت شیرینی را در نتایج جستجو کسب کنید. گوگل در طول سال، هزاران تغییر در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند؛ بنابراین راهکارهایی که برای بهبود سئو در سال یا ماه گذشته کارایی داشته‌اند، شاید در حال حاضر مناسب نباشند. در این مقاله نیز ما به طور کامل و دقیق 13 تا از مهم‌ترین تکنیک های سئو 2024 را به شما آموزش می‌دهیم.

تکنیک‌های زیادی برای سئو وجود دارند؛ اما مواردی که در این بخش به شما یاد می‌دهیم از مهم‌ترین آنها هستند.

تکنیک های سئو 2023

بهینه‌سازی وب‌سایت برای گوگل دیسکاور Google Discover

گوگل دیسکاور در تمام تلفن‌های هوشمند وجود دارد و با تحلیل رفتار کاربر، محتواهای مناسب و موردعلاقه هر شخص را در قالب اخبار، ویدئو، مقاله، تبلیغات ادورز و... به او نشان می‌دهد. این الگوریتم بر اساس موارد متفاوتی مثل موقعیت مکانی کاربران، تاریخچه جستجوی افراد، وب‌سایت‌های بازدید شده و همچنین موضوعات موردعلاقه آن‌ها، با تکنیک جستجوی معنایی محتوای مربوطه را پیدا می‌کند و در اختیارشان قرار می‌دهد. به همین دلیل محتواهای موجود در صفحه Google Discover هر شخص با فرد دیگر متفاوت است.

گوگل دیسکاور‌ در سال 2018 جایگزین Google Feed شد و اکنون به حدود 800 میلیون کاربر برای یافتن محتوا کمک می‌کند. خبر خوب اینکه شما می‌توانید با استفاده از چند تکنیک، از این ابزار برای بهبود سئو سایتتان استفاده کنید، مثل:

  • تولید محتوای به‌روز و منظم
  • سازگاری سایت با موبایل
  • استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا
  • نوشتن عنوان جذاب و چشمگیر
  • تعامل در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • در نظر گرفتن و درک مخاطبان هدف
  • افزایش آگاهی از برند خود
  • تشویق کاربران به تعامل
  • انتشار محتوای سبز
  • دنبال کردن تمام تکنیک‌های سئو
  • تحقیق درباره رقبا

به دست آوردن کلیک بیشتر با فیچر اسنیپت Featured Snippets

فیچر اسنیپت تقریباً 8 درصد از کل کلیک‌های ورودی را دریافت می‌کند؛ این ابزار متن کوتاهی است که در قسمت بالای نتیجه جستجوی گوگل SERP ظاهر می‌شود و خیلی سریع پاسخ مخاطب را می‌دهد. فیچر اسنیپت در سئو سایت شما تأثیر بسیار زیادی دارد؛ زیرا مخاطب قبل از هر چیز آن را مشاهده می‌کند، و در صورتی که شما بتوانید در این قسمت تا حدودی پاسخ مخاطب را بدهید، نرخ کلیک قابل‌توجهی دریافت می‌کنید. برای این کار توصیه می‌کنم از استراتژی سئو زیر استفاده کنید.

ارائه پاسخ مستقیم به کاربر در یک پاراگراف

پاراگرافی که شما در این بخش می‌نویسید اهمیت زیادی دارد و باید مرتبط‌ترین پاسخ را در این بخش به مخاطب ارائه دهید. سعی کنید خیلی واضح به سراغ اصل مطب بروید و از ارائه اطلاعات بیهوده و نامناسب پرهیز کنید.

استفاده مناسب از کلمات کلیدی

حتما در فیچر اسنیپت از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید؛ زیرا شانس شما را برای دستیابی به رتبه اول گوگل افزایش می‌دهد. برای این کار فیچر اسنیپت سایت‌های رقیب را بررسی و از کلمات کلیدی آن‌ها استفاده کنید.

E  جدید در E.E.A.T

گوگل در سال گذشته دستورالعمل ارزیابی کیفیت خود را از EAT به EEAT تغییر داد. کلمه EAT قبلاً مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness به معنی تخصص، اعتبار و اعتماد بود؛ اما اکنون E (experience) به معنی تجربه نیز به آن اضافه شده‌ است. به این معنی است که به طور کلی گوگل برای محتوایی که تجربه واقعی و شخصی در آن نقش دارد، اهمیت زیادی قائل است و رتبه بالاتری به آن می‌دهد. مثلاً اگر محتوای بررسی محصول را شخصی بنویسد که قبلاً واقعاً از آن استفاده کرده است، ارزش بالایی دارد. برای انجام درست این کار چند نکته وجود دارد:

استفاده به جا از تخصص و تجربه

شما باید بین تجربه و تخصص تفاوت قائل شوید و بدانید در چه زمانی از هر کدام استفاده کنید. به طور کلی تخصص به دانش شما مربوط می‌شود؛ اما تجربه به ارتباط نزدیک و درگیری مستقیم نویسنده با موضوع اشاره دارد. برای مثال مخاطب قطعاً برای اطلاع در مورد جراحی قلب، دنبال منابع بسیار معتبر (تخصص) می‌گردد؛ اما برای شخصی که با مشکل اضافه وزن دست‌وپنجه نرم می‌کند، مطالعه تجربه‌های دیگران بسیار مفید است.

الگوریتم رنک برین

به اشتراک گذاشتن شواهد

این مورد یکی از بهترین روش‌ها برای به اشتراک گذاشتن تجربه است؛ فرض کنید به عنوان یک نویسنده می‌خواهید تجربه خود را از استفاده از یک بالش کوهنوردی به اشتراک بگذارید. برای این کار شما باید جزئیات دقیقی مثل میزان عایق بودن آن، میزان صدای تولیدی، حجمی که در کوله اشغال می‌کند و همچنین جنس آن را برای کاربران توضیح دهید. سعی کنید در این مورد با مخاطبان بسیار صادق و شفاف باشید؛ با این کار محتوای بسیار منحصربه‌فرد و مفیدی تولید می‌کنید.

ارائه بیوگرافی نویسنده

در انتها حواستان باشد در مورد تجربه و اعتبار نویسندگان محتوای خود صادق باشید؛ حتماً بیوگرافی نویسنده را در اختیار افراد قرار دهید. این کار شما را در ذهن مخاطب بسیار باتجربه‌تر و صادق‌تر نشان می‌دهد.

محتوای رضایت‌بخش و مفید (الگوریتم Helpful content)

الگوریتم Helpful content محتوا و وب‌سایت شما را با چندین فاکتور کیفیت، ارزیابی می‌کند و سپس تشخیص می‌دهد که آیا محتوای شما ارزشمند است یا خیر. باید بدانید محتوای غیرمفید شما به کل سایت آسیب می‌رساند؛ بنابراین هرچه سریع‌تر محتواهای غیرمفیدی را که حتی در گذشته منتشر کرده‌اید، شناسایی و حذف کنید! گوگل از سال 1998 که موتور جستجوی خود را راه‌اندازی کرد، به یک پلیس واقعی در حوزه دیجیتال تبدیل شده است. او محتوای شما را در دریایی از تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی می‌کند و محتواهای بی‌کیفیت را خیلی خوب تشخیص می‌دهد. چند بار برای جستجوی موضوعی در گوگل سرچ کرده و ناامید شده‌اید؟ این اتفاق همیشه می‌افتد و گوگل سعی دارد آن را برطرف کند. به همین دلیل در تولید محتوا باید حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید:

پایبند بودن به تخصص خود

مهم‌ترین نکته‌ای که شما در بهینه سازی محتوا باید دنبال کنید تمرکز و پرداختن به تخصص خودتان است؛ هرگز سعی نکنید از اصل مطلب و زمینه کاری خود دور شوید. برای این کار یک فهرست از دسته‌های اصلی مرتبط با کسب‌وکارتان تهیه کنید؛ پس از این مرحله موضوعات مرتبط با تخصص خود را بیابید و مطمئن شوید که با نقاط درد و نیاز مشتریان مرتبط است. حواستان باشد سایت شما باید تنها بر یک موضوع تخصص داشته باشد؛ بنابراین فقط به یک موضوع بپردازید و همه چیز را با هم ترکیب نکنید.

ارائه پاسخ کافی به مخاطبان

آیا مخاطبان پس از مطالعه محتوای شما پاسخ خود را دریافت کرده‌اند و به هدفشان نزدیک شده‌اند؟ از نظر گوگل محتوای شما تنها زمانی مفید است که به افراد چیزی یاد دهد؛ بنابراین در هنگام نوشتن محتوا حواستان باشد دغدغه‌ مخاطبان را در نظر بگیرید و آن را برطرف کنید. محتوای شما باید به‌قدری مفید باشد که مخاطبان برای دریافت اطلاعات، نیازی به منابع دیگر نداشته باشند. علاوه بر این تنها از سر رفع تکلیف این کار را انجام ندهید و فکر نکنید تعداد کلمات محتوای شما برای گوگل مهم است؛ زیرا این موضوع حقیقت ندارد!

دادن پاسخ معتبر به سؤالات

حواستان باشد به سؤالاتی که پاسخ تأیید شده و معتبری ندارند پاسخ ندهید؛ زیرا گوگل به ادعاهای غیرواقعی واکنش نشان می‌دهد. اگر در مورد موضوعی شک دارید یا پاسخ غیرواقعی می‌دهید نیز باید آن را برای خواننده مشخص کنید.

تولید محتوا برای مخاطبان هدف

شما باید بدانید مخاطبان شما چه افرادی هستند و سپس در مورد خواسته‌ها، دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها بنویسید. برای این کار باید در ابتدا علایق، نقاط درد و اهداف مخاطبان خود را مشخص کنید؛ با انجام این کار محتوای شما به طور مستقیم به نیازهای کاربران می‌پردازد و همین موضوع تأثیر بسیار زیادی در بهبود سئو سایتتان دارد.

اهمیت انسجام و تمرکز در محتوا

گوگل محتوای متمرکز را تشخیص می‌دهد؛ شما با تولید یک محتوای بی‌هدف و بدون جهت، هرگز امتیاز خوبی برای سئو دریافت نخواهید کرد. بنابراین سعی کنید هدف محتوا را در سرتاسر مطلب حفظ، و به هر قول و وعده‌ای که داده‌اید عمل کنید. برای این کار در ابتدا یک هدف مشخص را تعیین کنید و در حین نوشتن نیز آن را در نظر داشته باشید. در انتها نیز از خود بپرسید: «آیا من در این محتوا هدف و نیاز خاصی را برآورده کردم یا خیر؟»

تولید محتوای هدفمند کاربر، نه محتوا با هدف ترافیک

محتوای هدفمند بر اساس نیازها، ترجیحات و علایق مخاطبان هدف شما طراحی می‌شود، نه صرفا برای افزایش ترافیک! محتوای شما باید مخاطبان را درگیر کند و راه‌حل‌های متنوعی را برای مشکلات آن‌ها ارائه دهد. با این کار مخاطبان وفاداری ایجاد می‌کنید که به برندتان اعتماد دارند و از آن‌ حمایت می‌کنند؛ همین موضوع باعث افزایش ترافیک سایتتان نیز می‎شود. برای این کار به چیزی بیش از تیتر و تگ عنوان جذاب نیاز دارید! در بخش زیر نکات مهم آن را به شما یادآوری می‌کنیم.

شناسایی مخاطبان هدف

برای ایجاد یک محتوای هدفمند شما باید در وهله اول کاربران و مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید؛ برای این کار یک پرسونای خریدار شامل ویژگی‌های جمعیت‌ شناختی، روان‌شناختی و ویژگی‌های رفتاری آن‌ها ایجاد کنید.

الگوریتم یادگیری ماشین

گوش دادن به مخاطبان خود

به حرف‌های مخاطبان گوش دهید تا متوجه نیازها و دغدغه‌های آن‌ها شوید. برای این کار از تعامل در شبکه‌های اجتماعی و نظرسنجی نیز غافل نشوید. این موضوع به شما کمک می‌کند محتوایی بسازید که به نقاط درد، علایق و نیازهای مخاطبانتان بپردازد.

ایجاد محتوای ارزشمند

محتوای شما باید یا به سؤالات مخاطب پاسخ  و را‌ه‌حلی برای مشکلات آن‌ها ارائه دهد؛ بنابراین از تولید محتواهای صرفاً تبلیغاتی و بی‌ارزش خودداری کنید.

داستان‌سرایی در محتوا

با استفاده از داستان‌سرایی محتوای خود را برای مخاطب جذاب‌تر و فراموش‌نشدنی می‌کنید. این کار ارتباط عاطفی نزدیکی با کاربران ایجاد و آن را در ذهن مخاطب به‌یادماندنی می‌کند.

رابط کاربری سایت و انتخاب قالب مناسب

این موضوع تا حد زیادی به مخاطبان شما بستگی دارد؛ بنابراین ترجیحات آن‌ها را در نظر بگیرید و بر اساس آن‌ها قالب مناسبی را انتخاب کنید. مثلاً اگر مخاطبان شما بصری هستند، حتماً در محتوای خود از تصاویر، ویدئو و همچنین اینفوگرافی استفاده کنید.

تجزیه‌وتحلیل تعاملات کاربران

شما باید بدانید انجام چه کاری مناسب و کدام، بی‌فایده است؛ برای این کار از ابزارهای تحلیلی برای ردیابی تعامل و الگوریتم رنک برین، کلیک‌ها، میزان اشتراک‌گذاری‌ها و تبدیل‌ها استفاده کنید و محتوای خود را بهبود ببخشید. سرچ کنسول گوگل نیز در این زمینه بسیار کاربردی است؛ زیرا امکان نظارت بر سایت و همچنین یافتن نواقص و نقاط ضعف آن را به شما می‌دهد.

تأکید بیشتر بر اعتبار نویسنده

بیشتر ما در صورت داشتن مشکل جزئی مثل جوش صورت، در اینترنت دنبال راه‌حل می‌گردیم؛ در چنین شرایطی شما به چه منبعی اعتماد می‌کنید؟ منبعی که یک پزشک متخصص پوست آن را نوشته، یا محتوایی که یک نویسنده در وبلاگ شخصی خودش منتشر کرده است؟ البته این موضوع به معنی اعتبار و ارزش پایین محتوای وبلاگ‌نویس شخصی نیست؛ اما قطعاً انتخاب همه ما گزینه اول است! با این مثال شما متوجه اهمیت اعتبار نام نویسنده محتوا شدید، حال باید بدانید این موضوع تأثیر بسیار زیادی در بهبود سئوی داخلی یا on_page نیز دارد.

گوگل در هنگام ارزیابی کیفیت کلی صفحه سایت شما بر E-A-T (تخصص، اعتبار و اعتماد) آن تأکید می‌کند. با توجه به این مورد قطعاً اعتبار نویسنده محتوای شما نیز برای گوگل اهمیت و نقش مهمی در رتبه‌بندی سایتتان دارد. علاوه بر این باید بدانید یک نویسنده معتبر برای اعتبار کار خودش هم که شده است، محتوای خوبی تولید می‌کند؛ بنابراین از اهمیت این موضوع غافل نشوید.

A.I و محتوانویسی از مهم‌ترین تکنیک های سئو 2024

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، محتوانویسی کمی آسان‌تر شده و ابزارهای متفاوتی به کمک شما آمده است. همین الگوریتم یادگیری ماشین باعث می‌شود سرعت تولید محتوای شما بالاتر برود و همیشه محتوای آماده و به‌روز داشته باشید؛ این کار به بهبود سئو سایت شما کمک زیادی می‌کند. در بخش زیر تعدادی از بهترین این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هوش مصنوعی Jasper AI
  • ابزار هوش مصنوعی Copy AI
  • CONTENTBOT بهترین ابزار تولید محتوا
  • هوش مصنوعی RYTR
  • Scalenut بهترین A.I برای محتوانویسی
  • هوش مصنوعی COPYSMITH
  • ابزار معروف Chat GPT

این ابزارهای هوش مصنوعی علاوه بر سرعت بالا، مزایای دیگری نیز برای تولید محتوا در اختیارتان قرار می‌‌دهند. برای مثال می‌توانید ایده‌های متنوع و بسیار جذابی را برای تولید محتوا از آن‌ها دریافت کنید؛ اما حواستان به معایب آن نیز باشد! یکی از معایب اصلی برخی از این نرم‌افزارها، احتمال سرقت ادبی در آن است. علاوه بر این در محتواهای دریافتی از آن‌ها E-A-T رعایت نمی‌شود. تمام این موارد در نهایت منجر به کاهش رتبه سایت شما می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید تنها برای دریافت ایده‌های خلاقانه از این ابزارها استفاده کنید و تولید محتوای خود را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید.

هوش مصنوعی Jasper AI

سئو صفحه محصول

داشتن صفحه محصول برای فروش شما بسیار مهم، و سئو آن از همه چیز مهم‌تر است؛ زیرا مردم در این صفحه تصمیم می‌گیرند که خرید خود را انجام دهند یا خیر. بنابراین تمام اصول زیر را در ساخت و سئو این صفحه رعایت کنید.

  • یک عنوان مناسب، جذاب و مرتبط با محصول را انتخاب کنید.
  • توضیحات محصول باید کامل، خلاقانه، منحصربه‌فرد و صادقانه باشد؛ بنابراین از نوشتن توضیحات تکراری خودداری کنید.
  • توضیحات متا صفحه محصول باید مشتاق کننده و منحصربه‌فرد و جامع باشد.
  • یک URL آسان، کوتاه و خوانا برای صفحه محصول انتخاب کنید.
  • تصاویر با کیفیت بالا و بهینه‌سازی شده را با متن ALT مناسب اضافه کنید.
  • حواستان به UX صفحه محصول نیز باشد؛ باید آن را تا جای ممکن کاربرپسند کنید.
  • 95 درصد از مصرف‌کنندگان قبل از خرید آنلاین محصولات، نظرات آن را بررسی می‌کنند؛ بنابراین جایی را برای ارائه نظرات واقعی مشتریان قرار دهید.  
  • سرعت صفحه محصول را تا جای ممکن بالا ببرید و مشتریان را منتظر نگذارید.
  • صفحات درباره ما، خدمات مشتری، اطلاعات تماس، حمل‌ونقل، پرداخت و... را به درستی ایجاد کنید و اعتبار خود را به مخاطب نشان دهید.
  • تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس سئو صفحه محصول است؛ بنابراین از آن غافل نشوید.
  • سوالات متداول واضح و مفید را اضافه کنید.
  • حتماً صفحات فرود را آزمایش و مشکلات آن را برطرف کنید.

تحلیل کلمات کلیدی جدید رقبا

تحلیل کلمات کلیدی رقبا به معنای استخراج اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی سایت‌های رقبا است. شما باید مواردی مثل حجم جستجوی ماهیانه و میزان ارزشمندی آن برای کسب‌وکارتان را بررسی کنید. این تجزیه‌وتحلیل به شما کمک می‌کند اطلاعات کاملی درباره وضعیت سئو سایت رقیب‌هایتان داشته باشید. ابزارهای رایگان و غیررایگان بسیار زیادی مثل Google Keyword Planner، BuzzSumo، SEMrush، SpyFu و Ahrefs Keywords Explorer در سرتاسر اینترنت برای یافتن این کلمات کلیدی وجود دارند که کارتان را در این زمینه راحت می‌کنند. برای تحلیل آن‌ها نیز مراحل زیر را باید طی کنید.

  1. در ابتدا با استفاده از ابزارهای متفاوت، کلمات کلیدی طولانی و کوتاه رقبای خود را پیدا کنید.
  2. در این مرحله کلمات کلیدی بی‌ارزش و رقابتی را از لیست خود حذف کنید.
  3. حال کلمات باقی‌مانده را در گوگل جستجو، و اطلاعاتی مثل تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های داده شده به صفحه و دامنه، سازگاری سایت رقبا با موبایل، سرعت بالا آمدن صفحه و... را بررسی کنید.
  4. از بین تمام این موارد کلید واژه‌های ارزشمند را انتخاب کنید.
  5. کلیدواژه‌های مرتبط با کلمه کلیدی اصلی را با توجه به نوع دسته‌بندی آن‌ها بیابید.

بهینه‌سازی بودجه خزش

گوگل برای بررسی وب‌سایت شما از خزنده‌هایی برای آنالیز صفحات و لینک‌ها استفاده می‌کند. بودجه خزش تعداد صفحاتی است که خزنده‌های گوگل در یک بازه زمانی مشخص آن‌ها را ایندکس می‌کند. بودجه سایت شما بر اساس تعداد لینک‌های ورودی و همچنین بزرگی آن مشخص می‌شود و بهینه کردن آن اهمیت زیادی در سئو دارد. برای این کار حتماً راهکارهای زیر را انجام دهید.

حذف صفحات تکراری

برای بهینه‌سازی بودجه خزش و جلوگیری از اسکن چندباره محتوای مشابه، باید مطمئن شوید که هیچ صفحه تکراری در وب‌سایت شما وجود ندارد. صفحات تکراری خزنده‌های موتورهای جستجو را گیج و ترافیک شما را کم می‌کنند؛ به همین دلیل بودجه تعیین شده برای خزش شما به هدر می‌رود.

حذف صفحات تکراری سایت

کاهش زمان بارگذاری

سرعت پایین سایت بر رتبه‎بندی موتورهای جستجوگر گوگل تأثیر می‌گذارد و بودجه خزیدن شما نیز کاهش می‌یابد. شما با انجام کارهایی مانند فشرده‌سازی تصاویر، کوچک کردن CSS و جاوا اسکریپت و... زمان بارگذاری سایت را کاهش، بودجه خزش و عملکرد کلی سئو سایتتان را افزایش می‌دهید.

استفاده از HTML

خزش و فهرست‌بندی صفحات HTML برای موتورهای جستجو آسان‌تر از سایر انواع صفحات است؛ بنابراین تمام صفحات را به HTML تبدیل کنید.

تولید محتوای باکیفیت

صفحات دارای محتوای کم‌ارزش یا باید حذف شوند و یا در دسترس گوگل قرار نگیرند؛ زیرا این صفحات مثل خوره بودجه سایت شما را به هدر می‌دهند.

بهینه سازی تصاویر از ضروری‌ترین تکنیک های سئو 2024

تصاویر نه تنها محتوای شما را برای کاربران قابل دسترس‌تر و جذاب‌تر می‌کنند، بلکه برای سئو نیز مهم هستند. بهینه‌سازی تصویر شامل ارائه تصاویر با کیفیت بالا در فرمت، اندازه و وضوح ایده‌آل برای افزایش تعامل کاربر است. برای سئو تصاویر سایت نکات زیر را رعایت کنید.

تغییر اندازه تصاویر

تصاویر با وضوح بالاتر و ابعاد بزرگ‌تر زمان بارگذاری صفحه شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند؛ بنابراین اندازه آن‌ها را تغییر دهید.

ذخیره‌سازی فرمت مناسب

PNG، JPEG و GIF هر کدام مزایای خود را دارند؛ JPEG را برای تصاویر با رنگ زیاد و PNG برای تصاویر ساده مناسب‌ هستند.

بهینه‌سازی نام فایل‌های تصاویر

برای نام‌گذاری فایل، کلمات کلیدی موردنظر را در ابتدا قرار دهید و آن‌ها را با خط فاصله جدا کنید.

استفاده از تگ ALT تصاویر

مخاطبان شما شاید تصاویر را درک کنند؛ اما موتورهای جستجوگر برای این کار به سرنخ‌هایی نیاز دارند. تگ alt این سرنخ است و باید با جزئیات بیشتری نسبت به اسم فایل نوشته شود.

سازگاری تصاویر با موبایل

خزنده‌های گوگل بیشتر به نسخه موبایل سایت نگاه می‌کنند؛ بنابراین تصاویر شما باید با موبایل نیز سازگار باشند.  

استفاده از تصاویر منحصربه‌فرد

استفاده از عکس‌های تکراری خوب است؛ اما به رتبه‌بندی سایت شما کمکی نمی‌کند؛ بنابراین سعی کنید تصاویر منحصربه‌فردی را بارگذاری کنید.

بهبود سرعت سایت

وقتی نوبت به سرعت بارگذاری صفحه می‎‌رسد، هر ثانیه اهمیت دارد. تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که وقتی زمان بارگذاری از یک به سه ثانیه برسد، نرخ پرش (خروج مخاطبان از سایت) تا 32 درصد،  و اگر به پنج ثانیه برسد، نرخ پرش سایت 90 درصد افزایش می‌یابد. بنابراین با نکات زیر از این اتفاق جلوگیری کنید.

  • تصاویر را تا جای ممکن فشرده و بهینه کنید.
  • تعداد پلاگین‌ها را کاهش دهید.
  • تعداد فایل‌های جاوا اسکریپت و CSS را به حداقل برسانید.
  • از کش وب‌سایت استفاده کنید.
  • از فونت‌های وب خیلی استفاده نکنید.
  • خطاهای 404 را تشخیص دهید.
  • تغییر مسیرها را کاهش دهید.
  • تعداد افزونه‎‌های سایت خود را کاهش دهید.
  • نقشه سایت خود را به‌روز کنید.

بهبود سرعت سایت

افزایش بک‌لینک‌های مؤثر و باکیفیت

بک‌لینک‌ها به عنوان رأی اعتماد از سایر وب‌سایت‌ها عمل می‌کنند و این موضوع نشان‌دهنده اعتبار و قابل‌اعتماد بودن سایت شما در چشم موتورهای جستجو است. برای افزایش تعداد بک‌لینک‌های مؤثر و باکیفیت از انجام کارهای زیر غافل نشوید.

تکرار بهترین بک‌لینک‌های رقبا

پس از انتخاب رقبای اصلی خود وب‌سایت‌هایی که با توجه به کلمات کلیدی، رتبه 1 تا 5 دارند را در نظر بگیرید. از آنجایی که آن‌ها در رتبه بالاتری هستند، باید متوجه شوید که پروفایل لینک بهتر و در نتیجه بک‌لینک‌های باکیفیت‌تری نیز دارند. بنابراین بک‌لینک‌های تکراری آن‌ها را بررسی و استفاده کنید.

استفاده از اینفوگرافیک

در چند سال گذشته، اینفوگرافیک یکی از محبوب‌ترین روش‌های لینک‌سازی بوده و از سال 2009، تقاضا برای اینفوگرافیک به شدت افزایش یافته است. اینفوگرافی نه تنها برای ایجاد بک لینک رایگان، بلکه برای هدایت ترافیک از رسانه‌های اجتماعی نیز عالی است؛ زیرا به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود.

ساخت پیوند داخلی محکم

لینک‌های داخلی بخش مهمی از مدیریت بک لینک هستند؛ البته باید بدانید این پیوندها تأثیر زیادی در بهبود سئو ندارند، اما راه بسیار خوبی برای ایجاد لینک هستند. فقط مراقب باشید از این تکنیک زیاد استفاده نکنید؛ زیرا ایجاد بیش از 100 لینک داخلی و همچنین لینک شکسته در هر صفحه، وب‌سایت شما را مشکوک نشان می‌دهد.

تبلیغ بهترین محتوای خود در شبکه‌های مختلفی

اگر کسی از وجود محتوای عالی شما اطلاعی نداشته باشد، بک لینک دریافت نخواهید کرد. شما باید تمام تلاش خود را برای انجام استراتژی بازاریابی محتوا و یافتن افراد علاقه‌مند به محتوایتان کنید؛ زیرا آن‌ها به محتوای شما لینک خارجی می‌دهند و در بیشتر موارد آن‌ را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این موضوع در الگوریتم هیلتاپ نیز بسیار موثر است.

شما در این مقاله با بهترین و مؤثرترین انواع تکنیک ‌های سئو 2024 آشنا شدید؛ همان‌طور که می‌دانید سئو دنیای بسیار گسترده و پیچیده‌ای دارد و کمتر کسی پیدا می‌شود که به تمام تکنیک‌های آن تسلط داشته باشد!

علاوه بر این تکنیک‌ها موارد تخصصی‌تری مثل الگوریتم هیلتاپ، الگوریتم مرغ مگس‌ خوار، تکنیک آسمان خراش و... نیز در سئو سایت شما تاثیر زیادی دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم برای دریافت رتبه خوب از گوگل، از افراد متخصص کمک بگیرید.

نکات پایانی در مورد تکنیک ‌های سئو 2024

در این مقاله شما با تمام راهکار‌های سئو آشنا شدید. در انتها باید بدانید تنها یادگیری این موارد کافی نیست و از همه مهم‌تر نحوه عملکرد شماست. اگر در زمینه تکنیک های سئو 2024 تخصص و دانش ندارید، لطفاً خودتان برای انجام این کار اقدام نکنید! زیرا نه تنها این کار فایده‌ای برایتان ندارد، بلکه آسیب‌های جبران‌ناپذیری نیز به سایتتان وارد می‌شود. به نظر شما کدام یک از تکنیک‌ های سئو 2024 از بقیه مهم‌تر است؟ در بخش زیر نظرات و تجربیات خود را بنویسید و این مقاله را برای تمام افرادی که سایت دارند نیز بفرستید.

همچنین بخوانید
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
در این مطلب از سئو24 به اهمیت لینکسازی داخلی، تکنیک ها و بهترین شیوه های لینکسازی داخلی برای سئو در سال 2023 نگاهی بیندازید.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.