10 ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ابزار تحقیق کلمات کلیدی ، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی آنلاین هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا کلمات کلیدی مرتبط برای وب‌سایت، وبلاگ و فروشگاه آنلاین خود را پیدا کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند عبارات و کلماتی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید که کاربران هدف شما هنگام جستجوی موضوعات یا محصولات و خدمات مدنظرشان در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ استفاده می‌کنند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

چرا باید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم؟ 

استفاده از ابزار کی ورد ریسرچ مزایای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • یافتن کلمات کلیدی مرتبط: ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانند به شما کمک کنند تا مرتبط‌‌ترین کلیدواژه‌ها را برای وب‌سایت خود پیدا کنید. این ابزارها داده‌هایی را در مورد حجم جستجو، سختی کلمه کلیدی و ارتباط کلیدواژه‌های را مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند و کمک می‌کنند تا بهترین واژه‌های کلیدی را برای محتوای خود شناسایی کنید. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید شانس خود را برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج انواع موتور جستجو (SERP) افزایش دهید، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید و در نهایت نرخ تبدیل و درآمد خود را افزایش دهید.
     
  • افزایش ترافیک وب‌سایت : در صورتی که از کلمات کلیدی مرتبط در محتوا استفاده کنید، می‌توانید باعث بهبود رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجو شوید. این موضوع می‌تواند منجر به ترافیک بیشتر برای وب‌سایت شما شود. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانند به شما در شناسایی کلمات کلیدی با میزان جستجوی بالا و رقابت کم کمک کنند که می‌توانید در محتوای خود برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت خود استفاده کنید.
     
  • افزایش کیفیت محتوای وب‌سایت: ابزار تحقیق کلمات کلیدی: همچنین می‌توانند با پیشنهاد موضوعات مرتبط و کاربردی و عبارات مرتبط برای استفاده در مقالات یا پست‌های وبلاگ به شما در بهبود کیفیت محتوای شما کمک کنند. با استفاده از این کلمات کلیدی و عبارات پیشنهادی، می‌توانید محتوای آموزنده و جذاب‌تری ایجاد کنید که هم برای موتورهای جستجو بهینه شدهاست و هم پاسخگوی نیاز کاربران هدف شماست.
     
  • تجزیه و تحلیل رقبا: یکی از قابلیت‌هایی که ابزار کی ورد ریسرچ در اختیار شما قرار می‌دهند، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی رقبای شما است و به شما این امکان را می‌دهند که محتوای خود را بهینه کنید و از رقبا جلوتر بمانید. با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا و شناسایی شکاف در محتوای آن‌ها، می‌توانید محتوای بهتر و هدفمندتری ایجاد کنید که احتمال دارد در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
     
  • درک بهتر مخاطب هدف: ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانند به شما در درک رفتار جستجوی مخاطب هدف و نیت کاربر از جستجو کمک کنند. بدین ترتیب به شما این امکان را می‌دهند که محتوای خود را با نیازها و ترجیحات آن‌ها تنظیم کنید. با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانید اطلاعاتی در مورد علایق، نقاط درد و سؤالات کاربران بهدست آورید و محتوایی ایجاد کنید که این نیازها را برطرف کند.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می پردازیم:

Google Search Console

سرچ کنسول گوگل، ابزاری رایگان است که اطلاعات ارزشمندی در مورد کوئری‌هایی که کاربران با جستجوی آن‌ها به وب‌سایت شما می‌رسند، ارائه می‌دهد. یکی از بخش‌های مهم سرچ کنسول، بخش Performance است. داده‌های این بخش اطلاعات مفیدی را در مورد این کوئری‌‌ها و صفحات و کلیدواژه‌هایی که بیشتری ترافیک را دریافت می‌کنند، ارائه می‌دهد. کافی است در منوی سرچ کنسول به بخش Performance بروید. در این قسمت می‌توانید Impressions (تعداد نمایش کلمه کلیدی) و Clicks (تعداد دفعات که کلیک شده است) را ببینید. این جدول کمک می‌کند تا متوجه شوید که بیشترین نمایش برای کدام یک از کلیدواژه‌های شما بوده است؛ در حالی که به دلیل رتبه پایین، روی آن‌ها کلیک نشده است. این به این معنی است که این کلمه در صفحه اول جای دارد؛ اما باید تلاش شود تا رتبه بهتر کسب کند.

Google Search Console


بیشتر بدانید: آموزش سرچ کنسول گوگل


KWFinder

KWFinder یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند به شما در یافتن کلیدواژه‌های جدید، میزان رقابت آن‌ها و انجام تحقیقات بر اساس موقعیت جغرافیایی، کمک کند. این ابزار یک امتیاز برای دشواری کلمه کلیدی و ویژگی‌های دیگری مانند مشاهده بهترین نتایج جستجو را برای یک کلیدواژه خاص، ارائه می‌دهد. ضمن اینکه امکان دیدن همچنین می‌توانید کلمات کلیدی رقبایتان وجود دارد و می‌توانید رتبه سایت خود را روی کلیدواژه‌ها بهصورت روزانه بررسی کنید.

Keywordtool.io

Keywordtool.io ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی جدید و مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی کنید، به ایده‌های تولید محتوا دست پیدا کنید، رقبایتان را تجزیه و تحلیل کنید و کلمات کلیدی طولانی (Long-tail kewords) را پیدا کنید. حجم جستجو، اطلاعات مربوط به هزینه بهازای کلیک (CPC) در تبلیغات کلیکی گوگل و امتیاز دشواری کلیدواژه از ویژگی‌های دیگر این ابزار است. ضمن اینکه این امکان فراهم است تا بتوانید در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌ها نیز به جستجو بپردازید. در صورتی که نسخه حرفه‌ای با خرید نسخه حرفه‌ای Keywordtool.io  را تهیه کنید، اطلاعات بیشتری از جمله سرچ، نرخ کلیک و ... نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت.  

Keyword Planner

کیورد پلنر گوگل، ابزار رایگانی از گوگل است که کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجوهای گوگل را به نمایش می‌گذارد. برای استفاده از این ابزار، به یک حساب گوگل ادز نیاز دارید. با این ابزار، می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان و حجم جستجوی هر یک از آن‌ها را در یک بازه زمانی مشخص، مشاهده کنید. برای استفاده از کیورد پلنر، گزینه Find new keywords را انتخاب و کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید. سپس، می‌توانید لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط را ببینید.

Keyword Planner

SEMrush

SEMrush یک ابزار جامع تحقیق کلمات کلیدی است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای کمک به شما در انجام تحقیقات مؤثر کلمات کلیدی، ارائه می‌دهد. یکی از باارزش‌ترین ویژگی‌های SEMrush توانایی کشف کلمات کلیدی جدید است. با وارد کردن یک وب‌سایت یا کلیدواژه اصلی در این ابزار، می‌توانید فهرستی جامع از کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کنید. از دیگر ویژگی‌های سمراش، مشاهده دشواری کلمات کلیدی، ردیابی رتبه‌بندی سایت در کلمات کلیدی، شناسایی کلمات کلیدی رقبا و تجزیه و تحلیل حجم و ترندهای جستجو است.

Google Trends

Google Trends یک ابزار رایگان است که می‌تواند به شما در شناسایی ترندها و الگوهای جستجوی کاربران برای کلمات کلیدی یا موضوعات خاص کمک کند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا کلیدواژه مرتبط را پیدا کنید، عملکرد کلمات کلیدی را مقایسه کنید و اطلاعات مورد نیاز را بر اساس موقعیت جغرافیایی جستجوها بهدست آورید. با تجزیه و تحلیل روند این جستجوها، می‌توانید ایده‌های جدید تولید محتوا را بهدست آورید و استراتژی استفاده از کلمات کلیدی سایت خود را بهبود ببخشید.


بیشتر بدانید: استراتژی سئو


LSI Graph

LSI Graph یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که از فناوری LSI برای شناسایی کلیدواژه‌ها و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما استفاده می‌کند. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است و به معنای روشی است که توسط موتورهای جستجو برای شناسایی رابطه بین اصطلاحات و مفاهیم در محتوا استفاده می‌شود. در سئو، از LSI برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با یک کلید واژه اصلی استفاده می‌شود و به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا محتوای خود را برای ارتباط معنایی بهینه کنند و پاسخ جامع‌تری به درخواست جستجوی کاربر ارائه دهند. ابزار LSI Graph به شما کمک می‌کند کلمه کلیدی  LSIرا شناسایی کنید، کلمات کلیدی طولانی را بیابید، ایده‌های تولید محتوا بهدست آورید و کلمات کلیدی رقبایتان را تجزیه و تحلیل کنید.

LSI Graph

Moz Keyword Explorer

بخش Keyword Explorer در سایت  Moz، یکی دیگر از ابزارهای تحقیق در زمینه کلمات کلیدی است که برای این منظور توسعه داده شده است. با ورود به این بخش و وارد کردن کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود، لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی همراه با سختی و نرخ کلیک آن‌ها را دریافت خواهید کرد.

Ahrefs Keywords Explorer

با Ahrefs می‌توانید با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی خود، به فهرست کاملی از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط دست پیدا کنید. این ابزار، دارای دقت و کیفیت بسیار بالاست و می‌تواند برای تحقیق کلمات کلیدی، بسیار مفید و کاربردی باشد. با Ahrefs  می‌توانید کلیدواژه‌های مختلفی را که با جستجوی شما مرتبط هستند، مشاهده و آمار هر کدام را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید رقبای خود را بررسی کرده و ببینید که در کدام کلمات، رتبه بالایی کسب کرده‌اند. برای شروع، با وارد کردن کلمه کلیدی و انتخاب کشور، می‌توانید شروع به تحقیق کنید. با این حال، برای دسترسی به گزارش کامل کلمات کلیدی، نیاز به خرید اشتراک دارید.

 معرفی ابزار ایرانی Jetseo

ابزار جت سئو یک ابزار آنلاین کامل برای تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی سئو سایت است. با کمک آن می‌توانید به بررسی قابل توجهی از معیارهای سئو از جمله حجم جستجوی کلمات کلیدی، درصد تکرار آن‌ها در متن و تعداد کلمات متن بپردازید؛ ضمن اینکه معیارهایی که با بهینه‌سازی محتوا مرتبط هستند را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و با این کار به بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو، کمک می‌کنید.
همچنین، این ابزار ایرانی فوق‌العاده، امکانات بسیار بیشتری نیز ارائه می‌دهد. از جمله امکانات مهم جت سئو می‌توان به بررسی رتبه وب‌سایت در کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، کلمات کلیدی هدف رقبا، یافتن شکاف کلمات کلیدی، بررسی سختی کلمات کلیدی، بررسی چگالی کلمات کلیدی، بررسی خطای سئویی مقالات، پیشنهاد تعداد کلمات مناسب برای مقالات، پیشنهاد متادیسکریپشن، گزارش خطای لینک‌ها و صفحات و آنالیز لینک‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

با استفاده از بخش تحقیق کلمات کلیدی این ابزار، می‌توانید بهراحتی کلیدواژه‌های مرتبط را برای محتوای خود پیدا کنید و با بررسی آمار هر کدام، تصمیم‌گیری مناسبی برای بهینه‌سازی محتوای خود داشته باشید. بهطور کلی، ابزار جت سئو با ارائه امکانات بیشتر و قابلیت‌های متنوع و همچنین کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه، یکی از بهترین ابزارهای سئو برای سایت‌های ایرانی است.

Jetseo

جمع‌بندی

ابزار تحقیق کلمات کلیدی امروزه یکی از نیازهای ضروری برای هر شخصی است که در دنیای دیجیتال فعالیت حرفه‌ای دارد. با استفاده از این ابزارها، می‌توان کلمات کلیدی مناسبی برای سئو و بهینه‌سازی محتوا پیدا کرد که موجب بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود. همچنین می‌توان بهراحتی میزان رقابت در کلمات کلیدی مورد نظر را بررسی کرد و در نتیجه استراتژی محتوا و کلمات کلیدی را با توجه به این اطلاعات تنظیم کرد.

در تولید محتوای باکیفیت و جذاب برای کاربران، این ابزارها بهعنوان یک راهنمای مفید، کاربردی و کارآمد به وبمسترها کمک می‌کنند. در نهایت، با استفاده از این ابزارها، وبمسترها می‌توانند بهراحتی محتوای باکیفیت تولید کنند و همچنین رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو، بهبود ببخشند.

همچنین بخوانید
اگر شما به طور هم‌زمان با یک عبارت جستجوی یکسان در گوگل، چند پست یا مقاله داشته باشید ممکن است دچار کنیبالیزیشن شوید. بهتر است پست‌ها و مقالات وب سایت‌تان را با یک کلمه کلیدی یکسان بهینه کنید تا صفحات دیگر نیز شانس گرفتن رتبه بهتر در گوگل را داشته باشند.
محتوای سئو محور، محتوایی است که به طور خاص برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این نوع محتوا به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع و محتوای وب سایت شما را به طور دقیق درک کنند.
lsi به معنی کلمات هم خانواده است که مفهوم کلمه کلیدی اصلی را می رساند و به گوگل کمک می کند منظور ما از نوشتن متن را متوجه شود. این کلمات را می‌توان با کلمات حاصل از تحلیل کلمات کلیدی ترکیب کرد و برای تولید محتوا به کار برد.
گوگل ترندز یکی از ابزارهای گوگل است. که به کاربران در یافتن کلمات کلید پر کاربرد کمک می کند. این ابزار علاوه بر آنکه پر کاربرد ترین واژه های جستجو شده توسط کاربران را لیست کرده است. این امکان را نیز فراهم می کند که کلمات کلیدی خود را بر اساس میزان جستجو با هم مقایسه کنید. آموزش کار با این ابزار را از دست ندهید.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمید رضا

عالی بود. پایدار باشید

مدیر سایت

خوشحالیم که برایتان مفید واقع شده

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.