محتوای سئو محور چیست

در دنیای امروز، رقابت در فضای آنلاین به شدت بالا رفته است و وب سایت ها برای جلب توجه مخاطبان و افزایش ترافیک خود باید به طور مداوم تلاش کنند.

یکی از مهم ترین عوامل در ارتقای رتبه و ترافیک وب سایت، تولید محتوای سئو محور است.

اما محتوای سئو محور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله، به بررسی این موضوع می پردازیم و به شما خواهیم آموخت که چگونه محتوای سئو محور و جذاب تولید کنید.

محتوای سئو محور چیست؟

وقتی که می خواهید برای وب سایت خود محتوا تولید کنید به دو مسئله اساسی باید دقت کنید:

  • اول: چگونه محتوایی با کیفیت تولید کنید که مخاطب را به تعامل با سایت دعوت کند و یا مخاطب را سرگرم سازد و از همه مهمتر مخاطب را به خریدار تبدیل کند.
  • دوم: چگونه محتوای تولید شده را در دسترس مخاطب آن قرار دهید.

از آنجا که بیشتر ترافیک سایت ها از موتورهای جستجو ناشی می شود. یکی از بهترین راهکارهای افزایش شناخت برند توسط مخاطبان کالا و خدمات بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می باشد. تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو در گذشته دو فرایند جداگانه بود ولی روز به روز با ارتقاء موتورهای جستجو و توان تشخیص درست محتوا با کیفیت این دو اصل به هم دیگر نزدیکتر شدند.

شما نیز باید برای رسیدن به موفقیت باید این دو عامل را در کنار هم خود قرار دهید و محتوای سایت را براساس کیفیت بالا و قابلیت ارائه در موتورهای جستجو تولید کنید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر آنکه محتوای سایت باید غنی و کاربرپسند باشد. زبانی که برای بیان این محتوا انتخاب می شود نیز بسیار اهمیت دارد. اگر زبان شما با آنچه مخاطب انتظارش را دارد تفاوت چشمگیری داشته باشد قطعاً شما مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد.

با تمام پیشرفت های موتورهای جستجو شما هنوز هم می توانید راهکارهایی بیابید که بصورت موقت و بدون ایجاد محتوای کاربرپسند به رتبه های بالای گوگل برسید. اما به خاطر داشته باشید که ماندگاری در این رتبه ها ناممکن است. زیرا که مخاطبان روز به روز کمتر به سایت شما توجه نشان خواهند داد.

محتوای سئو محور چیست و چگونه باید مقالات مبتنی بر سئو نوشت

چه چیزی باعث می شود که یک مقاله خوب به نظر برسد؟

نوشتن یک محتوای عالی را نمی توان آموزش داد ولی اصول نگارش یک مقاله خوب قابل یادگیری و آموزش است. شما درست مانند یک نویسنده باید داستان برند خود را برای کاربرانی در مدیوم های (متن، فیلم، صوت و ...) مختلف بیان کنید. در ادامه چند نکته برای نوشتن یک مقاله خوب را لیست کرده ایم:

  • مقالات خود را با مثال ها قوی کنید: مثالهای قوی و مرتبط بهتر از هر عنصر دیگر به مقالات شما ارزش و اعتبار می دهد. به کارگیری مثال هایی که در آنها از اخبار و مسائل روز به عنوان رفرنس استفاده می شود، کارایی بسیار بالاتری از مرجع قرار دادن داستانی از مشتریان است که خواننده شما با آن آشنا نیست.
  • خود واقعیتان را مخفی نکنید: برای تولید یک متن منحصر به فرد از شخصیت خودتان استفاده کنید. اگر شوخ طبع و یا حتی کمی عجیب و غریب هستید اجازه دهید این ویژگی ها در متن شما نمایان شود. این ویژگی ها کمک می کند خواننده تفاوت متن شما با دیگران را درک کند. درست است که همه شما ناچار به رعایت اصول مربوط به شرکت و سازمان خود هستید ولی می توان ضمن رعایت استاندارد های حرفه ای به متن ها اندکی حس اضافه کرد.
  • مخاطب خود را به شناسید: وب سایت و یا وبلاگ شما دفترچه یادداشت شما نیست. شما باید زبانی را برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب خود انتخاب کنید که برای مخاطب دلپذیر و قابل فهم باشد. اگر مخاطب شما جمعیت بزرگی را تشکیل میدهد. شما باید از متن های ساده تر استفاده کنید. و پاراگراف های خود را کوتاه تر کنید. در نهایت شما باید به مثال های مرتبط لینک ایجاد کنید و بعنوان سختگیرترین منتقد خود متن نوشته شده را چندین بار ویرایش کنید تا به متنی ایدآل برسید.

نوشتن محتوا برای سئو

بعد از آنکه محتوای با کیفیت ایجاد کردید باید محتوای خود را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید. بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو به شما کمک خواهد کرد که سایت شما تعداد دفعات بیشتری توسط مخاطبان مورد بازدید قرار گیرد. این موضوع خود به خود باعث افزایش اعتبار برند شما نزد مخاطبان هم میگردد.

رعایت اصول سئو در نگارش محتوا

راهکارهایی برای تولید محتوای سئو محور:

  • سئو ارگانیک را هدف خود قرار دهید: هنگامیکه تلاش های خود را برای کسب رتبه ارگانیک (غیر از رتبه تبلیغات کلیکی گوگل ) صرف می کنید. کاربرانی که در جستجوی کالا وخدمات شما باشند. متوجه حضور شما در گوگل خواهند شد. این راه یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب می باشد.
  • جایگاه کلمات کلیدی: مطمئن شوید که کلمات کلیدی را در مقالات خود به درستی به کار برده اید. در عناوین مقالات و زیر عنوان ها از کلمات کلیدی بهره بگیرید. از یک ساختار درختی برای درج کلمات کلیدی استفاده کنید و به ترتیب کلمات مهمتر را در عناوین اصلی تر و کلمات کم اهمیت تر را در متن مقالات خود درج کنید.
  • درج عکس در مقالات: پیشنهاد می شود که در مقالات خود حداقل از یک تصویر استفاده کنید. که نام و صفت ALT عکس با کلمه کلیدی مرتبط و یا یکسان باشد. این کار دو مزیت دارد. اول آنکه گوگل محتوا صفحات شما را بهتر درک می کند. دوم آنکه در جستجوی تصاویر گوگل عکس صفحات رتبه ای اخذ خواهند کرد. عکس ها در افزایش ماندگاری کاربران در سایت نیز نقش بسیار موثری ایفا می کنند. در دیجیتال مارکتینگ برای تولید محتوا وایرال شده وجود عکس در محتوا یک ضرورت محسوب میگردد.

 هدف موتورهای جستجو این است که سایت هایی که رتبه های برتر دارند محتوای بهتری هم نسبت به رقبا داشته باشند و روش هایی که در این مقاله ذکر شده است نیز بر همین اساس تنظیم گردیده بود.

رعایت اصول سئو در محتوا و راهنمای نوشتن متن سئو شده

محتوا برای یک سایت اهمیت بسیار بالایی دارد ولی محتوای با کیفیت نیز برای دیده شدن نیاز به رتبه بالا در گوگل دارد. اگر می خواهید که محتوای شما توسط قشر وسیع تری از مخاطبان بازدید شود باید محتوای خود را به صورت بهینه شده برای موتورهای جستجو تولید کنید.

کیفیت محتوا همواره از اهمیت بالایی برخودار است. مثلاً وقتیکه کالای جدیدی به یک فروشگاه آنلاین اضافه می کنید در حقیقت یک محتوای جدید اضافه نموده اید، و سئو در این فرایند به معنی آن است که شما این کالا را بر اساس خواسته مخاطبان به سایت خود اضافه کرده باشید. مثلاً نام کالا را به صورتی که غالب مخاطبان جستجو می کنند در سایت درج کنید و یا اگر مخاطبان شما در باره کالری کالای خوراکی حساس هستند این اطلاعات را در سایت درج کنید.

تولید محتوای سئو محور چندان دشوار نیست شما کافیست که با عوامل سئو داخلی آشنا باشید و هنگام تولید محتوا از قواعد آن پیروی کنید.

در این مقاله تمرکز ما بر روی تولید محتوایی است که کاربر نهایی و موتورهای جستجو براحتی با آن ارتباط برقرار کرده و با آن تعامل داشته باشند. برای تولید چنین محتوایی باید گام های زیر را پیمود.

چگونه محتوا خود را با اصول سئو تولید کنید

محتوای منحصر به فرد تولید کنید

قبل از آنکه به اهمیت کپی نکردن محتوا به پردازیم باید بگوییم که امروزه تقریباً هیچ موضوعی نیست که به توان در باره آن به صورت صد در صد متن منحصر به فرد نوشت. شما چه بخواهید و چه نخواهید تحت تاثیر نوشته دیگران خواهید نوشت. حتی مشهورترین رمان های دنیا نیز از این قائده مستثنا نیستند. اما باید توجه داشت که گوگل به خوبی یک محتوای اقتباسی با کیفیت را از یک کپی بی ارزش که در آن تنها جمله بندی ها تغییر کرده است تشخیص می دهد.

ایجاد یک محتوای جدید بدون اعتبار لازم برای آنکه به صورت مستقل کاربرد داشته باشد چه ارزشی میتواند داشته باشد؟ حتی اگر محتوای خود را از چندین منبع تهیه می کنید. باید دیدگاه خود را نیز به آن اضافه کنید تا یک مقاله منحصر به فرد داشته باشید.

برخی سایت ها هستند که به شما در یافتن محتوای کپی کمک می کنند. مثلا سایت Copyscape اما متاسفانه این سایت ها در عمل چندان دقیق نیستند و واژه هایی مانند تماس با ما را به عنوان واژه کپی شده باز می گردانند که قطعاً از نظر گوگل کپی محسوب نمی شوند.

عنوان سایت را بهینه سازی کنید

رعایت اصول سئو در تولید محتوا

عنوان سایت شما هنگامیکه کاربران از طریق موتورهای جستجو سایت شما را مشاهده می کنند اولین عاملی است که برای آنها جلب توجه خواهد کرد. استفاده از عناوین جذاب در افزایش کلیک لینک سایت شما در گوگل نقش بالایی بازی می کند.

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سایت نیز ایده بسیار خوبی می باشد. اما در به کارگیری کلمات کلیدی در عنوان زیاده روی نکنید. 55 تا 60 کاراکتر در عنوان سایت به کار ببرید این تعداد کاراکتری است که گوگل در صفحه نتایج جستجوی خود به نمایش خواهد گذاشت.

به یاد داشته باشید که ارتباط بین آدرس سایت و عنوان سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از به کارگیری اعداد بی معنی در آدرس صفحات خود نیز به پرهیزید.

ساختار صفحات سایت خود را مورد توجه قرار دهید

ساختار صفحات در سئو سایت

محتوا به تنهایی در سئو نقش بازی نمی کند. ساختار محتوای درج شده نیز به نحوه درک موتورهای جستجو از محتوا کمک می کند. استفاده از ساختار مناسب و به کارگیری صحیح سر تیترها و عناوین و متن ها به گونه ای که کاربران نهایی و موتورهای جستجو براحتی بتوانند با ساختار صفحات سایت ارتباط برقرار کنند. به دستیابی سایت شما به رتبه بالاتر درگوگل منجر می شود.

تگ های هدینگ به موتورهای جستجو برای یافتن یک درک سریع و صحیح از محتوای صفحه کمک می کنند. به همین دلیل مهم است که حداقل یک بار از کلمات کلیدی در هدینگ یا سرتیتر ها استفاده کنید.

 مهم نیست که شما تصمیم بگیرید از تمام تگ های H1-H6 در صفحه خود استفاده کنید و یا صرفاً با به کارگیری تگ های H2 و H3 یک ساختار منطقی به صفحه خود بدهید. تا زمانیکه شما ساختاری سازگار با محتوای خود داشته باشید از امتیاز بهتری در گوگل برخودار خواهید بود.

استفاده از کلمات کلیدی

به کمک کلمات کلیدی شما می توانید با ارائه یک خلاصه از موضوع صفحات خود در کلمات کلیدی موفقیت بیشتری در سئو به دست بیاورید.

تحقیقات کلمات کلیدی با توجه به الگوریتم های جدیدی مانند الگوریتم رنک برین RankBrain اهمیت بالایی دارد. به یاد داشته باشید که پایین آوردن کیفیت محتوا برای افزودن کلمات کلیدی به آن؛ کار بسیار اشتباه و غلطی از نظر سئو است. به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا می تواند مسیر پیشرفت سایت در سئو را معکوس کند.

کلمات کلیدی در سئو

ارتقاء قابلیت خوانایی متن را هدف خود قرار دهید

زبان ساده در متن قابلیت خوانایی را افزایش می دهد. در محتوای خود از خطاهای گرامری و دستوری به پرهیزید و ساختار جمله را به درستی به کار بگیرید.

برای آنکه متنی خوانا داشته باشید باید مشخص کنید که مخاطب هدف شما از چه میزان قابلیت خواندن برخوردار است. توان درک مطلب توسط مخاطب به عوامل زیر بستگی دارد:

  • طول جمله ها
  • تعداد سیلاب های هر کلمه
  • تناوب تکرار افعال غیر انفعالی(شد، بود، است.)

با توجه به تنوع فرمولهای موجود برای نوشتن یک محتوای ساده شما می توانید با توجه به نیاز مخاطب خود فرمولی جدید برای بیشترین بازخورد مخاطب ارائه دهید.

به کارگیری لینک های داخلی و خارجی

بک لینک ها به افزایش اعتبار یک موضوع مشخص در صفحات شما کمک می کنند. بک لینک ها می توانند با کمک انکر تکست anchor text اهمیت محتوای صفحه را در ارتباط با موضوع مد نظر بیشتر جلوه بدهند. هدف ایجاد لینک های داخلی و خارجی دو چیز است. اول کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای صفحات. دوم افزایش بازدید مخاطب از صفحه ای که دارای محتوای با ارزشی است.

لینک به سایت های دیگر نیز حائز اهمیت است. با توجه به اینکه داشتن منبع و رفرنس در مقالات حرفه ای اهمیت بالایی دارد. پیشنهاد می گردد از لینک های خارجی برای نمایش این منابع بهره بگیرید. هنگامیکه شما بعنوان رفرنس به یک منبع مورد تایید گوگل لینک می دهید گوگل سایت شما را نیز به اندازه آن منبع مورد توجه قرار خواهد داد و این به افزایش رتبه سایت خواهد انجامید. به خاطر داشته باشید که تنها به سایت های معتبر و مرتبط لینک بدهید.

 هنگام ایجاد بک لینک در متن خود مطمئن شوید که هر بک لینک یک هدف منحصر به فرد دارد و به آن هدف نیز دست می یابد.

بهینه سازی تصاویر و عکس ها

بهینه سازی تصاویر و عکس ها در سایت به شما یک فرصت اضافه برای نمایش سایت در موتور جستجو خواهد داد و این فرصت جدید از طریق جستجوی تصاویر در گوگل مهیا می گردد.

محتوای تصویری توجه بیشتری را به خود جلب می کند. برای بهینه سازی تصاویر تنها کافیست که چند عامل ساده را به یاد داشته باشید و آنها انجام دهید:

  • همواره از نام فایل مرتبط استفاده کنید (به جای آنکه تمام عکس های سایت از یک نام و پسوند عددی استفاده کنند. پسوند عدد را به ابتدای نام منتقل کرده و نام هر عکس را منطبق با محتوای عکس درج کنید. نام عکس تنها می تواند به انگلیسی درج شود.)
  • سایز تصاویر خود را خیلی بالا نبرید زیرا که در سرعت بارگذاری صفحات تاثیر منفی خواهد داشت.
  • برای تمام تصاویر خود یک صفت ALT مرتبط و یک صفت Title مرتبط ایجاد کنید.
  • هنگام نامگذاری تصاویر مانند مخاطبان خود فکر کنید.
  • تصاویر با کیفیت به سایت اضافه کنید و از به کارگیری تصاویر بی معنی و بی کیفیت به پرهیزید.

بهینه سازی تصاویر و عکس ها

کاربران نهایی متن را همواره به خاطر داشته باشید

هر بخش از محتوا باید کاربر را به خاطر داشته باشد. شما بدون شناخت خواسته کاربران فعلی سایت نمی توانید محتوای جدید به سایت خود اضافه کنید و یا برای یافتن کلمات کلیدی جدید تحقیقاتی انجام دهید. شما برای تمرکز بر روی مخاطبان نهایی باید این سوالات را پاسخ دهید.

  • کاربران از شما چه انتظاری دارند؟
  • چگونه می توان تجربه کاربران را از سایت بهبود بخشید؟
  • آیا سایت و محتوای شما با هم سازگاری دارند؟

با توجه و تمرکز بیشتر بر روی سایت و کمک از سایت های مانند گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس برای رصد دقیق فعالیت کاربران در سایت می توان برای بهبود تجربه کاربری در سایت برنامه ریزی کرد. به یاد داشته باشید که هرگز نمی توان کاربران نهایی سایت را دست کم گرفت.

نکات اساسی در تولید محتوا بر اساس سئو

برای تولید محتوایی که هم از نظر گوگل دوستانه باشد و هم نظر مخاطبان را جذب کند به این موارد توجه داشته باشید:

  • هدف کاربران از مراجعه به سایت خود را به یاد داشته باشید.
  • مطالب معتبر در سایت خود منتشر کنید.
  • بهترین عناوین را برای محتوای خود برگزینید.
  • ساختار محتوا را در نظر داشته باشید.
  • از کلمات کلیدی با دقت فراوان استفاده کنید.
  • برای افزودن اعتبار به محتوای خود از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید.
  • تمام تصاویر سایت را به صورت بهینه شده درج کنید.

آیا تاکنون یک محتوای طولانی یا یک کتاب الکترونیکی نوشته اید؟ منظور محتوایی است که حداقل 4000 کلمه داشته باشد.
اگر چنین نیست، به احتمال زیاد شما فواید انجام چنین کاری را نمیدانید و گمان میکنید که اینکار یک کار سخت بی فایده میباشد. اما اگر قبلاً چنین محتوایی ایجاد کرده باشید. بخوبی میدانید که نتیجه زحمت فراوانی که برای انجام این کار می کشید به ارتقاء رتبه سایت در گوگل میانجامد.

بطور مختصر میتوان گفت که محتوای طولانی هر آنچه که انتظار دارید را برآورده می کند. یعنی آنکه با تولید محتوای طولانی، وبسایت شما بیشتر مورد بازدید قرار می گیرد، تعامل کاربران با سایت و به اشتراک گذاری مطالب سایت بیشتر میشود. تعداد بکلینک های بیشتری بدست خواهید آورد. از همه اینها مهمتر شما مخاطبانی را به سایت خود جذب میکنید که به شما به چشم یک متخصص در صنعت خود نگاه می کنند.

11 روش برای ایجاد و بهبود رتبه صفحاتی با محتوای طولانی

1-  با تحقیقات کلمات کلیدی شروع کنید

قبل از آنکه شروع به ایجاد یک پست طولانی کنید. مرحله تحقیق کلمات کلیدی را به انجام رسانید و مشخص کنید که چه کلید واژه هایی در موضوع مد نظرتان بیشتر جستجو میشوند. همچنین باید به هدف قرار دادن کلمات کلیدی که رقابت کمتری برای آنها وجود دارد نیز فکر کنید.

برای انجام این گام شما میتوانید از ابزارهای آنلاین موجود کمک بگیرید. از جمله پرطرفدار ترین ابزارهای آنلاینی که برای تحقیق کلمات کلیدی میتوان به کاربرد میتوان به دو ابزار زیر اشاره کرد:

  • SEMrush
  • Ahrefs

نکته: ابزار رایگان گوگل ترند Google trends نیز برای این منظور ابزار مناسبی است.

محتوای طولانی و تاثیر آن بر سئو- 11 نکته مهم برای ارتقاء رتبه سایت

2- هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی

حالا کلمات کلیدی مناسب برای تمرکز مقاله بر روی آنها را یافته اید. اما مسئله ای که بسیاری از افراد نمیدانند این است که باید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهند.

کلمات کلیدی طولانی بطور خاص به موضوع مورد بحث اشاره دارند و معمولاً براحتی رتبه بالایی را بدست می آورند. همچنین کلمات کلیدی طولانی منجر به جذب ترافیک کاملاً مرتبط به سایت خواهند شد.

در تصویر زیر یک مثال از به کارگیری کلمات کلیدی طولانی در سایت keywordtool.io را مشاهده میکنید. خود این سایت برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، یک ابزار عالی و رایگان می باشد.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی

نکته: اگر عبارتی را در گوگل جستجو کنید. در انتهای صفحه نتایج جستجو، کلمات کلیدی طولانی و پر کاربرد مرتبط به همان کلمه جستجو شده، لیست خواهند شد.

کلمات طولانی در انتهای صفحه گوگل

3- آدرس صفحات خود را بهینه سازی کنید

URL کوتاه و واضح به موتورهای جستجو برای درک محتوای صفحات کمک خواهد کرد. در ضمن کاربران هم راحتتر با سایت ارتباط برقرار می کنند.

هنگام ایجاد URL صفحات مطمئن شوید که کلمه کلیدی مربوطه در آن وجود داشته باشد. افزودن کلمه کلیدی به URL صفحه باعث میشودکه در گوگل و سایر موتور های جستجو رتبه بهتری داشته باشید.

آدرس صفحات خود را بهینه کنید.

ساختار آدرس صفحه باید برای مخاطب و گوگل باید قابل درک باشد.

4- استفاده از یک تگ H1 با متنی مرتبط با محتوا

تگ H1 مشخص کننده عنوان صفحات شماست. عنوان یک صفحه اولین چیزی است که کاربران سایت با آن مواجه میشوند.

تگ عنوان

تصویر زیر به خوبی نشان میدهد که انتخاب یک متن خوب برای تگ H1 چقدر در رتبه سایت موثر است.

میزان اهیمت تگ عنوان

استفاده از یک تگ H1 بهینه شده به موتورهای جستجو برای ایندکس کردن صفحه کمک می کند.

یک تگ H1 ایده آل باید دارای این ویژگی ها باشد:

  • کوتاه باشد و مستقیما منظور مقاله را بیان کند.
  • به وضوح به مخاطب بگوید که محتوای مقاله درباره چه موضوعی است.
  • دارای کلمه کلیدی طولانی باشد.

5-  افزودن سرتیتر های مرتبط با محتوا

یک قانون ساده برای نحوه ایجاد سرتیترها در محتوای سایت وجود دارد.

سرتیترها باید جذاب باشند و مخاطب را به خواندن ادامه متن ترغیب کنند.

نوشتن یک محتوای مفید و کاربردی به تنهایی کافی نیست. محتوا باید جذابیت لازم را برای خواننده داشته باشد. هنگام نوشتن سر تیترها تصور کنید که مخاطب شما قرار است به جای خواندن کل متن با نگاهی گذرا به سرتیترهای صفحه موضوع مورد بحث را درک و با آن ارتباط برقرار کند.

اصولاً اگر محتوایی طولانیتر از 150 کلمه است. باید در آن از سرتیتر استفاده کرد.

در یک بلاگ از تگ های H2,H3,H4 برای سرتیترها استفاده میشود و تگهای H5,H6 کمتر کاربرد دارند.

نکته: هنگام استفاده از تگ های تیتربندی آنها را از بالا به پایین مرتب کنید. و از سر تیترها برای ایجاد ساختار در سایت خود استفاده نمایید. مثلاً یک سرتیتر H2 دارای دو زیر بخش با تگ H3 است.. که یکی از این زیر بخش ها خود یک زیر بخش با تگ H4 دارد.

6- افزودن لینک های داخلی

بعد از آنکه گوگل متا تگ کلمات کلیدی را کمتر مورد توجه قرار داد. برای نشان دادن کلمه کلیدی مرتبط با یک صفحه دو راهکار اصلی در پیش روی سئو کاران بود. اول: لینک های داخلی، دوم: لینک های خارجی، با توجه به اینکه لینک های خارجی باید همزمان دارای کلمه کلیدی و کلمات مترادف با کلمات کلیدی باشند. بهترین راه برای معرفی کلمه کلیدی مرتبط به صفحه لینک های داخلی میباشند.  

درج لینک های داخلی که به کاربر و گوگل اعلام می کنند صفحه مد نظر درباره چه موضوعی است دارای مزیت هایی زیر مباشند:

  • بهبود رتبه صفحه برای کلمه کلیدی مد نظر
  • کمک به موتورهای جستجو برای کندوکاو در صفحات سایت
  • برای تبلیغ و برجسته کردن برخی سرویس های غیر رایگان به شما کمک می کند.
  • جذب مخاطبانی که با سایت ارتباط بیشتری برقرار می کنند.

لینک های داخلی

7- ایجاد لینک های خارجی

لینک های خارجی با کیفیت به گوگل نشان میدهند که سایر کاربران هم میتوانند درک درستی از محتوای صفحات ما داشته باشند. هنگام تولید بک لینک باید نسبت کلمات کلیدی را طوری رعایت کنید که تولید بک لینک به نظر طبیعی برسد.

هیچ چیز بهتر از دریافت بک لینک از سایت های معتبر و  مرتبط به بهبود رتبه سایت کمک نمی کند.

8-تگ Title را بهینه سازی کنید

تگ Title عنوان سایت را به نمایش می گذارد این تگ در صفحه نتایج جستجو به نمایش در آمده و به صفحه سایت لینک میشود. بنابراین بهینه بودن آن بسیار حائز اهمیت است. 

هنگام تولید تگ Title سعی کنید متن خود را طوری انتخاب کنید که کاربر را به کلیک کردن روی لینک دعوت کند.

بهینه سازی تگ عنوان برای گوگل

سعی کنید که در تگ Title از کلمات کلیدی استفاده کنید.

9- بهینه سازی متا تگ توضیحات برای سئو

منظور از بهینه سازی متا تگ توضیحات برای سئو این است که متن این تگ را طوری  بنویسید که اگر در گوگل به نمایش درآمد کاربران را تشویق به کلیک روی لینک سایت نماید.

متای توضیحات

درست مانند تگ Titleدر هنگام نوشتن متا توضیحات نیز باید کلمه کلیدی را در متن آن قرار دهیم.

راه های بهینه سازی متن متا توضیحات:

  • درج کلمه کلیدی در آن
  • خلاصه ای از متن اصلی باشد.
  • توصیفی و تشریحی باشد.
  • دارای CTA-Call to Acrtion باشد.
  • کاربران را به خواندن متن محتوای صفحه ترغیب و تشویق کند.

10- دارای محتوای چندرسانه‌ای باشد

همه میدانیم که فیلم ها میتوانند میزان ارتباط مخاطب با سایت را افزایش دهند. اگر فیلم های تولید شده برای سایت جذاب باشند مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه کاربران به تماشای فیلم علاقه زیادی دارند. وجود یک فیلم با کیفیت و جذاب میتواند نرخ پرش سایت را کم کند.

11- کلمات کلیدی و کلمات مترادف با کلمات کلیدی را به متن خود اضافه کنید

به کار بردن کلمات کلیدی در متن لازم است ولی در انجام اینکار نباید زیاده روی کرد. حفظ یک نسبت میان کلمات کلیدی و کلمات مترادف با کلمات کلیدی ضمن آنکه صفحه را برای گوگل بهینه میکند. برای کاربران نهایی سایت نیز جذاب تر میباشد. همواره قبل از انتشار نهایی متن خود آن را برای جذب مخاطب نهایی ویرایش کنید. اگر به کارگیری کلمات کلیدی خوانایی متن را کم کرده است حتماً محتوای خود را اصلاح نمایید.

جمع بندی

در این مقاله نکات مهمی برای تولید یک محتوای مبتنی بر سئو مطرح گردید. امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید محتواهایی بنویسید که هم برای کاربر جذاب باشد و هم در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوند.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.