سئو داخلی (On-Page SEO) چیست

سئو داخلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو سایت است. در این بخش از سئو، بر عوامل داخلی وب‌سایت متمرکز، و تلاش می‌شود با بهینه‌سازی محتوا، ساختار و دیگر عوامل داخلی، رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد. سئو on-page شامل جزئیات زیادی است که رسیدگی به آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از متخصصان سئو، چالش‌برانگیز باشد. مخصوصا برای سایت‌های بزرگ و دارای صفحات زیاد. در این مطلب، به معرفی مهم‌ترین فاکتورهای اساسی سئو آن پیج و اهمیت آن‌ها پرداخته خواهد شد.

سئو on page

سئو داخلی (On-Page SEO) چیست؟

سئو داخلی به فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب، به منظور کسب رتبه بالاتر و کسب ترافیک هدفمند بیشتر در موتورهای جستجو اشاره دارد. این حوزه شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی است که بر بهینه‌سازی عناصر مختلف در یک صفحه وب مانند محتوا، تصاویر، ساختار HTML و موارد دیگر تمرکز دارد.

یکی از اجزای اصلی آن پیج، ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط است که کلمات کلیدی و عبارات خاصی را هدف قرار می‌دهد. این محتوا باید به گونه‌ای نوشته شود که نه تنها هدف جستجوی کاربر را برآورده کند، بلکه اطلاعات ارزشمند و کاربردی را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهد. چگالی کلمات کلیدی یا تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک محتوا ظاهر می‌شود نیز، عاملی است که باید در نظر گرفته شود، اگرچه قبل از به‌روزرسانی الگوریتم پاندا، اهمیت این عامل بیشتر بود.

از دیگر عناصر مهم سئو ON-PAGE صفحه می‌توان به بهینه‌سازی ساختار HTML صفحه، استفاده از متا تگ‌ها مانند تگ عنوان و توضیحات متا و بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوهای صفحه اشاره کرد. همه این عناصر در کنار هم باعث می‌شوند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند که یکی از جنبه‌های حیاتی بهینه‌سازی در صفحه است.

سئو داخلی بخشی ضروری از بازاریابی اینترنتی و شیوه‌های سئو کلاه سفید است. این جنبه از سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا حضور آنلاین خود را افزایش دهند و ترافیک هدفمند بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنند. توجه به این نکته ضروری است که سئو آن پیج یک فرآیند مداوم است و برای اینکه موثر بماند، نیازمند به‌روزرسانی و بهبود منظم است.

فاکتورهای اساسی سئو on-page

فاکتورهای اساسی سئو آن پیج را می‌توان دو بخش محتوا و معماری سایت دانست که در ادامه به توضیح هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

محتوا

احتمالا این جمله را شنیده‌اید که محتوا پادشاه است. سئو بدون محتوا مانند یک ماشین اسپرت جدید و زیبا بدون موتور است. ممکن است زیبا به نظر برسد، اما به جایی نمی‌رسد. محتوا بخشی جدایی‌ناپذیر از سئو داخلی است. کیفیت و ارتباط محتوا می‌تواند به طور قابل توجهی بر رتبه‌بندی یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. محتوایی که آموزنده و جذاب باشد، می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شما جذب کند، تعامل کاربران را افزایش دهد و به ایجاد مخاطب وفادار کمک کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل، برای محتوای باکیفیت ارزش بالایی قائل هستند و الگوریتم‌های زیادی برای بررسی کیفیت و المان‌های محتوا، طراحی شده‌اند. وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت، اصلی و آموزنده دارند، نسبت به وب‌سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت یا نامربوط دارند، احتمالاً در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بهتری کسب می‌کنند. نکته مهم این است که همه محتواها از نظر موتورهای جستجو، به یک اندازه ارزشمند نیستند. برای به حداکثر رساندن اثر محتوا در سئو سایت خود، باید فاکتورهای محتوایی زیر را در نظر بگیرید:

E-A-T

یکی از روش‌هایی که گوگل به محتوای شما وزن می‌دهد بر اساس شاخص‌های E-A-T یا تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن است. در حالی که گوگل تنها چند عنصر E-A-T (پیج رنک و لینک‌ها) را به طور رسمی تایید کرده است، اما به طور کلی در زمینه سئو پذیرفته شده است که سیگنال‌های داخل صفحه، نقش مهمی در ارزیابی آن دارند.

سئو آن پیج

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یکی از جنبه‌های ضروری سئو داخلی هستند. کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای یک صفحه وب و ارتباط آن با عبارات جستجوی کاربر را درک کنند. با استفاده درست از کلمات کلیدی در یک صفحه وب، احتمال کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای جستجوهای مرتبط بیشتر می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس سئو on-page است که شامل شناسایی مرتبط‌ترین و ارزشمندترین کلمات کلیدی برای یک صفحه یا وب‌سایت است. تحقیق کلمات کلیدی به بازاریابان دیجیتال و متخصصان سئو این امکان را می‌دهد تا زبان و عبارات جستجویی را درک کنند که مخاطبان هدف آن‌ها برای یافتن اطلاعات آنلاین استفاده می‌کنند. این اطلاعات به شناسایی فرصت‌هایی برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی خاص کمک می‌کند.

قرار دادن کلمات کلیدی برای سئو داخلی نیز مهم است. تگ عنوان، توضیحات متا، تگ‌های هدر و بدنه محتوا همگی زمینه‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها کلمات کلیدی را قرار داد. با این حال، کیورد استافینگ یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، می‌تواند منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو شود.

صفحاتی که دارای کلمات کلیدی استفاده شده در یک عبارت جستجو هستند، چه در متن، عنوان یا هر دو، به احتمال زیاد مرتبط با جستجوی کاربر هستند. گاهی اوقات، تشخیص آن آسان است. اگر وب‌سایت یک فروشگاه مبلمان را بهینه‌سازی می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید کلیدواژه‌هایی مانند مبل، ست اتاق ناهارخوری و میز غذاخوری را انتخاب کنید. اگر یک فروشگاه تخصصی مبلمان است، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی دم بلند مانند «بوفه‌های هنری مدرن» را انتخاب کرده‌اید. به طور خلاصه، باید بدانید که مخاطبان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی ایجاد کنید که شامل این عبارات باشد. انجام تحقیق کلمات کلیدی همیشه ایده خوبی است، بنابراین هیچ فرصتی را از دست ندهید.

تولید محتوای سئو شده

تولید محتوا که هم موتورهای جستجو را در اولویت قرار دهد و هم کاربران را در سایت شما تبدیل به مشتری کند، یک هنر است. اگر محتوا تولید کرده باشید، می‌دانید که نوشتن محتوایی که به خوبی خوانده می‌شود و همچنان به استانداردهای سئو پایبند باشد، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. برخی از نکات کلیدی هنگام تولید محتوای سئو شده عبارت‌اند از:

  • تاکید بر خوانایی: محتوای شما باید به راحتی قابل خواندن باشد تا کاربران بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • استفاده از کلمات کلیدی به صورت منطقی: تکنیک کیورد استافینگ در گذشته توسط متخصصان سئوی کلاه سیاه برای دور زدن الگوریتم‌های رتبه‌بندی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ گوگل، سایت‌هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، جریمه می‌کند و این روش را یک روش اسپم در نظر می‌گیرد. اگر در حال انجام این کار هستید، رتبه شما ممکن است در صفحه نتایج کاهش یابد یا حتی به طور کلی حذف شود.
  • مختصر نوشتن جملات و پاراگراف‌ها: احتمالا به عنوان کاربر می‌دانید که خواندن جملات طولانی از متن چقدر سخت است. با کوتاه نگه داشتن جملات و پاراگراف‌های خود، از اذیت شدن کاربران خودداری کنید.
  • استفاده از عناوین فرعی: عناوین فرعی در یک متن بسیار مهم هستند و توجه افرادی را که صفحه شما را اسکن می‌کنند به خود جلب می‌کند. از عناوین فرعی به میزان کافی در محتوای خود استفاده کنید تا خوانندگان را به مطالعه تا پایان محتوا تشویق کنید.
  • استفاده از لیست‌های بولتی: لیست‌های بولتی (لیست نشانه‌دار یا بولت پوینت)، راه خوبی برای تجزیه اطلاعات به قطعات کوتاه هستند. ضمن اینکه به خوانش بهتر متن نیز کمک می‌کند.

المان‌های بصری

استفاده از تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها علاوه بر جذاب کردن صفحه شما از نظر بصری برای کاربران، در تقویت سئو سایتتان نیز موثر هستند. بیش از 36 درصد از مشتریان، هنگام خرید آنلاین از جستجوی بصری استفاده می‌کنند، به این معنی که اگر از تصاویر استفاده نمی‌کنید، ترافیک زیادی را از دست می‌دهید. همچنین استفاده از المان‌های بصری می‌تواند تجربه کاربری تعامل در صفحه را بهبود ببخشد. علاوه بر آن، المان‌های بصری می‌توانند زمینه و اطلاعات بیشتری را برای پشتیبانی از متن موجود در صفحه ارائه دهند. با این حال، بهینه‌سازی المان‌های بصری با گنجاندن متن جایگزین توصیفی، استفاده از نام فایل‌های مرتبط و فشرده‌سازی فایل‌های بزرگ برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه، مهم است.

معماری وب‌سایت

داشتن یک وب‌سایت با معماری خوب به دو دلیل زیر مهم است:

  1. اول اینکه وب‌سایتی که به شیوه‌ای منطقی طراحی شده باشد، توسط موتورهای جستجو به شکل بهتری کراول می‌شود.
  2. دوم اینکه تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کند.

در ادامه به عواملی که باید هنگام بهینه‌سازی معماری سایت خود در نظر بگیرید، اشاره می‌کنیم.

سرعت سایت

یک سایت با سرعت لود آهسته، هم باعث ناامیدی کاربران و خارج شدن آن‌ها از سایت شما می‌شود و هم به رتبه شما در نتایج آسیب می‌زند. خود گوگل نیز تایید کرده است که سرعت لود صفحه، یک عامل مهم رتبه‌بندی در نتایج جستجو است؛ زیرا گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران، هنگام استفاده از موتور جستجوی خود تجربه مثبتی دارند.

سئو کلاه سفید

البته حداقل سرعت مناسب برای لود سایت، دائما در حال تغییر است و نمی‌توان به طور دقیق یک عدد به آن نسبت داد. در حال حاضر می‌توان با توجه به استانداردهای Core Web Vitals گوگل، وضعیت سرعت یک سایت را سنجید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای زیادی استفاده کنید. به عنوان مثال ابزار PageSpeed Insights گوگل یک منبع مفید است که می‌تواند سرعت وب‌سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و پیشنهادهای زیادی برای بهبود آنبه شما بدهد. برای بهبود سرعت سایت خود حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • به حداقل رساندن درخواست‌های HTTP با کاهش تعداد تصاویر و اسکریپت‌ها در وب‌سایت؛
  • فعال کردن فشرده‌سازی برای کاهش اندازه فایل‌های موجود در وب‌سایت؛
  • بهینه‌سازی تصاویر با فشرده‌سازی و تغییر اندازه آن‌ها به منظور کاهش حجم؛
  • کاهش زمان پاسخگویی سرور با استفاده از یک سرویس هاستینگ مطمئن و بهینه‌سازی کدهای وب‌سایت؛
  • کاهش ریدایرکت های سایت؛

طراحی واکنشگرا

در سال 2016، حجم جستجوی موبایل برای اولین بار از دسکتاپ، پیشی گرفت و در سال‌های بعد نیز، این میزان رو به افزایش بوده است.

در حال حاضر موبایل بیش از 56 درصد از کل مصرف اینترنت و تبلت‌ها 2.4 درصد دیگر را به خود اختصاص داده‌اند. به دلیل همین استفاده روزافزون کاربران از موبایل، گوگل مسیری منطقی را دنبال کرد و شروع به اولویت‌بندی سایت‌هایی با طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو) در رتبه‌بندی جستجو کرد. این به‌روزرسانی که به عنوان mobile-friendly update شناخته می‌شود، تنها بر نتایج جستجوی انجام‌شده در دستگاه‌های تلفن همراه تأثیر می‌گذارد. طبق این به‌روزرسانی، گوگل به سایت‌ها توصیه می‌کند تا حتما نسخه‌ای برای نمایش در موبایل داشته باشند.

داشتن یک سایت با طراحی ریسپانسیو برای سئو داخلی بسیار مهم است؛ زیرا تضمین می‌کند که وب‌سایت شما در دستگاه‌های مختلف از جمله دسکتاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی و نمایش مناسب است. هنگامی که یک وب‌سایت ریسپانسیو نباشد، می‌تواند تأثیر منفی بر تجربه کاربری داشته باشد و منجر به نرخ پرش بالاتر، تعامل کمتر و در نهایت رتبه پایین‌تر در نتایج جستجو شود.

طراحی واکنشگرا تضمین می‌کند که عناصر وب‌سایت، مانند متن، تصاویر و منوها، متناسب با اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده، تنظیم شوند. این بدان معناست که کاربران برای مشاهده محتوا، نیازی به بزرگ نمایی یا کوچک نمایی یا اسکرول افقی ندارند که ممکن است خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد. با تمام این مزایا، داشتن یک طراحی واکنش گرا برای هر وب‌سایتی که به دنبال بهبود سئو آن پیج و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال است، ضروری است.

ساختار URL

در گذشته، URL ها نقش زیادی در سئو داشتند. متخصصان سئو، کلمات کلیدی را در آدرس صفحات قرار می‌دادند و این کار به کسب رتبه‌های بالاتر کمک می‌کند؛ اما گوگل، به منظور جلوگیری از این کار، الگوریتم خود را تغییر داد و اکنون این موضوع نقش کمرنگ‌تری در رتبه‌بندی دارد. البته این به این معنی نیست که URL ها مهم نیستند؛ بلکه آدرس صفحات هنوز هم در امتیاز کلی صفحه نقش دارند.

ساختار URL واضح و مختصر می‌تواند درک موضوع یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران آسان‌تر کند. استفاده از کلمات توصیفی در URL که به طور دقیق محتوای صفحه را منعکس می‌کند، مهم است. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه را درک کنند و می‌تواند رتبه صفحه را برای درخواست‌های جستجوی مرتبط بهبود بخشد. علاوه بر این، یک URL با ساختار مناسب، می‌تواند تجربه کاربر را با آسان‌تر کردن درک سلسله مراتب وب‌سایت و پیمایش به صفحات مرتبط برای کاربران، بهبود بخشد.

کلمات کلیدی

همچنین مهم است که URL ها را تا حد امکان مختصر نگه دارید و از درج اطلاعات غیرضروری خودداری کنید؛ زیرا این امر می‌تواند موتورهای جستجو را گیج و ارتباط صفحه را کمرنگ‌تر کند. استفاده از خط فاصله برای جدا کردن کلمات به جای پیوسته نوشتن در ساختار URL توصیه می‌شود؛ زیرا برای موتورهای جستجو و کاربران، خوانایی آدرس را افزایش می‌دهد.

لینک‌ها

یکی از بهترین راه‌هایی که وب‌سایت شما می‌تواند تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (E-A-T) را به گوگل ثابت کند، لینک‌هایی است که از سایر وب‌سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید. به مثال زیر توجه کنید:

اگر مقداری پول داشته باشید، برای سرمایه‌گذاری به چه کسی اعتماد می‌کنید؟ مشاور مالی وارن بافت که پورتفولیوی سرمایه‌گذاری (سرمایه‌گذاری سهامی) او را مدیریت می‌کند؟ یا پسرعموی شما که یک کارمند ساده است و تخصصی در حوزه مالی ندارد؟ البته ممکن است شانس با پسرعموی شما یار باشد و پول شما را در جایی سرمایه‌گذاری کند که از مشاور مالی وارن بافت هم بهتر عمل کند؛ اما اعتبار این دو نفر به یک اندازه نیست. لینک‌ها هم به همین صورت عمل می‌کنند و هرچه این لینک‌ها از منابع معتبرتری دریافت شوند، گوگل و کاربران اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت. در حوزه سئو، سه لینک زیر وجود دارد:

  • لینک‌های داخلی: لینک‌هایی که به صفحه دیگری در وب‌سایت شما هدایت می‌شوند.
  • لینک‌های خارجی: این لینک‌ها از سایت شما به یک سایت دیگر اشاره می‌کنند.
  • لینک‌های ورودی: این لینک‌ها که بک لینک نیز نامیده می‌شوند، لینک‌هایی هستند که از یک وب‌سایت دیگر به یک صفحه از سایت شما اشاره می‌کنند.

از بین این سه، بک لینک‌ها به مراتب، مهم‌تر از بقیه هستند که البته به دست آوردن آن‌ها نیز از بقیه سخت‌تر است. روش‌های مختلفی وجود دارد که متخصصان سئو برای تولید بک لینک‌های باکیفیت از آن استفاده می‌کنند، از جمله استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ایجاد اینفوگرافیک‌های قابل اشتراک‌گذاری، رپورتاژ آگهی و درخواست بک لینک. البته به این موضوع دقت داشته باشید که همه بک لینک‌ها مفید نیستند. برخی از آن‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که از مزارع لینک و سایر روش‌ها و سایت‌های اسپم دریافت می‌شوند، نه تنها تاثیر مثبتی بر سایت شما نخواهند داشت، بلکه می‌توانند به رتبه شما آسیب برسانند.

چرا سئو داخلی مهم است؟

سئو on page اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا مستقیماً بر حضور و رتبه سایت شما در صفحه نتایج تأثیر می‌گذارد. با بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت خود، درک ارتباط و ارزش وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنید. این موضوع شامل بهینه‌سازی متاتگ‌، عناوین، توضیحات و سرفصل‌ها و همچنین اطمینان از عدم تولید محتوای کپی شده و محتواهای بی‌ کیفیت، مرتبط بودن و خواندن آسان آن است. سئو داخلی مناسب همچنین می‌تواند تجربه کاربری وب‌سایت شما را بهبود بخشد، آن را جذاب‌تر کرده و احتمال ماندن کاربران در سایت شما و انجام اقدام مد نظر شما را افزایش می‌دهد. به طور کلی موجب کسب رتبه‌های بالاتر در صفحه نتایج می‌شود.

پنج نتیجه اول در صفحه جستجو 67.60 درصد از کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. در حالی که پنج نتیجه بعدی تنها 3.73 درصد را تشکیل می‌دهند؛ و از صفحه دوم بعد نیز نرخ کلیک به شدت افت می‌کند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید ترافیک داشته باشید، باید سعی کنید در رتبه‌های بالاتر باشید. همچنین اولین نتیجه جستجوی موبایل گوگل نیز دارای میانگین CTR ارگانیک 26.9٪ است؛ بنابراین بسیار مهم است که به سئو آن پیج اهمیت داده و اقدامات لازم را در این بخش انجام دهید.

همچنین سئو on-page به اطمینان از کاربرپسند بودن وب‌سایت شما کمک می‌کند و تجربه کاربری مثبتی را ارائه می‌دهد. هنگامی که وب‌سایت شما ساختار خوبی دارد و به راحتی قابل پیمایش است، بازدیدکنندگان، بیشتر در سایت شما باقی می‌مانند و با محتوای شما تعامل برقرار می‌کنند. این کار می‌تواند به کاهش نرخ پرش، افزایش نرخ تبدیل و در نهایت کسب درآمد بیشتر برای کسب‌وکار شما منجر شود.

علاوه بر این، سئو داخلی برای هماهنگی با الگوریتم‌های موتورهای جستجو مهم است. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج جستجو را به کاربران ارائه می‌دهند. عدم هماهنگی با این تغییرات، می‌تواند منجر به جریمه یا حتی ممنوعیت صفحات از حضور در نتایج موتورهای جستجو شود.

به طور کلی، سئو داخلی یک جنبه ضروری از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است و نباید نادیده گرفته شود. با تمرکز بر ایجاد محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت و رعایت بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت، می‌توانید رتبه، ترافیک و درآمد وب‌سایت خود را در طول زمان بهبود ببخشید.

آیا سئو داخلی از سئو خارجی اهمیت بیشتری دارد؟

در کنار سئو داخلی، جنبه دیگری از استراتژی‌های سئو نیز به نام سئو خارجی وجود دارد. تفاوت این دو حوزه سئو، همان‌طور که از نام آن‌ها می‌توانید متوجه شوید، در این است که کجا جریان دارند. سئو on-page مجموعه‌ای از فرایندها است که در داخل سایت انجام می‌دهید تا رتبه خود را افزایش دهید. فعالیت‌هایی مانند از جمله بهینه‌سازی کلمات کلیدی، توضیحات متا، تگ‌های عنوان، متن جایگزین، ساختار وب‌سایت، سئو محتوایی.

سئو Off-Page

سئو خارجی یا سئو Off-Page به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در خارج از سایت شما اتفاق می‌افتند و بر رتبه سایت شما تأثیر می‌گذارند. این حوزه شامل دریافت بک لینک، E-A-T، سئو محلی، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کلیکی می‌شود. پر واضح است که بتوانید کنترل بسیار بیشتری بر سئو آن پیج سایت خود داشته باشید؛ اما نباید از اهمیت سئو خارجی، غافل شوید و باید آن را نیز درنظر بگیرید. به طور خلاصه برای موفقیت سایتتان در موتورهای جستجو نیاز به هر سه جنبه سئو شامل سئو خارجی، سئو داخلی و سئو تکنیکال دارید.

رابطه سئو داخلی و الگوریتم E-A-T

E-A-T یک عامل مهم در سئو داخلی است. E-A-T مخفف تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) است. این عبارت مفهومی است که گوگل برای تعیین کیفیت و اثربخشی نتایج جستجو استفاده می‌کند. گوگل به دنبال وب‌سایت‌هایی می‌گردد که دارای سطوح بالای E-A-T هستند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

چندین راه برای بهبود E-A-T وب‌سایت شما وجود دارد. یکی از راه‌ها، ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطب هدف شما است. همچنین باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما به خوبی سازمان‌دهی شده است و به راحتی قابل پیمایش است. همچنین می‌توانید E-A-T وب‌سایت خود را با ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها و با دریافت نظرات مثبت از مشتریان، بهبود بخشید. با بهبود E-A-T وب‌سایت خود، می‌توانید رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود ببخشید و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید. روش‌هایی که باعث بهبود E-A-T سایت شما می‌شوند عبارت‌اند از:

  • تولید محتوای باکیفیت: تولید محتوا، مهم‌ترین عامل در بهبود E-A-T وب‌سایت شماست. محتوا باید با لحنی ساده، دقیق و مرتبط با نیاز مخاطب هدف شما نوشته شده باشد.
  • رابط کاربری ساده: وب‌سایت شما باید به راحتی پیمایش شود، منوهای واضح و ساختار منطقی داشته باشد و مخاطبان به راحتی بتوانند به بخش‌های مختلف وب‌سایت دسترسی داشته باشند.
  • ارتباط با سایر وب‌سایت‌ها: می‌توانید E-A-T وب‌سایت خود را با ایجاد روابط با وب‌سایت‌های دیگر در حوزه کاری خود بهبود ببخشید. این کار را می‌توان با وبلاگ‌نویسی مهمان، گذاشتن نظرات در سایر وب‌سایت‌ها یا شرکت در انجمن‌ها انجام داد.

همان‌طور که متوجه شدید شاخص‌های E-A-T ارتباط نزدیکی با سئو داخلی دارند؛ یعنی با رعایت مواد بیان شده در سئو آن پیج، می‌توانید شاخص‌های E-A-T را نیز در وب‌سایت خود بهبود ببخشید.

سئو داخلی یک فرآیند مداوم است

در پایان می‌توان این‌طور گفت که بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو در موضوع زیر خلاصه می‌شود:

یافتن بهترین راه برای ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران و اطمینان از اینکه وب‌سایت شما در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار دارد.

هدف از سئو داخلی، ارائه تجربیات غنی‌تر به کاربران و در عین حال نشان دادن ارزش سایت به موتورهای جستجو است. این دو موضوع در یک راستا قرار دارند و با سئو on-page شروع می‌شوند.

استراتژی‌های سئو

برای شروع وضعیت فعلی، سایت خود را از نظر نقاط ضعف و فرصت‌های رشد به دقت ارزیابی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای تحلیل وب‌سایت استفاده کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که سئو داخلی یک فرایند مداوم است و نباید با یک بار انجام فرایندهای آن، خیالتان راحت باشد. به این دلیل که استانداردهای موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر است و عوامل جدیدی هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نظر گرفته می‌شوند. برای اینکه از رقبا جلوتر بمانید، مهم است که به طور مداوم بر عملکرد وب‌سایت خود نظارت داشته باشید و در صورت نیاز، تغییراتی در استراتژی‌های خود انجام دهید. به طور کلی می‌توان موارد زیر را دلایلی برای مدام بودن سئو داخلی دانست:

به‌روزرسانی مدام الگوریتم‌های گوگل: الگوریتم‌های گوگل به طور مداوم برای بهبود کیفیت نتایج جستجو به‌روز می‌شوند. این بدان معنی است که آنچه دیروز کار می‌کرد، ممکن است امروز کار نکند. برای جلوتر ماندن از رقبایتان، مهم است که با آخرین تغییرات الگوریتم گوگل همراه باشید.

اضافه شدن ویژگی‌های جدید به موتورهای جستجو: موتورهای جستجو دائما ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌کنند. این بدان معنی است که فرصت‌های جدیدی برای بهبود رتبه وب‌سایت شما وجود دارد. به عنوان مثال، گوگل اکنون به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مشخصات خود را در Google My Business اضافه کنند. این موضوع می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشند.

افزایش روزافزون رقابت وب‌سایت‌ها: رقبای شما همیشه برای بهبود سئوی وب‌سایت خود تلاش می‌کنند. به همین دلیل اگر شما هم می‌خواهید از رقابت عقب نباشید و رتبه خود را از دست ندهید، باید به صورت مدام روی سئو آن پیج سایت خود کار کنید و از آن غافل نشوید.

جمع بندی: سئو داخلی چیست

سئو داخلی از فاکتورهای مهم موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی است. با رعایت اصول سئو داخلی از نظر محتوایی و فنی می‌توانیم عملکرد سایت را بهبود بخشیم. در نظر داشته باشید که اکثر اتفاقات بزرگ از داخل یک سایت رخ میدهند و در صورتی که کاربران از عملکرد و محتوای یک سایت رضایت داشته باشند، آن را در سایر سایتها معرفی می‌کنند. در واقع سئو خارجی نتیجه و معلول سئو داخلی است، به همین جهت سئو داخلی از دیدگاه گوگل اهمیت ویژه ای دارد و با گسترش الگوریتم‌های گوگل شاهد اهمیت بیشتر سئو داخلی خواهیم بود.

همچنین بخوانید
با دیدن پیغام "خطای 404" دنیا به هم می‌ریزد؟ نگران نباشید! در این مقاله، به زبان ساده به شما می‌گوییم که خطای 404 چیست، چرا رخ می‌دهد و چگونه می‌توانید آن را رفع کنید.
معرفی 10 ابزار کیورد ریسرچ کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای هدایت ترافیک و فروش بیشتر به سایت شما. تحقیق کلمات کلیدی را شروع کنید!
سئو صفحه درباره ما متفاوت از سایر صفحات سایت است. برای بهتر نوشتن و بهینه سازی صفحه درباره ما، نکات و نمونه های صفحه درباره ما را در seo24 بخوانید.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.