آموزش سئو صفحه درباره ما

برخلاف باور بسیاری از صاحبان وب‌سایت، صفحه درباره ما یکی از مهم‌ترین صفحات سایت محسوب می‌شود. بسیاری از سایت‌ها به محتوای این صفحه توجه نمی‌کنند و متن‌های طولانی و خسته‌کننده و کلیشه‌ای می‌نویسند یا متنی بسیار کوتاه و ناقص که با راه‌های ارتباطی ترکیب شده است، وارد این صفحه می‌کنند. ممکن است فکر کنید مگر کسی محتوای این صفحه را می‌خواند؟ شاید در نگاه اول محتوای صفحه درباره ما بی‌اهمیت باشد؛ اما برای کسانی که می‌خواهند به مشتری تبدیل شوند، این صفحه بسیار مهم است.

فرض کنید برای اولین بار وارد یک سایت می‌شوید و محصولات آن سایت در نگاه اول نظر شما را جلب کرد. اگر قصد خرید داشته باشید احتمالا به صفحه درباره ما مراجعه می‌کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارائه‌دهنده این محصول کسب کنید. اطلاعاتی مانند سابقه کاری، نیروی انسانی، حوزه‌های فعالیت و ... به شما در تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول کمک می‌کنند؛ بنابراین محتویات این صفحه می‌تواند روی خرید بازدیدکنندگان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

پس از مطالعه این مقاله با ویژگی های صفحه درباره ما و نحوه بهبود سئو صفحه درباره ما به طور کامل آشنا می‌شوید پس حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بهینه سازی صفحه درباره ما

اهمیت صفحه درباره ما

هدف کاربر از ورود به صفحه درباره ما، کسب اطلاعات بیشتر درباره کسب‌وکار و بررسی اعتبار آن است؛ اما هنوز بسیاری از کسب‌وکارها و وبمستران تفاوت بین صفحه درباره ما و تماس با ما را نمی‌دانند و این دو را یکی در نظر می‌گیرند. کافی است که گوگل آنالیتیکس سایت خود را بررسی کنید، می‌بینید که بسیاری از کاربرانی که قصد خرید از شما را داشتند از صفحه درباره ما نیز بازدید کرده‌اند. این بدان معنی است که به محصول یا خدمت شما علاقه‌مند شده‌اند؛ اما هنوز از خرید آن مطمئن نیستند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره خود کسب‌وکار هستند تا اعتبار آن را بررسی کنند؛ بنابراین باید در صفحه درباره ما، اطلاعاتی درج شود که به کاربر اطمینان دهد سایت و کسب‌وکار شما یک کسب‌وکار معتبر است.

سئو صفحه درباره ما چگونه است؟

برای سئو صفحه درباره ما باید عناصر کلیدی این صفحه را بشناسید و آن‌ها را بهینه کنید. در این بخش به معرفی و توضیح این عناصر می‌پردازیم:

  • کلمات کلیدی: شامل موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار شما، خدماتی که ارائه می‌دهید و کلمات کلیدی که در مورد نتایج و اهدافی که برای مشتریان به ارمغان می‌آورید هستند که در متن این صفحه باید وجود داشته باشند.
     
  • محتوا: کلمات کلیدی را ترکیب کنید و داستانی در مورد کسب‌وکار خود، ارزش‌های شرکت و کارهایی که برای مشتریان انجام می‌دهید بگویید. این محتوا بهتر است حداقل 300 کلمه باشد تا رتبه خوبی کسب کند.
     
  • NAP: نام، آدرس و شماره تلفن دفتر مرکزی شرکت شما و همچنین سایر مکان‌های اداری را ذکر کنید.
     
  • تگ عنوان بهینه شده و متادسکریپشن: از آنجایی که این عناصر اغلب در نتایج جستجو برای تشویق کاربران به کلیک روی وب‌سایت شما استفاده می‌شوند، بهینه‌سازی این دو بخش بسیار مهم است. تگ عنوان بهینه شده با کلمات کلیدی هدف به بهبود رتبه‌بندی صفحه برای عبارات مرتبط کمک می‌کند.
     
  • اسکیما: از اسکیمای سازمانی (نوع خاصی از کسب‌وکار، مانند کسب‌وکار محلی یا پزشکی) برای ارائه محتوا به موتورهای جستجو در مورد اطلاعات مربوط به کسب‌وکار، مانند موقعیت مکانی، لوگو، آدرس شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات تماس و موارد دیگر استفاده کنید. اسکیمای سازمانی فقط باید در یک صفحه از وب‌سایت شما قرار بگیرد که می‌تواند صفحه اصلی، تماس یا صفحه درباره ما باشد. به‌علاوه، اگر از ویدیوها در صفحه استفاده می‌شود، می‌توان از اسکیمای ویدیویی استفاده کرد تا به رتبه‌بندی نتایج جستجو در بخش ویدیو کمک کند.

 بیشتر بخوانید: اسکیما چیست؟


تگ‌های جایگزین تصویر (Image Alt Tags)

تصاویر جذاب از برند شما برای افزودن به صفحه درباره ما بسیار اثربخش است. برای کمک به تصاویر و رتبه‌بندی صفحه، تک‌های جایگزین تصویر را به هر تصویر اضافه کنید که توضیح می‌دهد، تصویر در مورد چیست و از کلمات کلیدی در صورتی که مناسب هستند استفاده کنید.

ویژگی های صفحه درباره ما


بیشتر بخوانید: سئوی تصاویر


نکات مهم در سئو صفحه درباره ما

آشنایی با کپی رایتینگ و تولید محتوای سئو شده برای کمک به رتبه‌بندی صفحه درباره ما در نتایج جستجو مهم است، اما باید به UX (تجربه کاربری) و CRO (بهینه‌سازی نرخ تبدیل) نیز توجه کنید. برای اطمینان از اینکه صفحه شما در UX و CRO به خوبی نتیجه می‌گیرد، موارد زیر را در صفحه درباره ما در نظر بگیرید.

  • تایید اجتماعی (Social Proof)

شامل نظرات مشتریان قبلی شما، جوایزی که سازمان شما کسب کرده است، گواهینامه‌هایی که تخصص شما را نشان می‌دهند و همچنین هر اطلاعات دیگری که می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار کسب‌وکار شما است را در صفحه درباره ما بیاورید.

  • سوابق کاری

نشان دادن نمونه‌هایی از کار شما و اینکه چگونه به مشتریان خود کمک کرده‌اید تا به اهدافشان برسند، می‌تواند به بازدیدکنندگان کمک کند تا ببینند چه نوع نتایجی می‌توانید برای آن‌ها به ارمغان بیاورید. در این بخش، داده‌ها و نتایج مرتبط را در صورت امکان درج کنید که مشتریان احتمالی را ترغیب به همکاری و خرید از شما کند.

  • CTA (Call to Action)

در صفحه درباره ما، حتما بخشی را برای کاربران در نظر بگیرید که اقدامی برای ارتباط با شما انجام دهند؛ مانند پر کردن یک فرم حاوی نام آن‌ها و شماره تماس یا آدرس ایمیل. همچنین لینک سازی داخلی نیز در این صفحه بسیار حائز اهمیت است. می‌توانید به صفحات دیگری مانند صفحه محصولات یا خدمات، معرفی نیروی انسانی و ... لینک بدهید. به‌طورکلی CTA می‌تواند کاربران را دعوت به تعامل بیشتر با سایت شما کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

  • گزینه‌هایی برای تماس و ایمیل

دکمه‌ها یا لینک‌هایی در صفحه درباره ما تعبیه کنید که به کاربران اجازه می‌دهند با یک کلیک با شما تماس بگیرند. این کار، برقراری ارتباط را مخصوصا برای کاربران موبایل بسیار ساده‌تر می‌کند.

  • ابزار چت آنلاین

ابزار چت می‌تواند به دلایل زیادی در یک وب‌سایت مورداستفاده قرار گیرد، مانند پاسخ به سؤالات رایج، راهنمایی کاربران به محتوای مناسب در وب‌سایت شما و افزایش نرخ تبدیل. هنگامی که شخصی به نقطه خاصی از صفحه شما می‌رسد یا می‌خواهد از صفحه شما خارج شود، می‌توان آن‌ها را به صورت پاپ آپ تنظیم کرد تا تشویق شود با شما تماس بگیرد یا اقدام دیگری انجام دهد.

  • پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی

لینک‌هایی که کاربران را به پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار شما هدایت  و آن‌ها را ترغیب به دنبال کردن و تعامل با شما در این شبکه‌ها می‌کنند.

5 نمونه صفحه درباره ما

در ادامه به 5 مورد از وب‌سایت‌هایی که صفحه درباره ما در سایت خود را به خوبی طراحی کرده‌اند اشاره می‌کنیم و نکات مهمی که در هرکدام رعایت شده است را بیان می‌کنیم:

سایت website.com

این سایت برای طراحی صفحه درباره ما از یک طراحی مینیمال و ساده با تمرکز بر داستان منحصربه‌فرد کسب‌وکارش استفاده کرده است. همچنین با استفاده از پروتکل امن https، محتوای جذاب، نمایش تعداد مشتریان و امتیاز آن‌ها به خوبی توانسته اعتبار خود را به کاربران نشان دهد.

سایت website.com

سایت FT.com

برای برندهای بزرگ تسلط بر رتبه‌های برتر در جستجوهای مربوط به صفحات درباره ما امری عادی است. موردی که در این سایت بسیار هوشمندانه رعایت شده، تمرکز بر دسترسی آسان کاربر به اطلاعات از طریق بلوک‌های تقسیم شده بر اساس موضوعات مختلف (مانند معرفی سازمان، اخبار، خدمات و ...) است.

سایت FT.com

سایت GSK.com

نکته بسیار جالب در طراحی صفحه درباره ما در این سایت، ارائه انواع محتوای خلاقانه در بخش‌های مختلف است که در کنار داستان‌سرایی در محتوا، بسیار زیبا نیز طراحی شده‌اند. همچنین دسترسی به بخش‌های مختلف را نیز فراهم کرده که با اسکرول در این صفحه می‌توانید به طور خلاصه همه بخش‌های سایت را ببینید و با یک کلیک وارد صفحات دیگر شوید.

سایت GSK.com

سایت informa.com

ایده جالبی که این سایت اجرا کرده این است که هر بخش از اطلاعات صفحه درباره ما را در صفحات جداگانه قرار داده تا مخاطب با انبوه اطلاعات مواجه نشود و در صورت تمایل به مطالعه هرکدام از بخش‌ها روی آن کلیک کند و وارد شود.

سایت informa.com

سایت Garmin.com

این سایت در بخش جذابیت بصری بسیار خوب کار کرده است. محتوای این صفحه در باکس‌های جدا از هم نوشته شده‌اند و از تصاویر بسیار زیبا و باکیفیت برای تکمیل محتوا استفاده شده که جذابیت این صفحه را دوچندان کرده است.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ویژگی های صفحه درباره ما پرداختیم و به مواردی در راستای بهینه سازی صفحه درباره ما اشاره شد. این صفحه، برخلاف باور بسیاری از صاحبان سایت، بسیار اهمیت دارد و دلیل اصلی آن هم این است که بسیاری از کاربران بر اساس محتوای این صفحه تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند یا خیر؛ بنابراین این صفحه باید نشانگر اعتبار و تخصص کسب‌وکار شما باشد. همچنین این صفحه نیازمند رعایت موارد مرتبط با سئو است که در این مقاله به طور کامل به سئو صفحه درباره ما پرداختیم. امیدواریم بتوانید با رعایت این نکات، به بهبود سئو صفحه درباره ما سایت خود بپردازید و نتایج قابل قبولی دریافت کنید.

همچنین بخوانید
نوشتن محتوا و محتوا گذاری یکی از مهمترین مواردی است که می تواند به افزایش ترافیک سایت کمک شایانی کند. تولید محتوا برای صفحات فرود سایت ها کمک می کند که سایت بتواند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نماید.
در این مقاله ضمن بر شمردن نکات مهم در کلمات کلیدی به معرفی چند ابزار مهم برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سایت می پردازیم. تحقیق کلمات کلیدی که بخش مهمی از سئو سایت است را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.
میزان تعامل میان مخاطب و محتوای سایت خود را بالا ببرید ، ارتباط مخاطب با محتوای سایت را تقویت کنید و به مخاطب خود بگویید که میخواهید چه کاری انجام دهد. رعایت این موارد در تولید محتوا موجب بهبود نرخ تبدیل  در سایت خواهد شد. در این مقاله با نحوه انجام این مراحل آشنا میشویم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.