گوگل ترندز چیست

آیا می‌خواهید بدانید که مردم در حال حاضر در مورد چه چیزی جستجو می‌کنند؟ گوگل ترندز ابزاری قدرتمند است که می‌تواند به شما در پاسخ به این سؤال کمک کند. با استفاده از گوگل ترندز، می‌توانید میزان محبوبیت کلمات کلیدی را در طول زمان مشاهده کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود و بهبود رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی گوگل ترندز بپردازیم و ببینیم چگونه می‌توان از آن برای بهبود سئو استفاده کرد.

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز (Google Trends) یک ابزار رایگان و کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا محبوبیت کلمات کلیدی را در طول زمان مشاهده کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود و بهبود رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

گوگل ترندز داده‌های جستجوی گوگل را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند و این داده‌ها را به صورت نمودار و جدول ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترندز، میزان محبوبیت کلمات کلیدی را در بازه‌های زمانی مختلف، مانند یک هفته، یک ماه، یک سال یا چند سال، مشاهده کنید.

گوگل ترندز می‌تواند برای کاربردهای مختلفی استفاده شود، از جمله:

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت
  • ردیابی روندهای جستجو
  • تحقیق بازاریابی
  • تولید محتوای مرتبط با علایق کاربران

برای استفاده از گوگل ترندز، ابتدا باید به وب‌سایت Google Trends مراجعه کنید. سپس، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد کنید. گوگل ترندز بلافاصله نموداری از میزان محبوبیت کلمه کلیدی مورد نظر شما را در طول زمان نمایش می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود در گوگل ترندز، نتایج جستجو را محدود کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس کشور، زبان یا نوع دستگاه محدود کنید.

 ابزار گوگل ترندز علاوه بر آنکه پر کاربردترین واژه های جستجو شده توسط کاربران را لیست کرده است. این امکان را نیز فراهم می کند که کلمات کلیدی خود را بر اساس میزان جستجو با هم مقایسه کنید. آموزش کار با این ابزار را از دست ندهید.برای کار با ابزار گوگل ترندز باید آدرس آن را در مرورگر خود وارد کنید.

گوگل ترندز چیست و چگونه از google trends  برای بهبود رتبه استفاده کنیم

همانطور که مشاهده می کنید در بالا کادری برای ورود کلمه کلیدی وجود دارد در سمت چپ نیز یک منو قرار دارد که امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در بالا سمت راست هم امکان ورود با اکانت گوگل خود را دارید:

منوی ترندز

در قسمت بعدی تصاویری وجود دارند که مهمترین کلمات کلیدی و موضوعاتی را که در جهان و آمریکا مورد جستجو بوده اند را مشخص می کند. این قسمت برای سئو کلاه سیاه بسیار مناسب است. کافیست که چند تا از این کلمات را انتخاب کنید و برای آنها محتوای جذاب تولید کنید و کاربر را به چند صفحه جذاب راجع به سایر کلمات موجود در این بخش هدایت کنید. به این ترتیب با سرعت در رتبه های اول گوگل خواهید بود. این روش یکی از موثرین روش های سئو کلاه سیاه است. برای تولید محتوا کلاه سیاه در پایین این قسمت لیستی از موضوعات پر بازدید درج شده است:

لیست ترندز

دونالد ترامپ

کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را داشته اند. تنوع بالایی از نظر موضوع دارند. و موضعات سیاسی و نام ترامپ trump رئیس جمهور آمریکا تا موضوعات مربوط به سرگرمی و نام کتی پری خواننده معروف آمریکایی و برنده جایزه امی برای آهنگ دنیا دنیایی مردانه ای شده است، katy perry this is man's world  را در این لیست خواهید دید.

نکته : عدم وجود کلید واژه های غیر اخلاقی در این لیست به دلیل عدم جستجوی بالای آنها نیست. بلکه بدلیل آن استکه طبق قوانین گوگل سایت های حاوی چنین کلماتی در نتیجه جستجوی عادی گوگل (جستجو در حالت Safe حالت پیشفرض جستجوی گوگل است و در بیشتر کشورها از جمله آمریکا و اروپا اغلب کابران با این حالت پیشفرض جستجو خود را انجام میدهند.) نمایش داده نمی شوند. اگر سایتی دارای چنین کلماتی باشد از لیست سایت های Safe (امن) برای تمام گروه های سنی حذف شده و تنها در لیست سایت های ویژه بزرگسالان به نمایش در خواهد آمد.

برای کار با بخش جستجوی کلمات کلیدی در نوار بالای سایت گوگل ترندز چند واژه را قرار می‌دهیم و قسمت های مختلف سایت را توضیح می‌دهیم:

کلمه کلیدی اول برای بررسی در سایت گوگل ترندز را آموزش روتوش انتخاب کرده ایم:

تحلیل کلمه کلیدی

در پایین قسمت ورود کلمات کلیدی تنظیماتی وجود دارد که توسط آنها میتوانیم مدیریت کلمات کلیدی را راحتتر انجام دهیم. اولین تنظیم مربوط به تعیین کشوری است که می‌خواهیم برای مردم آن محتوا را ایجاد کنیم. این قسمت بصورت پیشفرض بر روی wordwide به معنی تمام دنیا تنظیم شده است:

تعیین کشور برای حستجو

در قسمت بعد بازه زمانی را که می‌خواهیم ترافیک کلمات کلیدی را در آن مورد بررسی قرار دهیم را مشخص می کنیم. فرض کنید که سایتی قصد دارد با سئو کلاه سیاه در گوگل رتبه بدست بیاورد. در این قسمت میتواند بررسی کند که حوادثی مانند آتش گرفتن کشتی سانچی چه مدت در صدر اخبار بوده اند و به این ترتیب براحتی با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در آن بازه زمانی به صدر گوگل برسد. پیشفرض این قسمت Past 12 moths یا بعبارتی بررسی در بازه زمانی یک سال گذشته است.

تعیین زمان جستجو در ترندز

گزینه بعدی تعیین بررسی کلمات کلیدی بر اساس دسته بندی های خاص است. مثلا آموزش فتوشاپ را میتوان در دسته بندی عمومی و یا دسته بندی آموزشی بررسی کرد.

دسته بندی کلمات کلیدی

گوگل به شما امکان جستجوی یک واژه را در سایت ها، عکس ها، فروشگاه ها، فیلم ها، یوتیوب و... می‌دهد. در فیلد بعدی در گوگل ترندز شما قادر خواهید بود که تعیین کنید که می‌خواهید عبارت شما در کدام یک از این بخش ها مورد بررسی قرار گیرد. مثلا عبارتی مانند لاله واژگون در بخش جستجوی عکس گوگل بیشتر جستجو شده است.

اولین نمودار گوگل ترندز، نمودار ترافیک کلمه کلیدی انتخاب شده در بازه زمانی تعیین شده است:

نمودار جستجو بر حسب زمان

نمودار بعدی هم مشخص کننده مناطق جغرافیایی است که بیشترین ترافیک را برای آن کلمه کلیدی داشته اند. قطعا واژگان فارسی در ایران بیشتر جستجو شده اند.

بررسی منطقه جغرافیایی

قسمت بعد هم دو ستون را به ما نشان میدهد که ستون سمت چپ موضوعات مرتبط را بر اساس میزان ترافیک جستجو لیست کرده است. ستون سمت راست هم عبارات جستجوی مرتبط را بر اساس میزان ترافیک جستجو لیست کرده است. براساس واژه ای که در گوگل ترندز انتخاب کرده ایم این قسمت ها ممکن است تهی و یا دارای تعداد کلمه بیشتر یا کمتری باشند:

موضوعات مرتبط

ما قصد داریم یک سایت آموزشی ایجاد کنیم. بنابراین واژگانی را در گوگل ترندز با یکدیگر مقایسه کرده ایم. این واژگان عبارتند از : وردپرس، آموزش وردپرس، فیلم آموزش وردپرس،آموزش فتوشاپ، آموزش طراحی سایت، نتیجه به این صورت است.

سنجش کلمات کلیدی

آنالیز کلمات کلیدی

تحلیل کلمات کلیدی

همانطور که مشاهده می کنید ما چند واژه دیگر را نیز مورد بررسی قرار داده ایم. تا میزان ترافیک آنها را با هم مقایسه کنیم. جستجو برای واژه هایی مانند طراحی نرم افزار یا آموزش طراحی نرم افزار نیز نتایج جالبی در بر داشت. بعد از آنکه مشخص شد کدام کلمات کلیدی میتوانند ترافیک بیشتری را به سمت سایت ما هدایت کنند میتوانیم استراتژی تولید محتوای خود را تعیین کنیم.

چگونه از google trends  در سئو استفاده کنیم

گوگل ترندز یک ابزار رایگان و کاربردی است که می‌تواند به شما در بهبود سئو سایت خود کمک کند. با استفاده از گوگل ترندز، می‌توانید کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود را انتخاب کنید و روندهای جستجو را ردیابی کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت

یکی از مهم‌ترین عوامل در سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت است. کلمات کلیدی مناسب، کلماتی هستند که کاربران برای جستجوی محصولات یا خدمات شما از آن‌ها استفاده می‌کنند. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید ترافیک بیشتری را از طریق جستجو به سایت خود جذب کنید.

گوگل ترندز می‌تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود کمک کند. با استفاده از گوگل ترندز، می‌توانید میزان محبوبیت کلمات کلیدی را در طول زمان مشاهده کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین میزان محبوبیت را دارند و احتمال جستجوی آن‌ها توسط کاربران بیشتر است.

ردیابی روندهای جستجو

روندهای جستجو، تغییرات در میزان محبوبیت کلمات کلیدی در طول زمان هستند. با ردیابی روندهای جستجو، می‌توانید متوجه شوید که کاربران چه موضوعاتی را بیشتر جستجو می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای سایت خود را مطابق با علایق کاربران تولید کنید و رتبه‌بندی سایت خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید.

گوگل ترندز می‌تواند به شما در ردیابی روندهای جستجو کمک کند. با استفاده از گوگل ترندز، می‌توانید میزان محبوبیت کلمات کلیدی را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی در حال محبوب شدن هستند و کدام کلمات کلیدی در حال محبوب شدن هستند.

تحقیق بازاریابی

گوگل ترندز می‌تواند برای تحقیقات بازاریابی نیز استفاده شود. با استفاده از گوگل ترندز، می‌توانید متوجه شوید که کاربران چه موضوعاتی را بیشتر جستجو می‌کنند و چه محصولات یا خدماتی را بیشتر مورد علاقه قرار می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات یا خدمات جدیدی را توسعه دهید و بازار هدف خود را شناسایی کنید.

در اینجا چند نکته برای استفاده موثر از گوگل ترندز برای سئو آورده شده است:

  • از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید.
  • از فیلترهای موجود در گوگل ترندز برای محدود کردن نتایج جستجو استفاده کنید.
  • روندهای جستجو را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید.

با استفاده از این نکات، می‌توانید از گوگل ترندز برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید و ترافیک بیشتری را از طریق جستجو به سایت خود جذب کنید

برای استفاده از گوگل ترندز به منظور بهبود رتبه سایت، در گوگل باید واژه هایی را بیابید که رقبا کمتر در آن سرمایه گذاری کرده اند. ولی ارزش ترافیکی بالایی دارند. مثالا در زمینه کاری ما کلمه کلیدی دیجیتال مارکتینگ ترافیک بیشتری از آموزش سئو دارد. اما رقابت برای واژه آموزش سئو بسیار شدید تر از رقابت برای واژه دیجیتال مارکتینگ است.

بنابراین همواره قبل از کپی کردن واژگان سایت‌های رقبا ابتدا به سراغ سایت های تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ترندز بروید و مطمئن شوید که تمام واژه های دارای ترافیک بالا و ارزش سرمایه گذاری در زمینه کاری خود را میدانید. مثلا در زمینه آموزش گفتیم که واژه آموزش طراحی نرم افزار ترافیک بسیار بالایی ایجاد می کند. در حالیکه تعداد رقبای این کلمه از کلماتی مانند آموزش طراحی سایت بسیار کمتر است.

گاهی استفاده از کلمه کلیدی که ترافیک کمتری دارد چندان هم بد نیست. اما باید استراتژی کلمات کلیدی خود را مشخص کرده باشید و بدانید که هدف سایت شما چیست. مثلا این دوست ما که از واژه گنج یاب استفاده کرده بود. دستگاه های خود را به چند برابر قیمت رایج در بازار می فروخت یا اجاره میداد. این شیوه کسب و کار باعث شده بود که ترجیح دهد کمی با چراغ های خاموش در گوگل حرکت کند. تا با مشکل روبرو نشود.

جمع بندی

ابزار گوگل ترندز ابزاری مناسب برای تحقیق بازاریابی، تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رفتار مخاطب در مکان ها و زمان های مختلف است. در این مقاله به معرفی گوگل ترندز و کاربردهای آن در سئو پرداختیم. مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.