الگوریتم پروداکت ریویو چیست

اگر وب‌سایتی در یکی از مقالات خود به بررسی محصول بپردازد و جزئیات مربوط به کالا را درون صفحه جای دهد، این الگوریتم شروع به کار می‌کند و با تغییر رتبه‌های SERP، به کاربران اطمینان می‌دهد که مقاله یا صفحه مورد مطالعه، کاملاً به روز و قابل اطمینان است. به دلیل بالا بودن پرسش افراد و انتشار آپدیت جدید، در این مقاله آموزشی درمورد تمام نکات مربوط به این الگوریتم صحبت می‌کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

Product Review

الگوریتم پروداکت رویو یا بررسی محصول چیست؟

به زبان ساده، پروداکت ریویو طراحی شده است تا صفحات و مقاله‌هایی که محصول را به صورت کامل و با جزئیات بیشتر بررسی کرده‌اند، نسبت به سایر رقبای همین دسته، رتبه بالاتری داشته باشند. برای مثال، اگر درمورد محصول بخارشو تحلیل انجام داده باشید و تمام جزئیات و نکات را درون مقاله خود جای داده باشید، الگوریتم Product Review به کمک کدهای پیشرفته خود، این نکات را متوجه می‌شود و به مقاله شما نسبت به رقبا رتبه بهتری اختصاص می‌دهد.

به روزرسانی های پروداکت ریویو

در طی سالیان مختلف، الگوریتم پروداکت ریویو چندین بار به‌ روزرسانی شده است و در هر نسخه، ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شده است. در ادامه تمام آپدیت انجام شده برای این الگوریتم را عنوان می‌کنیم:

  1. آپدیت دسامبر 2021
  2. آپدیت مارس 2021
  3. آپدیت جولای 2022
  4. آپدیت سپتامبر 2022
  5. آپدیت سال 2023

طبق جدیدترین آپدیت انجام شده، این الگوریتم به جز زبان انگلیسی از 10 زبان زنده و برتر دنیا از جمله اسپانیایی، فرانسوی، روسی و... پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات بیشتر: پروداکت ریویو هنوز در سئوی فارسی کار خود را به طور کامل شروع نکرده است و از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. جالب است بدانید که هر الگوریتم جدید گوگل، بعد از دو الی سه سال ظهور خود در زبان فارسی قابل استفاده است و تا قبل از آن پشتیبانی نمی‌شود.

نحوه عملکرد پروداکت ریویو

همانند سایر الگوریتم‌های گوگل، پروداکت ریویو بر اساس یک سری معیار و نکات فعالیت می‌کند؛ به این معنا که تمامی مقاله‌ها و صفحات مورد بررسی توسط این الگوریتم، تحت معیارهای زیر بررسی می‌شوند و دامنه‌ای که معیارهای بیشتری را دارا باشد، رتبه بهتری دریافت می‌کند. در ادامه برخی از معیارها و موارد را عنوان می‌کنیم.

بررسی تصاویر، ویدئو و لینک‌های صفحه

این الگوریتم به شکلی طراحی شده است که در صورت دیدن عکس و فیلم‌های بیشتر از محصول در حین بررسی، رتبه بهتری به صفحه می‌دهد. هرچقدر که یک صفحه تصاویر، ویدئو و لینک‌های خروجی بیشتری را درون خود جای داده باشد، از نظر الگوریتم Product Review محبوبیت بیشتری دارد و تحلیل محصول را دقیق‌تر انجام داده‌ است. به این نکته توجه داشته باشید که اگر تصاویر و ویدئوها با خود کالا ارتباطی نداشته باشند، مشتری از صفحه خارج می‌شود و به جای افزایش، افت رتبه را تجربه می‌کنید؛ در نتیجه تمام ویدئو، لینک‌ها و عکس‌های مرتبط با خود محصول را در جایگاه مناسب قرار دهید.

هشدار: زیاده‌روی در انجام این کار باعث می‌شود تا الگوریتم به صورت برعکس عمل کند.

جستجو برای اطلاعات آماری

الگوریتم پروداکت ریویو در صفحه یا مقاله به دنبال اطلاعات آماری مربوط به محصول می‌گردد و صفحاتی که این جزئیات را درون متن خود جای داده‌اند، از دید این الگوریتم محبوبیت بیشتری دارند و مفید‌تر هستند. الگوریتم Product Review از آمار و اطلاعات عددی مربوط به یک کالا، استقبال می‌کند و از آن برای رتبه دهی کمک می‌گیرد.

جستجو برای اطلاعات خاص محصول

پروداکت ریویو در هر صفحه که بررسی یک محصول را انجام داده است، به دنبال محتوا و جزئیات مربوط به محصول می‌گردد و اگر با اطلاعاتی برخورد کند که در سایر صفحات رقبا موجود نیست، رتبه بهتری به آن اتخصاص می‌دهد. برای تفهیم بیشتر و درک بهتر، در ادامه یک مثال می‌زنیم. فرض کنید مقاله‌ای درمورد ماشین لباسشویی جدید شرکت اسنوا می‌نویسید؛ سپس در قسمت توضیحات و تحلیل کالا، اطلاعات و جزئیاتی از ماشین لباسشویی را ذکر می‌کنید که در سایر صفحات و مقاله رقبا موجود نیست. الگوریتم این تفاوت را احساس می‌کند و به صفحه شما رتبه بالاتری اختصاص می‌دهد.

الگوریتم پروداکت رویو

توجه به اصالت محتوا و بررسی محصول

این الگوریتم به اصالت و نوع محتوای نوشته شده توجه می‌کند. شیوه تحلیل و بررسی محصول باید دقیق و تخصصی باشد؛ تحلیل‌های بدون هدف و استفاده از متون کپی شده باعث می‌شود تا الگوریتم بررسی محصول به صفحه شما اهمیت ندهد و افزایش رتبه نداشته باشید. این الگوریتم به صورت مداوم به دنبال محتوای اصیل و تألیف شده است؛ آن هم محتوایی که کیفیت کافی را داشته باشد و تمام جنبه‌های مختلف از جمله ساختار متن در آن رعایت شده باشد.

بررسی محصول و به روزرسانی های آن چه تاثیری بر سایت دارد؟

ظهور الگوریتم بررسی محصول و انجام چندین آپدیت مختلف در طی سالیان باعث شده است تا وب‌سایت‌هایی که لایق گرفتن رتبه بهتر هستند، رشد کنند و رتبه‌های بهتری برای خود دریافت کنند؛ در نتیجه ورودی‌ها افزایش پیدا می‌کند و فروش یا ترافیک بیشتر می‌شود. این الگوریتم باعث شده است تا در مقالاتی که درمورد بررسی محصول هستند، بهترین و جامع‌ترین محتوا رتبه یک را دریافت کند و حتی ریزترین اقدامات انجام شده برای صفحه بررسی شود. دقت گوگل در بررسی محصول به واسطه این به روز رسانی‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است و دیگر سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم این توانایی را ندارند تا با نوشتن محتوای بی‌کیفیت و کپی، رتبه خوبی در SERP دریافت کنند.

چگونه بررسی و توضیحات محصول را با کیفیت بالا بنویسیم؟

در ادامه نکاتی را عنوان می‌کنیم که با رعایت آن، نظر الگوریتم Product Review را جلب می‌کنید و در مقالاتی که درمورد بررسی محصول هستند، رتبه بهتری دریافت می‌کنید.

هشدار: همانطور که قبلاً گفتیم، به دلیل جدید بودن الگوریتم این احتمال وجود دارد که تمامی ویژگی‌ها به خوبی در زبان فارسی کار نکنند.

از آمار و شاخص استفاده کنید

حتماً تمام اطلاعات و آمار کمی مربوط به کالا را درون محتوای خود عنوان کنید. استفاده از جدول در این قسمت بسیار مفید است. سعی کنید تا حد امکان، از اعداد و ارقام مربوط به محصول استفاده کنید و بخش‌های مختلف محتوا را به کمک آن پوشش دهید.

محتوا کاملاً تألیفی باشد

به هیچ عنوان توضیحات مربوط به محصول یا کالا را کپی نکنید! تک‌تک جملات مربوط به بررسی را خودتان بنویسید و حتی اگر منبع مشخصی ندارید، زمانی را برای پیدا کردن منبع در نظر بگیرید.

ساختار محتوا را اصلاح کنید

حتماً متن نوشته شده را از لحاظ ساختاری مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید. کلمات کلیدی هدف را تعیین کنید و از تکرار بیش از حد لغات خودداری کنید. لینک‌سازی داخلی و خارجی صفحه را به صورت کامل بررسی کنید و سعی کنید به صفحات مرتبط لینک بدهید. حتماً به عناوین و سر تیترهای نوشته شده توجه کنید و کلمات کلیدی را در آن‌ ذکر کنید. به تگ‌های h2 و h3 استفاده شده در مقاله توجه داشته باشید و آن‌ها را در جای مناسب خود استفاده کنید.

از محتوای تصویری و صوتی کمک بگیرید

در مقاله خود از محتوای تصویری و صوتی کمک بگیرید؛ به صورتی که جذاب باشد و مخاطب را نگه دارد. خیلی بهتر است اگر محتوای تصویری و صوتی، کاملاً اختصاصی باشند و برای همان صفحه طراحی شده باشند.

الگوریتم بررسی محصول

اشاره به تمام جزئیات

تا حد ممکن به تمامی جزئیات مربوط به محصول اشاره کنید؛ برای مثال درمورد مزایا و معایب به صورت کامل صحبت کنید و اگر نسخه جدید از محصول وجود دارد، ویژگی‌ها و پیشرفت‌های موجود در آن را حتماً عنوان کنید. نوشتن مشخصات و کاربردهای کالا از ضرورت است و باید به آن توجه داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد الگوریتم بررسی محصول که مشابه الگوریتم helpful content است صحبت کردیم و نکات مربوط به آن را ذکر کردیم. اگر سازوکار هر الگوریتم گوگل را یاد بگیرید و این توانایی را داشته باشید که وب‌سایت را مطابق معیار آن‌ها بالا بیاورید، فرایند سئو با سادگی هرچه تمام‌تر پیش می‌رود و ورود‌ی‌هایتان از گوگل و سایر موتورهای جستجو به حداکثر می‌رسد. نظر شما درمورد این الگوریتم چیست؟ چقدر می‌توان از آن در راستای رشد وب‌سایت استفاده کرد؟ نظرات خود را زیر همین مقاله بنویسید.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.