پست مهمان چیست و چگونه از آن در سئو استفاده کنیم

پست مهمان چیست؟

پست مهمان

پست مهمان یکی از راه های افزایش اعتبار سایت کسب و کار های مختلف به شمار می رود. با توجه میزان اهمیت پست مهمان در بازاریابی آنلاین، در این مقاله فرصت هایی که پست مهمان برای تبلیغ یک برند، افزایش تعداد مخاطب، افزایش نرخ تبدیل و افزایش نرخ فروش، در اختیار شما قرار می دهد را بررسی می کنیم.

پست مهمان، پستی منحصر به فردی است که مدیر یک سایت یا یک سئو کار در وبلاگ یا سایتی دیگر می نویسد و در انتهای پست مهمان ضمن معرفی فعالیت های حرفه ای خود، برای سایت خود نیز بک لینک ایجاد می کند.
به قرار دادن پست مهمان در سایت مقصد وبلاگ نویسی مهمان نیز می گویند.
پست مهمان می تواند به تبلیغ نام برند، برای مخاطبانی متفاوت کمک کند. پست مهمان میتواند ترافیک وب سایت را نیز افزایش دهد.
 از طرفی مت کاتس Matt Cutts (کارشناس سابق شرکت گوگل) در وبلاگ خود در سال 2014 اشاره کرده بود که اگر صرفا برای مقاصد سئو از پست مهمان  استفاده می کنید. بهتر است که این راه حل سئو را فراموش کنید.
نکته: مت کاتس درج و دریافت پست مهمان را نفی نمی کند. ولی اعلام می کند که استفاده از پست مهمان برای دریافت بک لینک دیگر مانند قبل کارساز نیست و می تواند به سایت مبدا و مقصد ضررهایی هم برساند.
اهداف پست های مهمان خود را تعیین کنید
قبل از درج پست مهمان باید بدانید که هدف شما از درج این پست های مهمان چیست. تعیین هدف پست های مهمان و بازه زمانی که میخواهید به این اهداف برسید. به شما در تعیین نوع وبلاگ و وب سایت هایی که برای درج پست مهمان انتخاب می کنید، کمک خواهد کرد.

هدف از درج پست مهمان

اصولا سه هدف اصلی برای درج پست مهمان وجود دارد:


1.    استفاده از پست مهمان برای معرفی خود بعنوان یک متخصص در حوزه فعالیت خود
2.    دریافت ترافیک بیشتر برای وب سایت خود
3.    ساخت بک لینک برای وب سایت خود
با ایجاد یک محتوای اصولی و درست در بهترین وبلاگ های مرتبط با صنعت خود. می توانید به هر سه این اهداف برسید. اگر بخواهید به اهداف اول و دوم برسید. لازم است که وبلاگی را بیابید که تعداد مخاطب فعال بالایی داشته باشد. برای رسیدن به هدف سوم نیز به وبلاگ هایی نیاز خواهید داشت که اعتبار دامنه Domain Authority-DA بالایی داشته باشند. برای بررسی اعتبار دامنه می توانید از نوار ابزار SEOmoz toolbar به صورت رایگان بهره ببرید. شناخت اهداف وبلاگ نویسی مهمان یا همان پست ها مهمان به شما کمک می کند تا بتوانید نوع وبلاگی که برای رسیدن به این اهداف به شما کمک می کند را بدرستی انتخاب نمایید.

چگونه مکان های مناسب برای درج پست مهمان را پیدا کنیم؟

اولین موضوعی که در هنگام درج پست مهمان باید به آن به پردازیم یافتن مکان های مناسب برای درج پست مهمان است. هدف اصلی شما در این قسمت یافتن سایتی است که ارتباط محتوایی با صنعت شما داشته باشد. برای این منظور باید وبلاگی را بیابید که شاخص های زیر را داشته باشد:
•    محتوای وب سایت دریافت کننده پست مهمان با محتوای صنعت شما مرتبط باشد.
•    مخاطب های وبلاگ، به فعالیت های صنعت شما علاقه مند باشند.
•    وبلاگ باید باید ارتباطات موثر با مخاطبان خود داشته باشد (شما باید مطمئن باشید که مقالات منتشر شده شما توسط وبلاگ دریافت کننده در شبکه های اجتماعی تبلیغ میشوند.)
برای مثال، اگر شما بذر های گیاهان مختلف را در وب سایت خود می فروشید. شما باید وبلاگی در ارتباط با باغبانی و باغداری بیابید که مخاطبان آن با مسائل باغداری در ارتباط باشند. به این ترتیب شما می توانید وبلاگ مناسبی برای درج پست مهمان برای سایت خود بیابید.

استفاده از گوگل برای یافتن وبلاگهای مناسب برای درج پست مهمان

گوگل ابزار مناسبی برای جستجوی وبلاگ های پذیرنده پست مهمان است. شما می توانید از عبارت زیر برای جستجوی سایت هایی که به شما امکان درج پست مهمان را می دهند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که می توان به این عبارات واژه های مربوط به صنعت خود را نیز اضافه کنید تا وبلاگ هایی را بیابید که بصورت اختصاصی در باره صنعت شما پست مهمان می پذیرند.
•    درج پست مهمان
•    پست مهمان
•    پست مهمان توسط
•    پذیرش پست مهمان
•    راهنمای پست مهمان
نکته: سایت هایی که در زمینه های مختلف در ایران پست مهمان بپذیرند بسیار محدود هستند و خود این امر میتواند یک فرصت اشتغال بسیار موثر باشد. اگر به ایجاد سایت برای دریافت پست مهمان علاقه مند هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید و در فضایی بدون رقابت به کسب و کار در دنیای وب بپردازید.
با وجود محدودیت تعداد سایت های پذیرش پست مهمان می توانید با کمی تیز هوشی سایتی را بیابید که علاقه مند به دریافت پست مهمان مرتبط با صنعت شما باشد.

وبلاگ نویسان مهمان معروف

آیا وبلاگ نویسان معروف در صنعت خود را می شناسید؟ اگر به اندازه کافی وبلاگ های مرتبط با صنعت خود را مطالعه کرده باشید. قاعدتا باید آنها را بشناسید. این اسامی، متعلق به کسانی است که شما نام آنها را بارها و بارها در مقالات وب سایت های مختلف مشاهده کرده اید. در بازاریابی آنلاین این نام ها عبارتند از Gregory Ciotti, Danny Iny, Leo Widrich, Neil Patel, Marcus Sheridan و بسیاری نام های دیگر. با دانستن نام وبلاگ نویسان برجسته در صنعت خود می توانید نام آنها را به اضافه واژه "پست مهمان توسط" را در گوگل جستجو کنید. به این ترتیب لیستی از وبلاگ هایی خواهید یافت که به شما اجازه میدهد در زمینه مَد نظر خود در آنها پست مهمان قرار دهید. اگر شما وبلاگ نویسان برجسته در صنعت خود را بشناسید می توانید از آنها بخواهید که شما را به مالکان وبلاگ ها معرفی کنند. تا روند پذیرش پست مهمان سرعت بگیرد.

بک لینک های رقبا

اگر در بازاریابی آنلاین، در بخش کمپین های سئو به بررسی بکلینک رقبا پرداخته باشید. لیست بلند بالایی از وبلاگ های پذیرنده پست مهمان در زمینه کاری خود، در اختیار دارید. با کمک ابزار هایی مانند Open Site Explorer ( سی روز رایگان ) یا رنک سیگنال Rank Signal ( کاملا رایگان) میتوان بک لینک های رقبا را بررسی کنید. بجای این ابزار ها می توانید در گوگل نام رقبا را با این الگو درج نمایید:
link:domain.com -domain.com “guest post”
باید عبارت domain.com را با نام دامنه رقبا جایگزین کنید.
بیاد داشته باشید که یافتن بلاگ هایی برای درج پست مهمان، پایان کار نیست و باید موارد دیگری را نیز در هنگام درج پست مهمان مورد توجه قرار داد.

محتوای وبلاگ دریافت کننده پست مهمان درباره چیست؟

دانستن موضوع وبلاگ های پذیرنده پست مهمان، کلید موفقیت در یافتن وبلاگ های مناسب برای درج پست مهمان است. محتوای وبلاگ های پذیرنده پست مهمان باید با کلمات کلیدی مورد استفاده توسط مخاطبان صنعت شما در گوگل کاملا همخوانی داشته باشد. هنگام بررسی محتوای وبلاگ های پذیرنده به موارد زیر دقت کنید:
•    محتوای وبلاگ برای مخاطبانی با چه سطحی از دانش منتشر می شود (مبتدی، متوسط، حرفه ای)
•    چه نوع مخاطبی هدف وبلاگ است؟ اگر شما یک تجارت B2B را اداره میکنید. قطعا باید وبلاگی را انتخاب کنید که مخاطبان آن صنایع و شرکت ها هستند و وبلاگ هایی که مخاطب عام دارند برای شما مناسب نخواهند بود.
•    چه نوع محتوایی در این وبلاگ ها نوشته می شود؟ آیا محتوا بصورت عمومی است و یا محتوای تخصصی یا آنکه آموزش هایی با جزئیات کامل در این سایت ها درج می شوند.
نحوه فعالیت سایر پست های مهمان را  رصد کنید
وقتی که می خواهید وبلاگی را برای درج پست مهمان انتخاب کنید. بررسی کنید که وضعیت سایر پست های مهمان در آن وبلاگ به چه ترتیب است. آیا پست های مهمان کامنت خوبی دریافت می کنند و یا توسط مالک وبلاگ در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. برخی سایت ها ممکن است که پست مهمان بپذیرند ولی مخاطبان آنها صرفا به محتوای اصلی سایت مراجعه کنند و پست های مهمان عملا در آن سایت فاقد بازدید کننده باشد. به این ترتیب قرار دادن پست مهمان در چنین سایتی مناسب نیست زیرا که ترافیکی را به سایت شما هدایت نخواهد کرد.
بررسی کنید چه کسانی برای وبلاگ مد نظر پست مهمان می نویسند
برخی از مالکان وبلاگ ها تنها از اشخاص خاصی پست مهمان می پذیرند. با بررسی چند پست مهمان در وبلاگ مد نظر، بررسی کنید که نویسندگان پست های مهمان کدامیک از دسته های زیر هستند: وبلاگ نویسان همکار، فری لنسرها (وبلاگ نویسان آزاد)، مشاوران، صاحبان کسب و کار و غیره، این مطلب از آن جهت حائز اهمیت است که شما میخواهید در پست های درج شد، بعنوان مالک یک کسب و کار و صنعت، برای کسب و کار خودتان نیز تبلیغ کنید.
بهترین نوع پست را شناسایی کنید
برای آنکه پست های شما مورد پذیرش مدیر وبلاگ قرار گیرد. شما قطعا مطالب خود را باید با توجه به علاقه مخاطبان آن وبلاگ درج کنید. برای آنکه بدانید چه نوع محتوایی بیشترین ارتباط را با مخاطبان وبلاگ برقرار می کند. میزان به اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس، تویتر و سایر شبکه های اجتماعی را کنترل کنید و در ضمن به اشخاصی که این پست ها را منتشر می کنند نیز توجه داشته باشید. این افراد علاقه مندان به حوضه فعالیت شما هستند.
به چهره ای معروف در جامه وبلاگ نویسان تبدیل شوید
برای آنکه شانس پذیرش پست مهمان از سوی شما افزایش یابد بهترین کار این است که مالکان وبلاگ ها شما را بشناسند. برای این کار باید به مدت یک یا دو هفته در وبلاگ ها کامنت درج کنید. پست ها را در توییتر خود بازنشر کنید و نام مالک وبلاگ را بصورت  @username  در توصیح متن پست شده در توییتر استفاده کنید. به این ترتیب هنگامی که تقاضای درج پست مهمان میدهید یک غریبه نخواهید بود.

بهترین زمان برای درج پست مهمان

بله زمان هایی بعنوان زمان طلایی برای درج پست مهمان وجود دارد. برای درج پست مهمان در بهترین زمان به موارد زیر توجه داشته باشید:
•    زمانی که از شما و یا مقاله شما در یکی دیگر از مقاله های وبلاگ نامی برده میشود و یا پست شما در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود.
•    هنگامیکه شما یا تجارت شما یا محصولات شما در یکی از پست های وبلاگ لیست شود.
•    زمانیکه وبلاگ برای دریافت پست مهمان تبلیغات میکند.
•    وقتیکه وبلاگ سایر پست های مهمان را به اشتراک می گذارد.
داشتن اطلاعات اولیه برای درج پست مهمان
با بررسی راهنمای درج پست مهمان توسط وبلاگ، میتوانید قبل از درج پست مهمان تمام مواردی که باید هنگام درج پست مهمان رعایت کنید را بیابید. مثلا اگر لازم است که در سایت ثبت نام کنید و یک نام کاربری برای خود داشته باشید. بهتر است که نحوه انجام اینکار را از قبل بدانید.
ایمیل خود را شخصی سازی کنید
اگر میخواهید بعنوان یک وبلاگ نویس مهمان فعالیت کنید. قطعا ایمیل های دریافتی روزانه شما هرگز تمام نخواهند شد. اغلب سایت های ارائه دهنده ایمیل به شما امکان میدهند که با شخصی سازی، ایمیل های شرکت های مختلف را سازمان دهی کنید. هنگام ارسال ایمیل ها نیز یک سری دستور العمل توسط وبلاگ های مختلف ارائه می گردد که هنگام نوشتن ایمیل باید آنها را رعایت کرد. مثلا قرار دادن عبارت شرکت محترم و مانند آن در ابتدای ایمیل، این موارد را هنگام ارسال ایمیل رعایت کنید.
که هستید
همواره وبلاگ هایی هستند که برای نحوه درج نام وبلاگ نویسان در انتهای مقاله قوانین و مقرارتی دارند. مثلا شما باید خود را بعنوان بلاگر سایت خود معرفی کنید و یا قوانینی مانند این، در این موارد به خاطر داشته باشید که شما همزمان میتوانید یک وبلاگ نویس و هم مدیر وبسایت باشید. بنابراین در ابتدا بر روی مهارت های خود در وبلاگ نویسی و توسعه این مهارت ها تمرکز کنید.
چرا شما باید یک وبلاگ نویس مهمان باشید؟
این موضوع را هنگامی که پست خود را در اینترنت تبلیغ می کنید توضیح دهید و بگویید که برای چه می خواهید یک وبلاگ نویس  مهمان شوید و حتما در این توضیح، وب سایت و کسب و کار خود را معرفی کنید. انجام اینکار باعث می شود که مالکان وبلاگ ها شما را بعنوان وبلاگ نویسی که با مخاطبانشان در ارتباط است شناسایی کنند.

چگونه ایده یک پست مهمان را بیابیم؟

معمولا شما باید بر اساس پست هایی که مخاطب بالایی دارند. ایده های جدیدی به صاحبان وبلاگ ها بدهید به این ترتیب شما میتوانید لیستی از ایده های مد نظر خود را تهیه و برای انتخاب در اختیار مالکان وبلاگ قرار دهید.

چگونه یک پست مهمان عالی منتشر کنیم؟

یک سوال همیشگی این است که شما بهترین محتوای خود را برای وب سایت خود باید استفاده کنید و یا برای وبلاگ مهمان، پاسخ این سوال کاملا به کیفیت وبلاگی که شما محتوای خود را بصورت پست مهمان در آن منتشر می کنید وابسته است. اگر در وبلاگ تنها پست های 900 کلمه ای و یک عالمه عکس گرفته شده از مانیتور (اشاره به بی کیفیت بودن تصاویر) درج میشود. پست شما نیز باید در همین چهار چوب ایجاد شود. اگر پست های وبلاگ دارای 500  کلمه یا کمتر است و  تنها یک تصویر در آنها بکار گرفته می شود. بازهم پست شما باید از این قانون پیروی کند. بنابراین هنگام انتخاب پست برای ارسال بصورت پست مهمان به قالب پست های ارسالی دیگر توجه کنید.

پست مهمان تبلیغ شما نیست

به یادداشته باشید که یک پست مهمان عالی درباره تجارت شما یا در باره محصول و سرویس شما نیست. یک پست مهمان عالی باید حاوی اطلاعات با ارزشی برای مخاطبان باشد. و نه یک تبلیغات صرف! تمام اطلاعاتی که در باره تجارت خود میخواهید بدهید. باید در قسمت بیوگرافی نویسنده درج شوند. اشارات کوچک، داستان ها، مثال ها می توانند در برخی از پست های مهمان به سایت شما اشاره داشته باشند. اما اغلب پست های شما باید محتوایی فراتر از تبلیغ تجارت شما داشته باشد.
فرمت پست ها باید مانند سایر صفحات سایت باشد
به پست های مهمان درج شده در سایت دقت کنید. آیا آنها دارای سر تیترهای زیاد هستند، متن های برجسته در آنها چقدر است، عکس ها و نقل قول ها در آنها به چه تعداد استفاده شده است. شما باید این فرمت ها را در پست های خود نیز رعایت کنید. مطمئن شوید که فرمت و عناصر پست شما با سایر پست های موجود در وب سایت هماهنگ است.
در پست های خود به مقالات داخلی لینک ایجاد کنید
به مالکان وبلاگ نشان دهید که محتوای وبلاگ آنها را بخوبی میشناسید و چند لینک داخلی به پست های دیگر وبلاگ بدهید. برای یافتن صفحات مرتبط کافیست که در گوگل با دستور زیر جستجو کنید:
site:domain.com intitle:keyword
به این ترتیب شما می توانید پست های مرتبط با کلمات مد نظر خود را به ترتیب رتبه مشاهده کنید. محصولات خاص مانند کتاب های تولید شده را نیز در نظر داشته باشید.
برای درج کامنت از Call To Action استفاده کنید
در پایان یک پست عالی مطمئن شوید که کاربران را به درج کامنت تشویق خواهید کرد. هر چقدر که بحث درباره پست شما بیشتر باشد. ارتباط کاربران با پست بیشتر خواهد بود.

چگونه یک بیوگرافی عالی برای پست های مهمان ایجاد کنیم؟

بیوگرافی شما در یک پست مهمان مهمترین بخش وبلاگ نویسی شما به شمار میرود. شما در این قسمت می توانید، لینک های تبلیغاتی برای وب سایت خود را درج کنید. و وبلاگ، محصوالات و خدمات و کتاب ها و... را نیز میتوانید در همین بخش تبیلغ نمایید. به خاطر داشته باشید که هنگام نوشتن بیوگرافی در پست مهمان باید اهداف درج پست مهمان را بخاطر داشت. تیتر های زیر را برای راهنمایی بیشتر بخوانید:
•    اگر هدف شما دریافت یک بک لینک خوب است. به یاد داشته باشید که متن انکر تکست anchor text لینک خود را با دقت بنویسید.
•    اگر هدف شما افزایش ترافیک وب سایت می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که این ترافیک را به کدام قسمت وب سایت خود می خواهید هدایت نمایید.  این موضوع به شدت به موضوع مقاله شما، موضوع  وبلاگ، و مخاطبان شما وابسته است.
•    اگر هدف شما افزایش دنبال کنندگان followers صفحات اجتماعی سایتتان است، میتوان با افزودن عبارت ‘من را در "نام شبکه اجتماعی (تویتر، اینستاگرام و مانند آن)" دنبال کنید’. و  لینک این عبارت به صفحه اجتماعی خود به این هدف برسید.

چگونه بهترین وبلاگ نویس مهمان شویم؟

چه برای وبلاگ های دیگر و چه برای وبلاگ خود مطلب بنویسید. برای آنکه خود را بعنوان یک وبلاگ نویس برتر معرفی کنید. باید محتوای خود را میان طرفداران خود به اشتراک بگذارید. وبلاگ ها از جذب مخاطب به این طریق خوشحال خواهند شد. به خاطر داشته باشید که به کامنت ها پاسخ بدهید. با گذشت زمان و انجام این موارد بصورت دائمی شما اعتباری را که مد نظرتان است به دست خواهید آورد.
نتایج بدست آمده را ردگیری کنید
درصورتیکه هدف شما از وبلاگ نویسی مهمان افزایش ترافیک سایت باشد. باید میزان ترافیک دریافتی از وبلاگ های مهمان را اندازه گیری کنید. یکی از بهترین راه های انجام اینکار استفاده از ابزار Advanced Segment  در گوگل آنالیتیکز  Google Analytics است. این ابزار به شما اجازه خواهد داد که بتوانید براحتی لینک های وبلاگ های مهمان را ردگیری کنید.
به این ترتیب شما می توانید یک آنالیز کامل از ترافیک دریافتی از وبلاگ نویسی مهمان خود بدست بیاورید. مهمترین بخش این ترافیک آن است که تمام مخاطبان شما در این بخش از قبل علاقه مندی خود به کالای تولیدی شما را اعلام کرده اند. به این ترتیب شانس شما برای افزایش نرخ تبدیل نیز بالا خواهد رفت.

چگونه برای وبلاگ خود وبلاگ نویس مهمان بیابیم؟

وبلاگ نویسی مهمان یک جاده دو طرفه است. همانطور که شما می توانید بعنوان یک وبلاگ نویس مهمان در وبلاگ دیگران پست مهمان قرار دهید. می توانید از دیگر وبلاگ نویسان هم برای درج مطلب در وبلاگ خود دعوت به عمل بیاورید. نکته ای که در ابتدای مقاله از قول مت کاتس Matt Cutts گفتیم را به خاطر داشته باشید. تا زمانی که به یک وبلاگ نویس مهمان اعتماد ندارید اجازه انتشار مطلب قبل از کنترل لینک های ایجاد شده در متن را ندهید. اما برای پیدا کردن وبلاگ نویسان مهمان می توانید در وبلاگ خود و همچنین در شبکه های اجتماعی یک پیام دعوت به همکاری ایجاد کنید. اگر وبلاگ نویسی را می شناسید که در زمینه کاری شما فعالیت می کند. میتوانید ایمیل او را از پست هایش یافته و برایش دعوت نامه بفرستید.

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.