آموزش ثبت لینک سایت در گوگل سرچ کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل Google search console برای بهینه سازی سایت، بسیار مهم است و شما را در بهینه سازی سایت برای گوگل کمک زیادی می‌کند، به کمک گوگل سرچ کنسول می‌توانید مشکلات سایت خود را مشاهده کنید، گزارش‌های جذابی دریافت کنید، تنظیمات زیادی انجام دهید، و پیشنهاداتی را جهت بهبود وضعیت سایت خود دریافت کنید.

آیا می‌خواهید سایت خود را در گوگل ایندکس کنید؟

آیا می‌خواهید بدانید که کاربران چه کلمات کلیدی را برای پیدا کردن سایت شما جستجو می‌کنند؟

آیا می‌خواهید مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و برطرف کنید؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است، باید سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید.

سرچ کنسول یک ابزار رایگان از گوگل است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. با ثبت سایت خود در سرچ کنسول، می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • ایندکس کردن سریع‌تر سایت در گوگل
  • مشاهده کلمات کلیدی‌ای که کاربران برای پیدا کردن سایت شما جستجو می‌کنند
  • شناسایی و رفع مشکلات فنی سایت
  • دریافت هشدارها و اعلان‌های مربوط به سایت خود

در این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. این آموزش به صورت قدم به قدم و همراه با تصاویر ارائه شده است تا شما بتوانید به راحتی آن را دنبال کنید.

آموزش ثبت نام در سرچ کنسول

برای ثبت سایت در سرچ کنسول، ابتدا یک حساب در Gmail ایجاد کنید سپس به Google Search Console مراجعه کنید.  پس از ایجاد حساب کاربری گوگل، باید وارد حساب کاربری خود شوید. برای این کار، به صفحه ورود به سیستم گوگل بروید و آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. روی گزینه Add a Site که به رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کنید، آدرس سایت مورد نظر را وارد ساخته و روی Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی شما باید مالکیت یا Ownership خود را ثابت سازید. این کار راه های مختلفی دارد ولی گوگل بخاطر راحتی و آسانی پیشنهاد می‌کند از روش HTML File Upload مالکیت سایت خود را ثابت سازید. در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه مالکیت خود را برای گوگل مشخص نمایید.

آموزش مرحله به مرحله ثبت سایت در سرچ کنسول

پس از ورود به حساب کاربری گوگل، می توانید به سرچ کنسول بروید. برای این کار، به وب سایت سرچ کنسول بروید و روی دکمه «ورود» کلیک کنید. پس از ورود به سرچ کنسول، باید یک وب سایت اضافه کنید. برای این کار، روی دکمه «افزودن مالکیت» کلیک کنید.

افزودن سایت به سرچ کنسول

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، شما به دو روش می‌توانید سایت خود را به سرچ کنسول اضافه کنید. روش Domain property برای زمانی است که می‌خواهید اطلاعات کل دامنه شامل زیردامنه ها و دامنه اصلی را با هم مشاهده کنید. برای این حالت لازم است که مشخص کنید مالک دامنه هستید و برای تایید مالکیت خود بر روی دامنه باید از روش DNS record استفاده نمایید.

افزودن سایت در حالت domain property و تایید مالکیت دامنه

همانطور که ملاحظه می‌کنید، برای حالت domain property شما باید یک رکورد جدید به صورت txt در بخش dns record های دامنه ثبت کنید. مدیریت رکوردهای dns در پنل هاست شما قرار دارد و از این طریق می توانید رکورد جدید را با مشخصاتی که سرچ کنسول به شما گفته است انجام دهید.

برای حالت url prefix از روش‌های دیگری می توانید استفاده کنید که شامل موارد زیر هستند:

افزودن سایت در سرچ کنسول گوگل با روش url prefix

در مرحله تایید با روش url prefix باید روش تأیید را انتخاب کنید. گوگل دو روش تأیید ارائه می دهد:

  • تأیید با تگ HTML
  • تأیید با فایل HTML
  • تایید از طریق تگ منیجر
  • تایید از طریق رکورد DNS

تأیید با کد تأیید ساده ترین روش است. برای این کار، کد تأیید را کپی کرده و آن را در فایل htaccess یا فایل robots.txt سایت خود قرار دهید.

تأیید با فایل HTML کمی پیچیده تر است. برای این کار، فایل HTML را دانلود کرده و آن را در وب سایت خود بارگذاری کنید. برای بارگذاری فایل HTML باید دسترسی به FTP سایت خود داشته باشید و فایلی که گوگل در اختیار شما داده است را در هاست خود آپلود نمایید.

تایید از طریق تگ منیجر به این صورت است که شما از طریق تگ منیجر، تگ تایید را قرار می دهید و گوگل آن را شناسایی می کند. همچنین روش استفاده از DNS record مشابه حالت domain property است.

گوگل توصیه کرده است که با استفاده از فایل HTML مالکیت خودتان را تایید کنید.

با پیروی از مراحل بالا، می توانید سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.

 بعد Verify شدن سایت، فایل HTML یا تگ مورد نظر را حذف نکنید، زیرا مدتی بعد سایت شما از حالت Verify خارج می‌گردد.

اگر از حالت url prefix استفاده می‌کنید، بهتر است همه حالتهای دامنه را در گوگل ثبت کنید و اتفاقات آنها را رصد کنید. منظور از همه حالت های دامنه، پروتکل های http و https و همچنین حالتی که دامنه با www یا بدون آن لود می‌شود است. به عنوان مثال:
http://www.site.com
http://site.com
https://www.site.com
https://site.com
دقت کنید که هر کدام از اینها از دید گوگل یک سایت جداگانه هستند و به همین دلیل باید همه حالت ها در گوگل ثبت کنید و سپس با همان آدرسی که سایت شما به کاربر نمایش داده می‌شود به عنوان اکانت اصلی کارهای نظارتی و کنترلی سایت را انجام بدهید.
اگر بار اول است که سایت خود را در سرچ کنسول ثبت می‌کنید ممکن است گوگل داده‌های سایت شما را نداشته باشد و باید چند روز صبر کنید تا گوگل صفحات سایت شما شناسایی کرده و گزارش‌های مربوط به سایت شما را نمایش دهد. امیدواریم که از گزارش‌های search console لذت ببرید. مشتاق دریافت نظر شما هستیم.
همچنین بخوانید
سئو تکنیکال، تمام جنبه های فنی موثر بر سئو وب سایت: میزبانی و سرعت سایت، نقشه سایت و تگ های متا. در این مطلب از سئو24 چک لیست کامل سئو فنی را بخوانید.
افزایش سرعت سایت در هر نوع سایت متفاوت است. روش های کاربردی و عملی بالا بردن سرعت لود سایت را در این مقاله از seo24 می خوانید
بهترین جایگزین برای الکسا، موضوعی است که اخیرا افراد زیادی به دنبال آن هستند. در این مقاله از seo24 به معرفی بهترین جایگزین سایت الکسا و قابلیت‌های آن پرداخته‌ایم.
برای اینکه بتوانیم آنالیز دقیقی از لینکهای تبلیغاتی در ایمیل و بنر داشته باشیم از کدها و پارامترهای utm استفاده میکنیم و با کمک آن به داده های آماری میرسیم.این کدها باید بصورت دستی و طبق قواعد خاصی ساخته شوند تا در نهایت شخصی که کمپین ها را مدیریت میکند بتواند تشخیص دهد که چه میزان ورودی برای هر یو تی ام ارسال شده است.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مدیر سایت

سلام. خیر تنها آخرین نسخه نمایش سایت ثبت بشه کافی هست. مثلا اگر سایتتون به صورت https://site.com داره نمایش داده میشه، فقط همین حالت رو ثبت کنید و توجه داشته باشید که سایت فقط بر روی یک حالت نمایش داده بشه و بقیه حالتها ریدایرکت شده باشن 

فرشاد

سلام برای اضافه کردن سایت به گوگل وب مستر باید همه ی حالت های دامنه ثبت بشه؟ مثلا https://name.com http://name.com name.com یا نه فقط name.com رو وارد کنیم کافیه؟

مدیر سایت

سلام. متا تگ ها در داخل تگ head  قرار می‌گیرند

علی

سلا ببخشید اگه بخوایم متا تگ را اضافه کنیم دقیقا در کجا باید قرار دهیم

مدیر سایت

سلام در بخش users and property owners میتوانید این کار را انجام بدین و نیازی به ارسال ایمیل برای کاربر نیست و گوگل معمولا برای این حالت ایمیل نمی فرستد، بلکه پس از افزودن کاربر، می تواند از وبمسترتولز استفاده کند.

سید مصطفی ایروانیان

قربان ما دسترسی داریم به وبمستر ولی برای نفر جدید ایمیل وارد میکنیم که دسترسی بهش داده بشه برای شخص مورد نظر ایمیلی برای دسترسی فرستاده نمیشه این مورد رو باید چگونه برطرف کرد؟

مدیر سایت

همین که این دامنه پارک بشه روی دامنه اصلی کافیه چون دامنه تازه خریداری شده و رتبه ای نداشته که بخواد روی سئو تاثیر بزاره

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.