نتیجه فعالیت در شبکه اجتماعی در سئو

نقش شبکه اجتماعی در سئو

نقش و تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت ها و وضعیت سئو آنها در طول زمان متغیر بوده است، گوگل در گذشته تاثیری برای شبکه های اجتماعی در نظر نمی گرفت و فعالیت در این شبکه ها هیچ تاثیری در رتبه بندی سایت نداشت. اما به مرور زمان گوگل فاکتورهایی جهت اندازه گیری تاثیر شبکه های اجتماعی در نظر گرفت و وزن این فاکتورها برای برخی از کلمات کلیدی افزایش پیدا کرد. البته فعالیت در برخی از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام هنوز هم هیچ تاثیر مستقیمی در سئو ندارد و تنها می تواند به بیشتر شناخته شدن برند شما کمک کند.

فعالیت در شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو

نقش سیگنال های شبکه اجتماعی در سئو

امروزه اهمیت فعالیت در شبکه اجتماعی بیش از هر زمان دیگری است. چرا که موتورهای جستجو به سیگنال های شبکه های اجتماعی توجه بیشتری دارند. اکنون سوال اصلی افرادی که در زمینه ی سئو فعالیت می کنند این است که آیا گوگل فعالیت در شبکه های اجتماعی را بر روش های قبلی لینکسازی ارجح می داند یا خیر؟ افرادی که در نتیجه ی جستجوها رتبه های بالا دارند کسانی هستند که علاوه بر تولید حجم زیاد محتوای مناسب و مفید با فعالیت مثبت در شبکه های اجتماعی ، لینک های طبیعی و سیگنال های مثبتی از این شبکه ها دریافت می کنند. در نتیجه مدیریت وبسایت با در نظر گرفتن این دو فاکتور ،تولید محتوای خوب و دریافت سیگنال مثبت از شبکه های اجتماعی ، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که این سیگنال های اجتماعی دقیقا چگونه می توانند برای سایت شما مفید واقع شوند و شما چگونه می توانید از آنها برای بهبود شرایط کسب و کار خود استفاده کنید.

مسیر دقیق تاثیر این سیگنال ها هنوز نا شناخته است اماآنچه روشن است و همگی از آن مطمئن هستیم ، اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتقای کیفیت معرفی سایت شما به موتور های جستجو است و نتیجه ی این امر بالا رفتن رتبه و اعتبار سایت شما خواهد بود.

۱)فیسبوک و سیگنال های فیسبوک

هنگامی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوک است. این شبکه بزرگترین شبکه ی اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سرار جهان به خود اختصاص داده است. با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد، اما قطعا بهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است. مقاله سئو صفحه درباره ما را بخوانید.

تعداد لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعداد کاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما را دنبال می کنند. نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد. نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارند مطلع می کند. تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند و برای ارتقای میزان فروش و شرایط کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم دخیل هستند.

۲)توییتر و سیگنال های توییتر

توییتر نیز یکی از بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد. توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.

در مورد سیگنال های توییتر:

زمانی که ما از سیگنال های اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداد اشتراک گذاری مطلبی است که شما ایجاد کرده اید. این اشتراک گذاری ها در توییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه ی شما در موتورهای جستجو دارد. بنابراین توجه کنید که مطلبی که ارائه می دهید در رابطه با موضوع محبوب مخاطب باشد و مهم تر از آن در جایی مطلب خود را منتشر کنید که افراد بیشتری در آنجا فعال هستند. به این ترتیب افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شما دست پیدا خواهند کرد.

سایر وبسایت های رسانه ای – اجتماعی

تعداد وبسایت های اجتماعی و رسانه ای بسیار زیاد است اما سه وبسایت معرفی شده محبوب ترین آنها هستند. لایک هایی که از سایت لینکدین(LinkedIn) نیز دریافت می شوند برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته های گوناگون بسیار مفید هستند.این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر (Flickr) ، که سایت های رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستند ، نیز صدق می کند.پینترست (Pinterest) نیز یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است که تا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپین های سئو تاثیرات به سزایی داشته است.

سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو

همانطور که همیشه یادآوری کرده ایم ، کیفیت حرف اول را در سرنوشت رتبه ی سایت شما می گوید. تا زمانی که کیفیت مطالب شما در سایت پایین باشد هیچ یک از فعالیت های جانبی سئو تاثیر گذار نخواهد بود. دریافت حجم بالای لایک و اشتراک گذاری تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که مطلب شما با کیفیت و قابل ارائه باشد. در صورتی که به محتوای قوی توجه کنید و در کنار آن فعالیت در شبکه های اجتماعی را ادامه دهید ، ترکیبی مناسب از سیگنال ها و امتیاز های مثبت خواهید داشت و بدین ترتیب نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت.

ما در تیم سئو 24 مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان در مورد مطالب منتشر شده در سئو 24 هستیم.

همچنین بخوانید
لینک سازی چند مرحله‌ای روشی در لینک‌سازی است که در آن برای لینک‌های سایت لینک می‌سازیم. هدف این کار قدرت بخشیدن به لینک‌هایی است که به صورت مستقیم به سایت داده شده‌اند تا page rank آنها افزایش پیدا کرده و به سایت اصلی منتقل شود. 
بک لینک چیست؟ بک لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود. اما چرا بک لینک در سئو اهمیت دارد و آیا خرید و فروش بک لینک برای سئو مفید هستند یا به رتبه سایت ضرر می زند؟
مزایای فعالیت در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، کسب بازدید و اعتبار وب سایت از طریق این شبکه اجتماعی و برقراری ارتباط با کاربران.
لینک بیلدینگ و ایده سطل سوراخ که به صورت فرضیه ای در زمینه لینک سازی و لینک های خروجی سایت مطرح می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
اسحاق رنجبر
ارسال شده در : یکشنبه 15 اسفند 1400

ممنون از مطلب مفیدتون.

خانه هوشمند
ارسال شده در : یکشنبه 15 اسفند 1400

خیلی عالی توضیح دادین. ممنون بابت انتشار این مقاله مفییید

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 اسفند 1400

تشکر از شما که وقت گذاشتید و مطالعه کردید

ایمان کرمی
ارسال شده در : یکشنبه 15 اسفند 1400

واقعا تشکر می کنم بابت مقاله خوبتونامیدوارم همیشه موفق باشید

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.