سئو کلاه خاکستری چیست

سئو کلاه خاکستری (gray hat) حرکت بر روی مواردی از سئو است که توسط الگوریتم های گوکل هنوز شامل مجازات نیستند. ولی جزء تکنیک های مجاز سئو هم بشمار نمی‌روند. هدف بکارگیری این روش ها زودتر رسیدن به رتبه های بالا در گوگل است. عبارت خاکستری به این دلیل استفاده می‌شود که ترکیب سئو سیاه و سئو سفید را خاکستری می‌نامند. در واقع سئو کلاه خاکستری شامل روش‌های کلاه سیاه به همراه استفاده از روش‌های کلاه سفید است.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری را در این مقاله مرور می کنیم، با ما همراه باشید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری (Gray hat SEO) نوعی از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است که در آن از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود که مطابق با قوانین موتورهای جستجو نیستند، اما در عین حال غیرقانونی نیز نیستند. تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری می‌توانند در کوتاه‌مدت تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی سایت داشته باشند، اما در طولانی‌مدت ممکن است منجر به جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجو شوند.

در اینجا چند نمونه از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری آورده شده است:

  • استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و متن محتوا به صورت بیش از حد
  • استفاده از بک‌لینک‌های بی‌کیفیت
  • پنهان کردن کلمات کلیدی در صفحات وب

استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری می‌تواند خطرناک باشد، زیرا ممکن است منجر به جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجو شود. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم‌های خود را برای شناسایی و جریمه کردن سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری استفاده می‌کنند، به‌روز می‌کنند.

اگر تصمیم دارید از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری استفاده کنید، باید از خطرات آن آگاه باشید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا از جریمه شدن سایت خود جلوگیری کنید.

گوگل الگوریتم‌هایی برای تنبیه سایت های سوء استفاده کننده دارد. الگوریتم هایی که سایت های خریداری کننده لینک، کپی کننده محتوا و... را تشخیص می‌دهند. در سئو کلاه سفید سئو کار از تمامی این الگوریتم ها اجتناب می کند. در سئو کلاه سیاه سئو کار متعمدانه از این روش ها استفاده می کند. در سئو کلاه خاکستری سئو کار بطور کامل از این الگوریتم ها اجتناب نمی کند بلکه سعی می کند آنها را بفریبد.

نکته:

وقتی صحبت از الگوریتم های گوگل است. بیشتر ما در واقع چیز زیادی از آنها نمی دانیم. اگر همین الان از سئو کاران بپرسید کدام الگوریتم محتوای کپی را جریمه می‌کند. همه آنها به شما خواهند گفت: گوگل پاندا درحالیکه کارشناسان گوگل رسما اعلام کرده اند که الگوریتم تشخیص متن کپی کاملا مستقل است و نتایج خود را به سیستم رتبه بندی گوگل که الگوریتم پاندا هم جزء آن است تحویل می‌دهد.

بنابراین وقتی یک سئو کار کلاه خاکستری قصد دارد الگوریتم تشخیص متن کپی را فریب دهد. باید بداند دقیقا با چه الگوریتمی طرف است. اینکار با آزمون و خطا میسر است. تا کنون بسیاری از الگوریتم های گوگل نیز با آزمون و خطا شناسایی شده اند. مثلا برای تشخیص اینکه گوگل چگونه متن کپی را تشخیص میدهد. باید سایتی با محتوای منحصر به فرد درباره موضوعی خاص ایجاد کنیم. سپس سایتی درباره همان موضوع با متنی صد درصد کپی ایجاد کنیم و سایت دیگری هم با محتوای نیم خالص و نیمه کپی نیز باید داشته باشیم. در آخر هم سایتی میخواهیم که محتوای آن از لحاظ مفهومی کپی محسوب میشود ولی هیچ دو واژه شبیه به هم با سایت کپی شده ندارد.

بعد از تهیه این سایت ها باید همه آنها را به یک شیوه تبلیغ کرد. و نحوه رفتار گوگل با آنها را مورد سنجش قرار داد. همانطور که میبینید. سئو کلاه خاکستری اصلا کاری نیست. که یک سئو کار بخواهد به سمت آن برود. اغلب کسانی که از سئو خاکستری استفاده می کنند. تنها تکنیک هایی از این روش را بکار میبرند. که قبلا تست شده و صحت آن تایید شده است.

سئو کلاه خاکستری چیست و شامل چه مواردی میشود

سئو کلاه خاکستری چیست و شامل چه مواردی میشود

سئو کلاه خاکستری در زمان حال بدون خطر است. ولی در آینده سایت های سئو شده با این روش ممکن است مورد مجازات گوگل قرار گیرند. بنابراین به هیچ وجه استفاده از تکنیک های ذکر شده در این مقاله را پیشنهاد نمی دهیم. هر گونه استفاده از این تکنیک ها میتواند عواقب جبران ناپذیری برای سایت داشته باشد. مسئولیت استفاده از تکنیک های ذکر شده در این مقاله به عهده استفاده کننده است. و توضیح این نکات در این سایت به معنی تائید روش های سئو کلاه خاکستری به عنوان روش های امن برای سئو یک سایت نیست.

بکلینک های خاکستری در شبکه های اجتماعی

در سئو کلاه سفید شما در سایت به کاربران امکان اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی را می‌دهید.

اما روش سئو کلاه خاکستری در شبکه های اجتماعی عبارتست از:

  • یافتن رقیبان در شبکه های اجتماعی (تقاضای تبادل لینک در شبکه های اجتماعی به آنها)
  • یافتن سایت های مرتبط در شبکه های اجتماعی(تقاضای تبادل لینک در شبکه ای اجتماعی به آنها)
  • یافتن افراد معروف و پیشنها اینفلوئنسر مارکتینگ به آنها (تبلیغ در ازای دریافت وجه)
  • یافتن صفحات پر طرفدار و خرید لینک از آنها
  • یافتن صفحات دور افتاده و پیشنهاد خرید صفحه به صاحبان آنها و افزودن لینک در صفحات خریداری شده

تکینک های سئو کلاه خاکستری

آپدیت کردن سایت به روش کلاه خاکستری

در روش سئو کلاه سفید صفحات سایت را در فواصل منظم بروز رسانی می کنند. این بروز رسانی ها شامل افزودن مطالب جدید و ویرایش مطالب قدیمی در صورت وجود مشکل در آنها است.

در سئو کلاه خاکستری ویرایش ها بصورت صوری و دورغین انجام میشود. تغییراتی در حد تغییر تاریخ بروز رسانی، تغییر کدهای رنگ قسمت های مختلف سایت، ویرایش مکان تگ ها و سپس درج کدهای مکان دهی در CSS برای عدم برهم ریختگی در ظاهر سایت.

هدف سئو کلاه خاکستری از این کارها فریب موتورهای جستجو است. بنابراین تغییرات در هر بخشی حتی در کدهای جاوا اسکریپت هم میتواند برای سئو کار کلاه خاکستری مطلوب باشد. مثلا تغییر کدهای مربوط به اسلایدر صفحه و مانند آن.

بکلینک از سایت ها و بلاگ ها در سئو کلاه خاکستری

در سئو کلاه سفید از وبلاگ های خود و دوستان و وبلاگ های مرتبط و همچنین از سایت های مرتبط لینک دریافت میشود. برخی از این لینکها با کمک ارسال پست مهمان تهیه شده و برخی نیز خریداریی می شوند.

در سئو کلاه خاکستری: لینک های خریداری شده بصورت محدود و تنها از سایت های مرتبط انجام شده و سعی میشود متن لنگر شده لینک ها بسیار جذاب نوشته شود. در این روش سئو کار تلاش می کند تا با افزایش نرخ کلیک لینک های تبلیغاتی احتمال قرار دادن لینک بعنوان لینک خریداری شده را کاهش دهد. اصولا سئو کار کلاه خاکستری در هنگام خرید لینک تلاش می کند که فعالیت هایش بسیار به سئو کاران کلاه سفید شبیه باشد.

سئو کاران کلاه خاکستری قائدتا مانع از بین رفتن لینک های خریداری شده میشوند. و در بازه های زمانی مشخص شده اعتبار به اتمام رسیده لینک ها را باز خرید می کنند. به این ترتیب موتورهای جستجو هرگز با حذف عده زیاد لینک مواجه نخواهند شد.

سئو کلاه خاکستیری

کلمات کلیدی در سئو کلاه خاکستری

کلمات کلیدی در سئو کلاه سفید با تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با سایت انجام شده و بعد از یافتن کلماتی که بیشترین ترافیک را ایجاد کرده و کمترین رقابت بر سر آنها است. محتوای سایت را اولویت بندی می کنند.

در سئو کلاه خاکستری : تحقیق کلمات کلیدی بر اساس پر مخاطب ترین کلمات در زمینه کاری سایت انجام شده و محتوا را بر اساس آن ایجاد می کنند. مثلا اگر سایتی فلزیاب می فروشد. ممکن است کلمه کلیدی کشف گنج عظیم در کرمانشاه باشد. و سایت بخواهد برای آن محتوا ایجاد کند.کلمات کلیدی در این روش بر اساس بیشترین ترافیک ممکن استخراج می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله با مفهوم سئو کلاه خاکستری آشنا شدیم و روش‌های آن را با هم مرور کردیم. استفاده از روش‌های کلاه خاکستری عواقب و ریسک خودش را دارد و هرگونه استفاده از روش‌های کلاه سیاه در سئو می‌تواند منجر به جریمه شدن سایت شود. شما کدام روش‌های سئو کلاه خاکستری را می‌شناسید که در این مقاله به آنها اشاره نشده است؟

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.