SEM چیست؟ بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید؟ آیا می خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید؟ اگر جواب مثبت است، SEM می تواند به شما کمک کند.

SEM مخفف Search Engine Marketing است. به زبان ساده، SEM یعنی استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شما.

SEM یکی از موثرترین راه های بازاریابی آنلاین است. با SEM، می توانید تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که دقیقاً به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. این امر باعث می شود که تبلیغات شما بیشتر دیده شود و نرخ تبدیل شما افزایش یابد.

SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجو یعنی چه ؟

وقتی یک کاربر اینترنت بدنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می گردد. نخستین جایی که رجوع می کند، موتورهای جستجو خواهد بود. حال اگر 50 شرکت آن نوع کالا را در وب سایتهای خود در معرض فروش بگذارند ، بخت با فروشندگانی است که جایگاه سایت آنها در موتور جستجو بهتر باشد.
گرچه امروزه فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که طیف گسترده ای از کالا ها را به فروش می رسانند اما همچنان رقابت سختی برای بالایردن سایتهای فروش کالا در موتور جستجو وجود دارد.
این جمله معروفی است که : « اگر گوگل به شما لبخند بزند ، بازار به شما لبخند خواهد زد ! »

بازاریابی موتورهای جستجو یکی از پربازده ترین روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی است که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را به همراه دارد. در نظر داشته باشید که SEM شامل دو بخش است:

  • تبلیغات در گوگل یا تبلیغات ادوردز
  • سئو و بهینه سازی سایت

بسیاری از افراد به اشتباه این تصور را دارند که بازاریابی موتورهای جستجو همان تبلیغات گوگل است، در حالیکه اینطور نیست و تبلیغات گوگل و سئو زیر مجموعه بازاریابی موتورهای جستجو هستند.

بازاریابی موتورهای جستجو، بهینه سازی موتورهای جسجو

بازاریابی با موتورهای جستجوگر

SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود. در حقیقت SEO بخش از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام می شود عبارتست از:

  • انتخاب کلمات کلیدی
  • بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
  • اصلاح ساختار سایت
  • تنظیم متاها و عناوین سایت
  • بهینه سازی سایر پارامترهای سایت
  • معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
  • افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
  • تحلیل آمار سایت
  • بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز
  • انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در مورد SEM یا Search engine marketing کسب کرده باشید.

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.