آموزش کامل سئو سایت وردپرسی به همراه نکات کلیدی

وردپرس محبوب‌ترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) در جهان است. بر اساس آمار W3Techs، 39.1٪ از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت با وردپرس ساخته شده‌اند. اگر از وردپرس برای وب‌سایت یا وبلاگ خود استفاده می‌کنید، انتخاب درستی انجام داده‌اید. بااین‌حال، داشتن یک وب‌سایت وردپرس کافی نیست. شما باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا مطمئن شوید که در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب می‌کند. در این مطلب با آموزش سئو وردپرس، در مورد بهینه سازی سئو سایت وردپرسی که از جمله بهترین روش‌ها، ابزارها و تکنیک‌هایی است که می‌توانید برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید، صحبت خواهیم کرد.

آموزش سئو سایت وردپرس

سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی یک وب‌سایت و محتوای آن برای افزایش رتبه آن، در صفحات نتایج است. سئو شامل طیف وسیعی از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که هدف آن‌ها بهبود ارتباط، اعتبار و قابلیت استفاده یک وب‌سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است. هدف نهایی سئو، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وب‌سایت و افزایش نرخ تبدیل است. سئو، شامل جنبه‌های مختلفی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی در صفحه، ساخت لینک، ایجاد محتوا و بهینه‌سازی فنی و... است.

چرا سایت ‌های وردپرسی به سئو نیاز دارند؟

سئو برای هر وب‌سایتی، از جمله سایت‌هایی که روی وردپرس ساخته شده‌اند، حیاتی است. دلایلی که باید سئو وردپرس را جدی بگیرید عبارت‌اند از:

  • بهبود رتبه: سئو به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو، رتبه بالاتری داشته باشد. هنگامی که وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می‌شود، بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد و افراد بیشتری احتمالاً به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند.
  • بهبود تجربه کاربری: سئو، همچنین به بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما کمک می‌کند. هنگامی که وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، کاربرپسندتر و مسیریابی آن آسان‌تر می‌شود. این، به نوبه خود باعث افزایش تعامل کاربر و صرف زمان بیشتر، توسط آنها در وب‌سایت شما می‌شود.
  • ترافیک هدفمند: سئو به شما کمک می‌کند تا ترافیک هدفمندی را به وب‌سایت خود جذب کنید. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای کلمات کلیدی و عبارات خاص، می‌توانید بازدیدکنندگانی را که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، جذب کنید. این عامل باعث نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد می‌شود.
  • مقرون به صرفه: سئو یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی است. هنگامی که روی سئو سایت خود سرمایه‌گذاری کنید، در بلند مدت، می‌توانید از مزایای افزایش ترافیک و رتبه‌های بالاتر، لذت ببرید.

عوامل کلیدی سئو برای وب‌سایت‌های وردپرس

از مزایای سئو سایت‌های وردپرس، این است که بسیاری از فرایندهای سئو توسط پلاگین‌ها قابل انجام است و این، کار را برای صاحبان سایت بسیار ساده کرده است. در ادامه به آموزش جامع سئو وردپرس می‌پردازیم. دقت کنید که بسیاری از این نکات، نه فقط سایت‌های وردپرسی، بلکه برای همه سایت‌ها کاربرد دارند. همچنین توجه کنید که در این محتوای آموزش سئو وردپرس به نکاتی پرداختیم که در وردپرس به نحو متفاوتی قابل انجام هستند. در واقع به موضوعاتی مانند لینک‌سازی داخلی یا کیورد ریسرچ به صورت جداگانه اشاره نکردیم؛ اما این از اهمیت این موضوعات نمی‌کاهد و فارغ از اینکه سایت شما چگونه طراحی شده است، این تاکتیک‌ها باید جزوی از استراتژی سئوی شما باشند.

استفاده از سرویس هاستینگ مناسب

هاست شما بر بسیاری از عوامل مرتبط با سئو، مخصوصا سرعت سایت و امنیت آن تأثیر می‌گذارد. هنگام انتخاب ارائه‌دهنده سرویس هاستینگ برای سایت وردپرس خود، به موارد زیر توجه کنید.

استفاده از سرویس هاستینگ مناسب

  • سازگاری با وردپرس: هاست باید با وب‌سایت‌های وردپرس سازگار باشد. اکثر ارائه‌دهندگان هاست معتبر، طرح‌های مخصوص سایت‌های وردپرس را ارائه می‌دهند.
  • سرعت مناسب: سرعت سایت، عامل مهمی در سئو سایت محسوب می‌شود؛ زیرا گوگل به دنبال ارائه بهترین تجربه کاربری به کاربران خود است. اگر بارگذاری وب‌سایت شما بیش‌ازحد طول بکشد، می‌تواند بر رتبه‌بندی شما تأثیر منفی بگذارد. انتخاب یک سرویس هاستینگ که زمان لود سریع را ارائه می‌دهد، می‌تواند به بهبود سئوی وب‌سایت شما کمک کند.
  • Uptime: Uptime مدت زمانی است که وب‌سایت شما در دسترس است. اگر وب‌سایت شما به طور مکرر از دسترس خارج می‌شود، می‌تواند بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد؛ زیرا موتورهای جستجو ممکن است آن را به عنوان یک منبع اطلاعات غیر قابل اعتماد ببینند. انتخاب یک سرویس هاستینگ با ضمانت Uptime بالا می‌تواند به شما اطمینان دهد که وب‌سایت شما همیشه در دسترس بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قرار دارد.
  • امنیت: امنیت یک عامل مهم در سئو است؛ زیرا گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌های امن و مطمئنی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اگر وب‌سایت شما هک شود یا مشکلات امنیتی داشته باشد، می‌تواند بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر منفی بگذارد. انتخاب ارائه‌دهنده هاستی که ویژگی‌های امنیتی قوی ارائه می‌کند، مانند گواهی‌های SSL، فایروال‌ها و اسکنرهای بدافزار، می‌تواند به بهبود امنیت و سئو وب‌سایت شما کمک کند.
  • مکان سرور: موقعیت سرور هاست شما، می‌تواند بر سئوی وب‌سایت موثر باشد؛ زیرا می‌تواند بر سرعت لود وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان در مکان‌های جغرافیایی مختلف، تأثیر بگذارد. اگر سرور هاست شما در همان منطقه‌ای قرار دارد که مخاطبان هدف شما هستند، می‌تواند به بهبود سرعت و سئو وب‌سایت شما کمک کند. البته اگر از یک سرویس هاست CDN استفاده کنید، همیشه بهترین و نزدیک‌ترین سرور بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، انتخاب می‌شود که سرعت سایت شما را برای همه کاربران در هر کجای دنیا بهینه می‌کند.

انتخاب قالب مناسب

استفاده از قالب وردپرس مناسب سئو، می‌تواند روی سئو وب‌سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد. موارد زیر را هنگام انتخاب قالب مناسب مدنظر قرار دهید:

  • کدنویسی مناسب: یک قالب وردپرس سازگار با سئو، معمولاً دارای کدنویسی ساده و مناسب است، به این معنی که ساختار کد به گونه‌ای است که خزش و ایندکس کردن وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان می‌کند. همچنین می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت شما کمک کند که عامل مهمی در سئو است.
  • ریسپانسیو بودن: یک قالب ریسپانسیو، با اندازه‌های صفحه نمایش و دستگاه‌های مختلف، تنظیم می‌شود که عامل مهمی محسوب می‌شود؛ زیرا گوگل اکنون سازگاری با موبایل را به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد. استفاده از قالب ریسپانسیو، می‌تواند با ارائه تجربه کاربری بهتر برای کاربران موبایل، به بهبود سئوی وب‌سایت شما کمک کند.
  • پشتیبانی از اسکیما: نشانه‌گذاری اسکیما راهی برای ارائه اطلاعات اضافی به موتورهای جستجو در مورد محتوای وب‌سایت شما است. قالب‌های مناسب سئو، معمولا از انواع حالت‌های اسکیما پشتیبانی می‌کنند.
  • سازگاری با افزونه‌های سئو: یک قالب وردپرس مناسب، معمولاً با افزونه‌های محبوب سئو مانند Yoast SEO یا All-in-One SEO Pack سازگار است. این موضوع می‌تواند بهینه‌سازی محتوا و بهبود سئوی وب‌سایت شما را آسان‌تر کند.
  • بهینه بودن سرعت و عملکرد: به دنبال قالب‌هایی باشید که از نظر سرعت و عملکرد بهینه شده‌اند. این موضوع می‌تواند شامل ویژگی‌هایی مانند بارگذاری تنبل تصاویر (Lazy Load) و بهینه‌سازی کدهای CSS و جاوا اسکریپت باشد. منظور از Lacy Load این است که فقط بخشی از سایت که کاربر اسکرول می‌کند، لود شود. این کار باعث افزایش سرعت لود سایت در همان بخش خواهد شد.

اطمینان از ایندکس شدن صفحات سایت

در تنظیمات وردپرس، می‌توانید تعیین کنید که آیا سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده شود یا خیر. با مراجعه به داشبورد وردپرس و بخش تنظیمات و سپس مطالعه آن، مطمئن شوید که گزینه "نمایش به موتورهای جستجو" انتخاب نشده باشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این گزینه به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که محتوای سایت شما را بررسی نکنند. همیشه از عدم انتخاب این گزینه، مطمئن شوید. می‌توانید تنها در صورتی این گزینه را انتخاب کنید که در حال ایجاد تغییرات یا به‌روزرسانی سایت خود هستید؛ اما مطمئن شوید که پس از آن، این گزینه را غیرفعال می‌کنید.

فعال‌سازی گواهی SSL در سایت

فعال‌سازی گواهی SSL در سایت

SSL (مخفف Secure Sockets Layer) یک فناوری امنیتی است که داده‌ها را بین یک وب‌سایت و مرورگر کاربر رمزگذاری می‌کند. استفاده از SSL در وب‌سایت وردپرسی شما به چند دلیل مهم است:

  • امنیت: SSL به محافظت از وب‌سایت و بازدیدکنندگان شما در برابر هک و سایر تهدیدات امنیتی کمک می‌کند.
  • اعتماد: SSL به بازدیدکنندگان شما اطمینان می‌دهد که وب‌سایت شما معتبر است و اطلاعات شخصی آن‌ها امن است.
  • سئو: گوگل SSL را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و ترجیح می‌دهد وب‌سایت‌های دارای SSL را در نتایج موتورهای جستجو بالاتر رتبه‌بندی کند.

برای فعال کردن SSL در وب‌سایت وردپرسی خود، باید گواهی SSL را از یک مرجع گواهی معتبر دریافت کرده و آن را روی سرور وب‌سایت خود نصب کنید. البته بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست، گواهی SSL را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه می‌کنند که می‌توانید با درخواست از پشتیبانی هاست خود، آن را فعال کنید. همچنین می‌توانید به طور جداگانه آن را خریداری و نصب کنید. پس از دریافت گواهینامه SSL، می‌توانید با دنبال کردن این مراحل ،SSL را در وب‌سایت وردپرس خود فعال کنید:

  • افزونه Really Simple SSL را در وب‌سایت وردپرس خود نصب و فعال کنید.
  • SSL را در سرور وب‌سایت خود با تغییر HTTP به HTTPS در آدرس وب‌سایت خود فعال کنید. می‌توانید این کار را با افزودن کد زیر به فایل htaccess. وب‌سایت خود انجام دهید:

# Redirect HTTP to HTTPS

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !=on

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

  • لینک‌های داخلی وب‌سایت خود را برای استفاده از HTTPS به جای HTTP به روز کنید. می‌توانید از افزونه‌ای مانند Velvet Blues Update URL برای این کار استفاده کنید.

انتخاب فرمت آدرس سایت

اینکه از www در ابتدای دامنه سایت خود استفاده کنید یا خیر، یک انتخاب شخصی است و هیچ مزیتی از نظر سئو نسبت به دیگری وجود ندارد. بااین‌حال، مهم است که یکی را انتخاب کنید و برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری به آن پایبند باشید؛ زیرا سایت‌های با www و بدون www از نظر گوگل جدا هستند. برای تعیین اینکه از کدام فرمت می‌خواهید استفاده کنید، در داشبورد وردپرس سایت خود به تنظیمات و بخش عمومی رفته، در قسمت‌های نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) آدرس سایت خود را با فرمت انتخاب شده وارد کنید.

آموزش جامع سئو وردپرس

دقت کنید که پس از وارد کردن، باید نسخه‌ای که نمی‌خواهید نمایش داده شود را به فرمت انتخاب شده ریدایرکت کنید تا دو صفحه جداگانه برای کاربر نشان داده نشود.

فعال‌سازی پیوندهای یکتا (Permalink)

پیوندهای یکتا، URL هایی هستند که به صفحات و پست‌های جداگانه وب‌سایت شما اشاره می‌کنند. پیوندهای یکتا به راحتی قابل خواندن و حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند و درک محتوای صفحه را برای موتورهای جستجو مناسب‌تر می‌کند.

داشتن پیوندهای یکتای سازگار با سئو، برای سئو وردپرس مهم است؛ زیرا می‌تواند حضور وب‌سایت شما را در نتایح بهبود ببخشد. علاوه بر این، می‌تواند URL های شما را کاربرپسندتر و اشتراک‌گذاری آن را آسان‌تر کند. برای فعال کردن پیوندهای یکتا در وردپرس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به تنظیمات و سپس به پیوندهای یکتا بروید.
  • گزینه «نام نوشته» را انتخاب کنید.
  • روی گزینه "ذخیره تغییرات" در پایین صفحه کلیک کنید.

سئو وردپرس

با فعال کردن پیوندهای یکتا، وردپرس به طور خودکار URL هایی ایجاد می‌کند که به راحتی خوانده می‌شوند و حاوی کلمات کلیدی مرتبط بر اساس عنوان پست و صفحه شما هستند. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی با عنوان "10 نکته برای سئوی بهتر" دارید، با فعال کردن پیوندهای یکتا، یک URL مانند این ایجاد می‌کند:

http://www.example.com/10-tips-for-better-seo/

دقت کنید که اگر سایت شما از قبل، فعالیت داشته است و چند صفحه در سایت خود ایجاد کرده‌اید، با تغییر ساختار پیوندهای یکتا در سایت، ممکن است مشکلاتی مانند خطاهای 404 (صفحه یافت نشد) رخ دهد. برای جلوگیری از این موارد، باید از ریدایرکت برای همه URL های قدیمی استفاده کنید.

ثبت Sitemap در سرچ کنسول گوگل

ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول گوگل، گام مهمی در سئوی وردپرس است؛ زیرا به گوگل کمک می‌کند تا ساختار وب‌سایت شما و محتوای موجود در آن را درک کند. با ارسال نقشه سایت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات و پست‌های وب‌سایت شما ایندکس شده و در نتایج جستجو، رتبه‌بندی می‌شوند. برای ارسال نقشه سایت به کنسول جستجوی گوگل در وردپرس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به اکانت سرچ کنسول خود وارد شوید و وب‌سایتی را که می‌خواهید نقشه سایت برای آن ارسال کنید، انتخاب کنید.
  • به بخش "Sitemaps" زیر بخش "Index" بروید.
  • آدرس URL سایت مپ خود را در قسمت "Add a new sitemap" وارد کنید. URL نقشه سایت برای یک وب‌سایت وردپرس معمولاً در yourdomain.com/sitemap.xml قرار دارد.
  • گزینه "Submit" را انتخاب کنید تا سایت مپ شما اضافه شود.

آموزش رایگان سئو وردپرس

همچنین، مهم است که نقشه سایت خود را با افزودن منظم صفحات و پست‌های جدید به آن، به روز نگه دارید. این کار را می‌توان به طور خودکار با استفاده از افزونه‌های سایت مپ انجام داد که هر بار که محتوای جدیدی را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید، سایت مپ شما را به روز می‌کند.

فعال ‌سازی مسیر راهنما (Breadcrumbs)

Breadcrumbs نوعی ابزار مسیریابی است که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بفهمند در کجای وب‌سایت قرار دارند و چگونه به صفحات دیگر پیمایش کنند. از نظر سئوی وردپرس، breadcrumbs می‌تواند اطلاعات متنی بیشتری را در مورد ساختار وب‌سایت شما و ارتباط بین صفحات و پست‌های مختلف به موتورهای جستجو ارائه دهد. با فعال کردن breadcrumbs در وب‌سایت وردپرس خود، می‌توانید هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتورهای جستجو، حرکت در سایت خود و درک محتوای هر صفحه را آسان‌تر کنید. این کار می‌تواند به تعامل بهتر کاربر و بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو منجر شود.

برای فعال‌سازی breadcrumb در وردپرس، می‌توانید از افزونه‌های مانند Yoast SEO یا Breadcrumb NavXT استفاده کنید. در ادامه آموزش سئو وردپرس ، نحوه فعال کردن breadcrumbs را با استفاده از افزونه Yoast SEO به شما آموزش خواهیم داد:

  • افزونه Yoast SEO را در داشبورد وردپرس خود نصب و فعال کنید.
  • به مسیر Yoast SEO > ظاهر جستجو> مسیر راهنما بروید.
  • Breadcrumbs را فعال و تنظیمات آن را شخصی‌سازی کنید.
  • گزینه "ذخیره تغییرات" را انتخاب کنید.

هنگامی که breadcrumbs را فعال کردید، به طور خودکار در صفحات و پست‌های وب‌سایت شما ظاهر می‌شوند.

آموزش سئو وردپرس

نصب پلاگین‌های کاربردی

پلاگین‌ها از اجزای ضروری وردپرس هستند و عملکردها و ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. پلاگین‌ها به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند تا سایت‌های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند، تجربه کاربری را بهبود بخشند و عملکرد سایت خود را افزایش دهند. افزونه‌ها برای وردپرس مهم هستند؛ زیرا به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به نوشتن کد سفارشی یا استخدام برنامه‌نویس، به راحتی ویژگی‌ها و عملکردهای جدیدی را به سایت خود اضافه کنند. این امر حتی برای کاربرانی که دانش تخصصی طراحی سایت یا کدنویسی ندارند نیز، امکان ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای و زیبا را فراهم می‌کند. علاوه بر این، افزونه‌ها اغلب توسط توسعه‌دهندگانشان به‌روزرسانی و نگهداری می‌شوند و از امنیت و سازگاری آن‌ها با آخرین نسخه وردپرس، اطمینان حاصل می‌کنند. در ادامه چند نمونه از بهترین پلاگین‌های وردپرس معرفی شده‌اند:

  • پلاگین‌های سئو: این افزونه‌ها برای بهینه‌سازی سایت شما در موتورهای جستجو طراحی شده‌اند و به بهبود رتبه موتور جستجو و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما کمک می‌کنند. بهترین افزونه‌های سئو عبارت‌اند از Yoast SEO، All in One SEO Pack و SEOPress.
  • پلاگین‌های امنیتی: این افزونه‌ها برای محافظت از سایت وردپرس شما در برابر هکرها، بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی طراحی شده‌اند. افزونه‌های امنیتی محبوب عبارت‌اند از Wordfence Security، Sucuri Security و iThemes Security.
  • پلاگین‌های بکاپ گیری: این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا از فایل‌ها و پایگاه داده وب‌سایت خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید و این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت از دست دادن اطلاعات یا نقض امنیت، به راحتی می‌توانید سایت خود را بازیابی کنید. پلاگین‌های محبوب پشتیبان شامل UpdraftPlus، BackupBuddy و VaultPress هستند.
  • پلاگین‌های شبکه‌های اجتماعی: این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا شبکه‌های اجتماعی را به سایت وردپرس خود متصل کنید و اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی را آسان‌تر می‌کند. پلاگین‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی عبارت‌اند از Jetpack، Social Warfare و AddToAny.
  • پلاگین‌های تجارت الکترونیک: این افزونه‌ها امکان ساخت یک فروشگاه آنلاین در وردپرس را به شما می‌دهند. افزونه‌های محبوب تجارت الکترونیک شامل WooCommerce، Easy Digital Downloads و Shopify هستند.

البته توجه به این نکته، مهم است که استفاده از افزونه‌های زیاد، می‌تواند سرعت سایت شما را کند کرده یا گاهی بعضی افزونه‌ها با هم یا با قالب سایت شما سازگار نباشند؛ بنابراین، مهم است که فقط از افزونه‌هایی استفاده کنید که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید و مرتباً آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از هیچ پلاگین قدیمی یا غیرضروری استفاده نمی‌کنید. همچنین حتما پلاگین‌ها را از مخزن خود وردپرس یا مارکت‌های معتبر، تهیه کنید.

جمع‌بندی

این مطلب با عنوان آموزش سئو وردپرس، در واقع یک راهنمای کاربردی و جامع است تا بتواند به صاحبان سایت‌های وردپرسی کمک ‌کند که با آموزش رایگان سئو وردپرس و به کارگیری نکات کلیدی، به بهینه سازی سئو سایت وردپرسی خود بپردازند. این محتوا، شامل راهنمایی‌هایی در مورد ساختار سایت، بهینه‌سازی محتوا، بهبود تجربه کاربر و نصب پلاگین‌های مختلف برای بهبود عملکرد وردپرس است.

با دنبال کردن این آموزش‌ها، صاحبان سایت‌های وردپرسی می‌توانند با بهره‌گیری از بهترین روش‌های سئو، بهبود قابل توجهی در رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو داشته باشند. اگر شما هم صاحب یک وب‌سایت وردپرسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم موارد بیان شده را در سایت خود اجرا کنید.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.