روش های افزایش بازدید رایگان سایت در گوگل

چه صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید یا یک وبلاگ ساده، فرقی نمی‌کند افزایش بازدید سایت در گوگل، یک هدف مشترک بین صاحبان وب‌سایت‌ها و بازاریابان دیجیتال است. وب‌سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، به برند شما اعتماد کنند و در نهایت به مشتری تبدیل شوند. طبق آمار سایت Hubspot که بر اساس تحقیقی در همین موضوع ارائه شده است، 61 درصد از بازاریابان ابراز کرده‌اند که بزرگ‌ترین چالش آن‌ها ایجاد ترافیک و لید در سایت است.

افزایش بازدید سایت در گوگل

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهید. این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با همه روش‌های رایگان بالا بردن بازدید سایت آشنا شوید و از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید.

بهترین روش ‌های افزایش بازدید سایت در گوگل

  • تکنیک های محتوایی افزایش بازدید سایت
  •   تولید محتوای جذاب
  •   تولید محتوای تخصصی 
  •   تغییر کاربری محتوا
  •   به روز رسانی محتوا
  • تکنیک های فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • تکنیک های بازاریابی برای افزایش بازدید سایت
  •   اینفوئنسر مارکتینگ
  •   ایمیل مارکتینگ
  •   بازایابی ویدئویی 
  • بهینه سازی برای جستجوی صوتی
  • آوردن بازدید مستقیم برای سایت با QR کد
  • تکنیک های بهبود سئو داخلی
  • تکنیک های بهبود سئو فنی یا تکنیکال
  • تکنیک های بهبود سئوی محلی یا لوکال
  • لینک سازی خارجی
  • تحلیل استراتژی با استفاده از ابزارهای سئو
  • استفاده‌های پست‌های مهمان (Guest Posts)

در ادامه به بهترین روش‌های رایگان افزایش بازدید سایت می‌پردازیم:

تکنیک های محتوایی افزایش بازدید سایت

1- تولید محتوای جذاب

بازاریابی درونگرا بر جذب کاربران مناسب به سایت شما متمرکز است. یکی از بهترین راهکارهای این بخش، تولید محتوا از طریق وبلاگ نویسی است. برای ارائه محتوایی که بازدیدکنندگان مناسبی را جذب وب‌سایت شما کند، ابتدا باید پرسونای خریدار (Buyer Persona) مورد نظر خود را درک کنید. هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید، می‌توانید مطالبی تولید کنید که آن‌ها را به وب‌سایت شما جذب می‌کند. به کمک مراحل زیر، می‌توانید محتوای جذاب و کاربرپسند تولید کنید:

  • تدوین پرسونای خریدار: درباره مخاطبان هدف خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید و آن‌ها را بشناسید.
  • انجام تحقیقات سئو: ببینید که مخاطبان شما در موتورهای جستجو به دنبال چه مطالبی هستند تا بتوانید بهترین محتوا را ارائه دهید.
  • ساختار مشخص: یک ساختار مشخص برای پست‌های وبلاگ خود تهیه کنید.
  • انتشار: پست خود را در وبلاگ خود منتشر کنید. برای بهینه‌سازی محتوایی خود، از ابزارهای SEO استفاده کنید.
  • تبلیغ: برای ایجاد ترافیک، پست وبلاگ خود را در رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیل تبلیغ کنید. هرچه ترافیک پست شما بیشتر شود، در موتورهای جستجو رتبه بیشتری خواهد داشت.

2- تولید محتوای تخصصی

گوگل از سایت‌هایی حمایت می‌کند که به عنوان متخصصان آن حوزه شناخته می‌شوند. نوشتن محتواهای تخصصی و طولانی‌تر با روش خوشه‌ای (Pillar Cluster) باعث افزایش اعتبار نوشته‌های شما می‌شود. شما می‌توانید یک صفحه اصلی (Pillar) ایجاد کنید که یک پست وبلاگ طولانی است که به طور گسترده تمام جنبه‌های یک موضوع را پوشش می‌دهد. سپس، محتوای خوشه‌ای (Cluster) را بنویسید که کلمات کلیدی بلندی را هدف قرار می‌دهد که نشان می‌دهند یک موضوع را به طور کامل پوشش داده‌اید. این مقاله‌ها باعث افزایش حضور کاربر در سایت شما می‌شوند؛ در نتیجه از نظر گوگل سایت شما معتبر خواهد بود.

کریستینا پریکون، مدیر ارشد وبلاگ HubSpot، می‌گوید: "مدل پیلار کلاستر، محتوای سایت شما را حول یک موضوع و عبارت جستجو شده از طریق لینک سازی داخلی، سازمان‌دهی می‌کند. این فرایند به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به راحتی تمام محتوای صفحه شما را خزش و دسته‌بندی کنند و رتبه شما را در آن عبارت جستجو بهبود ببخشند. همچنین هنگامی که مدل به درستی انجام شود، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در سایت شما و در صفحات مرتبط حرکت کنند و ترافیک برای همه صفحات آن موضوع افزایش یابد."

3- تغییر کاربری محتوا

اگر برای تولید محتوای وب‌سایت خود کمبود ایده دارید، یک راه حل عالی برای غلبه بر این مانع، استفاده مجدد از محتوای قدیمی است. یک پست وبلاگ با عملکرد خوب را تغییر داده و آن را به یک ویدیو تبدیل کنید یا اگر پادکستی دارید که واقعاً خوب عمل کرده است، یک پست وبلاگ در مورد آن موضوع بنویسید.

4- به‌روزرسانی محتوا

بخشی از استراتژی محتوای شما باید مربوط به به‌روزرسانی محتواهای قدیمی سایت باشد. اگر در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که تغییرات زیادی دارد، مانند حوزه‌های فناوری، مالی و ... بهتر است وبلاگ‌های قدیمی را که عملکرد خوبی داشتند و همچنان برای شما ورودی و بازدید جذب می‌کنند، به‌روزرسانی کنید تا کاربر با محتوای قدیمی روبه‌رو نشود.

تکنیک های فعالیت موثر در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یک استراتژی جدید نیست؛ اما هنوز هم اثربخشی بالایی دارد. نکته کلیدی در مورد شبکه‌های اجتماعی این است که بروز باشید و از ویژگی‌های جدید این شبکه‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، فیس‌بوک ابزار جدیدی معرفی کرد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد یک چت بات در مسنجر ایجاد کنند تا به محتوای پیشنهادی در سایت شما پیوند دهند. این یک ویژگی عالی برای افزایش ترافیک سایت شما است.

همچنین مهم است که یک استراتژی شبکه‌های اجتماعی متنوع داشته باشید و از پلتفرم‌های اجتماعی مناسب استفاده کنید، نه فقط فیس بوک، اینستاگرام و توییتر. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یا پینترست می‌توانند ترافیک زیادی را برای سایت شما ایجاد کنند. توجه به شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش آگاهی از برند، ایجاد یک کامیونیتی فعال و افزایش ورودی سایت شما خواهد شد.

بالا بردن بازدید سایت

تعامل آنلاین با کاربران

هرچه آگاهی از برند شما افزایش یابد، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت خواهید کرد. یکی از راه‌های دستیابی به آگاهی از برند، فعال‌بودن و مشارکت در رسانه‌های آنلاین است. امروزه می‌توانید با شرکت در بحث‌های گروهی فیس‌بوک در صنعت خود، پاسخ دادن به سؤالات در انجمن‌های عمومی و تخصصی و تعامل با فالوورهای خود در شبکه‌های اجتماعی، یک استراتژی تعاملی موثر را اجرا کنید. دقت کنید که این پاسخ‌ها و تعاملات نباید جنبه اسپم یا تبلیغاتی داشته باشند.

تکنیک های بازاریابی برای افزایش بازدید سایت

1- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک مد گذرا نیست. در واقع، یک گزینه مناسب برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما است. هنگامی که اینفلوئنسرها کدهای تخفیف، لینک‌ها، نقدها یا هدایایی را از کسب‌وکار شما به اشتراک می‌گذارند، شما در حال جذب مخاطب آن‌ها برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خود هستید.

2- ایمیل مارکتینگ

استفاده از خوانندگان و مشتریان فعلی، یک راه عالی برای افزایش بازدید وب‌سایت شما است. هنگامی که یک وبلاگ جدید ارسال می‌کنید، می‌توانید آن را به دنبال کنندگان یا مشترکین خود برای افزایش سریع ترافیک اطلاع دهید. برای این کار، می‌توانید ایمیل کاربران را دریافت و پس از انتشار محتوا به آن‌ها اطلاع دهید. همچنین استفاده از ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده و دسته‌بندی‌شده، نرخ کلیک و میزان توجه به این ایمیل‌ها را افزایش می‌دهند.

3- بازاریابی ویدئویی

محتوای ویدئویی یکی از پرمخاطب‌ترین نوع محتوا در بستر اینترنت است و توجه موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به محتوای ویدئویی همیشه رو به افزایش است. Statista گزارش می‌دهد که 77 درصد از کاربران اینترنت 15 تا 35 ساله از YouTube برای مصرف محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند. می‌توانید برای استوری‌های اینستاگرام یا فیس‌بوک، ویدیوهای زنده، IGTV، ویدیوهای فید خبری، یوتیوب و... ویدیو تولید کنید. این کار در راستای آگاهی از برند و تعامل بیشتر با مخاطبان بسیار اثربخش است.

افزایش بازدید واقعی سایت

بهینه ‌سازی برای جستجوی صوتی

یکی از ترندهای حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو، جستجوهای صوتی هستند. امروزه افراد زیادی با تلفن‌های هوشمند خود و دستیارهای صوتی که در آن‌ها تعبیه شده است، جستجوهای خود را به صورتی صوتی انجام می‌دهند. توجه به این نوع از جستجو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای این نوع جستجوها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی رتبه‌بندی سایت شما برای این دسته از جستجوها و افزایش بازدید سایت شما شود. با بهینه‌سازی سایت و محتوای آن می‌توان شانس حضور در جایگاه صفر گوگل در جستجوهای صوتی را نیز افزایش داد و کاربران بیشتری را جذب سایت کرد.

جهت بهینه‌سازی سایت برای جستجوهای صوتی این موارد را رعایت کنید:

  • استفاده از تگ‌های مناسب زبان گفتار: به عنوان مثال در زبان فارسی نحوه گفتار و نوشتار متفاوت است، بنابراین تگ‌های مناسب زبان گفتاری اهمیت زیادی دارند.
  • استفاده از کلمات کلیدی بلند: در جستجوهای صوتی معمولا از عبارات طولانی و جملات کامل استفاده می‌شود، بنابراین کلمات کلیدی انتخابی برای این نوع جستجوها بهتر است از نوع کلمات کلیدی بلند (Long-tail) باشد.
  • نوشتن محتوای پاسخ محور: معمولا جستجوهای صوتی برای دستیابی به پاسخ یک پرسش انجام می‌شوند؛ بنابراین نگارش محتوایی که به پرسش و پاسخ اختصاص داشته باشد، تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت شما خواهد بود.

آوردن بازدید مستقیم برای سایت با QR کد

اگر با مشتریان حضوری سروکار دارید می‌توانید به وسیله QR Code به راحتی آن‌ها را به سایت خود هدایت کنید که این کار به افزایش بازدید واقعی سایت منجر می‌شود. نکته اصلی در مورد کدهای QR این است که باید به کاربر دلیلی برای اسکن آن‌ها ارائه دهید، بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را به طور تصادفی در مقابل مشتریان خود قرار دهید.

 افزایش بازدید سایت رایگان

تکنیک های بهبود سئو داخلی

یکی از روش های افزایش بازدید سایت، سئو داخلی است که می‌تواند به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند و ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورد.

بهینه سازی محتوا: برخی از عناصر سئو داخلی عبارت‌اند از هدر، توضیحات متا، متن جایگزین تصویر و URL (به علاوه موارد دیگر). نمایش در موتورهای جستجو باعث ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر برای سا یت شما می‌شوند.

لینک سازی داخلی: هنگامی که بازدیدکننده‌ای وارد سایت شما می‌شود، هدف شما این است که آن‌ها را تشویق کنید به خواندن در صفحات دیگر وب‌سایت شما ادامه دهد. به همین دلیل است که لینک‌های داخلی(لینک‌هایی که به صفحات دیگر در سایت شما هدایت می‌شوند) بسیار مهم هستند. هنگامی که بازدیدکنندگان به گشت‌وگذار در صفحات دیگر وب‌سایت شما ادامه می‌دهند به این معنی است که به وب‌سایت شما علاقه‌مند شده‌اند و این برای گوگل بسیار ارزشمند است.

تعامل با کاربران در سایت: حتما در وبلاگ سایت خود این امکان را فراهم کنید که کاربران بتوانند نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بنویسند. همچنین آن‌ها را تشویق به انجام این کار کنید. این تعامل باعث محبوبیت شما در نظر بقیه کاربران و موتورهای جستجو می‌شود.

بهینه‌ سازی نرخ کلیک: هنگامی که محتوای شما منتشر و در موتورهای جستجو موفق به کسب رتبه شد، مطمئن شوید که افراد برای خواندن پست‌های شما روی آن کلیک می‌کنند. نرخ کلیک (CTR) در واقع تعداد کلیک‌های روی سایت شما در نتایج جستجو به نسبت تعداد دفعاتی است که در نتایج ظاهر شده‌اید. تعداد کلیک‌هایی که روی سایت شما در نتایج جستجو شده، به نسبت تعداد دفعاتی است که در نتایج ظاهر شده‌اید است.

یک ابزار عالی برای اندازه‌گیری CTR ارگانیک، سرچ کنسول گوگل است. برای اینکه افراد بیشتری روی سایت شما کلیک کنند و افزایش بازدید سایت در گوگل اتفاق بیفتد، نوشتن توضیحات و عناوین متای جذاب و مناسب بسیار مهم است. برای نوشتن متا تگ‌های باکیفیت که ارزش کلیک دارند، مطمئن شوید که عناوین شما کوتاه و صریح هستند.

 گزینه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی: گزینه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی لینک‌هایی هستند که به خوانندگان شما امکان می‌دهند تا محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. وقتی خوانندگان شما مروج محتوای شما شوند، بازدید سایت شما افزایش می‌یابد؛ بنابراین حتما از این قابلیت در سایت خود استفاده کنید و از کاربران بخواهید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

سئو محلی (Local SEO)

اگر یک کسب‌وکار محلی هستید، سئو محلی از موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید. برای جمع‌آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو بر سیگنال‌هایی مانند محتوای محلی، صفحات شبکه‌های اجتماعی، لینک‌ها و نقل‌قول‌ها تکیه می‌کنند تا مرتبط‌‌ترین نتایج محلی را به کاربر ارائه دهند. برای رتبه‌بندی در جستجوهای محلی نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) شما در Google My Business و شبکه‌های اجتماعی شما یکسان است.
  • در ابزارهایی مانند Google Trends که عبارات جستجوی محبوب را در مناطق مختلف تجزیه و تحلیل می‌کنند، تحقیق کنید و از عبارات جستجوی مبتنی بر مکان استفاده کنید.

بهبود سئو فنی یا تکنیکال

سئو فنی روی کدهای وب‌سایت شما تمرکز می‌کند تا ببیند چگونه صفحات از نظر فنی تنظیم و سازمان‌دهی شده‌اند. فاکتورهای سئو فنی شامل عناصری مانند سرعت صفحه، خزش، ایندکس صفحات و... هستند. این فاکتورها تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت دارند؛ زیرا هم روی تجربه کاربری تمرکز دارند و هم به موتورهای جستجو جهت درک بهتر وب‌سایت شما کمک می‌کنند.

1- بهینه‌ سازی برای موبایل

امروزه بسیاری از کاربران از طریق گوشی‌های هوشمند، فعالیت‌های آنلاین خود را انجام می‌دهند؛ بنابراین بسیار مهم است که سایت شما برای نمایش و عملکرد در صفحه نمایش موبایل‌های هوشمند، بهینه باشد. در صورت ریسپانسیو نبودن و به هم ریختگی سایت شما در موبایل، نرخ پرش سایت به شدت افزایش پیدا می‌کند که باعث تنزل رتبه سایت خواهد شد.

2- افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از موارد بسیار موثر بر تجربه کاربری است و موتورهای جستجو نیز به این بخش بسیار اهمیت می‌دهند. سایت‌هایی که سرعت لود پایینی دارند، برای کاربران ارزش پایینی هم دارند و کاربر تمایلی به صبر کردن در یک زمان طولانی برای نمایش محتوای سایت ندارد، به همین دلیل سایت را بسته و باعث افزایش نرخ پرش می‌شوند. از ابزارهای تحلیل سرعت سایت مانند GTMetrix استفاده کنید و ببینید که وضعیت سرعت سایت شما چگونه است و عواملی که باعث کاهش سرعت می‌شوند را پیدا و برطرف کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود از سیستم CDN یا Content Delivery Network برای هاست وب‌سایت خود استفاده کنید. این سیستم، دسترسی به سایت را بسیار سریع‌تر می‌کند و باعث می‌شود که کاربران شما از هر نقطه از دنیا بتوانند به راحتی وارد سایت شما شوند و با سرعت نسبتا خوبی به بازدید آن بپردازند.

3- پیاده‌ سازی اسکیما

پیاده‌سازی Schema (و به طور کلی داده‌های ساختار یافته) لزوماً به خودی خود باعث افزایش بازدید وب‌سایت شما نمی‌شود؛ اما خزش و ایندکس صفحات شما را برای ربات‌های موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما برای سئو این است که می‌تواند منجر به نمایش بهتر سایت در نتایج جستجو شود که نرخ کلیک را بهبود می‌بخشد. مقاله اسکیما چیست را بخوانید. 

4- استفاده از جذابیت‌های بصری

از ابزارهای طراحی مانند Canva برای نشان دادن مفاهیم، تجسم داده‌ها و طراحی نمودارها در محتوای خود استفاده کنید. هنگامی که سایت‌های دیگر از تصاویر شما استفاده می‌کنند، به سایت شما لینک می‌دهند. به علاوه، گوگل این تصاویر را در نتایج جستجو نشان می‌دهد و به شما فرصت بیشتری برای رتبه‌بندی و افزایش کلیک و بازدید می‌دهد.

5- استفاده از Sidebar برای نمایش محتوای پیشنهادی و مرتبط

در بسیاری از سایت‌ها از یک نوار در کنار صفحه استفاده می‌شود که برای نمایش محتوای مرتبط، تبلیغات، جستجو و ... کاربرد دارد. یک سایدبار که شامل محتوای مرتبط و پیشنهادی باشد، کمک بسیار زیادی به افزایش بازدید سایت شما و صفحات آن می‌کند؛ زیرا توجه مخاطب را جلب کرده و باعث تشویق کاربر به کلیک روی این مطالب می‌شود. همچنین یک نوار جستجو به کاربران شما این امکان را می‌دهد که مطالب مورد نظر و دلخواهشان را در سایت شما جستجو کنند.

روش های افزایش بازدید سایت

لینک سازی خارجی

برای اینکه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و از طریق آن بازدید سایت خود را افزایش دهید، باید در صنعت خود یک مرجع باشید. یکی از راه‌های انجام آن، دستیابی به بک لینک‌های با کیفیت است. اگر وب‌سایت‌هایی با اعتبار بالا به سایت شما لینک می‌دهند، این به شما اعتبار بیشتری می‌دهد.

تحلیل استراتژی با استفاده از ابزارهای سئو

برای افزایش بازدید صفحات خود، لازم است به‌طور مرتب وب‌سایت خود را ارزیابی کنید. یادگیری ابزارهای سئو مانند Google Analytics، Ahrefs و SEMrush و ... به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی برای جذب و ماندگاری کاربر در وب‌سایت خود تدوین کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا بفهمید کدام بخش‌های وب‌سایت و استراتژی سئو سایت شما عملکرد خوبی دارند و کدام بخش‌ها نیازمند بررسی و بهبود هستند. به علاوه، به شما کمک می‌کنند تا ایده‌هایی برای محتوایی را بیابید که پتانسیل ایجاد ترافیک زیاد و افزایش بازدید دارد.

استفاده‌های پست‌های مهمان (Guest Posts)

نویسندگان مهمان نه تنها می‌توانند موضوعات و محتواهای شما را متنوع کنند، بلکه مقاله‌هایی را در رسانه‌های خود به اشتراک می‌گذارند و به آن در سایت خود لینک می‌دهند که می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما بیاورد. مطمئن شوید که فقط محتوای با کیفیت بالا و اصیل را بدون لینک‌های اسپم منتشر می‌کنید (تا توسط گوگل جریمه نشوید). همچنین می‌توانید خود شما نیز در سایت‌های دیگر پست مهمان منتشر کنید و به سایت خود لینک بدهید.

مزایای افزایش بازدید سایت چیست؟

با رشد فناوری و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان در خرید، داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکار شما حیاتی است. وب‌سایت‌ها راهی آسان برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه هستند. آن‌ها بخش مهمی از بازاریابی کسب‌وکار شما و ارسال اطلاعات لازم در مورد کسب‌وکار، برند، وبلاگ، خیریه و... هستند. وب‌سایت‌ها می‌توانند نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشند!

یک استراتژی بازاریابی خوب برای کسب‌وکار شما این است که به ترافیک وب‌سایت خود توجه کنید. هرچه افراد بیشتری سایت شما را ببینند، مشتریان بالقوه بیشتری خواهید داشت. تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به تعداد فرصت‌هایی تبدیل می‌شود که کسب‌وکار شما برای تأثیرگذاری، جذب مشتریان بالقوه، اشتراک‌گذاری برند شما و ایجاد روابط دارد. ایجاد روابط و اعتماد می‌تواند در نهایت محصول یا خدمات شما را بفروشد، مشتریان جدید جذب کند و به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. البته ترافیک بیشتر وب‌سایت فقط به معنای پول بیشتر نیست. ترافیک بیشتر، می‌تواند تجارت شما را رشد، خط تولید شما را گسترش و خدمات و محصولات شما را توسعه دهد.

بازدید یک وب‌سایت، نشان‌دهنده میزان اعتبار و محبوبیت آن است. علاوه این بازدید بیشتر امکان تبدیل به مشتری بیشتر و کسب درآمد بیشتر از طریق تبلیغات را فراهم می‌کند. در ادامه دلایلی که بیان می‌کند چرا باید به افزایش بازدید سایت خود توجه کنید، ارائه می‌دهیم:

  • افزایش آگاهی از برند: وقتی کاربران بیشتری وارد وب‌سایت شما شوند، برند و کسب‌وکار شما را بیشتر می‌شناسند و این موضوع باعث شناخته شدن و برند سازی بیشتر برای شما می‌شود. همچنین ترافیکی که وارد سایت شما می‌شود به ربات‌های گوگل می‌فهماند که برند شما توسط مخاطبان هدف شما به خوبی شناخته شده است و همین موضوع باعث افزایش اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجو می‌شود.
  • افزایش وفاداری مخاطبان: بازدید بیشتر سایت شما توسط کاربران، باعث افزایش وفاداری آن‌ها می‌شود. تصور کنید یک کاربر هر بار که موضوعی را در حوزه فعالیت شما جستجو می‌کند، سایت شما را در صفحه نتایج جستجو مشاهده کند. به مرور زمان متوجه کیفیت بالای سایت شده که باعث می‌شود، بیشتر وارد سایت شما شده، مطالب سایت شما را مطالعه کرده و از شما خرید کند و این پروسه را مدام تکرار کند.
  • افزایش فروش محصولات یا خدمات: اگر یک سایت فروشگاهی هستید، قطعا هدف اول شما فروش بیشتر محصولات و خدمات‌تان است. این هدف زمانی محقق می‌شود که بتوانید کاربران بیشتری را وارد سایت خود کنید و آن‌ها را با محصولات و خدمات خود آشنا و سپس با ارائه پیشنهاداتی، تشویق به خرید کنید.
  • بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو: افزایش بازدید سایت و ماندن کاربران در سایت باعث می‌شود گوگل و موتورهای جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر بشناسند که تجربه کاربری مناسبی ارائه می‌دهد و کاربران علاقه دارند، مطالب آن را ببینند و مطالعه کنند. این عوامل برای گوگل بسیار حائز اهمیت هستند و در نهایت باعث بهبود رتبه شما در نتایج جستجو می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب به اهمیت افزایش بازدید سایت و روش های افزایش بازدید سایت رایگان به صورت کامل پرداختیم. افزایش بازدید سایت هدف هر صاحب وب‌سایت و متخصص سئو است که هم باعث افزایش اعتبار سایت و هم افزایش فروش محصولات و خدمات می‌شود. امیدواریم از مطالب گفته شده در این مقاله استفاده کنید و تاثیر آن را در سایت خود ببینید.

همچنین بخوانید
تگ های اسکیما schema برای اینکه گوگل بتواند بهتر بخشهای مختلف سایت شما را تشخیص دهد و ساختار آن را بشناسد کاربرد دارند و استفاده از آنها ضروری است.این کدها برای کاربردهای متفاوت سایت ایجاد میشود و برای مثال صفحات مقالات و محصولات و خبر ها باید اسکیمای متفاوت مربوط به خود را داشته باشند.
معرفی کامل آخرین الگوریتم های گوگل و جدیدترین تغییرات الگوریتم ها در گوگل که از جهت سئو و بهینه سازی سایت اهمیت بسیار بالایی دارند و سئو کارها به دنبال آنها هستند. در این مطلب به معرفی این الگوریتم ها پرداخته شده است.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.