آموزش سئو لوکال یا سئو محلی و بهبود آن

در دنیای امروز، کسب‌وکارهای محلی نیاز دارند تا برای بهتر دیده شدن در جستجوهای محلی، بهینه‌سازی شوند. این بهینه‌سازی که به عنوان "سئو لوکال" یا "سئو محلی" شناخته می‌شود، به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنند و بهتر دیده شوند. در این مقاله، به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چگونه لوکال سئو را بهبود دهید و بهترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

سئو لوکال

سئو لوکال یا محلی چیست؟

سئو محلی، فرآیند بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای بهبود رتبه آن در نتایج جستجوی محلی است. جستجوی محلی، به عبارات جستجویی که شامل یک مکان جغرافیایی خاص، مانند یک شهر یا استان است، اشاره دارد. هدف لوکال سئو، افزایش رتبه یک وب‌سایت برای جست‌وجوهای محلی مرتبط است که می‌تواند ترافیک و فروش بیشتری را برای مشاغل محلی به ارمغان آورد. گوگل معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی که کاربران در آن حضور دارند، نتایج جستجو را برای عبارت‌های یکسان تغییر می‌دهد تا برای هر منطقه، بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. به علاوه، برخی عبارت‌های جستجو شده در گوگل، باید به ازای هر منطقه جغرافیایی، متفاوت باشد.

سئو محلی یک جزء حیاتی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع برای مشاغل محلی است که شامل تاکتیک‌های مختلفی می‌شود از جمله بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت و متا تگ‌ها برای گنجاندن کلمات کلیدی محلی و اطلاعات مکان و بک لینک‌های کسب‌وکار محلی، ایجاد و بهینه‌سازی پروفایل Google My Business و دریافت نظرات مثبت از مشتریان. با اجرای این تاکتیک‌ها، مشاغل محلی می‌توانند با حضور آنلاین رتبه خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود دهند.

یکی از مزایای اولیه سئوی محلی این است که به مشاغل محلی اجازه می‌دهد تا با شرکت‌های بزرگ‌تر و در سطح کشوری و حتی بین‌المللی برای جذب مشتریان اطراف خود رقابت کنند. کسب‌وکارهای کوچک با تمرکز بر سئو محلی، می‌توانند مشتریان بیشتری را به مکان کسب‌وکار خود جذب کنند.

اسلایدر سئو محلی چیست؟

اسلایدر سئو محلی به کادری گفته می‌شود که گوگل در بالای نتایج جستجوی محلی نمایش می‌دهد و شامل تصاویر مکان‌های مرتبط با نتایج است. این کادر به دلیل نمایش در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها، بیشتر به چشم کاربران می‌آید و حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب‌سایت فراهم کند.

در حال حاضر، اضافه کردن مکان به جستجو لازم نیست؛ زیرا گوگل به طور خودکار، نتایج را بر اساس لوکیشن کاربر نمایش می‌دهد؛ اما باید توجه داشت که گوگل اخیراً توجه خاصی به جستجوی محلی و نمایش بهترین و نزدیک‌ترین نتایج به کاربران خود دارد؛ بنابراین کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهای مرتبط با مکان جغرافیایی خود، باید توجه ویژه‌ای به سئوی محلی داشته باشند.

local seo

سئو محلی بیشتر در چه سایت‌ هایی استفاده می ‌شود؟

سئو محلی می‌تواند برای هر کسب‌وکاری که موقعیت فیزیکی دارد و می‌خواهد مشتریان محلی را جذب کند، مفید باشد. بااین‌حال، برخی از انواع کسب‌وکارها که باید بیشتر به local seo توجه کنند شامل موارد زیر هستند:

  • کسب‌وکارهای فیزیکی: هر کسب‌وکاری که دارای فروشگاه فیزیکی یا مکان اداری باشد، مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها، سالن‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات، می‌تواند از SEO محلی بهره‌مند شود. این کسب‌وکارها برای هدایت ترافیک به محل خود و جذب خریدار به مشتریان محلی متکی هستند.

     مشاغل مبتنی بر خدمات: مشاغل مبتنی بر خدمات، مانند لوله‌کش، برق‌کار، پیمانکاران و خدمات حرفه‌ای مانند وکلا و حسابداران نیز می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند. این مشاغل، اغلب در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمت می‌کنند و برای موفقیت، نیاز به جذب مشتری در آن منطقه دارند.

  • کسب‌وکارهای دارای چند شعبه: کسب‌وکارها و مشاغلی که چند شعبه در نقاط مختلف یک شهر، استان یا کشور و حتی جهان دارند، می‌توانند از سئوی محلی برای بهبود جذب مشتریان به هرکدام از شعبات مکان بهره ببرند. با بهینه‌سازی اطلاعات هر شعبه و ایجاد صفحات خاص شعبه در وب‌سایت، کسب‌وکارها می‌توانند رتبه‌بندی جستجوی محلی خود را بهبود بخشند و پیدا کردن آن‌ها را برای مشتریان آسان‌تر کنند.
  • رویدادها: سئو محلی همچنین می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که به رویدادها و جاذبه‌های محلی برای هدایت ترافیک متکی هستند، مفید باشد. این شامل مشاغلی مانند هتل‌ها، موزه‌ها و پارک‌ها می‌شود که می‌توانند محتوای خود را برای جذب بازدیدکنندگانی که برای رویدادها و فعالیت‌های اطراف جستجو می‌کنند، بهینه کنند.

به طور خلاصه، هر کسب‌وکاری با موقعیت فیزیکی که به جامعه محلی خدمت می‌کند، می‌تواند از سئو محلی استفاده کند و از مزایای آن بهره‌مند شود.

اهمیت سئو محلی

سئو local به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با مخاطبان محلی و مشتریان بالقوه خود به روشی هدفمندتر و دقیق‌تر ارتباط برقرار کنند. در واقع، طبق گفته گوگل:

  • 30٪ از تمام جستجوهای تلفن همراه به صورت محلی و مکان محور است.
  • 78% از افرادی که در جستجوهای خود به دنبال یک کسب‌وکار محلی هستند، در عرض یک روز پس از سرچ، از آن کسب‌وکار بازدید می‌کنند.
  • 28٪ از جستجوها برای کسب‌وکارهای اطراف، به خرید منجر می‌شود.

از مهم‌ترین local seo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود رتبه در نتایج جستجوی محلی: کسب‌وکارها با بهینه‌سازی وب‌سایت و حضور آنلاین خود برای جستجوی محلی، می‌توانند شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج برتر برای جستجوهای محلی افزایش دهند.
  • جذب ترافیک بیشتر: وقتی یک کسب‌وکار در نتایج جستجوی محلی ظاهر می‌شود، ترافیک باکیفیت بیشتری را به وب‌سایت و مکان فیزیکی خود هدایت می‌کند. این می‌تواند منجر به افزایش ترافیک شود که به نوبه خود می‌تواند فروش و درآمد بیشتری را برای تجارت ایجاد کند.
  • بهبود شهرت و اعتبار برند: زمانی که یک کسب‌وکار در نتایج بالای جستجوی محلی ظاهر می‌شود، می‌تواند شهرت و اعتبار برند خود را در نظر مشتریان بالقوه بهبود ببخشد. این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر به آن کسب‌وکار اعتماد کنند و تمایل بیشتری به خرید از آن‌ها داشته باشند.
  • هدف‌گذاری و تقسیم‌بندی مشتری بهتر: سئوی محلی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بر اساس موقعیت مکانی و سایر عوامل جمعیتی، مخاطبان خود را به طور موثرتری هدف قرار داده و بخش‌بندی کنند. این عامل به کسب‌وکارها در تبلیغات و ارائه خدمات بهتر به مشتریان کمک بسیار زیادی می‌کند.

سئو local

روش‌ های بهبود سئو لوکال

با انجام روش‌های زیر می‌توانید وب‌سایت خود را برای الگوریتم سئو محلی بهینه کنید:

پروفایل Google My Business خود را بهینه کنید

Google My Business (GMB) یک ابزار رایگان است و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. اطمینان حاصل کنید که نام کسب‌وکار، آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت، ساعت کاری و سایر جزئیات مهم، دقیق و به‌روز باشد. عکس‌ها و ویدیوهای کسب‌وکارتان را اضافه کنید تا به مشتریان بالقوه، محصولات و خدمات خود را نمایش دهید. مشتریان را تشویق کنید تا برای بهبود رتبه و اعتبار شما، نظرات خود را در فهرست GMB ثبت کنند.

از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید

تحقیق کلمات کلیدی برای تمام استراتژی‌های سئو حائز اهمیت است. از کلمات کلیدی محلی مرتبطی که مردم در منطقه شما جستجو می‌کنند، استفاده کنید، مانند «کافی‌شاپ‌های نزدیک من» یا «پیتزافروشی‌ها در [نام شهر]». این کلمات کلیدی را در محتوای وب‌سایت خود، توضیحات متا و سایر عناصر مهم روی صفحه قرار دهید تا به گوگل کمک کنید که بفهمد کسب‌وکار شما چیست و رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی بهبود ببخشد.

نام کسب‌وکار خود را در دایرکتوری‌های محلی ثبت کنید

علاوه بر دایرکتوری‌های تجاری، دایرکتوری‌های محلی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود سئوی محلی خود استفاده کنید. دایرکتوری‌ها وب‌سایت هایی هستند که نام کسب‌وکارهای مرتبط با هر صنعت را لیست می‌کنند و برخی از آن‌ها امکان دسته‌بندی بر اساس شهر یا استان را نیز می‌دهند. در دایرکتوری‌های مخصوص به شهر و حوزه کاری خود، نام کسب‌وکارتان را وارد کنید. همچنین، در نظر بگیرید که در رسانه‌های خبری محلی، وب‌سایت‌های کامیونیتی مرتبط و سایر پلتفرم‌های آنلاین مرتبط، عضو شوید.

محتوای متمرکز محلی ایجاد کنید

ایجاد محتوای باکیفیت و متمرکز بر موضوعات محلی، می‌تواند باعث جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما و افزایش ارتباط شما در نتایج جستجوی محلی شود که این امیر به بهبود سئو محلی شما کمک می‌کند. پست‌های وبلاگی در مورد رویدادها، اخبار و موضوعات محلی بنویسید که به کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما مرتبط است. برای بهینه‌سازی محتوای خود برای جستجوی محلی، کلمات کلیدی محلی و ارجاع به شهر یا منطقه خود را وارد کنید.

از اسکیما استفاده کنید

داده‌های ساختاریافته یا اسکیما، کدهایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت شما را بهتر درک کنند. با افزودن اسکیما به وب‌سایت خود، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره کسب‌وکار خود، مانند محصولات یا خدمات، ساعات کاری، نظرات مشتریان و اطلاعات تماس، ارائه دهید. اسکیماها انواع مختلف دارند که شما می‌توانید از اسکیمای مشاغل، محصولات یا رویدادها استفاده کنید. این کار می‌تواند سئو محلی شما را بهبود ببخشد و رتبه شما را در نتایج جستجو افزایش دهد.

از وب‌سایت‌های محلی بک لینک دریافت کنید

بک لینک‌ها، یکی از عوامل مهم در سئو محسوب می‌شوند. دریافت بک لینک از وب‌سایت‌های محلی، مانند رسانه‌های خبری محلی، وبلاگ‌ها و کامیونیتی‌ها می‌تواند به بهبود لوکال سئو شما کمک کند و کسب‌وکار شما را به عنوان یک مرجع در منطقه‌تان معرفی کند. با وب‌سایت‌های محلی تماس بگیرید و با ارائه محتوا به صورت پست مهمان یا رپورتاژ برای کسب بک لینک اقدام کنید.

در شبکه‌های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کنید

شبکه‌های اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای بهبود لوکال سئو شما از طریق افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان بالقوه است. با پاسخ دادن به نظرات، به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط و تبلیغ محصولات یا خدمات خود، با دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید. از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب‌وکار خود و تعامل با جامعه محلی خود برای ایجاد اعتماد و وفاداری، استفاده کنید.

نظارت و پاسخ به نظرات مشتریان

نظرات مشتریان بخش مهم سئوی محلی هستند، زیرا برای ایجاد اعتبار و اعتماد به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. نظرات مشتریان را در وب‌سایت خود مشاهده کنید و حتما در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید. مخصوصا اگر نظرات منفی مشاهده کردید، سعی کنید به آن‌ها رسیدگی کنید.

وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

بیش از 60 درصد از تمام جستجوهای گوگل، روی دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و بهینه‌سازی موبایل برای سئو محلی بسیار مهم است. یک وب‌سایت سازگار با موبایل، نه تنها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد، بلکه شانس شما را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی نیز افزایش می‌دهد.

بر عملکرد سایت خود نظارت کنید

در نهایت، ضروری است که پیشرفت لوکال سئو سایت خود را به طور منظم زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که تلاش‌های شما نتیجه داده است. با ارزیابی رتبه‌بندی، ترافیک و نظرات آنلاین مشتریان، می‌توانید روش‌های بهبود سئو سایت خود را شناسایی کنید و در صورت نیاز، تغییراتی در استراتژی خود ایجاد کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که بر پیشرفت سئو محلی خود نظارت کنید:

  • Google Analytics: بررسی ترافیک وب‌سایت، رفتار کاربر و نرخ تبدیل؛
  • سرچ کنسول گوگل: بررسی عملکرد وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل؛
  • Google My Business Insights: بررسی تعامل و اقدامات مشتری در Google My Business

سئو محلی

چگونه در سئو لوکال موفق شویم؟

دقت داشته باشید که موفقیت در سئو محلی نیز مانند دیگر بخش‌های سئو، یک فرایند بلند مدت است و باید زمان و حوصله زیادی به خرج دهید تا بتوانید ورودی خوبی از جستجوهای محلی دریافت کنید. علاوه بر نکاتی که در بخش قبل بیان شد، به نکات زیر نیز در تدوین استراتژی سئو محلی دقت کنید:

  • به صورت دوره‌ای کیورد ریسرچ انجام دهید و کلمات کلیدی محلی خود را بروز کنید.
  • در استفاده از کلمات کلیدی محلی، زیاده‌روی نکنید و به صورت منطقی از آن‌ها در محتواهای خود استفاده کنید.
  • برای صفحاتی که به یک محتوای محلی مرتبط هستند، کلمه کلیدی اصلی را یک کلمه کلیدی محلی انتخاب کنید.
  • عنوان و توضیحات متا را برای کاربران و جستجوکنندگان محلی بهینه کنید.
  • سرعت لود سایت خود را بهینه کنید. از آنجایی که بسیاری از جستجوهای محلی به وسیله تلفن‌های همراه انجام می‌شود، لازم است که به سرعت لود سایت در این دستگاه‌ها توجه شود.
  • سایر روش‌های سئو را نیز جدی بگیرید. سئو محلی برای کسب‌وکارهای محلی بسیار مفید است؛ اما باید به سایر روش‌های سئو نیز توجه شود و از همه آن‌ها با هم بهره جست؛ مثلا نمی‌توان انتظار داشت که یک سایت بدون توجه به سئو داخلی، از جستجوهای محلی ورودی بالایی کسب کند.

جمع‌بندی

لوکال سئو در بازاریابی دیجیتال، ضروری و مهم است کسب‌وکارها نباید و نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند. با بهینه‌سازی برای جستجوی محلی، کسب‌وکارها می‌توانند حضور آنلاین خود را تقویت کنند، مشتریان محلی بیشتری را جذب کنند و نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند. سئو محلی، نیازمند توجه به جزئیات و تمرکز بر کلمات کلیدی محلی است و سرمایه‌گذاری روی این موضوع می‌تواند به صورت افزایش ترافیک وب‌سایت، نرخ تبدیل بالاتر و در نهایت درآمد بیشتر نتیجه دهد؛ بنابراین، اگر یک کسب‌وکار محلی یا وب‌سایتی دارید که به یک منطقه جغرافیایی خاص خدمت‌رسانی می‌کند، سرمایه‌گذاری در سئو محلی باید در اولویت باشد.

همچنین بخوانید
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
در این مطلب از سئو24 به اهمیت لینکسازی داخلی، تکنیک ها و بهترین شیوه های لینکسازی داخلی برای سئو در سال 2023 نگاهی بیندازید.
الگوریتم Product Review یا بررسی محصول چیست؟ به‌روزرسانی های الگوریتم پروداکت رویو، تاثیر آن بر سایت و نحوه نوشتن پروداکت رویو باکیفیت را در سئو24 بخوانید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.