اکستنشن کروم برای سئو

دنیای سئو، دنیای پیچیده و پرچالش است. سئوکاران برای موفقیت در این دنیای رقابتی، به ابزارهای قدرتمندی نیاز دارند. مرورگر کروم Chrome یکی از مرورگرهای محبوب است که توسط گوگل ارائه شده است. این مرورگر یک نسخه متن باز هم دارد. در این مقاله قصد داریم اکستنشن هایی را معرفی کنیم که به صرف جویی در زمان سئو سایت به ما کمک می کنند.

اکستنشن های سئو برای گوگل کروم، ابزارهایی هستند که به سئوکاران کمک می کنند تا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

این اکستنشن ها، امکانات و قابلیت های مختلفی را ارائه می دهند، از جمله:

  • تحلیل سئوی صفحات وب: این اکستنشن ها اطلاعات مفیدی در مورد سئوی صفحات وب، مانند کلمات کلیدی، عنوان و توضیحات متا، تگ های هدینگ، و ... ارائه می دهند.
  • بررسی بک لینک ها: این اکستنشن ها به شما کمک می کنند تا تعداد و کیفیت بک لینک های وب سایت خود را بررسی کنید.
  • یافتن کلمات کلیدی: این اکستنشن ها به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود را پیدا کنید.
  • بررسی رتبه وب سایت: این اکستنشن ها به شما کمک می کنند تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مختلف بررسی کنید.
  • و ...

در این مقاله، به معرفی تعدادی از بهترین اکستنشن های سئو برای گوگل کروم خواهیم پرداخت. با استفاده از این اکستنشن ها، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.

در ادامه، به چند نمونه از بهترین اکستنشن های سئو برای گوگل کروم اشاره می کنیم:

SEOquake: این اکستنشن، اطلاعات مفیدی در مورد سئوی صفحات وب ارائه می دهد.
MozBar: این اکستنشن، اطلاعات مفیدی در مورد سئوی صفحات وب، مانند Domain Authority و Page Authority ارائه می دهد.
Ahrefs SEO Toolbar: این اکستنشن، اطلاعات مفیدی در مورد سئوی صفحات وب، مانند تعداد بک لینک ها و رتبه کلمات کلیدی ارائه می دهد.
SEMrush SEO Extension: این اکستنشن، اطلاعات مفیدی در مورد سئوی صفحات وب، مانند رتبه کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک ارائه می دهد.

با استفاده از این اکستنشن ها، می توانید سئوی وب سایت خود را به طور چشمگیری ارتقا دهید.

برخی از اکستنشن ها مستقیماً به سئو مرتبط نیستند ولی با آنها کار آسانتر تر خواهد شد و کارشناسان سئو با استفاده از این اکستنشن‌ها صرفه جویی بسیار خوبی در زمان خواهند داشت و نتیجه بهتری در سئو میگیرند.

بهترین اکستنشن های کروم برای سئو

در این بخش بهترین اکستشن‌های گوگل کروم که برای کارشناسان کاربرد دارند را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید:

JETSEO

افزونه فارسی جت سئو، یک ابزار کامل برای بررسی مشکلات فنی صفحات، وضعیت سایتهای اینترنتی (کلماتی که از گوگل ورودی می‌گیرند و سرعت آنها) و همچنین تغییرات الگوریتم گوگل است. پس از نصب این اکستنشن سئو، بسیاری از نیازهای شما برطرف خواهد شد. همچنین میتوانید وضعیت رقبای خود را بررسی کنید.

برخی از امکانات اکستنشن کروم جت سئو عبارتند از:

  • مشاهده کلمات کلیدی سایت
  • مشاهده مشکلات فنی و محتوایی
  • بررسی لینکها
  • بررسی هدینگ صفحات
  • بررسی وضعیت سرعت سایت
  • تغییرات آب و هوای گوگل (الگوریتم ها)

برای نصب سریع و ساده بر روی اکستنشن جت سئو کلیک کنید.

Word count tool

سئو به شدت به محتوا وابسته است و یکی از عوامل موثر در سئو مرتبط با محتوا، طول محتوا است. این ابزار می‌تواند کلمات محتوای شما را شمارش کند. میتوان با این ابزار کلمات صفحات رقبا را شمرد و مشخص کرد که در کدام بخش به محتوای بیشتری نیاز هست. نصب اکستنشن word counter plus  بر روی کروم.

نقطه ضعف: برای شمارش محتوا باید محتوا به درون ابزار کپی شود.

Site lookup

ابزار Search the current site به صورت یک زره بین در نوار ابزار مرورگر شما ظاهر شده و به شما اجازه میدهد که در داخل سایت ها به جستجو بپردازید. نصب افزونه search the current site بر روی گوگل کروم.

Link Klipper

این اکستنشن کروم، درواقع ابزاری برای کپی کردن لینک ها است. این ابزار به سادگی میتواند لینک های صفحه را برای شما خروجی بگیرد. این امکان برای تحلیل لینکهای صفحات جذاب است.

نصب اکستنشن لینک کلیپر

Redirect path

اگر در سایت خود ریدایرکت های زیادی دارید و ممکن است برخی آنها با خطا روبرو شوند. ابزار Redirect path ابزار مناسبی برای یافتن لینک های شکسته و یا ریدایرکت های مشکل دار است.

نصب اکستنشن ریدارکت پت

ابزارهای حرفه ای مرورگر کروم Chrome

با توجه به اینکه شما چه مقدار در سئو حرفه ای هستید ممکن است از ابزارهای بالا و یا ابزارهایی که در ادامه توضیح میدهیم استفاده کنید. برخی نیز ترکیبی از هر دو را روی مرورگر خود نصب می کنند.

Keywords Everywhere

این اکستنشن، به شما کمک می کند تا حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید. پس از نصب این اکستنشن جذاب، با جستجوی کلمات کلیدی در گوگل حجم جستجو، میزان رقابت و کلمات کلیدی مشابه هر کلمه را بدست خواهید آورد.

MozBar

این اکستنشن، اطلاعات مفیدی در مورد سئوی صفحات وب، مانند Domain Authority و Page Authority ارائه می دهد. این ابزار نسخه پولی هم دارد که اعتبار دامنه را در صفحه نمایش جستجو به نمایش می گذارد.

Nofollow

لینک های Nofollow را در سایت هایلایت یا نشانه گذاری می کند. شما میتوانید تنظیمات ابزار را برای نمایش لینک های disallowed نیز تنظیم نمایید.

Web Developer

یک پلاگین با قدرت برای غیرفعال کردن جاوا اسکریپت، کوکی ها، استایل ها میباشد. این ابزار اطلاعات صفحه را به شما نشان داده و ابزارهای استایل دهی را در اختیار توسعه دهندگان وب قرار میدهد.

web dev گوگل کروم

BuiltWith Technology Profiler

یکی از پلاگین های محبوب برای کسانی است که بدنبال اتفاقات پس زمینه یک وبسایت میگردند. این پلاگین توسط BuiltWith ایجاد شده است و با کلیک و اندکی تامل روی ایکون پنجره ای برای شما باز شده و به شما جزئیاتی از رخدادهای پس زمینه سایت به شما میدهد. فایل های CSS و JS استفاده شده بخشی از این گزارش است.

Profiler

Ayima Page Insights

پلاگینی برای یافتن مشکلات سئو داخلی است. شما به کمک این پلاگین می‌توانید صفحاتی را که فرمت نادرستی دارند را رفع عیب کنید. مشکلاتی مانند چندین تگ H1 را با افزونه Page Insights extension می‌توان یافت، ازجمله دیگر ایراداتی که این پلاگین برای شما مشخص خواهد کرد به کارگیری صفت Alt و مشکلاتی مبروط به Header و توضیحات متا میباشند.

نکته: ابزارهای توسعه در گوگل کروم

گوگل کروم با ارائه DevTools به طراحان وب و سئو کاران کمک زیادی می کند. اگرچه که اطلاعات موجود در این بخش بسیار تخصصی است ولی دانستن بخشی که مرتبط با نحوه نمایش سایت در دستگاه های مختلف است و یا بخش هایی که توضیحاتی درباره Html میدهد بسیار مفید خواهد بود.

ابزارهایی که مختص سئو نیستند ولی همچنان به شما کمک خواهند کرد:

LastPass

اگر با به خاطر سپاری رمز های عبور مختلف مشکل دارید کافیست که تمام رمز عبورهای خود را به این ابزار سپرده و تنها یک رمز عبور را به خاطر بسپارید. این ابزار برای ایجاد رمزها مستحکم نیز کارایی دارد.

Google Dictionary

این افزونه هم به شما توضیحات درباره کلمات کلیک شده میدهد متاسفانه ترجمه این ابزار زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند. ولی میتوان انگلیسی، آلمانی، عربی و بسیاری زبان های دیگر را در آن ترجمه کرد.

Super Simple Highlighter

اگر به دنبال ابزاری برای هایلایت کردن بخش هایی از متن می گردید که بعداً بتوانید به آن مراجعه کنید. این  افزونه گزینه مناسبی برای انجام اینکار است.

Nimbus Capture

اکستنشن نیبوس کپچر، ابزاری حرفه ای برای عکاسی و فیلمبرداری از صفحه مرورگر گوگل کروم است. شما میتوانید بخشی از صفحه و یا همه آن  و یا حتی در حین اسکرول صفحه از آن عکس و فیلم تهیه کنید.

جمع بندی

در این مقاله اکستنشن های جذاب و کاربردی برای سئو سایت را به شما معرفی کردیم. در صورتی که علاقمند به آنالیز سایت هستید، اکستنشن های معرفی شده در این مقاله برای شما مفید خواهند بود. مشتاق دریافت نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.