10 سوالی که باید از شرکت های سئو کار بپرسید

در این مقاله به بررسی مهمترین سوالاتی می پردازیم که هنگام سفارش سئو سایت باید از یک شرکت سئو و یا یک مشاور سئو پرسید. هدف از این مقاله روشن کردن مواردی است که شرکت های سئو کار برای وب سایت شما انجام خواند داد.

آیا شما از رقبای خود برتر هستید ولی رتبه گوگل شما از آنها کمتر است؟ آیا سایتی با کیفیت را مدیریت می کنید که در کلمات کلیدی مد نظرتان در گوگل رتبه ای ندارد؟ آیا از رتبه سایت خود در گوگل رضایت ندارید؟ آیا رتبه شما در گوگل بالا است ولی مخاطبان سایت شما کمتر از حد انتظارتان است؟ اگر شما با این مشکلات مواجه هستید شما به یک شرکت سئو کار و یا یک مشاور سئو نیاز دارید.

نکته:

شرکت های سئو در ایران اغلب رتبه سایت در گوگل را در قرار داد های خود مد نظر قرار می‌دهند. اگر تمام قوانین رتبه گیری در گوگل توسط شرکتی رعایت شود. سایت شما در سایر موتورهای جستجو نیز رتبه بالایی به دست می آورد. موتورهای جستجو از قوانین مشابه استفاده می کنند و تنها تفاوت آنها در اولیت بندی این قوانین است. از سوی دیگر اکثر کاربران از گوگل استفاده می‌کنند.

10 سوالی که باید از شرکت های سئو کار پرسید

در ادامه این مقاله سوالات مهمی که قبل از قرارداد، باید از شرکت های سئو بپرسید را آورده ایم. این سوالات به شما کمک خواهند کرد که انتخاب بهتری در زمان برونسپاری خدمات سئو داشته باشید.

1-  آیا ممکن است که لیستی از مشتریان فعلی و قبلی داشته باشید؟

شرکت های معتبر سئو معمولاً لیست مشتریان خود را در اختیار دیگران قرار می دهد و حتی از آن برای تبلیغ فعالیت های خود استفاده می کنند. داشتن این لیست به شما کمک می کند که میزان توانایی شرکت بر سئو  را مشخص کنید و می توانید با چند مشتری شرکت تماس گرفته و مطمئن شوید که آنها از رتبه گوگل خود راضی هستند و مخاطب مد نظر خود را با افزایش رتبه بدست آورده اند.

2-چگونه رتبه سایت شما در نتایج جستجو ارتقاء می یابد؟

به طور مثال شرکت سئو کار به شما اعلام می کند که ماهانه 20 تبلیغ و 3 بک لینک مرتبط برای سایت شما ایجاد خواهد کرد و این روند بعد از 6 ماه به بهبود رتبه سایت شما خواهد انجامید. مشخص کردن نوع فعالیت و زمان آن حائز اهمیت است.

مواردی که در تکنیک های سئو برای مشتریان این خدمات حائز اهمیت است عبارتند از: بررسی اولیه سایت برای برطرف کردن مشکلات احتمالی، بررسی فعالیت های سئو انجام شده بر روی سایت و مشخص کردن میزان تاثیر آن در بازه های زمانی مشخص، مشخص کردن خدمات سئو داخلی و سئو خارجی برای سایت شما و مواردی مانند تولید لینک و یا بررسی عنوان و آدرس صفحات سایت. در ضمن شما باید انتشار تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نیز از شرکت سئو کار بخواهید. چرا که این خدمات به معروفیت برند شما کمک بسیاری خواهد کرد.

3- آیا شرکت سئو کار به دستورالعمل های وبمستر گوگل پایبند است

می دانیم که امسال احتمال فریب دادن گوگل با تولید محتوای بی کیفیت، بک لینک بی کیفیت، متن های پنهان، لینک های پنهان و مانند آن بسیار کم شده است. اما همچنان شرکت هایی هستن که از روش های غیر مجاز برای سئو سایت مشتریان استفاده می کنند. بنابراین شما باید مطمئن شوید که مواردی که گوگل استفاده از آن را اکیداً ممنوع کرده در سایت شما استفاده نمی شود.

مطمئن باشید عدم رعایت دستورالعمل گوگل دیر یا زود به سایت شما آسیب خواهد زد.

4- آیا شرکت سئو کار می توانند رتبه 1 گوگل را برای شما تضمین کند

به یاد داشته  باشید که معروفترین سئو کاران دنیا گفته اند که اگر کسی به آنها رتبه اول گوگل را تضمین دهد بسرعت فرار خواهند کرد. این جمله به معنی آن است که تنها راه تضمین چنین رتبه ای با روش هایی است که صد در صد در دراز مدت به سایت شما آسیب جبران ناپذیر خواهد زد. و این تازه بهترین اتفاقی است که ممکن است برای شما بی افتد. با توجه به اینکه الگوریتم های جدید گوگل دستیابی تضمینی به رتبه اول را غیر ممکن کرده اند. شرکتی که چنین تضمینی به شما می دهد به احتمال زیاد حرفه ای نبوده و سرمایه شما را به هدر خواهد داد.

شرکت های سئو کار و سوالاتی که باید از آنها به پرسید

5- آیا سایت شما از نظر سئو محلی نیز بهینه سازی خواهد شد

پرسش درباره میزان مهارت شرکت سئو کار در سئو محلی برای کسب و کارهای جدید بسیار حائز اهمیت است. شما برای پیروزی بر رقیبان سرسخت خود می توانید بهترین خدمات را در محل خود ارائه دهید و به این طریق گوی سبقت را از رقبا بربایید.

نکته: برای سئو محلی به صورت حرفه ای باید سرور شما خارج از ایران باشد. بنابراین نیازی به یک سئو محلی حرفه ای برای تمام سایت ها نیست. شرکت سئو تنها کافیست کسب و کار شما را بصورت محلی در گوگل ثبت کند و برای واژه هایی که در صنعت شما جستجوی محلی بالایی دارند سایت شما را بهینه سازی کنند.

مشاوره سئو

6- آیا تمام تغییرات در سایت به اطلاع شما خواهد رسید؟

یک شرکت سئو کار ممکن است حتی کدهای صفحات شما را نیز تغییر دهید. بنابراین بسیار مهم است که شما بدانید در سایت چه رخداده است. بهتر است از شرکت های سئو کار بخواهید قبل از تغییر کد های اصلی صفحات با شما مشورت کنند.

برای مثال یک شرکت سئو کار ممکن است به کد صفحات شما تگ Title را اضافه کند و یا آن را ویرایش نمایید. تغییر عنوان صفحات سایت به بهینه سازی صفحات با کلمات کلیدی می تواند کمک کند. ولی شما باید بدانید که سیاست شرکت سئو کار تغییر تمام عناوین موجود در سایت است و یا اینکه آنها می خواهند شما صفحاتی با عناوین مشخص در سایت اضافه کنید.

7- شرکت سئو کار چگونه موفقیت کمپین ها را اندازه گیری خواهد کرد؟

برای موفقیت در سئو باید میزان ترافیک دریافتی از هر کدام از کمپین های تبلیغاتی را محاسبه کرد. یا اینکه مشخص کرد که مخاطبان وب سایت از کدام کانال های تبلیغاتی به سمت سایت جذب شده اند. شما باید بدانید که کدام کمپین های تبلیغاتی و کدام کلمات کلیدی بیشترین بازده را برای سایت شما به همراه داشته اند.

8- نحوه تماس شرکت سئو کار با شما چگونه است و این تماس ها هر چند وقت یک بار رخ می دهد

خدمات مشتریان شرکت های مختلف با هم متفاوت است. شما باید شرکتی را پیدا کنید که با توجه به نیاز شما بتواند از طریق تلگرام، واتس آپ، اسکایپ، ایمیل، تلفن و ... با شما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را به شما ارائه دهد.

9- هزینه و مبلغ پرداختی برای خدمات سئو چقدر است

شرکت های سئو کار معمولاً پلن هایی را برای سئو تعریف می کنند. هر یک از این  پلن ها معمولاً بر اساس تعداد کلمه کلیدی مد نظر مشتری و میزان ارتباط این کلمات با کسب و کار مشتری تعیین می شوند. البته سختی کلمات و تعداد رقبا و میزان ترافیک هر کلمه نیز بر روی قیمت نهایی میتواند تاثیر گذار باشد.

شما باید از هزینه هر پلن و خدمات ارائه شده در آن پلن آگاه باشید. تا بتوانید برای انتخاب یک پلن مناسب برای کسب و کار خود تصمیم گیری کنید.

10 اگر بخواهید قرارداد خود را فسخ کنید چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر رتبه گوگل در قرار داد تضمین شده باشد و شرکت به آن رتبه در زمان تعیین شده نرسد چه رخ خواهد داد؟ اگر شما از روند سئو سایت خود راضی نباشید و بخواهید سئو سایت خود را به شرکت دیگری واگذار کنید چطور؟ یک قرارداد اصولی باید دارای شرایط فسخ قرار داد باشد. شما باید بدانید که در صورت فسخ قرارداد چه مسئولیت هایی برای شما و چه مسئولیت هایی برای شرکت وجود خواهد داشت.

نتیجه گیری

شرکت های سئو کار شاید ساز و کار مختلفی را برای سئو سایت شما به کار ببرند. یک شرکت ممکن است بر روی سئو داخلی بیشتر تمرکز کند و شرکت دیگر ممکن است تنها از سئو خارجی برای سایت مشتریانش استفاده کند. شما برای انتخاب بهترین شرکت سئو کار در کسب و کار خود می توانید سوالات بالا را از شرکت های معتبر پرسیده و بر اساس پاسخ دریافتی شرکت مد نظر خود را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.