سئو منفی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

سئو منفی (Negative SEO) عبارت است از بکارگیری تکنیک های مخرب برای پایین آوردن رتبه سایت های رقبا. تکنیک های سئو منفی برای سایت هدف در طولانی مدت مخرب هستند و به سایت رقبا آسیب وارد می کنند. برای آشنایی بیشتر با تکنیک های سئو منفی با ما همراه باشید.سئو یا بهینه سازی سایت عبارت است از انجام یک سری تاکتیک برای معرفی سایت به موتورهای جستجو و مهمتر از همه آنها گوگل، سئو شامل کلیه فعالیت هایی است که درون سایت و خارج از سایت برای بالارفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام میشود. در سئو منفی با سوء استفاده از روش های سئو خارجی سعی میشود که به رقبا آسیب وارد شود.  

هنگامیکه از سئو منفی صحبت می شود. به طور کلی میتوان گفت که منظور تکنیک هایی از سئو هستند. که جوانمردانه به شمار نمی روند. برخی از این تکنیک ها بر خلاف قواعد موتورهای جستجو بوده و در طول زمان برای سایت استفاده کننده مضر خواهند بود. این تکنیک ها با هدف تخریب حریفان اجرا میشوند. برخی از آنها بر روی سئو سایت اجرا کننده مخرب و برخی دیگر هنوز ضرری به سایت اجرا کننده وارد نمی کنند.

هدف این سایت از معرفی تکنیک های سئو منفی و نحوه پیاده سازی آنها، اجتناب کاربران از این تکنیک ها و عدم استفاده از آنها بصورت تصادفی است. زیرا که برخی از این تکنیک ها در ظاهر مشکلی برای اجرا ندارند. مثلا خریدن تعداد زیادی بکلیک اسپم برای رقبا و گزارش آن به گوگل. ظاهر این کار هیچ ایرادی ندارد و هیچ منبع رسمی هم این کار را جزء کارهایی که ممکن است به تنبیه سایت منجر شود لیست نکرده است. اما بکارگیری این تکنیک جزء تکنیک های سئو منفی است. زیرا که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل از محتوای سایت خودمان و یا تبلیغ محتوای تولیدی خودمان استفاده نکرده ایم.

سئو منفی چیست و شامل چه مواردی میشود

سئو منفی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

تکنیک هایی که برای سئو منفی بکار میروند بسیار خطرناک میباشند. حتی تکنیک هایی که در حال حاظر هیچ تنبیهی از سوی موتورهای جستجو را متوجه سایت ما نمی کنند. معمولا موتورهای جستجو هر چند وقت یکبار الگوریتم های خود را بروز رسانی کرده و در این بروز رسانی ها موتورهای جستجو قادر به شناسایی سایت های متقلب بیشتری میشوند. تکنیک های سئو منفی را با هم مطالعه می کنیم:

خرید بکلینک

در سئو منفی سئو کار برای یک سایت رقیب تعداد بسیار زیادی بکلینک را بصورت یکجا خریداری می کند. به یاد داشته باشید که خرید بکلینک بصورت محدود و از سایت های مرتبط یک تکنیک مثبت در سئو است. ولی در اینجا صحبت از خریدن هزاران لینک در روز برای یک سایت رقیب است.

هدف این روش این است. که سایت را به عنوان یک سایت متقلب جلوه دهد و باعث شود که سایت دیرتر در نتایج جستجو بالا رود.

با توجه به تغییراتی که در گوگل و بینگ داده شده است. استفاده از این تکنیک بر روی سایت های تازه تاسیس میتواند تاثیر مخرب بیشتری نسبت سایت های قدیمی تر داشته باشد. زیرا فرض بر این است که یک سایت تازه تاسیس رقیبی ندارد و خودش اقدام به خرید بکلینک کرده است.

ایجاد یک سایت زرد و بی محتوا

گاهی سایتی که از نظر ما بی محتوا است. از نظر عده وسیعی از کاربران یک سایت جذاب و دیدنی محسوب میشود. نشر اطلاعات کپی شده از بازیگران و هنرمندان سینما و تاتر شاید برای ما مبتذل جلوه کند. ولی برای بسیاری از مخاطبان جذاب است.

بنابراین هنگامی که در سئو منفی از سایت بی محتوا و زرد صحبت می شود. به معنی آن نیست که محتوای سایت برای کاربران بی ارزش است. بلکه یک سئو کار حرفه ای در هنگام استفاده از تکنیک های سئو منفی در جهت کاملا برعکس عمل می کند. محتوایی تولید شده در سئو منفی کاملا پر مخاطب و پربازدید است. اما فاقد هر گونه اطلاعات کاربردی برای این مخاطبان است.

دادن لینک از چنین سایت هایی به سایت رقبا باعث میشود که سایت رقبا در حد یک سایت زرد و فاقد محتوای مفید سقوط کند.

مثال: سایتی برای کسب رتبه بالا در گوگل یک صفحه با عنوان سالگرد آتش گرفتن ساختمان پلاسکو ایجاد کرده و در توضیحات آن می نویسد: با توجه به همزمانی سالگرد به آتش کشیده شدن ساختمان پلاسکو و کشتی سانچی این سوال مطرح میشود که با دو حادثه دردناک روبرو بوده ایم و یا یک عملیات سازماندهی شده در کار بوده است.

به این ترتیب سایت با توجه به ترند trend بودن سالگرد آتش گرفتن ساختمان پلاسکو و همچنین کشتی سانچی از این دو کلمه برای صفحه خود استفاده کرده است. در متن صفحه هم اطلاعات کپی شده ای از این دو حادثه را ارائه میدهد. حالا از این دو کلمه کلیدی به سایت رقیب لینک ایجاد می کند. عدم ارتباط بین کلمه کلیدی ترند شده و سایت رقیب میتواند صدمات جبران ناپذیری به سایت رقبا بزند.   

رتبه دهی به سایت برای کلمات کلیدی نا مرتبط

رتبه گیری یک سایت برای کلمات نامربوط میتواند حیات یک سایت را به خطر بیاندازد. در سئو منفی علاوه بر انجام اینکار بر اساس واژه های ترند شده از واژه های غیر اخلاقی نیز برای اینکار استفاده می شود.به این ترتیب در دامنه ای که حاوی مطالب غیر اخلاقی است به سایت رقبا لینک ایجاد کرده و موجب ارتباط بین سایت رقبا و محتوای غیر اخلاقی میشوند. این روش میتواند به حذف کامل سایت رقبا از نتایج جستجو بیانجامد.

خرید دامنه منقضی شده

برای صدمات بیشتر به سایت های رقیب می توان دامنه ای مرتبط را خریداری کرد و از آن برای تولید لینک مخرب برای رقبا استفاده کرد.

دامنه هایی که به تازگی منقضی شده اند هنوز در گوگل دارای رتبه هستند. بکارگیری این دامنه ها برای ایجاد بکلینک اسپم به رقبا میتواند مخرب تر از بکلینک های ایجاد شده در سایت های فاقد رتبه در گوگل باشد.

فروش کل صفحات سایت که دارای رتبه هستند

در این روش ابتدا صفحه ای از یک دامنه را به رتبه اول گوگل می رسانیم و سپس آن را به لینکدانی اسپم برای سایت رقیب تبدیل می کنیم.

بالابودن رتبه سایت در ابتدا و تغییر ناگهانی محتوای صفحه موجب تخریب بالا در سئو سایت هدف خواهد شد.

فروش بکلینک بصورت مخفی

در این روش سایت زرد و بی محتوا ایجاد شده و بکلینک به رقیب به صورت مخفی انجام میشود. این قبیل بکلینک ها عموما با بارگذاری صفحات و یا کلیک روی قسمتی از سایت بصورت پاپ آپ باز شده و صفحاتی از سایت رقیب را به نمایش می گذارند.هدف این روش این است که کاربر صفحات پاپ آپ رقبا را بسرعت بسته و بعد از گذشت زمان این عمل کاربران موجب میشود که از موتور های جستجو این لینک ها را کشف و به سایت رقیب نمره منفی بابت خرید بکلینک بدهند.

ایجاد یک سایت قرینه

یکی از روش های سئو منفی ایجاد یک سایت قرینه با سایت رقیب و سپس گزارش به گوگل بابت کپی بودن مطالب سایت رقیب است.

این روش معمولا باعث حذف سایت رقبا نمی شود. ولی برای مدتی رتبه گیری سایت رقیب را متوقف می کند. در حقیقت در این روش گوگل بعد از بررسی متوجه می شود که سایت رقیب زود تر از سایت دیگر ایجاد شده است و فاقد مطالب کپی شده تشخیص داده  میشود. ولی تا زمانی که گوگل این بررسی ها را انجام دهد. گوگل مانع رتبه گیری سایت رقیب می شود.

امکان نظر دهی همراه با لینک برای افزایش مخاطب

یکی از مواردی که گوگل به شدت با آن مخالف است. قرار دادن لینک در سایت های غیر مرتبط است. قرار دادن لینک در کامنت سایت ها و امضاء فروم ها میتواند به سایت رقبا آسیب های زیادی وارد کند.

تعریف سئو منفی

سئو منفی شامل هر تاکتیکی است که با هدف ایجاد تاثیر منفی بر رتبه یک سایت یا URL به کارگرفته می‌شود. سئو منفی ممکن است از طریق هدف قرار دادن هاست و دامنه به دنبال تاثیر منفی بر سایت خاصی باشد. سئو منفی برای رسیدن به این هدف اقدام به دستکاری متغیر‌هایی در لینک‌ها، محتوا و رفتار مخاطبان می‌کند.

آیا سئو منفی واقعیت دارد - گوگل می‌گوید سئو منفی واقعی نیست

گوگل به طور رسمی اعلام کرده بود که سئو منفی تاثیرگذار نیست، اما به نظر می‌رسد راهکارهایی وجود دارند که منجر به افت رتبه سایت رقبا می‌شود.

اگر راهکاری وجود دارد که شما بتوانید در اثر استفاده بی‌جا از متغیرهای سئو مانند لینک‌ها به سئو سایت خود آسیب بزنید، پس یک فرد دیگر نیز می‌تواند همین کار را با سایت شما انجام دهد و به رتبه سایت شما آسیب وارد کند.

گوگل در ادامه کمی در بیان خود درباره سئو منفی تغییر ایجاد کرد و گفت که سئو منفی نمی‌تواند آسیب جدی به سئو سایت شما وارد کند. گوگل در این باره چنین گفته است:

گوگل سخت تلاش می‌کند که اجازه ندهد مدیران سایر سایت‌ها بتوانند به رتبه سایت شما صدمه وارد کنند یا باعث شوند که سایت شما از صفحه نتایج جستجو حذف شود. اگر شما نگران لینک‌های دیگر سایت‌ها به سایت خود هستید می‌توانید از مدیران آن سایت‌ها بخواهید که این لینک‌ها را حذف کنند. گوگل هیچ کنترلی روی محتوای منتشر شده در سایت‌ها ندارد و خودتان باید برای برطرف کردن این مشکل دست به کار شوید.

نکته: درصورتی که گوگل در وبمستر از شما بخواهد که لینک‌های اسپم را حذف کنید و سایتی به شما امکان حذف لینک اسپم تولید شده در سایت خودش را نداد در وب مستر براحتی می توانید از ابزار Disavow  استفاده کرده و لینک مذبور را غیر فعال کنید.

با این جمله گوگل، به نظر می‌رسد که سایت های رقیب در واقع ممکن است به سایت شما آسیب وارد کنند.

یکی از تکنیک‌های سئو منفی که تاثیر آن را بر روی سایت‌های مختلف می‌توان مشاهده کرد، ایجاد لینک برای سایت رقیب، در سایت‌های ارائه محتواهای (مستهجن، فروش دارو، شرط بندی، وام‌های ربا مانند) است. جالب است بدانید برای تاثیرگذاری منفی چنین فعالیت‌هایی حتی لازم نیست که لینک مستقیم ایجاد شود تنها کافیست که سایتی که به چنین سایت‌هایی لینک می‌دهد، سایت شما را نیز در لیست سایت‌هایی که به آن لینک داده اضافه کند و سایت شما با شکست مواجه خواهد شد. اینفلوئنسر مارکتینگ روی تعیین ریسک سرمایه‌گذاری روی سایت‌هایی که دارای بک لینک در چنین سایت‌هایی هستند، تاثیر زیادی می‌گذارند. حتی گوگل با تمام توان خود ممکن است تصمیم بگیرد که سایتی که از چنین سایت‌هایی لینک دریافت کرده را در لیست صفحه نتایج جستجوی خود به نمایش نگذارد.

شما چه بخواهید به‌صورت تصنعی برای واژه‌های مربوط به چهار محتوای ذکر شده رتبه کسب کنید و چه رقبای شما برای شما دام پهن کرده باشند، تجربه نشان داده است که رتبه‌گیری سایت شما برای چنین محتواهایی درصورتی که سایت شما در واقع حاوی محتوای مرتبط با آنها نباشد غیر ممکن است. دلیل آنکه این چهار نوع محتوا اینچنین اهمیت دارند، بالا بودن ترافیک جستجو برای آنها است. بسیاری از سایت‌ها در حال حاضر خودشان برای دستیابی به کلمات کلیدی مرتبط با چنین محتواهایی تلاش می‌کنند در حالی که در واقع سایتشان فاقد محتوای مدنظر است و ازدیاد چنین سایت‌هایی باعث شده که گوگل به شدت از رتبه‌گیری سایت‌های غیر مرتبط با چنین محتواهایی جلوگیری کند.

سایت‌های زیادی درگیر سئو منفی هستند. مثلاً سایت‌هایی که در زمینه فروش محصولات دیگر شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. سایتی مانند آمازون نیز می تواند هدف سئو منفی شرکت‌هایی که در آن فعال هستند قرار گیرد. بنابراین شناخت صحیح سئو منفی و تکنیک‌های آن، برای همه سئوکاران امری ضروری است. زیرا که این تکنیک‌ها ممکن است سایت مشتریان شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

سئو کلاه سیاه و سئو منفی

سئو منفی و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه عبارت است از کلیه تکنیک‌های غیر قانونی که مدیر سایت برای بالابردن رتبه سایت خود به  کار می‌برد. مثلاً اگر لینک خریدن مضر است، در سئو کلاه سیاه مدیر سایت برای ارتقای رتبه سایت خود بک لینک می‌خرد. اما سئو منفی به کارگیری تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای یک رقیب به قصد تخریب سئو سایت اوست و اگر سئو کلاه سیاه باعث افت رتبه سایت شما شود، سئو منفی هم می‌تواند با همان تکنیک به ضرر سئو سایت شما باشد.

به نظر می‌رسد که گوگل برای اجتناب از سئو منفی راهکاری غیر از در نظر نگرفتن سئو کلاه سیاه در پیش رو ندارد. مثلاً اگر شما 1000 بک لینک برای سایت خود تولید کنید که تنها 10 تای آنها لینک‌های مرتبط و معتبری باشند، بقیه لینک‌های نامرتبط، بر سئو سایت شما تاثیر نخواهند گذاشت. به عبارت ساده‌تر شما از به کارگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه نه سود خواهید کرد و نه ضرر، این نکته ممکن است باعث شود افراد آماتور با فرض آنکه تکنیک‌های به کارگرفته شده از سوی آنها به زمان بیشتری برای تاثیر گذاردن بر رتبه سایت در گوگل دارد، به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه همچنان ادامه دهند.

نکته: گاهی در سئو منفی و سئو کلاه سیاه لینک تولیدشده در سایتی که به نظر بی‌ارتباط می‌رسد در واقع باعث می‌شود که یک لینک مفید به سایت داده شود و به این دلیل است که در سئو منفی تنها روی سایت‌هایی برای تولید لینک تمرکز می‌شود که بار منفی برای گوگل دارند.  

آیا سئو منفی شامل هک کردن هم می‌شود؟

در واقع خیلی به تعریف ما از هک و سئو منفی بستگی دارد، ولی به طور کلی و طبق تعریف عمومی این دو واژه می‌توان گفت که بله بین سئو منفی و هک ارتباط وجود دارد. سئو منفی و هک ممکن است مقاصد مشترکی داشته باشند. ولی لزوماً به یک معنا نیستند. هکر در معنای عام کلمه به معنی شخصی است که بصورت غیر قانونی برای دستیابی به اطلاعات یک سیستم دست به اقدامات غیر قانونی می‌زند.

توجه داشته‌باشید که در برخی مواقع یک هکر صرفاً به‌دلیل آنکه می‌تواند، به یک سیستم حمله می‌کند. حملات هکری زیادی به سایت‌ها صورت گرفته که هیچ منفعت مالی یا اطلاعاتی برای هکر نداشته و صرفاً به دلیل آسیب‌رساندن به یک سیستم حمله صورت گرفته‌است. این موضوع باعث شده که در قوانین برخی کشورها سئو منفی نوعی هک به حساب آمده و جرایم آن مطابق جرایم هک در نظر گرفته‌شود.

در قوانین ایران برای جلوگیری از سوءبرداشت از کلمات، کلیه اقداماتی که باعث تخریب، سوء استفاده بدون اجازه از اطلاعات و.... می‌شود جرم تلقی می‌شود و هک و سئو منفی هر دو در این قالب جرم به‌حساب می‌آیند. از سوی دیگر، یکی از روش‌های آسیب رسانی به سایت‌های اینترنتی که به آن SQL Injection می‌گویند، باعث میشود که کدهای مخرب و محتواهای نادرست به داخل یک سایت تزریق شود. برخی از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، با تزریق بک لینکهای مخرب به داخل سایت باعث لطمه دیدن و نابودن شدن رتبه های آن سایت در گوگل می‌شوند.

سئو منفی از چه ظرفیت هایی برای انجام کار خود استفاده می کند

استفاده از لینک‌ها در سئو منفی

  • ایجاد هزاران لینک به سایت رقیب که همگی از سایت‌های بد تهیه شده‌اند. گوگل و کارشناسان مستقل گوگل مانند مت کاتس Matt cutts در باره اثرگذاری این شیوه تردید خود را اعلام کرده‌اند ولی اگر لینک‌ها در سایت‌هایی با چهار نوع محتوای ذکر شده در بالا باشد، همچنان احتمال آسیب سئو سایت وجود دارد.
  • خرید بک لینک از سایت‌‌هایی که در گوگل پنالتی شده‌اند یا خرید بک لینک از سایت‌هایی که به فروش بک لینک شهرت بالایی دارند. تاثیر گذاری این روش هم مورد تردید است. مت کاتس درباره اثر بخشی این روش می‌گوید که: هزینه انجام آن بیش از هزینه لازم برای سئو کردن سایت برای رسیدن به رتبه بهتر در گوگل برای کلمات کلیدی پر ترافیک خواهد بود. که عملاً به معنی مقرون‌به‌صرفه نبودن این روش برای سئو منفی است.

محتوا و نحوه استفاده از آن در سئو منفی

  • تولید کامنت‌های اسپم به صورت کامنت‌هایی با به کارگیری کلمات کلیدی به منظور بالابردن میزان کلمات کلیدی در صفحه و نمایش متفاوت صفحه برای موتورهای جستجو، اگر تعداد این کامنت‌ها زیاد باشد و بصورت اتوماتیک تولید شوند ممکن است به عنوان هک در نظر گرفته‌شوند. برای اجتناب از این روش باید درج کامنت را به درج کد کپچا توسط کاربر محدود کنید یا درج کامنت را محدود به تایید مدیریت سایت کنید.
  • ایندکس کردن آدرس سایت یا URL با محتوای بد، اگر هکرها بتوانند با نفوذ به سیستم مدیریت محتوای سایت CMS در سایت شما محتوا درج کنند این روش قطعاً هک محسوب خواهد شد. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای متن باز خطر چنین حملاتی را بیشتر خواهد کرد.
  • درج عکس‌های حجیم سایت شما در دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌ها به صورت Hotlinking با هدف بالابردن میزان ترافیک سرور شما و کاهش سرعت بارگذاری سایت، این روش همچنان بر روی سئو سایت شما موثر است و گوگل و دیگر مرورگرها اهیمتی به دلیل کند بودن سایت شما نمی‌دهد. آنها سایت‌هایی را که بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهند را به کاربران خود معرفی خواهند کرد.

تغییر دید کاربران در سئو منفی

  • درج کامنت‌های منفی درباره سرویس ارائه شده بصورت منظم و روزانه، اگر درج کامنت را به تایید مدیر محدود کنید این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

نکته: این شیوه سئو منفی در شبکه‌های اجتماعی ایرانی بسیار شایع بوده و مدیرانِ این سایت‌ها را بر آن داشت که برای استفاده کنندگان از آن جریمه تعیین کنند.

سئو منفی یک فعالیت غیر قانونی است

اگر سئو منفی به عنوان هک در نظر گرفته‌ شود در بیشتر کشورهای دنیا جرم تلقی می‌شود. اگر ثابت شود که شما از تکنیک‌های سئو منفی برای کاهش رتبه سایتی استفاده کرده‌اید بعید به نظر می‌رسد که امکان تبرئه داشته باشید. به هر حال این موضوعی است که یک وکیل حقوقی بهتر می‌تواند درباره آن اظهار نظر کند. اما باید به خاطر داشته باشید که سئو منفی کاری به شدت غیراخلاقی است.

نتیجه گیری:

گوگل بسیار هوشمند است و ممکن است کشف کند که ما داریم از سئو منفی برای حذف رقیب استفاده می کنیم.

از طرف دیگر تمام روش های سئو منفی هزینه بر بوده و بندرت مورد استفاده قرار می گیرند. بطور کلی میتوان گفت که سئو منفی جزء روش های پر کاربرد سئو نیست. گوگل نیز بندرت تحت تاثیر این روش ها قرار می گیرد. روش هایی مانند هک کردن سایت رقیب به دلیل جرم بودن در این مقاله توضیح داده نشده است. ولی این تکنیک ها بهتر از تولید بکلینک بر روی سایت رقیب تاثیر منفی می گذارند.

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی موحدی

متاسفانه سایت من هم قربانی سئو منفی شده و تعداد بسیار زیاد و عجیبی از لینک ها با انکر تکست های غیر اخلاقی از فروم خارجی دریافت کردم که به دلیل حجم بالای آن ها نتونستم کاری از پیش ببرم و فعالیت روی سایت فعلیم را تموم کردم و تصمیم گرفتم پروژه قبلیم را این بار بهتر از نو (از صفر)استارت کنم ایا اون دامنه که قربانی سئو منفی شده رو به سایت جدیدم ریدایرکت 301 کنم (البته این رو هم بگم که همون طور که گفته بودم از صفر شروع کردم نوشته های سایت قبلیم را هم فرامورش کردم و عملا این ریدایرکت فقط url قدیمی به جدیداست) ایا این ریدایرکت باعث آسیب رساندن به سایت جدیدم می شود؟

مدیر سایت

ریدایرکت کردن دامنه به صورت 301 اعتبار دامنه قبلی را به جدید منتقل میکند، بنابراین اگر دامنه قبلی مشکل داشته دامنه جدید هم همان مشکلات را خواهد داشت. بنابراین به سایت شما آسیب خواهد زد.

علی شریعتی

سلام.خیلی ممنون بابت توضیحات جامع و کاملتون، ببخشید سایت من به تازگی بیشتر از 20.000 بک لینک مخرب گرفته به گرفته و ورودی گوگل سایتم افت شدیدی داشته. چگونه همه ی این سایت هارا ببینم؟ چون هر سایتی مراجعه می کنم نهایتش دویست بک لینک بیشتر نشون نمیده. راه حذف این سایت ها چیست. سرچ کنسول، ماز و بقیه سایتها هم بیشتر از دویست بک لینک نشون نمیدن.

مدیر سایت

سلام دوست عزیز، الگوریتم های جدید گوگل توانایی مناسبی در تشخیص لینکهای اسپم دارند و در صورتی که لینکهای اسپم به سایت شما داده شده باشد، گوگل آنها را بی اثر میکند و جای نگرانی ندارد. لینکهایی که با هدف بهبود رتبه سایت برخلاف قوانین گوگل ایجاد شده اند، نتیجه عکس خواهند داشت. بهترین ابزار بررسی لینکهای ورودی گوگل سرچ کنسول گوگل است، این ابزار همه لینکها را نمایش نمی دهد اما آنچیزی که لازم دارید را میتوانید از طریق سرچ کنسول بررسی کنید.

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.