سئو منفی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

سئو منفی (Negative SEO) عبارت است از بکارگیری تکنیک های مخرب برای پایین آوردن رتبه سایت های رقبا. تکنیک های سئو منفی برای سایت هدف در طولانی مدت مخرب هستند و به سایت رقبا آسیب وارد می کنند. برای آشنایی بیشتر با تکنیک های سئو منفی با ما همراه باشید.سئو یا بهینه سازی سایت عبارت است از انجام یک سری تاکتیک برای معرفی سایت به موتورهای جستجو و مهمتر از همه آنها گوگل، سئو شامل کلیه فعالیت هایی است که درون سایت و خارج از سایت برای بالارفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام میشود. در سئو منفی با سوء استفاده از روش های سئو خارجی سعی میشود که به رقبا آسیب وارد شود.  

هنگامیکه از سئو منفی صحبت می شود. به طور کلی میتوان گفت که منظور تکنیک هایی از سئو هستند. که جوانمردانه به شمار نمی روند. برخی از این تکنیک ها بر خلاف قواعد موتورهای جستجو بوده و در طول زمان برای سایت استفاده کننده مضر خواهند بود. این تکنیک ها با هدف تخریب حریفان اجرا میشوند. برخی از آنها بر روی سئو سایت اجرا کننده مخرب و برخی دیگر هنوز ضرری به سایت اجرا کننده وارد نمی کنند.

هدف این سایت از معرفی تکنیک های سئو منفی و نحوه پیاده سازی آنها، اجتناب کاربران از این تکنیک ها و عدم استفاده از آنها بصورت تصادفی است. زیرا که برخی از این تکنیک ها در ظاهر مشکلی برای اجرا ندارند. مثلا خریدن تعداد زیادی بکلیک اسپم برای رقبا و گزارش آن به گوگل. ظاهر این کار هیچ ایرادی ندارد و هیچ منبع رسمی هم این کار را جزء کارهایی که ممکن است به تنبیه سایت منجر شود لیست نکرده است. اما بکارگیری این تکنیک جزء تکنیک های سئو منفی است. زیرا که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل از محتوای سایت خودمان و یا تبلیغ محتوای تولیدی خودمان استفاده نکرده ایم.

سئو منفی چیست و شامل چه مواردی میشود

سئو منفی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

تکنیک هایی که برای سئو منفی بکار میروند بسیار خطرناک میباشند. حتی تکنیک هایی که در حال حاظر هیچ تنبیهی از سوی موتورهای جستجو را متوجه سایت ما نمی کنند. معمولا موتورهای جستجو هر چند وقت یکبار الگوریتم های خود را بروز رسانی کرده و در این بروز رسانی ها موتورهای جستجو قادر به شناسایی سایت های متقلب بیشتری میشوند. تکنیک های سئو منفی را با هم مطالعه می کنیم:

خرید بکلینک

در سئو منفی سئو کار برای یک سایت رقیب تعداد بسیار زیادی بکلینک را بصورت یکجا خریداری می کند. به یاد داشته باشید که خرید بکلینک بصورت محدود و از سایت های مرتبط یک تکنیک مثبت در سئو است. ولی در اینجا صحبت از خریدن هزاران لینک در روز برای یک سایت رقیب است.

هدف این روش این است. که سایت را به عنوان یک سایت متقلب جلوه دهد و باعث شود که سایت دیرتر در نتایج جستجو بالا رود.

با توجه به تغییراتی که در گوگل و بینگ داده شده است. استفاده از این تکنیک بر روی سایت های تازه تاسیس میتواند تاثیر مخرب بیشتری نسبت سایت های قدیمی تر داشته باشد. زیرا فرض بر این است که یک سایت تازه تاسیس رقیبی ندارد و خودش اقدام به خرید بکلینک کرده است.

ایجاد یک سایت زرد و بی محتوا

گاهی سایتی که از نظر ما بی محتوا است. از نظر عده وسیعی از کاربران یک سایت جذاب و دیدنی محسوب میشود. نشر اطلاعات کپی شده از بازیگران و هنرمندان سینما و تاتر شاید برای ما مبتذل جلوه کند. ولی برای بسیاری از مخاطبان جذاب است.

بنابراین هنگامی که در سئو منفی از سایت بی محتوا و زرد صحبت می شود. به معنی آن نیست که محتوای سایت برای کاربران بی ارزش است. بلکه یک سئو کار حرفه ای در هنگام استفاده از تکنیک های سئو منفی در جهت کاملا برعکس عمل می کند. محتوایی تولید شده در سئو منفی کاملا پر مخاطب و پربازدید است. اما فاقد هر گونه اطلاعات کاربردی برای این مخاطبان است.

دادن لینک از چنین سایت هایی به سایت رقبا باعث میشود که سایت رقبا در حد یک سایت زرد و فاقد محتوای مفید سقوط کند.

مثال: سایتی برای کسب رتبه بالا در گوگل یک صفحه با عنوان سالگرد آتش گرفتن ساختمان پلاسکو ایجاد کرده و در توضیحات آن می نویسد: با توجه به همزمانی سالگرد به آتش کشیده شدن ساختمان پلاسکو و کشتی سانچی این سوال مطرح میشود که با دو حادثه دردناک روبرو بوده ایم و یا یک عملیات سازماندهی شده در کار بوده است.

به این ترتیب سایت با توجه به ترند trend بودن سالگرد آتش گرفتن ساختمان پلاسکو و همچنین کشتی سانچی از این دو کلمه برای صفحه خود استفاده کرده است. در متن صفحه هم اطلاعات کپی شده ای از این دو حادثه را ارائه میدهد. حالا از این دو کلمه کلیدی به سایت رقیب لینک ایجاد می کند. عدم ارتباط بین کلمه کلیدی ترند شده و سایت رقیب میتواند صدمات جبران ناپذیری به سایت رقبا بزند.   

رتبه دهی به سایت برای کلمات کلیدی نا مرتبط

رتبه گیری یک سایت برای کلمات نامربوط میتواند حیات یک سایت را به خطر بیاندازد. در سئو منفی علاوه بر انجام اینکار بر اساس واژه های ترند شده از واژه های غیر اخلاقی نیز برای اینکار استفاده می شود.به این ترتیب در دامنه ای که حاوی مطالب غیر اخلاقی است به سایت رقبا لینک ایجاد کرده و موجب ارتباط بین سایت رقبا و محتوای غیر اخلاقی میشوند. این روش میتواند به حذف کامل سایت رقبا از نتایج جستجو بیانجامد.

خرید دامنه منقضی شده

برای صدمات بیشتر به سایت های رقیب می توان دامنه ای مرتبط را خریداری کرد و از آن برای تولید لینک مخرب برای رقبا استفاده کرد.

دامنه هایی که به تازگی منقضی شده اند هنوز در گوگل دارای رتبه هستند. بکارگیری این دامنه ها برای ایجاد بکلینک اسپم به رقبا میتواند مخرب تر از بکلینک های ایجاد شده در سایت های فاقد رتبه در گوگل باشد.

فروش کل صفحات سایت که دارای رتبه هستند

در این روش ابتدا صفحه ای از یک دامنه را به رتبه اول گوگل می رسانیم و سپس آن را به لینکدانی اسپم برای سایت رقیب تبدیل می کنیم.

بالابودن رتبه سایت در ابتدا و تغییر ناگهانی محتوای صفحه موجب تخریب بالا در سئو سایت هدف خواهد شد.

فروش بکلینک بصورت مخفی

در این روش سایت زرد و بی محتوا ایجاد شده و بکلینک به رقیب به صورت مخفی انجام میشود. این قبیل بکلینک ها عموما با بارگذاری صفحات و یا کلیک روی قسمتی از سایت بصورت پاپ آپ باز شده و صفحاتی از سایت رقیب را به نمایش می گذارند.هدف این روش این است که کاربر صفحات پاپ آپ رقبا را بسرعت بسته و بعد از گذشت زمان این عمل کاربران موجب میشود که از موتور های جستجو این لینک ها را کشف و به سایت رقیب نمره منفی بابت خرید بکلینک بدهند.

ایجاد یک سایت قرینه

یکی از روش های سئو منفی ایجاد یک سایت قرینه با سایت رقیب و سپس گزارش به گوگل بابت کپی بودن مطالب سایت رقیب است.

این روش معمولا باعث حذف سایت رقبا نمی شود. ولی برای مدتی رتبه گیری سایت رقیب را متوقف می کند. در حقیقت در این روش گوگل بعد از بررسی متوجه می شود که سایت رقیب زود تر از سایت دیگر ایجاد شده است و فاقد مطالب کپی شده تشخیص داده  میشود. ولی تا زمانی که گوگل این بررسی ها را انجام دهد. گوگل مانع رتبه گیری سایت رقیب می شود.

امکان نظر دهی همراه با لینک برای افزایش مخاطب

یکی از مواردی که گوگل به شدت با آن مخالف است. قرار دادن لینک در سایت های غیر مرتبط است. قرار دادن لینک در کامنت سایت ها و امضاء فروم ها میتواند به سایت رقبا آسیب های زیادی وارد کند.

نتیجه گیری:

گوگل بسیار هوشمند است و ممکن است کشف کند که ما داریم از سئو منفی برای حذف رقیب استفاده می کنیم.

از طرف دیگر تمام روش های سئو منفی هزینه بر بوده و بندرت مورد استفاده قرار می گیرند. بطور کلی میتوان گفت که سئو منفی جزء روش های پر کاربرد سئو نیست. گوگل نیز بندرت تحت تاثیر این روش ها قرار می گیرد. روش هایی مانند هک کردن سایت رقیب به دلیل جرم بودن در این مقاله توضیح داده نشده است. ولی این تکنیک ها بهتر از تولید بکلینک بر روی سایت رقیب تاثیر منفی می گذارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.