آمارهای سئو که شما را شگفت زده خواهند کرد!

در این مقاله می‌خواهیم در مورد رازهای نهفته در اعداد و آمارهای سئو که هر بازاریاب یا مدیر سایتی باید بداند صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

در دنیای امروز بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (Seo) برای هر سایتی کاملا ضروری است. زیرا که رتبه طبیعی سایت در موتورهای جستجو یکی از روشهای مهم برای بازاریابی محسوب می شود. هر شرکتی که در فضای آنلاین فعالیت می کند. به سئو نیاز دارد. این امر به برای همه سایت های کوچک و متوسط و بزرگ صادق است. استارتاپ ها، تجارت های محلی، برندهای جهانی همه و همه به سئو نیاز دارند.درهر زمانی که کاربری از موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره کالا و خدمات شما را جستجو می کند. سایت شما باید در اختیار آن کاربر قرار گیرد.چرا؟ ازش سئو غیر قابل انکار است. شاهد آن هم سایت هایی هستند که برای آن تلاش می کنند.

این مقاله تمام اطلاعاتی را که شما درباره جستجوی طبیعی (نتایج جستجو منهای نتایجی که در اثر پرداخت هزینه به گوگل در صفحه ظاهر می شوند). از ارزش ها و میزان هزینه های صنایع برای سئو، رفتارهای جستجو، گوگل و بسیاری موارد دیگر، نیاز دارید، را گرداوری و ارائه داده است.

آمارهایی درباره بهینه سازی سایت که مغزتان را منفجر خواهند کرد

آمارهای متحیر کننده در مورد سئو

هر آنچه درباره بهینه سازی برای موتورهای جستجو باید بدانید.

آمارهای جستجوی طبیعی

نتایج جستجو منهای نتایجی که در اثر پرداخت هزینه در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر ظاهر می شوند.

  • 32.5 درصد میانگین ترافیک رتبه اول در گوگل برای نتایج طبیعی جستجو
  • 91.5 درصد: ترافیک میانگین برای سایت هایی که در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می شوند.
  • 1890 کلمه: میانگین طول محتوای سایت هایی که در صفحه اول گوگل ظاهر میشوند.
  • 51 درصد از کل ترافیک سایت ها در اینترنت  از جستجوی طبیعی نشات می گیرد. 10 درصد از نتایج جستجوی پولی، 5 درصد از شبکه های اجتماعی، 34 درصد از سایر منابع
  • بیش از 40 درصد از درآمد سایت ها حاصل از ترافیک طبیعی سایت است.
  • 73 میلیارد : بطور تخمینی تماس تلفنی از ابتدای سال 2017 تا ابتدای سال 2018 در نتیجه جستجو با موبایل با صاحبان سایت گرفته شده است.
  • 8.5: میانگین بدست آمده از جستجوی طبیعی با موبایل که گوگل در صفحه 1 به نمایش گذاشته است. که قبلا در لیست 10 تایی گوگل بوده اند.
  • 8.59: میانگین جستجوی طبیعی از کامپیوتر ها که گوگل در صفحه 1 به نمایش گذاشته است.

آماری از هزینه های صنایع و تجارت ها برای سئو

  • 65 میلیارد دلار: هزینه ای که شرکت ها بابت سئو در سال 2016 پرداخته اند.
  • 72.05 میلیارد دلار: مقادر هزینه ای که برند ها و آژانس ها در آمریکا بابت سرویس های سئو در سال 2018 پرداخت خواهند کرد. افزایش این رقم تا سال 2020 تا 79.27 میلیارد دلار پیش بینی میشود.
  • بیش از 5000 دلار: میزان هزینه ای که شرکت ها بصورت میانگین ماهانه بابت سئو پرداخت می کنند.
  •  77.8درصد از جستجو ها در آمریکا منجر به کلیک روی تبلیغات و ایجاد درآمد برای گوگل خواهد شد.

آمارهایی از جستجوی محلی

  • 80 درصد از جستجو ها به خدماتی که فاصله مکانی کمی با مخاطب داشتند علاقه نشان داده اند. نتایج تنها حاصل از جستجو های انجام شده با موبایل در سال 2014 میباشد.
  • 4 تا از 5 کاربر، برای یافتن اطلاعات محلی، از موتورهای جستجو، استفاده می کنند.
  • 18 درصد از جستجوی های محلی که روزانه توسط گوشی های موبایل انجام میگردد. منجربه خرید میشود.

  • 88 درصد از کاربران، از گوشی های هوشمند برای جستجو استفاده می کنند و 84 درصد کاربران از کامپیوتر ها و تبلت ها برای جستجو استفاده می کنند. (کاربرانی که همزمان از هر دو استفاده می کنند همپوشانی شده اند به همین دلیل جمع دو عدد بیش از 100 میشود.)
  • 54 درصد از کاربران گوشی های هوشمند برای ساعت کاری تجارت های مختلف جستجو می کنند. 53 درصد از جستجو ها برای یافتن مسیر به فروشگاه های محلی صورت می گیرد.
  • 4 تا از 5 کاربران خواهان نمایش تبلیغات بر اساس شهر، آدرس پستی، محل های اطراف آنها هستند.
  • بیش از 70 درصد از کاربران می گویند برایشان مهم است که در تبلیغات مسیر فروشگاه و دکمه تماس را ببینند.
  • 2.1 برابر : میزان افزایش جستجو برای فروشگاه هایی که الان باز هستند و یا اغذیه فروشی هایی که الان باز هستند در سال گذشته.
  • 1.3 : بار تعداد دفعاتی که افراد از موبایل برای واژه های خرید، یافتن، گرفتن در سال گذشته جستجو کرده اند. اضافه شده است.
  • 65 درصد از کابران از گوشی های خود از واژه های I-want-to-buy moments استفاده کرده اند.(توضیح مترجم: در سایت thinkwithgoogle.com واژه هایی مانند کدام ارزان تر است، آیا کالا ارزش خریدن دارد؟ آیا میتوانم از عهده خرید آن بر بیایم را بعنوان واژه های I-want-to-buy moment معرفی کرده است. سایت های دیگر نیز با اشاره به این منبع از همین اصطلاح استفاده کرده اند. )
  • 76 درصد کاربران از گوشی های هوشمند خود در هر روز برای جستجوی تجارت های نزدیک به خود استفاده کرده اند. از این تعداد 28 درصد با هدف خرید انجام شده است.

آمارهایی از رفتار خریداران

  • 51.3درصد از کاربران اینترنت از موبایل ها و تبلت ها استفاده می کنند. درحالیکه 48.7 درصد از کامپیوتر استفاده می کنند.
  • 15 درصد از میلیون ها کاربر فعال وب در آمریکا روزانه حداقل یک یا چندبار جستجو می کنند. 45 درصد حداقل یک عبارت را در هفته جستجو می کنند. 68 درصد یک یا چند واژه را در ماه جستجو می کنند.
  • 79 درصد از مردم قبل از خرید کارهای مرتبط با خرید را روی گوشی خود انجام داده اند.
  • 39 درصد از خرید ها به تبلیغات مرتبط با واژه جستجو شده مرتبط بوده است.
  • میانگین تعداد واژه هایی که کاربران بصورت معمولی در موتورهای جستجو درج می کنند 3 واژه است.
  • بطور میانگین 3 درصد از عبارات جستجو شده بصورت کلمات پرسشی است.
  • 8 درصد از عبارات جستجو شده در گوگل توسط جویندگان بدون آنکه روی سایتی کلیکی کنند تغییر می یابند.
  • 21 درصد از کاربران بر روی بیش از یک نتیجه در گوگل بصورت همزمان کلیک می کنند.
  • در 8 درصد از عبارات جستجو شده در گوگل بعد از کلیک روی یک سایت کاربر به صفحه جستجو بازگشته و روی سایت دیگری کلیک می کند.

آمارهای ساخت بکلینک

  • بیش از 1000 کلمه : میانگین طول در محتوایی که بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند در مقایسه با محتوای کم حجم تر.
  • 41 درصد از شرکت های بزرگ ساخت لینک را بعنوان یک تاکتیک سخت سئو میشناسند.

آمارهای مربوط به گوگل

  • 130 ترلیون(یک عدد با 12 صفر): تعداد صفحه ای که گوگل آنها را تا سال 2016 ایندکس کرده است.
  • حدود 2 ترلیون: تعداد تخمینی جستجو ها در گوگل در سرتاسر جهان در مدت یک سال، این عدد به صورت 63000 جستجو در هر ثانیه، 3.8 میلیون جستجو در هر دقیقه، 228 میلیون جستجو در هر ساعت، 5.5 میلیارد جستجو در هر روز، 167 میلیارد جستجو در هر ماه، نیز قابل بیان است.
  • بیش از یک میلیارد(یک عدد با 9 صفر در جلو آن): تعداد کل مردمی که از گوگل در هر ماه استفاده می کنند.
  • 60-40 میلیارد: تخمین تعداد جستجو در آمریکا در یک ماه.
  • بیش از 1600: تعداد بهینه سازی هایی که توسط گوگل در جستجو در سال 2016 انجام شده است.
  • 81.12 درصد: سهم از بازار موتورهای جستجو که اکنون در اختیار گوگل است.
  • 15 درصد: تعداد واژه جستجو در روز که قبلا هرگز در گوگل بکار نرفته اند.
  • زیر 1 دقیقه: زمان میانگین یک session در گوگل که در آن سایت در نتایج جستجو ظاهر میشود. و کاربر یکی از نتایج جستجو را انتخاب می کند و سپس به صفحه نتایج جستجو باز می گردد تا نتیجه جدیدی بر گزیند.
  • 30 درصد تعداد تمام جستجو های موبایل که بر اساس مکان انجام شده اند.
  • 66 درصد از کاربران متمایز بعد از جستجو روی یک یا چند نتیجه کلیک کرده اند در حالیکه 34 درصد از کاربران اصلا کلیکی انجام نداده اند.
  • 3.4 درصد از کلمات جستجو شده در گوگل باعث کلیک روی یک تبلیغ در صفحه نتایج جستجو شده است.
  • 0.9 درصد از جستجو های انجام شده در Google.com به کلیک روی نقشه گوگل منجر شده است.
  • بطور متوسط 0.5 درصد از کلیک های گوگل بر روی لینک های Knowledge Graph بوده است (توضیح مترجم : برخی سایت ها بصورت خاص در بالا و یا سمت راست نتایج جستجو در کادری مجزا به نمایش در میآیند. به این بخش معمولا Entity می گویند. ولی اصطلاح Knowledge Graph نیز برای آن رایج است.)
  • 3 درصد از کلیک ها در جستجوی گوگل بر روی قسمت تصاویر بوده است.
  • حدود 0.23 درصد از کلیک ها در نتایج جستجو بر روی نتایج نمایش داده شده از تویتر بوده است.
  • 1.8 درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل بر روی نتایج نمایش داده شده از یوتیوب بوده است.
  • 0.16 درصد از کلیک ها در نتایج جستجو برروی بخش های شخصی مانند نتایج جی میل بوده است.
  • 0.55درصد از کلیک ها در نتایج جستجو بر روی نتایج نمایش داده شده از Google Shopping یا همان فروشگاه آنلاین گوگل بوده است.
  • 11.8 درصد از کلیک ها از کاربران مختلف بر روی نتایج ابزارهای جانبی گوگل مانند نقشه، یوتیوب، کتاب های گوگل، گوگل play و فروشگاه گوگل و یا گوگل پلاس میباشد.
  • حدود 25 درصد از همه جستجوهای مختلف در 1 میلیون واژه جستجو شده توزیع شده هستند. و 10 میلیون از واژه های جستجو شده 45 درصد کل جستجو ها را در بر می گیرند. و 1 میلیارد از واژهای جستجو شده 90 درصد جستجو ها را در بر می گیرند.
  • 25 درصد از همه جستجوها خارج از محدوده 100 میلیون کلمه رخ میدهند.
  • 40.9درصد از جستجو های گوگل که در موبایل انجام شده است به کلیک روی نتایج طبیعی جستجو منجر شده است. 2 درصد بر روی نتایج پولی کلیک شده است و 57.1 درصد اصلا کلیکی انجام نداده اند.
  • 62.2درصد از جستجو های گوگل که توسط کامپیوتر ها انجام شده به کلیک روی نتایج طبیعی گوگل انجامیده است و 2.8 درصد به کلیک روی نتایج پولی، و 35 درصد اصلا کلیکی انجام نداده اند.

سئو و سایر کانال های بازراریابی

  • کانال های بازاریابی مسیرهایی است که به فروش کالا منجر میشود.
  • حدود 20 برابر ترافیک بیشتر از سئو در برابر تبلیغات پولی ایجاد میشود. نتایج در موبایل و دسکتاپ محاسبه شده است.
  • 45 درصد از همه شرکت ها می گویند بازاریابی محتوا به شدت به استراتژی های سئو آنها وابسته است.

جمع بندی

امیدواریم آمارهایی که در این مقاله ارائه دادیم برای شما جذاب بوده باشد، بررسی این اعداد نشان می‌دهد که سئو به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال اهمیت بسیار بالایی دارد و کسب و کارها باید به عنوان یک کانال قدرتمند از آن استفاده کنند.

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.