تکنیک های سئو حرفه ای عبارتند از تکنیک هایی که توسط آنها شما محتوای خود را بصورتی تولید می کنید که برای موتورهای جستجو جذاب باشند. بکلینک را از سایت های معتبر و مرتبط دریافت می کنید و محتوایی تولید می کنید که رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد.
مقدمه: گوگل همواره در حال حرکت به سمتی است که جایگاه های برتر در نتایج جستجو بیشترین ارتباط را با واژه جستجو شده داشته باشند. با توجه به این موضوع سئو کاران حرفه ای باید محتوای خود را طوری تهیه کنند. که بیشترین ارتباط با کلمه جستجو شده،توسط اغلب کاربران را داشته باشد.
مثال: اگر کاربران برای دسترسی به سایت های ارائه دهنده باتری خودرو عبارت باتری ماشین را بیشتر از عبارات باتری خودرو یا باطری خودرو جستجو می کنند. سایت ارائه دهنده این خدمات باید صفحه ای با کلمه کلیدی باتری ماشین ایجاد کند. این صفحه باید اطلاعات مد نظر کاربر را در اختیار او قرار دهد. یعنی اگر اغلب افرادی که برای واژه باتری ماشین جستجو می کنند. به دنبال یافتن فروشگاه آنلاین باتری ماشین با قیمتی مناسب و خدمات ارسال رایگان باتری ماشین هستند.
در صفحه تولید شده باید به صفحات فروش باتری ماشین لینک داده شود و یا حتی چند مدل باتری ماشین پرفروش با امکان خرید مستقیم در زیر صفحه قرار داده شوند. که البته در این حالت یک دکمه CTA یا Call to action باید کاربران را به صفحه اصلی فروش باتری ماشین هدایت کند. تا اگر کاربران قصد خرید مدل های لیست شده در انتهای صفحه را ندارند به صفحه اصلی رفته و از تنوع بالاتر باتری ها بتوانند برند و باتری مد نظر خود را انتخاب کنند.
تکنیک های سئو حرفه ای
- تحلیل کلمات کلیدی
- تولید محتوا برای کلمات کلیدی اصلی و فرعی
- تبلیغ محتوا در وبلاگ ها خود
- تبلیغ محتوا در صفحات شبکه های اجتماعی خود
- تبلیغ محتوا در سایت های همکار
- افزودن دکمه اشتراک گذاری به صفحات برای افزایش لینک ورودی از شبکه های اجتماعی
- آنالیز فعالیت های انجام شده
- اصلاح مشکلات احتمالی سایت
- آنالیز مجدد سایت
تحلیل حرفه ای کلمات کلیدی
فرض کنید سایتی با کلمه کلیدی باتری ماشین قصد گرفتن رتبه در گوگل را دارد. کلماتی مانند فروش باتری ماشین، خرید باتری ماشین، خرید باتری ایرانی و... کلماتی هستند که این سایت میتواند برای آنها در گوگل رتبه کسب کند و مخاطبان را به سایت خود جلب کند.
چگونه کلمات کلیدی مرتبط با خدمات خود را بیابیم
گوگل هنگام جستجوی کلمات کلیدی یک سری پیشنهاد به شما ارائه میدهد. این پیشنهادات معمولا کلماتی هستند که توسط مخاطبان زیادی جستجو شده اند. شما میتوانید هنگام تولید محتوا به این کلمات توجه کنید.
ابزار گوگل ترندز https://trends.google.com/trends/ علاوه بر در اختیار قرار دادن واژه های ترندTrend شده (واژه های که بسیار جستجو شده اند) این امکان را مهیا میکند. که بتوانید واژگان کلیدی مختلف را بررسی و اهمیت آنها نسبت به هم را مشخص کنید.
ابزار Keyword planer که در ابزار گوگل ادوردز ارائه میشود نیز به شما کلماتی را پیشنهاد میدهد که میتوانید محتوای خود را بر اساس آنها ایجاد کنید.
سیاست های محتوا گذاری بر اساس کلمات کلیدی
1- سیاست تولید صفحه برای هر کلمه کلیدی :
در این سیاست هر صفحه از سایت تنها بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز دارد. در این حالت تعداد صفحات سایت بالا رفته و در صورتی که هر کدام از صفحات تولیدی نتوانند رتبه مناسبی در گوگل بدست بیاورند. میزان اعتبار دامنه domain authority را کاهش خواهند داد.
2- سیاست تولید صفحه براساس ترکیب کلمات کلیدی هم خانواده
در این سیاست بجای آنکه تمرکز تولید صفحات، بر روی یک کلمه کلیدی باشد. برای صفحه یک کلمه کلیدی اصلی تعریف شده و یک سری کلمه کلیدی فرعی نیز انتخاب می گردند. به این ترتیب محتوای صفحه برای چند کلمه کلیدی بهینه سازی میشود.
در این تکنیک کلمات کلیدی فرعی را درون یک تگ
<a name="next"></a>
قرار میدهد تا هنگام تولید لینک بتوان برای چند کلمه کلیدی به صفحه بک لینک داد.
مثال : سایتی را در نظر بگیرید که قصد دارد در زمینه فروش باتری ماشین فعالیت کند. این سایت قصد دارد برای کلمات کلید فروش باتری ماشین، فروش باطری ماشین، فروش باتری خودرو، فروش باطری خودرو در گوگل رتبه بدست بیاورد.
طبق تکنیک اول سایت باید برای هر کدام از این واژه ها، صفحه ای ایجاد کند.
طبق تکنیک دوم باید صفحه ای ایجاد شود که تمام این کلید واژه ها را در بر گیرد.
نکته : گوگل محتوا های بهم مرتبط را تشخیص میدهد. یعنی اگر شما صفحه ای با عنوان باتری ماشین تولید کرده باشید و در شبکه های اجتماعی هم برای همین کلمه کلیدی لینک ورودی ایجاد کرده باشید. اگر کیفیت محتوای شما از رقبا بالاتر باشد. صفحه شما برای واژه های باطری ماشین و باطری خودرو و... نیز رتبه بهتری از رقبا خواهد داشت.
تبلیغ محتوا در وبلاگ ها خود
بارها خرید بکلینک را نفی کرده ایم اما حقیقت این است که گوگل به سایت های تازه تاسیس اجازه میدهد در وبلاگ های خودشان تبلیغ منتشر کنند تا کاربران بیشتری به سایت آنها جذب شوند.
چگونه محتوای خود را بصورت حرفه ای تبلیغ کنیم
فرض کنید که سایتی در زمینه فروش باتری خودرو ایجاد شده است. این سایت برای تبلیغ صفحه فروش باتری در وبلاگش یک تصویر از اعطای گواهینامه برترین تولید کننده باتری خودرو برای اصلی ترین برند ارائه شده در سایت را قرار میدهد. سپس در پایین آن متن کوتاه در باره ویژگی های باتری مد نظر درج کرده و در آخر هم عبارت برترین برند های باتری را نوشته و زیر آن عکسهایی از برندهای برتر خود قرار میدهد. هر عکس به محصولی لینک داده شده است و بخشی از متن نوشته شده در وبلاگ نیز به برترین برند باتری موجود در سایت لینک داده شده است.
حال اگر مخاطبی که بدنبال خرید باتری ماشین است به این وبلاگ هدایت شود براحتی برای کلیک روی عکس ها و نوشته ها ترغیب میشود.
تبلیغ محتوا در صفحات شبکه های اجتماعی خود
اغلب شبکه های اجتماعی به شما امکان دنبال کردن افراد را میدهند. شما میتوانید ضمن دنبال کردن مشتریان بلقوه خود از آنها بخواهید که محتوای شما را دنبال کنند.
اگر کاربرانی که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. مشتریان بلقوه محصولات شما باشند. براحتی میتوانید فروش سایت را افزایش داد.
هنگام درج محتوا در شبکه های اجتماعی از # برای قابل جستجو کردن کلمات کلیدی خود استفاده کنید. به این ترتیب کاربرانی که به خدمات شما علاقه مند هستند میتوانند راحتتر صفحه شما را بیابند. مقاله سئو صفحه درباره ما را بخوانید.
تبلیغ محتوا در سایت های همکار
تبلیغ محتوا در سایت های همکار و خرید لینک چه تفاوتی با هم دارند؟ در خرید لینک شما مبلغی را بابت ایجاد تعداد زیادی لینک مثلا 1000 لینک پرداخت می کنید. در این روش اگر سایت تازه تاسیس باشد گوگل به این حجم افزایش لینک مشکوک شده و رتبه گیری سایت را با تاخیر همراه می کند.
در صورتی هم که سایت قدیمی باشد. هنگامیکه قرارداد خرید بکلینک به پایان رسید و شرکت هایی که از آنها لینک خریداری شده است لینک ها را حذف کردند. گوگل به این حذف ناگهانی تعداد زیادی بکلینک مشکوک شده و رتبه سایت را تحت تاثیر قرار میدهد.
تبلیغ محتوا در سایت های همکار : تعداد کمی بکلینک با کیفیت مثلا 10 عدد در سایت های مرتبط با سایت خود ایجاد می کنیم. متن لنگر شده با کیفیت در این تبلیغات بسیار حائز اهمیت است. داشتن چنین بکلین هایی رتبه سایت شما را بسرعت افزایش میدهد.
افزودن دکمه اشتراک گذاری به صفحات برای افزایش لینک ورودی از شبکه های اجتماعی
گوگل فرض را بر این میگذارد که درصورتی که سایتی محتوای با کیفیت داشته باشد کاربران باید بخواهند که مطالب آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند.
برای افزایش اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی میتوانید دکمه اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی مختلف را به سایت خود اضافه کنید. نحوه انجام اینکار از نظر کد نویسی در این مقاله نمی گنجد. ولی میتوانید عباراتی مانند Share telegram code و عباراتی مانند آن را برای یافتن کدهای مد نظر خود جستجو کنید. تقریبا تمام شبکه های اجتماعی یک بخش Developer دارند که توضیحات کاملی برای نحوه افزودن دکمه های اشتراک گذاری میتوان در آن یافت.
آنالیز فعالیت های انجام شده و طراحی و اصلاح تکنیک های سئو
نرم افزارهای َآنلاین رایگان آنالیز سایت مانند گوگل آنالیتیکس میتوانند به شما برای درک رفتار مخاطب در سایت کمک کند. با آنالیز رفتار مخاطب در سایت میتوان مشکلات احتمالی سایت را برطرف کرد. مثال اگر تعداد زیادی از کاربران بعد از کلیک روی دکمه جزئیات مجصول از سایت خارج می شود. احتمالا صفحه جزئیات محصول و یا لینک های منتهی به آن دچار مشکل است.
اصلاح مشکلات احتمالی سایت
بعد از آنالیز سایت و تعیین مشکلات سایت باید مشکلات را برطرف کرد. برطرف کردن لینک های شکسته و افزایش کیفیت محتوای صفحات در این مرحله انجام میشود.
آنالیز مجدد سایت
بعد از رفع عیوب سایت و گذشت مدت زمانی مثلا سه ماه باید دوباره سایت را آنالیز کرد. در آنالیز مجدد کلمات کلیدی را بررسی و اصلاح می کنند. کیفیت محتوای صفحاتی که ترافیک کمی به سایت هدایت می کنند را نیز افزایش میدهند.
نکات ناگفته از تکنیک های سئو حرفه ای و بهینه سازی سایت
کمپین های ایمیلی: کمپین های ایمیلی حرفه ای یکی از مواردی است که یک سئو کار حرفه ای و یک سئو کار آماتور را از هم جدا می کنند. کمپین های ایمیلی حرفه ای باید به کاربران ایمیل هایی را ارسال کنند که کاربر خواهان آن است.
پست مهمان : یکی دیگر از روش های حرفه ای سئو تولید پست های مهمان است. پست های مهمان محتواهای با کیفیتی است که در سایتی دیگر درج میشود و به سایت ما لینک میدهد.
نتیجه گیری:
حرفه ای اجرا کردن تکنیک های سئو به این معنی است که اگر میخواهیم محتوا تولید کنیم. ابتدا تحقیقات کاملی درباره کلمات کلیدی انجام دهیم و سیاست گذاری مشخصی برای محتوا گذاری داشته باشیم. اگر میخواهیم بک لنیک بگیریم به سایت های مرتبط مراجعه کرده و متن های لنگر شده عالی بنویسیم. اگر میخواهیم در شبکه های اجتماعی فعالیت کنیم. کاربرانی را که مشتری بلقوه خدمات ما هستند را یافته و با آنها ارتباط مستمر ایجاد کنیم.
مقالات مرتبط
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید