پروژههای سئو از این جهت حائز اهمیت هستند که میتوانند ورودی هدفمندی را بر اساس کلماتی که افراد مختلف در اینترنت جستجو میکنند به سمت سایت هدف هدایت کنند. کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو میشود انواع مختلفی دارد و هر یک از انواع کلمات کلیدی برنامهریزی و اهداف خاص خود را از نظر محتوایی میطلبند تا به نتیجه مناسب برسند.
پروژههای سئو نیز طبق همین منوال انواع مختلفی از نظر هدفگذاری دارند، وبسایتهای خبری یکی از انواع سایتها هستند که بیش از اینکه کلمات کلیدی خاصی برای آنها اهمیت داشته باشد، دریافت بازدیدکننده برای آنها اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که سئو سایت به تنهایی برای رشد و گسترش سایت کافی نیست و باید استراتژی مناسبی جهت جذب مخاطب دریافت شده از گوگل داشت تا بتوان به مرور جامعه هدف علاقمند به وب سایت را افزایش داد.
سئو سایتهای خبری بیشتر براساس ورودی جذب شده از گوگل اندازهگیری میشود و در این نوع از سایتها، ترافیک ورودی گوگل اهمیت بالایی دارد. اینکه سایت شما چقدر مخاطب دارد و این مخاطبان هر چند وقت یک بار به سایت شما سر میزنند نشانه میزان اعتبار سایت خبری شما خواهد بود. در صورتی که به مرور بازدیدکننده بازگشتی سایتهای خبری افزایش پیدا کند، این موضوع نشاندهنده این است که سایت خبری توانسته با ارائه محتوای جذاب و مناسب برای کاربران هدف خود، عدهای از آنها را جذب کرده و به بازدیدکننده ثابت و همیشگی خود تبدیل کند.
سئو سایت خبری با سایر سایتها چه تفاوتی دارد؟
وبسایتهای خبری چند ویژگی خاص دارند که آنها را از سایر سایتها متمایز میکند:
- تولید محتوا توسط افراد مختلفی صورت میپذیرد که ممکن است با سئو آشنایی نداشته باشند، بنابراین آموزش خبرنگاران و آشنا بودن آنها با اصول سئو یکی از ضروریات این گونه پروژهها است.
- علاوه بر اخبار روز که مردم به دنبال آنها در اینترنت هستند، مواردی وجود دارند که جستجوی همیشگی دارند که اصطلاحا به آنها محتوای همیشه سبز میگوییم. برنامهریزی برای تولید محتوای همیشه سبز میتواند کمک زیادی به گسترش کار سایتهای خبری کند.
- با توجه به وضعیت اعتبار سایت خبری، برنامه ریزی های استراتژیک برای آنها متفاوت است.
- حجم محتوای سایت زیاد است و برای بهینه کردن کلی محتوای سایت برنامه ریزی های گسترده از نظر سئو لازم است.
- ساختار سایت میتواند کمک زیادی به بهبود وضعیت سئو کند، از نظر کدنویسی و همچنین طبقهبندی محتوا و برنامهریزی تولید محتوای جدید.
- ورودی گوگل از اهمیت بالاتری نسبت به رتبه کلمات کلیدی برخوردار است (بر خلاف سایتهای فروشگاهی که هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی انجام میشود)
- ارزش اخبار روز نهایتا تا 48 ساعت بعد از بین میرود، بنابراین برای اینکه در اخبار روز نتیجه بگیریم، باید برنامهریزی برای تولید محتوا و آموزش به خبرنگاران و همچنین استراتژی برای بالابردن اعتبار سایت داشته باشیم.
- با توجه به حجم بالای اخبار منتشر شده، سرعت خزش گوگل روی سایت تاثیر بسیار مهمی در بیشتر دیده شدن مطالب و اخبار دارد.
- هدف گذاری در سایت های خبری میتواند بر اساس گروه مطالب و سرویسهای خبری (مثلا اخبار ورزشی، اخبار سیاسی و...) و همچنین کلمات کلیدی پر جستجو (تگ ها) و اخبار روز انجام شود.
هر نوع سایت و هر زمینهی کاری بسته به نوع مخاطبانی که دارد باید بهینه سازی شود، بنابراین سایتی که به صورت سایت خبری فعالیت میکند، تفاوتهای بسیاری با سایتهای فروشگاهی خواهد داشت.
تیم حرفهای سئو 24 بر مبنای هدف سایت و نوع فعالیت آن استراتژیهای درست را مشخص میکند.
بسیار ضروری است که بدانیم یک وبسایت خبری در صورتی میتواند به فعالیت خود ادامه دهد که مخاطبان وفادار وی افزایش یابند. چرا که معمولا اعتبار یک وبسایت خبری به تعداد بازدیدکنندگان آن بستگی دارد. بنابراین در اولین مرحله هدف جذب مخاطب علاقمند است و در مرحله دوم تبدیل مخاطب جذب شده به کاربر وفادار و طولانی مدت برای سایت که در نهایت باعث میشود که جامعه مخاطب سایت افزایش پیدا کند.
کلمات کلیدی در سایت خبری چگونه انتخاب میشوند؟
اینکه یک مجموعه از عبارات خاص فقط در زمان به خصوصی جستجو میشوند، خاصیت اخبار روز است. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وبسایتهای خبری بسیار حساس است و اگر در زمان مناسب عبارت کلیدی اشتباه انتخاب شود، ممکن است تمامی انرژی صرف شده برای بهبود رتبه آن عبارت در گوگل به هدر برود. علاوه بر کلمات کلیدی مرتبط با اخبار روز، کلمات کلیدی دیگری نیز وجود دارند که جستجوی همیشگی دارند و اینگونه کلمات میتوانند به بهبود رتبه سایت خبری در گوگل کمک زیادی کنند.
با توجه به اینکه نحوه درآمدزایی سایتهای خبری از طریق دریافت تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی است، رتبه الکسا در این گونه سایتها اهمیت بالایی دارد که بهبود آن میتواند کمک مستقیمی به افزایش درآمد سایتهای خبری کند. به همین جهت انتخاب کلمات کلیدی که مخاطب زیادی دارند برای سایت های خبری اهمیت بالایی دارد.
اینکه چقدر در انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه رفتار میکنید به تجربه و میزان تسلط شما به روند سئو و جذب مخاطب بستگی دارد. همیشه در نظر داشته باشید که باید حداقل یک قدم از مخاطب خود جلوتر باشید تا بتوانید او را به سایت خود جذب کنید.
بهینه سازی سایت خبری چه مزایایی دارد؟
1- کسب درآمد از طریق کاربرانی که تقاضای ارسال خبرنامه به ایمیل خود را دارند.
2- افزایش کسب درآمد از تبلیغات
3- افزایش اعتبار سایت در نزد مخاطب و پذیرش راحتتر اخبار
4- افزایش تعداد مخاطب فعال
طراحی ریسپانسیو و طراحی صفحات AMP
با توجه به گسترش موبایلهای هوشمند بسیاری از کاربران اخبار را از طریق گوشیهای خود دنبال میکنند. گوگل رسماً اعلام کرده که سایتهایی که برای گوشیهای هوشمند بهینه شده باشند در گوگل رتبه بهتری دریافت خواهند کرد. بنابراین میتوان چنین نتیجه گیری کرد که طراحی سایت برای نمایش در موبایل یک ضرورت است.
در طراحی ریسپانسیو شما تمام عناصر سایت در دسکتاپ را حفظ کرده و صرفاً با تغییر اندازه و تغییر مکان این عناصر کمک میکنید که سایت در گوشیهای هوشمند بهدرستی به نمایش در بیاید.
در طراحی صفحات به صورت AMP برنامهنویسان یک نسخه از صفحات سایت را برای گوشیهای موبایل ایجاد میکنند، در این نسخه، از کدهای جاوا اسکریپت و اسلایدرها چشم پوشی میشود. بنابراین در طراحی AMP کاربر تنها روی اصل خبر متمرکز خواهد بود.
گوگل بهراحتی میتواند هر دو نوع سایت ریسپانسیو و AMP را ایندکس کند، ولی با توجه به اینکه در AMP از هر محتوایی دو نسخه تهیه میشود، برای سئو بهتر است که از نسخه ریسپانسیو استفاده شود.
سرعت ایندکسشدن صفحات در سایتهای خبری
نقشه سایت در افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات تاثیر بسیار زیادی دارد. یک خبر از لحظهای که منتشر میشود تا زمانی که ارزش خبری خود را برای طیف وسیعی از مخاطبان از دست بدهد زمان کمی را برای جذب مخاطب در اختیار دارد. لذا سرعت ایندکس شدن اخبار جدید برای سایتهای خبری بسیار اهمیت دارد.
برای افزایش سرعت ایندکس شدن شدن اخبار چه باید کرد؟
- استفاده از یک پنل CMS حرفهای و متناسب با نیازمندیهای سئو
- هنگام تولید اخبار یک مقاله مرتبط با آن در بلاگ سایت ایجاد کنید. برخلاف اخبار که در ظرف مدت ۲ روز از چرخه جذابیت برای مخاطبان خارج میشوند، مقالات خبری تا یک ماه همچنان توسط مخاطبان مورد بررسی قرار میگیرند.
- از نقشه سایت داینامیک استفاده کنید و مطمئن شوید اخبار جدید در نقشه درج شدهاند.
- برای سایتهایی که تعداد خبر بسیار بالایی را در روز منتشر میکنند، لازم است که زمانبندی بازدید رباتهای گوگل تنظیم شود.
ساختار سایت خبری و تاثیر آن در سئو
سایتهای خبری دارای ساختار پیچیدهای هستند. نیاز به استفاده از دستهبندیهای متنوع برای سایت اخبار باعث میشود که این سایتها از یک سایت ساده پیچیدهتر باشند. در سایتهای خبری شما با دو نوعمحتوا سر و کار دارید. دسته اول خود اخبار و دسته دوم مقالاتی که درباره اخبار مهم منتشر میکنید. نکات زیر به شما برای ایجاد یک دستهبندی مناسب کمک خواهد کرد.
- دسته بندیهای اصلی خبرها را مشخص کنید.
- تگها و زیر دسته بندیها را به سایت اضافه کنید.
- برای اخباری که طولانی هستند امکان ارائه خبر در چند صفحه را مهیا کنید.
- اخبار قدیمی را از رده خارج کنید.
برای تگگذاری محتوای سایت خبری میتوان بخشهایی از خبر را که انحصاراً توسط سایت شما ارائه شده، تگ کرد. در گام بعدی نیز میتوان کلمات مرتبط با خبر و دستهبندی خبر را تگ نمود.
افزودن تگ به مقالات سایت خبری برای افزایش سرعت ایندکس شدن و کسب رتبه بهتر
دو نوع تگ را میتوان به مقالات سایتهای خبری افزود که به ایندکس شدن مقالات در گوگل کمک میکند. standout tag و news_keywords tag
standout tag چیست؟
تگ standout میتواند برای برجستهکردن گزارشهای اورجینال (گزارشهایی که فقط سایت شما منتشر کرده) استفاده شود. این تگ برای درج اخباری که خود شما به عنوان یک خبرگزاری آن را تهیه کردهاید کاربرد دارد. استفاده از این تگ میتواند باعث شود که گوگل سایت شما را در بخش featured (بالاترین رتبه گوگل که به آن رتبه صفر هم میگویند) بخش اخبار گوگل قرار دهد.
News_keywords tag چیست؟
متای کلمات کلیدی مدتی است که توسط گوگل در نظر گرفته نمیشود. اما گوگل همچنان از نوعی از آن به نام متا news_keywords استفاده میکند. این تگ تنها در بخش اخبار گوگل به کار خواهد رفت. بنابراین استفاده از آن باعث نخواهد شد که رتبه سایت شما بهصورت جادویی بالاتر رود. اما در بخش اخبار گوگل این تگها به گوگل برای درک موضوع خبر کمک خواهند کرد. از این تگها هنگامی که سایت شما در بخش اخبار گوگل ایندکس نشده، نباید استفاده کرد.
بهروزرسانی سایتهای خبری با ارائه اخبار و مقالات جدید
سایت های خبری محتوای بسیار زیادی را بهصورت روزانه دریافت میکنند. هنگام انتشار اخبار جدید آنها را به ترتیب اولیت دستهبندی کنید و در اولین فرصت به ترتیب اخبار مهمتر و مطالب مرتبط با آن را به سایت خود اضافه کنید.
نکته: بخش اخبار گوگل به مقالات خبری شما رتبه خواهد داد، بنابراین سرعت ویرایش این بخش نباید زیاد باشد تا کاربرانی که به دنبال اخبار قبلی هستند نیز بتوانند اخبار مد نظر خود را بیابند. اخبار ارائه شده در سایت برای نمایش در بخش اخبار گوگل باید با جدیدترین اخبار منتشر شده بهروز شده باشند.
چرا باید بهینه سازی سایت خبری خود را به سئو 24 بسپاریم؟
کارشناسان ما در سئو 24 تجربه بالایی در حوزه سئو دارند و با بررسی وضعیت سایت از نظر سئو داخلی و سئو خارجی راهکارهای مناسب را به شما ارائه میدهند و با طراحی استراتژی سئو سفید میتوانند بهترین نتیجه را برای شما کسب کنند. همکاری ما با سایتهای موفق و بزرگ خبری در ایران و بهدست آوردن نتایج فوق العاده در این زمینه نیز گواه همین مسئله است. اگر شما مدیر یک وبسایت خبری هستید و هنوز نمیدانید چگونه میتوانید اعتبار سایت خود را افزایش دهید همین حالا برای همکاری با تیم حرفهای سئو 24 اقدام نمایید.
• تجربه بالا در سئو سایت های خبری
• نمونه کارهای موفق فراوان
• تحلیل کلیه سایتهای خبری رقیب
• ایجاد برتری در سئو نسبت به رقبا
• استفاده از تکنیک های جدید سئو و مبتنی بر الگوریتم گوگل رنک برین RankBrain که در سایتهای خبری از اهمیت بالایی برخوردار است.
• تحلیل کلمات کلیدی بر اساس موضوع و دستهبندی اخبار
• سئو سایت و سئو اخبار اصلی در حداقل زمان
• استفاده از شیوههای ماندگار سئو
• مشاوره حرفهای برای تولید عنوان و خلاصه خبر غیر تکراری
• کسب رتبه بالا برای خبرهای جدید در گوگل