رپورتاژ آگهی چیست؟ و چه اهمیتی در سئو دارد؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری، محتوایی است که با هدف معرفی کالا و خدمات یک شرکت تهیه می‌شود و در سایت‌های معتبر  و پربازدید اعم از خبری و غیرخبری نمایش داده می‌شود.

مدیران سایت‌ها همواره در پی یافتن راهکارهایی هستند که به وسیه آن ضمن معرفی کسب‌وکار خود رتبه سایت را ارتقا داده و تعداد ورودی‌هایشان را بیشتر کنند. شناخت رپورتاژ آگهی و کارکردهای آن می‌تواند راهکار مناسبی برای ارتقای رتبه سایت شما باشد. 

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی از کجا آمده است؟

رپورتاژ از واژه فرانسوی reportage گرفته شده و ریشه آن کلمه ریپورت به معنای گزارش است. از این رو می‌توان گفت رپورتاژ یک خبر تبلیغاتی است که نویسنده تلاش می‌کند در قالب یک خبر، گزارش یا مصاحبه بدون اینکه اهداف تبلیغاتی خود را آشکار کند پیام برند را به مخاطب برساند.

رپورتاژ یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات اینترنتی است که اغلب برندهای مطرح در سطح جهان برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده می‌کنند. در صورتی‌که رپورتاژ شما به صورت حرفه‌ای تهیه و تنظیم شده باشد، مخاطب به بهترین شکل ممکن با آن ارتباط برقرار کرده و نسبت به سایر تبلیغات اعتماد بیشتری به آن خواهد داشت.

رپورتاژ به عنوان یک خبر از ارزش و اعتبار بالایی نزد مخاطبان برخوردار است و در تصمیم‌گیری آن‎ها تاثیر گذار خواهد بود.

رپورتاژ آگهی روی فروش چه تاثیری دارد؟

رپورتاژ آگهی می‌کوشد با ارائه توضیحات مناسب در مورد محصولات و خدمات به معرفی سبد فروش شما پرداخته و آن‌ها را تبلیغ کند. اگر رپورتاژ خبری از کیفیت مناسبی برخوردار باشد ضمن آگاهی بخشی به مشتری بر ذهن او اثر گذاشته و به برندسازی کمک می‌کند.

از آنجا که تبلیغات سنتی اثرگذاری خود را به میزان قابل توجهی از دست داده، اعتماد مشتری به محتوای تولیدی بیشتر خواهد بود و می‌توان انتظار داشت راحت‌تر تصمیم به خرید بگیرد.

از آنجا که هنگام درج رپورتاژ انتخاب مخاطب راحت‌تر خواهد بود می‎توان انتظار داشت دستیابی به مشتری و بازار هدف ساده‌تر شود.

مزایای رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

رپورتاژ آگهی به دریافت لینک فالو از وب‌سایت‌های معتبر منجر می‌شود و از آنجاکه الگوریتم های گوگل به لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌های مطرح اعتبار بالایی می‌دهند، رپورتاژ به سئو و بهینه سازی وب سایت شما کمک می‌کند.

برخلاف تبلیغات اینترنتی که اثرگذاری آن‌ها محدود است، ماندگاری رپورتاژ بالاست و برای همیشه در وب‌سایت‌های خبری مطرح باقی خواهند ماند. انتشار اخبار مربوط به کسب‌وکار شما در سایت‌های مطرح به شما اعتبار می‎دهد و به معرفی هر چه بیشتر برند شما کمک می‌کند. مخاطب برای منبع خبر ارزش زیادی قائل است و زمانی‌که از منابع مطرح و قابل استناد اطلاعات شما را دریافت کند برایتان اعتبار و ارزش بیشتری قائل خواهد شد.

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 

هر فردی قادر به نوشتن رپورتاژ نیست، برای تاثیر‌گذاری مناسب، رپورتاژ باید توسط یک تیم متخصص که از اصول خبرنویسی، سئو، برندینگ و بازاریابی آگاه است تهیه شود. در غیر این صورت ممکن است به ضدتبلیغ بدل شده و اثرات زیان‌باری برای شما داشته باشد.

انتخاب منبع انتشار رپورتاژ بسیار مهم است. باید سایت‌های معتبر و مرتبط با کسب و کار خودتان را انتخاب کنید و به آنچه رقبا انجام داده‌اند توجه نکنید. انتشار رپورتاژ خبری در سایت‌هایی که با زمینه کسب و کار شما هیچ هم‌خوانی ندارند از اعتبار برند شما می‌کاهد و هیچ کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد.

در نظر داشته باشید که انتشار رپورتاژآگهی صرفا با هدف سئو و بهبود رتبه سایت از نظر گوگل خلاف قوانین است و ممکن است منجر به کاهش رتبه سایت شما در گوگل شود.

مطابق قوانین گوگل، هر لینک اینترنتی که بابت ایجاد آن هزینه شود یا توسط خود افراد تولید شود خلاف قوانین است. بنابراین در صورتی که به دنبال فریب دادن گوگل هستید، بهتر است این کار را به افراد خبره بسپرید و ریسک آن را قبول نکنید. در واقع افرادی که چنین کاری را با هدف سئو انجام می‌دهند همواره سعی می‌کنند که رپورتاژ خود را طبیعی جلوه بدهند تا گوگل متوجه آن نشود.

برای سایت‌های خبری بر اساس نوع مخاطب و سبک انتشار اخبار آن‎ها رپورتاژ تهیه کنید. مخاطب هنگام مطالعه رپورتاژ شما باید احساس کند یکی از اخبار وب سایت مرجع را مطالعه می‌کند و اصلا نباید متوجه تبلیغاتی بودن محتوای شما شود.

رمز موفقیت یک رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ به صورت هدفمند و سازمان یافته تلاش می‎کند با ارائه داستان‌گونه و جذاب پیام برند را به مخاطب منتقل کند، هر چقدر این پیام به شکل مطلوب تری منتقل شود و رسانه‌های ارائه‌کننده پیام ارزش و اعتبار بیشتری داشته باشند شانس موفقیت آگهی افزایش می‌یابد.

دقت کنید از انتشار آگهی به تعداد زیاد و به شکل یکسان پرهیز کنید. سایت‌هایی که از لحاظ رتبه و اعتبار پایین‌تر از شما هستند جایگاه مناسبی برای انتشار رپورتاژ‌های شما نخواهند بود.

چطور یک رپورتاژ آگهی جذاب می‌‌شود؟

رپورتاژ باید متناسب با محصول و خدماتی که قصد معرفی آنها را دارید تهیه شود و از عناوین تاثیرگذار بهره ببرد. یک عنوان مناسب در موفقیت رپورتاژ‌های اینترنتی تاثیر بسیار زیادی دارد.

هدف‌گذاری پیش از نگارش آگهی سبب می‌شود نویسنده سیر ذهنی مخاطب را در نظر بگیرد و به تولید محتوای ارزشمند کمک می‌کند. استفاده از کلمات قوی و اثرگذار در عنوان و محتوای رپورتاژ خبری به موفقیت آن کمک می‌کند. این عناصر در کنار یکدیگر به تولید یک آگهی جذاب و اثربخش کمک می‌کنند.

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب، باید به نکات زیر توجه کنید:

1. انتخاب موضوع مناسب:

  • موضوع رپورتاژ آگهی باید مرتبط با موضوع سایت و نیازهای مخاطبان باشد.
  • موضوعی را انتخاب کنید که جذابیت و خواننده داشته باشد.

2. نگارش متن قوی:

  • متن رپورتاژ آگهی باید روشن، روان، و جذاب باشد.
  • از لحنی دوستانه و متقاعد کننده استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی به طور صحیح و اصولی در متن استفاده کنید.

3. استفاده از تصاویر و ویدیو:

  • از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و مرتبط با موضوع رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
  • تصاویر و ویدیو می‌توانند محتوای رپورتاژ آگهی را جذاب‌تر کنند.

4. استفاده از عناوین و زیرتیترهای جذاب:

  • از عناوین و زیرتیترهای جذاب و متقاعد کننده استفاده کنید.
  • عناوین و زیرتیترها می‌توانند خواننده را به مطالعه ادامه رپورتاژ آگهی ترغیب کنند.

5. استفاده از CTA (Call to Action):

  • در انتهای رپورتاژ آگهی از CTA استفاده کنید.
  • CTA می‌تواند به صورت دعوت به خواندن مقاله دیگر، دانلود کتاب الکترونیکی، یا ثبت نام در خبرنامه باشد.

6. انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر:

  • رپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های معتبر و مرتبط با موضوع سایت خود منتشر کنید.
  • انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر می‌تواند به افزایش رتبه سایت شما در گوگل کمک کند.

با به کارگیری این نکات، می‌توانید رپورتاژ آگهی‌های جذاب و متقاعد کننده‌ای بنویسید که به شما در جذب مخاطبان و افزایش ترافیک سایتتان کمک می‌کند.

رپورتاژ آگهی سئو 24 چه مشخصاتی دارد؟

رپورتاژ آگهی سئو ۲۴


سئو 24 با سال‌ها فعالیت در حوزه خدمات سئو ضمن آگاهی از اصول و قواعد سئو رپورتاژهای متناسب با نیاز شما را تولید می‌کند.

سئو24 خدمات جامعی در حوزه سئو و طراحی سایت ارائه می‌کند و از آنجا که با گروه‌های خبری مختلف در ارتباط است ضمن ارائه  خدمات رپورتاژ آگهی حرفه‌ای، محتوای شما را در سایت‌های معتبر مرتبط با حوزه کاری تان انتشار خواهد داد. تعرفه رپورتاژ آگهی در مجموعه ما بسیار مناسب درنظر گرفته شده است تا دغدغه‌ای نسبت به هزینه‌ها نداشته باشید.

فراموش نکنید محتوای رپورتاژ هر چقدر زیبا و اثر گذار باشد، اگر از اصول سئو پیروی نکرده باشد قطعا بازدیدکننده زیادی نخواهد داشت و اثرگذاری آن مطلوب نخواهد بود.

درصورتی‌که رپورتاژ با آگاهی کامل تهیه شود بازدهی مطلوبی خواهد داشت، اما لینک،دهی نامناسب و نامطلوب ریسک جریمه شدن سایت را افزایش می‌دهد.
کارشناسان سئو24 در کنار شما هستند تا با ارائه مشاوره به شما در ارائه یک رپورتاژ آگهی مناسب کمک کنند.

برای اطلاع از پکیج‌های رپورتاژ آگهی به پرتال سئو ۲۴ مراجعه کنید.

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.