ابزارهای سئو چه کاربردی دارند؟ سئو از آن دسته از علوم نیست که برای رسیدن به یک جواب باید از یک سری راه حلهای مشخص پیروی کرد، بلکه برای رسیدن به پاسخ سوالات سئو باید عوامل مختلفی را بهصورت مداوم مورد بررسی و تحقیق و تحلیل قرار داد.
ابزارهای سئو به شما کمک میکنند تا بتوانید سایت خود و رقبا را آنالیز کنید و برای بهبود رتبه سایت خود بهتر برنامه ریزی نمایید.
1- ابزار Ahrefs
در دنیای بازاریابی، دادهها حرف اول و آخر را میزنند. متخصصان بازاریابی به آنالیز حرفهای برای کنترل کمپینهای تبلیغاتی خود نیاز دارند. ابزار Ahrefs به وسیله نمودارهای مختلف به شما برای رصد فعالیتهای کمپینهای تبیلغاتی کمک میکند. در ادامه برخی از امکانات ابزار Ahrefs لیست شدهاند.
ابزار Ahrefs چیست؟ و چه کمکی به سئو سایت می کند؟
- یکی از بهترین ابزارهای آنالیز بکلینک است.
- ابزاری برای نمایش معیارهای مهم کلمات کلیدی است. مثلاً نمایش تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در گوگل جستجو شده است، رتبه کلمه کلیدی، سختی کلمه کلیدی، میزان ترافیک کلمه کلیدی
- این ابزار به شما امکان انجام تحقیقات کلمات کلیدی براساس میزان جستجوی جهانی و کشوری، تاریخچه جایگاه در صفحه نتایج جستجو، سطح سختی کلمه کلیدی، مشاهده کلمات مرتبط را میدهد.
- بخش تحلیل محتوا Content Explorer این ابزار به شما اجازه میدهد که محتواهایی مرتبط با موضوع و کلمات کلیدی مربوطه بیابید.
- این ابزار به شما امکان مدیریت و فیلتر کردن کلمات کلیدی را میدهد.
2-ابزار SEMrush
SEMrush یک ابزار قابل اعتماد برای بررسی کلمات کلیدی و تحلیل رقبا است. این ابزار می تواند جایگزین الکسا باشد, ولی به دلیل تحریم ها نمیتواند به درستی وبسایت های ایرانی را آنالیز کند. این ابزار امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار میدهد که در ادامه برخی از این امکانات را بررسی می کنیم:
SEMrush چیست؟ و چه کاربردی در سئو دارد؟
- با کمک این ابزار میتوان میزان سختی کلمات کلیدی را بر اساس تعداد رقیبهایی که برای آن کلمه کلیدی در حال رقابت هستند، سنجید.
- تحلیل بک لینکهای سایت
- این ابزار میتواند تلاشهای رقبا در تبلیغات کلیکی گوگل را برای شما تحلیل کند و به کمک این تحلیل میتوانید بهترین کمپین برای رقابت با دیگران را انتخاب نمایید.
- این ابزار در انتخاب کلمات کلیدی طولانی در جستجوی جهانی و کشوری به شما کمک خواهد کرد.
نکته : جستجوی کشوری این ابزار گزینه ایران را برای انتخاب در اختیارتان قرار نخواهد داد.
3- ابزار Pitchbox
ابزار Pitchbox یک ابزار برای ساخت بکلینک است. این ابزار امکانات زیادی را برای ایجاد بکلینک در اختیار کاربران خود قرار میدهد.
Pitchbox چیست؟ و چه امکاناتی دارد
- کافیست که کلمه کلیدی خود را مشخص کنید. نرم افزار Pitchbox به صورت اتوماتیک لیستی از بهترین سایتهایی را که با آن کلمه کلیدی مرتبط هستند را برای ایجاد بکلینک پیشنهاد میدهد.
- با کمک ویژگی emails scheduling در این ابزار، کمپینهای ایمیلی خود را اتوماتیک کنید.
- میتوان از ابزارهای مدیریتی این نرم افزار برای مدیریت مشتریان و گزارشهای کارمندان استفاده کرد.
- شما میتوانید این ابزار را به ابزارهای سایت MOZ ، Majestic ،LRT،SEMrush متصل کنید.
4- ابزار Slerpee
نحوه نمایش سایت در صفحه نتایج جستجو یکی از مهمترین عوامل افزایش نرخ کلیک و افزایش بازدید از سایت میباشد. میتوانید با کمک ابزار Slerpee نحوه نمایش سایت در گوگل را رصد کنید.
Slerpee چیست؟ و چه کاربردی در سئو دارد
- با این ابزار میتوان نحوه نمایش سایت در صفحه نتایج گوگل SERPs را بررسی کرد.
- دریافت نکات رایگان برای بهبود سئو، مانند: برای صفحه خود یک متا توضیحات بهتر بنویسید.
- بدون نیاز به اعمال واقعی تغییرات میتوانید بررسی کنید که با تغییر عنوان و توضیحات صفحه در گوگل چه رتبهای بهدست خواهید آورد.
5- ابزار BeamUsUp
بدون ابزار BeamUsUp خطایابی سئو، کار سخت و دشوار و زمانبری است.
BeamUsUP چیست؟ و چه کاربردی در سئو دارد:
- امکان استفاده از فیلترهای هوشمند برای مشاهده خطاهای سئو
- امکان ارسال گزارش خطایابی به Google Drive و اکسل
- امکان حذف صفحات کپی از گزارش خطایابی
- نسخه رایگان این ابزار امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار میدهد که بهوسلیه آن میتوانید سئو خود را بررسی کنید.
6- ابزار SeoChat Schema Generators
آیا تا کنون در باره ریچ اسنیپت چیزی شنیدهاید. ریچ اسنیپت Rich Snippet با درج یک سری کد در سایت باعث میشود که بتوانید به لینک سایت خود در صفحه نتایج گوگل اطلاعاتی را بیافزایید. ابزار Seochat schema Generators به شما برای ساخت این کدها کمک میکند.
Schema Generators و امکان ساخت کد آماده برای Rich snippet:
- ابزار Schema generation به شما اجازه میدهد که بدون هیچ دانش کدنویسی کدهای لازم برای Rich snippet را تولید کنید.
- انواع Rich snippet برای افزودن اطلاعاتی مانند کد مقالات، میزان بازدید از سایت، رخدادهای سایت و... را تولید میکند.
- کدهایی مربوط به محصول، برند، فیلم، کتاب، ویدئو را نیز میتواند تولید کند.
7- نرم افزار LSI Graph
LSI مخفف Latent Semantic indexing است. در این متد ارزش یک صفحه براساس کلمات کلیدی آن و میزان کلمات کلیدی مرتبط در صفحه تعیین میشود.
LSI Graph چیست؟ و چه کاربردی در سئو دارد
- در تهیه لیست کلمات کلیدی LSI (کلمات کلیدی پرکاربردی که با موضوع مد نظر شما مرتبط هستند) به شما کمک خواهد کرد.
- در این نرم افزار راهنماییهای کاملی درباره LSI به ایمیل مخاطب ارسال میشود.
8- وب سایت XML-Sitemaps
قطعاً نام این سایت از هر توضیحی گویاتر است. برای نقشه سایت میتوانید به این سایت مراجعه نمایید.
امکانات سایت XML-Sitemap عبارتند از:
- شما میتوانید از این سایت برای تولید سایت مپ استفاده کنید.این سایت امکان تولید مپهایی با فرمت متنی، HTML و XML را دارد.
- برای سایتهایی که کمتر از 500 صفحه دارند شما میتوانید بدون ثبت نام، سایت مپ خود را دریافت کنید.
- نسخه رایگان سایت مپ ارائه شده در سرور سایت شما قابل نصب و ویرایش است.
- نسخه غیر رایگان هم امکاناتی مانند بررسی لینکهای شکسته یا نقشه تصاویر و ویدئوهای سایت را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.
9- سایت SEOBOOK و تولید ROBOTS.txt
فایل robots.txt دسترسی موتورهای جستجو به صفحات و منابع سایت را محدود میکند. هدف از اینکار عدم رتبهگیری بخشهای ناخواسته از سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. در سایت SEOBOOK شما امکان ساخت فایل Robots.text را بدون هیچ گونه خطایی خواهید داشت.
10- ابزار تست سرعت صفحات سایت گوگل
گوگل به کاربران این امکان را میدهد که با مراجعه به صفحه آنالیز سرعت سایت از بهینه بودن سرعت بارگذاری صفحات خود مطمئن شوند. سرعت بالاتر همواره برای یک سایت مزیت محسوب میشود.
11 – ابزار جت سئو
جت سئو به شما این امکان را میدهد که به صورت صد در صد رایگان جایگاه خود و رقبایتان را در گوگل آنالیز کنید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید