گوگل ادوردز

سئو یا ادوردز؟

سئو یا ادوردز؟

گوگل ادوردز از ابزارهای کار راه‌انداز گوگل است که به صاحبان کسب و کارها و کاربران کمک می‌کنند تا راحت‌تر به مقصود خود که فروش و خرید محصول یا خدمات است، برسند. بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) مجموعه تنظیماتی است که بر اساس استانداردهای گوگل انجام می‌گیرد تا مطالب و محتواهای سایت، در رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در بهبود رتبه سایت انجام می‌گیرد، تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا بر اساس آن‌هاست. مدیران سایت‌ها، سئوکاران و متخصصان بازاریابی می‌توانند با استفاده از سرویس ادوردز گوگل، کلمات کلیدی را از آن خود کنند و در صدر نتایج جستجو نمایش داده شوند. ادوردز که در واقع کوتاه شده عبارت گوگل ادوردز است، نوعی از تبلیغات گوگل است که راه میانبری برای کسب و کارها و دستیابی به رتبه بهتر سایت و جذب ترافیک و بازدید بیشتر است. گوگل ادرودز Google Adwords از کاربران براساس تعداد کلیک هزینه اخذ میکند. به همین دلیل به آن پرداخت به ازاری هر کلیک یا PPC-Pay Per Click هم میگویند.
بسیاری از کسب و کارهایی که به تازگی وارد فضای رقابتی مجازی می‌شوند، با مشکل نمایش داده شدن در صفحه نتایج جستجو گوگل مواجه هستند. متخصصان سئو و کسانی که با گوگل و قوانین آن آشنایی دارند می‌دانند که سئو فرایندی زمان‌بر است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، به سه الی شش ماه زمان نیاز دارد؛ اما گوگل برای کسب و کارهایی که طاقت کمتری دارند و نمی‌خواهند وارد راه‌هایی شوند که از نظر گوگل تخلف محسوب می‌شود، امکان استفاده از گوگل ادز را فراهم کرده است. گوگل ادوردز سرویس آنلاین تبلیغاتی گوگل است که کار را برای متخصصان بازاریابی و صاحبان کسب و کارها آسان می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محصول و خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنند. اساس کار گوگل ادوردز، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و هدایت کاربران به صفحات موردنظر بازاریابان است. وجه ممیزه تبلیغات گوگل (گوگل ادز) با لینک‌هایی که به طور طبیعی در گوگل نمایش داده می‌شوند، عبارت  Adیا  Sponsored linkاست که در کنار لینک‌ها نوشته می‌شود. کاربران با کلیک بر روی لینک‌های عادی، می‌توانند وارد صفحه موردنظر شوند.

گوگل ادوردز

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست؟

رقابت در فضای مجازی میان کسب و کارها به یک حوزه خیلی مهم محدود می‌شود و آن سئو سایت و تلاش برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی گوگل است. گوگل یکی از موتورهای جستجوگر اینترنتی است که از سایر موتورهای جستجو، پراهمیت‌تر است و سایت‌ها برای آنکه در دسترس مشتریان قرار بگیرند، عموما عملیات بهینه‌سازی سایت را انجام می‌دهند. کاربران به گوگل اعتماد فوق العاده‌ای دارند، بنابراین مهم است که گوگل چه چیزی به آن‌ها بگوید. گوگل بات‌ها و الگوریتم‌های متنوعی برای بررسی محتوا سایت‌ها و ارزیابی کیفیت آن‌ها دارد. زمانی که گوگل از اعتبار و اصالت یک سایت یا بلاگ مطمئن می‌شود، آن را به سایر کاربران معرفی می‌کند و ترافیک سایت را بالا می‌برد. برای رسیدن به این جایگاه، سایت‌ها نیاز دارند که از نظر فنی، امکانات داخلی، تهیه منو، لینک سازی، محتوا، شبکه های اجتماعی و…استانداردهای گوگل را رعایت کرده باشند که فرایند زمان‌بر و هزینه‌بری است. همین موضوع باعث شده است که سئو یکی از چالش‌برانگیزترین حوزه‌های رقابتی در فضای مجازی باشد و گوگل برای تازه واردها و شرکت‌های کوچکی که تازه پا گرفته‌اند، امکانی در نظر بگیرد تا اگر کیفیت مد نظر گوگل را نتوانستند تامین کنند، با پرداخت هزینه، به مشتری پیشنهاد داده شوند.

سئو یا ادوردز؟ با توضیحاتی که در بالا داده شد، حتما به تفاوت سئو و گوگل ادوردز پی برده‌اید. اکنون می‌دانید که بهینه سازی سایت(SEO) را همه وبمستران انجام می‌دهند؛ اما همه وبمستران از گوگل ادوردز استفاده نمی‌کنند، زیرا تبلیغات کلیکی گوگل در مقایسه با سئو گران است.
سئو فرایند همه‌جانبه‌ای است و تنها کار کردن بر روی سئو خارجی سایت، نمی‌تواند شما را به هدفی که برای خودتان در نظر گرفته‌اید، برساند و شما نیاز به صرف هزینه، نیرو و زمان زیادی دارید. بنابراین گوگل با راه اندازی سرویس پولی گوگل ادوردز، به کسب و کارهای نوپا یا سایت‌هایی که دیر به فکر بهبود سئو افتاده‌اند، کمک می‌کند تا برای خود مشتری جذب کنند.
با استفاده از گوگل ادوردز نیاز به زمان زیادی برای نتیجه‌گیری ندارید. پس اگر از پس پرداخت هزینه آن برمی‌آیید، بدون درنگ از گوگل ادوردز استفاده کنید. برعکس، سئو به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و ممکن است نتیجه دلخواه عاید شما نشود. مثلا اگر شما یک سایت گردشگری دارید و قصد دارید برای تورهای پاییزه تبلیغ کنید، بهتر است با انتخاب صحیح کلمات کلیدی و فعال کردن سرویس ادوردز، مشتری جذب کنید.
استفاده مداوم از ادوردز برای سایت شما خوشنامی به دنبال نخواهد داشت، اما حداقل می‌دانید که دچار افت چشمگیر نمی‌شوید. در صورتی که اگر در سئو سایت دچار خطا شوید و از تکنیک های کلاه سیاه سئو کمک بگیرید، خیلی زود دچار افت شدید رتبه می‌شوید.


آموزش راه اندازی گوگل ادوردز

برای راه اندازی گوگل ادوردز، ابتدا باید تحقیقی بر روی کلمات کلیدی انجام بدهید و مشخص کنید که کسب و کار شما با چه کلماتی در گوگل جستجو می‌شود. سپس می‌بایست از طریق سایت هایی مانندKW Finder یا keyword Planner  کلمات پرجستجو را پیدا کنید و بر روی آن‌ها تبلیغات گوگل ادز خود را آغاز کنید.
سپس باید حساب کاربری خود را در سایت گوگل ادوردز ایجاد کنید. این سایت بدون فیلترشکن قابل دستیابی نیست و باید ازVPN استفاده کنید. 
پس از ایجاد حساب، وارد مرحله پرکردن اطلاعات کمپین های تبلیغاتی می شوید. شما باید مخاطب، کشور یا منطقه خاص مد نظر خود را انتخاب کنید. با وارد کردن این اطلاعات، میزان بازدید روزانه به شما گفته می‌شود و سپس شما شبکه‌های تبلیغاتی مد نظر خود را مشخص می‌کنید. شما باید کلمات کلیدی مد نظر خود را نیز وارد کنید تا محبوبیت هر کدام را نسبت به دیگری دریابید. گوگل بهترین کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد.
سپس قیمت تبلیغ بر روی کلمه کلیدی به شما گفته می‌شود و شما باید با وارد کردن بقیه اطلاعات مانند عنوان و متن تبلیغ، آگهی خود را نهایی کنید. مرحله آخر، پرداخت صورت حساب و سپس فعال شدن این سرویس برای کسب و کار شماست.

کار با گوگل ادوردز

مزایای استفاده از گوگل ادوردز

  •  نمایش تبلیغ شما به افرادی که به دنبال خدمات شمابه خدمات شما هستند.
  •  بازده سریع و اثربخشی عالی.
  •  تعیین بودجه توسط خودتان
  • امکان طراحی و اجرای کمپین های متعدد به صورت همزمان و ویرایش محتوای تبلیغات خود از نظر عنوان، متن و تصویر
  • جذب مخاطب هدفمند.

بازدیدکنندگان سایت رفتار متفاوتی دارند. ممکن است برخی از طریق جستجوی طبیعی سایت شما را پیدا کرده باشند و تنها به قصد افزایش اطلاعات وارد سایت شما شوند؛ اما کاربرانی که بر روی تبلیغاتی گوگل کلیک می‌کنند، به دنبال خرید محصول یا دریافت خدمات مورد نیاز خود هستند. اگر شما به قصد جذب مشتری تبلیغات گوگل ادوردز خودرا آغاز می‌کنید، راه را درست آمده‌اید. 
توصیه ما به شما این است که پیش از راه اندازی سرویس تبلیغی کلیکی گوگل در نظر داشته باشید که گوگل ادوردز مانند حراجی‌هایی است که هر کس بالاترین قیمت را در آن پیشنهاد دهد، برنده می‌شود. پیش از پرداخت هزینه زیاد، امکانات پاسخگویی و سرویس دهی‌تان را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که هدف شما جذب مشتری است و نه تنها نمایش در صدر نتایج جستجو گوگل.
در پایان، به شما توصیه می‌کنیم از سئو و گوگل ادز به صورت ترکیبی و در کنار هم بهره بگیرید. متخصصان سئو معتقدند بهتر است با ادوردز، سایت خود را در صدر نتایج جستجو بیاورید و زمانی که ترافیک و بازدید خوبی دریافت کردید، بر روی سئو کار کنید. کلمات کلیدی‌ای را که برای گوگل ادوردز استفاده می‌کنید، در مطالب خود استفاده کنید و محتواهای جذاب تولید نمایید؛ سپس لینک سازی خارجی را انجام دهید و بعد از مدتی، بر روی دسته ای دیگر از کلمات کلیدی متمرکز شوید. برای آنکه هزینه و زمانتان هدر نرود، بهتر است از متخصصان سئو و کمک بگیرید. برای مشاوره سئو و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان سئو ۲۴ تماس بگیرید.
 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.