جستجوی معنایی

موتورهای جستجو و بخصوص گوگل از تکنیکی به نام جستجوی معنایی برای یافتن سایت های مد نظر کاربر استفاده می کنند. در این روش با کمک الگوریتم هایی منظور کاربر حدس زده شده و سایتهای مد نظر ارائه میگردند.
مثالا فرض کنید که کاربر عبارت: جام جهانی فوتبال را جستجو کرده است. در جستجوی معنایی یا semantic search بررسی میشود که منظور کاربر چه بوده است. آیا اولین جام جهانی فوتبال، نتیجه دلخواه کاربر است و یا کاربر میخواهد اطلاعاتی درباره جام جهانی روسیه بدست بیاورد. آیا کاربر الان در هتلی در روسیه نشسته است و بدنبال ورزشگاه برگذاری مسابقه میگردد؟
گوگل با کمک الگوریتم های وب معنایی بر حسب میزان کاربرانی که همین واژه و یا واژه هایی مشابه را جستجو کرده اند برای نمایش نتایج جستجو تصمیم میگیرد.
مثلا اگر این واژه در خرداد ماه 1397 جستجو شود احتمالا اغلب کاربران به دنبال اطلاعاتی درباره جام جهانی روسیه میگردند. و روی نتایج حاصل در ارتباط با جام جهانی روسیه کلیک می کنند. به این ترتیب هر چه به تاریخ برگذاری جام جهانی نزدیک تر میشویم. نتایجی که گوگل به نمایش می گذارد. بیشتر به جام جهانی پیش رو نزدیک خواهد بود.
در این روش جستجو دیگر پر کردن سایت با کلمات کلیدی و یا روش های مشابه کاربردی ندارد محتوای ما باید با محتوای مد نظر کاربر در زمان جستجو همخوانی داشته باشد.جستجوی معنایی به معنی آن است که سایت شما ممکن است محتوای مفید و پر مخاطبی داشته باشد ولی در یک برهه زمانی خاص در نتیاج جستجو ظاهر نشود.
مثال عبارت نفتکش در زمان به آتش کشیده شدن سانچی تماما به آن حادثه ارجاع پیدا میکرد درحالیکه بسیاری شرکت های بزرگ تولید کننده نفتکش برای سئو این واژه سرمایه گذاری های عظیمی انجام داده بودند.برای موفقیت در دوره جستجوی معنایی باید تحقیقات کلمات کلیدی را در دوره های زمانی کوتاه تری انجام داد و برای اتفاقات روز مرتبط با کالا و خدمات سایت مطلب مرتبط ایجاد کرد.موتورهای جستجو و بخصوص گوگل از تکنیکی به نام جستجوی معنایی برای یافتن سایت های مد نظر کاربر استفاده می کنند. در این روش با کمک الگوریتم هایی منظور کاربر حدس زده شده و سایتهای مد نظر ارائه میگردند.
مثالا فرض کنید که کاربر عبارت: جام جهانی فوتبال را جستجو کرده است. در جستجوی معنایی یا semantic search بررسی میشود که منظور کاربر چه بوده است. آیا اولین جام جهانی فوتبال، نتیجه دلخواه کاربر است و یا کاربر میخواهد اطلاعاتی درباره جام جهانی روسیه بدست بیاورد. آیا کاربر الان در هتلی در روسیه نشسته است و بدنبال ورزشگاه برگذاری مسابقه میگردد؟
گوگل با کمک الگوریتم های وب معنایی بر حسب میزان کاربرانی که همین واژه و یا واژه هایی مشابه را جستجو کرده اند برای نمایش نتایج جستجو تصمیم میگیرد.
مثلا اگر این واژه در خرداد ماه 1397 جستجو شود احتمالا اغلب کاربران به دنبال اطلاعاتی درباره جام جهانی روسیه میگردند. و روی نتایج حاصل در ارتباط با جام جهانی روسیه کلیک می کنند. به این ترتیب هر چه به تاریخ برگذاری جام جهانی نزدیک تر میشویم. نتایجی که گوگل به نمایش می گذارد. بیشتر به جام جهانی پیش رو نزدیک خواهد بود.
در این روش جستجو دیگر پر کردن سایت با کلمات کلیدی و یا روش های مشابه کاربردی ندارد محتوای ما باید با محتوای مد نظر کاربر در زمان جستجو همخوانی داشته باشد.جستجوی معنایی به معنی آن است که سایت شما ممکن است محتوای مفید و پر مخاطبی داشته باشد ولی در یک برهه زمانی خاص در نتیاج جستجو ظاهر نشود.
مثال عبارت نفتکش در زمان به آتش کشیده شدن سانچی تماما به آن حادثه ارجاع پیدا میکرد درحالیکه بسیاری شرکت های بزرگ تولید کننده نفتکش برای سئو این واژه سرمایه گذاری های عظیمی انجام داده بودند.برای موفقیت در دوره جستجوی معنایی باید تحقیقات کلمات کلیدی را در دوره های زمانی کوتاه تری انجام داد و برای اتفاقات روز مرتبط با کالا و خدمات سایت مطلب مرتبط ایجاد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.