سئو سایت برای موبایل در سال 2018 با هدف افزایش نرخ تبدیل

سال 2018 سالی است که گوگل اعلام کرد mobile first index را به اجرا خواهد گذاشت. بنابراین اگر نسخه موبایلی سایت شما از نسخه دسکتاپی آن ضعیف تر است. همین الان نسبت به ارتقاع کیفیت نسخه موبایل سایت خود اقدام کنید.

در ادامه راهکارهایی برای بهینه سازی سایت برای موبایل ارائه شده است.

به بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات سایت ادامه دهید

تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل در سال 2018 از همیشه بیشتر خواهد شد. صفحات سایت شما باید در 3 ثانیه بارگذاری شوند. شما می توانید از ابزار Test speed  گوگل برای بررسی سرعت بارگذاری صفحات سایت خود استفاده کنید.   

برخی عناصری که به بهینه سازی سرعت سایت کمک می کنند، عبارتند از:

  • کاهش حجم فایل CSS
  • استفاده از کش مرورگر
  • بهینه سازی تصاویر
  • فشرده سازی عکس های سایت
  • حذف فایل های جاوا اسکریپت و CSS که مانع رندر شدن صفحات می شوند.

سئو سایت برای موبایل با هدف افزایش نرخ تبدیل سایت در سال 2018

شما می توانید در وب مستر گوگل سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را بررسی و کنترل کنید. با کمک این ابزار صفحاتی که کند بارگذاری می شوند را یافته و اصلاح کنید.

تمرکز بر روی کاربری آسان سایت بر روی موبایل

مقالات زیادی در باره برتری روشهایی مختلف ایجاد نسخه موبایلی سایت وجود دارد. روش های مختلفی مانند طراحی ریسپانسیو، طراحی AMP و ... برای طراحی سایت برای موبایل وجود دارد. گوگل تمام این روش ها را استاندارد می داند و براحتی می تواند با آنها ارتباط برقرار کند. اما نکته ای که برای گوگل مهم است میزان سادگی کاربری سایت در موبایل است. شما می توانید این موضوع را در سایت  Google’s Mobile Friendly Test بررسی کنید.

ایندکس شدن اپ ها(نرم افزارهای موبایلی)

بسیاری از برندها محتوای سایت و نرم افزارهای خود را یکسان انتخاب می کنند. برای آنها ایندکس شدن صفحات اپ هایشان بسیار حائز اهمیت است. برای سئو کردن اپ های موبایل کافیست که اجازه دهید بخش های مختلف اپ توسط گوگل ایندکس شود.

برای ایندکس شد اپ های موبایلی به موارد زیر توجه کنید:

  • برطرف کردن خطاهای crawl
  • ایندکس کردن همه صفحات نرم افزار تا جای ممکن
  • استفاده از تحقیق کلمات کلیدی برای طراحی و ایجاد محتوای اپ های خود
  • حذف عوامل منفی مانند همپوشانی محتوا و عدم هماهنگی در محتوا

ایندکس شدن صفحات موبایل اپ در گوگل

کاربران خود را از طریق بازاریابی اس ام اسی SMS marketing و تماس تلفنی جذب کنید

شما می توانید با طراحی یک قیف فروش روند تبدیلی مخاطبان به مشتری را در سایت خود رصد کنید. برای مثال با ایمیل مارکتینگ می توانید برای سایت های موبایلی خود بازاریابی را شروع کنید.

 شما می توانید در نرم افزار یا وب سایت خود امکان ارسال اس ام اس را مهیا کنید. به این ترتیب می توانید مخاطبان خود را به تعامل با سایت دعوت نمایید. به این ترتیب می توان نرخ تبدیل مخاطب به خریدار را افزایش داد.

Google AMP

از مزایای استفاده از AMP برای سئو سایت بسیار گفته شده است. AMP -Accelerated Mobile Pages پروژه ای است که توسط گوگل ایجاد شد و اکنون دو سال است که توسط سایت های مختلفی به کارگرفته شده است. همانطور که می دانید در اجرای AMP برای صفحات سایت یک نسخه مخصوص موبایل طراحی می شود که خود موجب کپی شدن محتوای صفحه در دو آدرس مختلف است و این موضوع باعث عدم اطمینان بسیاری از کاربران به این سیستم شده است. اما نیازی به نگرانی نیست اگر اصول کار با این سیستم را رعایت کنید مشکلی از نظر گوگل برای سایت شما پیش نخواهد آمد.

بهینه سازی سایت موبایلی خود برای سئو محلی  

با توجه به عدم امکان ثبت سایت های ایرانی در گوگل بیزینس برای سئو محلی از کلید واژهای محلی استفاده کنید. به طور کلی برای موفقیت در سئو محلی در ایران دو راه کار زیر را به کار ببرید:

  • استفاده از نام شهر و استان در متا تگ عنوان، تگ H1، آدرس صفحات سایت، متا تگ توضیحات، متن تگ Alt تصاویر
  • افزودن نقشه گوگل که به سایت که بر روی موقعیت جغرافیایی شرکت شما تنظیم شده است.
  • ثبت مکان شرکت در نقشه گوگل و ثبت ساعت کار و موارد اینچنینی در آن

 بهینه سازی UX وبسایت خود

تجربه کاربری در موبایل بسیار متفاوت از تجربه کاربری در کامپیوتر ها است. کاربران موبایل اغلب به شما امکان استفاده از کوکی های 3rd party را نمی دهند و این امر ردگیری فعالیت کاربران در سایت را سخت می کند. نرم افزارهایی وجود دارند که با کمک آنها می توان بر این مشکل فائق آمد و رفتار کاربران را در سایت مشخص کرد. زوم کردن، پن کردن، کشیدن و ... رفتارهایی هستند که هرگز در دسکتاپ شاهد آن نیستیم. به همین دلیل تجربه کاربری در موبایل و دسکتاپ متفاوت است.

 جستجوی صوتی

میزان جستجوی صوتی از سال 2016 تا کنون رو به افزایش است و پیش بینی ها نشان می دهد که سال 2020 میزان جستجو صوتی حجم وسیعی از کل جستجوی وب را به خود اختصاص خواهد داد.

جستجوی صوتی با زبان عامیانه صورت میگیرد و اغلب به صورت سوالی مطرح می شود. در جستجوی صوتی واژه های جستجو شده طولانی تر بوده و بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی Longtail کاربرد بیشتری دارد. گوگل اعلام کرده است که در جستجوی صوتی 8-6 کاراکتر توسط کاربر بصورت میانگین گفته می شود.

میتوانید از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای جستجوی صوتی استفاده کنید.

کنسول جستجو برای موبایل

فرم های ثبت نام

آیا فرم های ثبت نام در سایت ها برای کاربران موبایل کارایی دارند؟ 86% درصد از کاربران موبایل از فرم های پاپ آپ خوششان نمی آید. و 23% از کاربرانی که در این فرم ها ثبت نام کرده اند هرگز به خریدار سایت تبدیل نمی شوند.

برای آنکه کاربران راحتتر با فرم های سایت ارتباط برقرار کنند. به نکات ذکر شده در فهرست زیر توجه کنید.

  • از اعتبار سنجی در زمان واقعی برای سرعت بخشیدن به پر کردن فرم ها استفاده کنید.
  • تعداد فیلدها را در حداقل تعداد ممکن طراحی کنید.
  • به مخاطبان امکان مشاهده رمز عبور را بدهید تا مشکل رمز عبور اشتباه کمتر پیش بیاید.
  • بجای نام کاربری از ایمیل یا شماره تلفن کاربران استفاده کنید. زیرا کاربران نام کاربری خود را فراموش خواهند کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.