15 قانون برای پیروزی در صفحه نتایج جستجو

آیا سئو در سال 2018 تغییرات زیادی کرده است؟ بله برخی قوانین در سال 2018 تغییر یافته اند. برای آنکه یک دید کلی از سئو در سال 2018 به دست بیاورید اجازه دهید یک مثال بزنیم. فرض کنید که قصد ایجاد یک کسب و کار جدید را دارید و برای آن یک طرح کسب و کار فوق العاده ایجاد کرده اید. با طرح کسب و کار خود به سراغ بانک رفته و تقاضای یک وام بزرگ می کنید. هنگامیکه بانک از شما می خواهد که وضعیت تراکنش های مالی خود در سالیان گذشته را گزارش دهید. شما می گوید که کسب و کار شما تازه تاسیس است و طبعاً نمی توانید آن وام بزرگ را دریافت کنید.

منظور از این مثال این است که هنگامیکه شما بعنوان مالک یک کسب و کار تازه تاسیس وب سایت خود را راه اندازی می کنید. نمی توانید انتظار داشته باشید که در عرض سه ماه با کلمات کلیدی اصلی در صنعت خود رتبه یک گوگل را کسب کنید. برای آنکه بتوانید در این زمان در رتبه اول گوگل باشید تنها راه پیش روی شما استفاده از تبلیغات پولی است. گوگل ادوردز، می تواند برای افزایش فروش کالا و محصولات یک سایت تازه تاسیس بسیار موثر باشد. ولی از طرفی ممکن است شما تمام پولی را که بابت گوگل ادوردز سرمایه گذاری می کنید به دور بیاندازید. بله هیچ تضمینی برای خرید کاربرانی که بر روی تبلیغات سایت شما کلیک می کند وجود ندارد و هنگامیکه شما یک برند تازه تاسیس باشید شما شانس بسیار کمی برای تبدیل مخاطب به خریدار دارید. اما راه حلی که سئو 2018 پیشنهاد می کند این است که قبل از آنکه بصورت مستقیم شروع به فروش کالا و یا خدمات خود کنید و یا همزمان با آن اعتبار خود نزد مخاطب را افزایش دهید. مثلا یک شرکت نرم افزاری می تواند نسخه تست رایگان ارائه دهد و کاربران بتوانند با اطمینان بیشتری از سایت خرید کنند. یک سایت فروشگاهی می تواند خدمات پشتیبانی خود را معرفی کند و بازخورد مشتریان را در سایت درج کند تا مشتریان جدید نیز به خرید از سایت ترغیب شوند.

در ادامه راهکارهایی را برای موفقیت در سئو سال 2018 بیان خواهیم کرد.

سئو 2018 –  15 قانون برای پیروزی در صفحه نتایج جستجو

سه رکن اصلی سئو

می دانیم که در گذشته نه چندان دور گوگل تنها به پیج رنک صفحات برای رتبه دادن به آنها توجه می کرد و پیچ رنک تنها بر اساس تعداد لینک دریافتی توسط یک سایت مشخص می شود. امروزه تعداد لینک دریافتی یک سایت تنها عامل تعیین کننده  رتبه سایت نیست. امروز سه عامل اصلی رتبه صفحات سایت را مشخص می کنند.

1-  اعتبار

اعتبار یک صفحه بر اساس تعداد بک لینک های معتبر و مرتبط یک سایت سنجیده می شود. هرچه یک سایت معتبرتر باشد سایت های معتبرتری هم به آن لینک خواهند داد. ابزارهایی هستند که میزان اعتبار صفحات سایت شما راگزارش می دهند. اما باید به خاطر داشت که عددی که این سایت ها ارائه می دهند ممکن است صد در صد با میزان اعتباری که گوگل برای سایت شما در نظر گرفته است منطبق نباشد. زیرا گوگل هرگز نحوه بررسی دقیق اعتبار یک صفحه را بیان نکرده است. اما سایت هایی مانند MozBar و SEMRush اعتبار دامنه DA و امتیاز دامنه (Domain Score (DS را به شما ارائه می دهند و هرچند که عدد ارائه شده ممکن است به روز نباشد ولی می توان با کمک آن برای بهینه سازی سایت برنامه ریزی کرد.

2- محتوا

می دانید که الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا بر اساس کیفیت محتوا به سایت شما رتبه ای خواهند داد. اما در سال 2018 کیفیت محتوا فقط به تولید محتوای منحصر به فرد و با ارزش محدود نمی شود. شما باید این محتوا را بر اساس جدیدترین نیاز مخاطبان خود تهیه کنید. با وجود شبکه های اجتماعی نیاز افراد جامعه به سرعت تغییر می کند. الگوریتم های جدید گوگل مانند رنک برین Rank Brain با کمک یادگیری ماشینی می توانند با دقت بالایی نیاز واقعی مخاطب را از کلید واژه جستجو شده حدس بزنند و اگر محتوای شما برای این خواست واقعی بهینه سازی نشده باشد شما رتبه پایینتری نسبت به رقبا کسب خواهیدکرد.

3- سن ایندکس شدن

درباره اهمیت این عامل یعنی طول عمر یک صفحه و میزان تاثیر آن در رتبه صفحه در گوگل بحث های زیادی مطرح است. اما اگر سایت شما مدت زمان زیادی فعال باشد و شما از روش های بهینه سازی اصولی بهره برده باشید قاعدتاً می توانید از رقبای خود براحتی پیشی بگیرید.

سئو 2018   15 قانون برای پیروزی در صفحه نتایج جستجو

اگر به دنبال برتری در سئو هستید در سال 2018 باید از 15 قانون زیر پیروی کنید. به خاطر داشته باشید که سال به سال امکان فریب دادن گوگل سخت تر خواهد شد. بنابراین بجای صرف هزینه برای فریب گوگل سعی کنید با آن همراه شده و همواره در رتبه های بالای گوگل بمانید.

1-  سرعت صفحات سایت را بررسی و در صورت لزوم آن را بهینه کنید

عوامل مختلفی می توانند بر روی سرعت یک سایت تاثیر بگذارند. شما می توانید سرعت سایت خود را بررسی و در صورت نیاز آن را بهینه سازی کنید. برای بررسی سرعت سایت از ابزارهایی مانند Page Speed Insights که توسط گوگل تولید شده است استفاده کنید. سایت هایی مانند سایت GTMetrix نیز می توانند به شما برای یافتن دلایل کند بودن سرعت بارگذاری صفحات کمک کنند. به خاطر داشته باشید با توجه به آنکه در سال 2018 مانند سالهای قبل بر استفاده کنندگان موبایلی سایت شما افزوده خواهد شد. و تاثیر سرعت سایت در موبایل بر روی رتبه گوگل ثابت شده است. موارد زیر را برای بهبود سرعت سایت خود بررسی کنید.

  • سرعت پاسخگویی سرور به درخواست مخاطب را بیشتر کنید.
  • عناصر CSS و Javascript که مانع رندر شدن صفحات می شوند را حذف کنید.
  • کش مرورگر را فعال کنید تا کاربران با سرعت بیشتری به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • از حجم کدهای javascript و CSS و HTML خود تا جای ممکن کم کنید.
  • فایل های خود را فشرده سازی کنید.
  • عکس های خود را تا جای ممکن بدون افت کیفیت فشرده کنید.

2- تا جای ممکن از CDN برای دامنه و DNS خود، برای افزایش سرعت ارائه محتوا استفاده کنید

CDN  یا شبکه توزیع محتوا سیستمی است که بر پایه سرور های کلاد Cloud یا رایانش ابری پایه گذاری شده است. در این روش اطلاعات سایت شما بر روی چند سرور بارگذاری شده و نزدیکترین سرور به مخاطب، اطلاعات را در اختیار او قرار می دهد.  

مزیت استفاده از CDN افزایش سرعت دسترسی کاربران به اطلاعات و افزایش زمان دردسترس بودن سایت برای مخاطبان در طول ماه می باشد.

3- تولید محتوای کاربردی برای افزودن ارزش به سایت

هنگام تولید محتوای با کیفیت سعی نکنید برای فریب گوگل محتوا ایجاد کنید. بلکه هدف خود را تولید محتوای با کیفیت برای مخاطب نهایی خود بگذارید. به یاد داشته باشید که گوگل در تشخیص محتوای با کیفیت بسیار حرفه ای عمل می کند بنابراین محتوای خود را بسیار حرفه ای تولید کنید.

هنگام تولید محتوا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • تا جای ممکن از نوشتن محتوایی کمتر از 2000 کلمه اجتناب کنید.
  • برای محتوای خود لینک های داخلی و بک لینک های با کیفیت ایجاد کنید.
  • منابع خود را ذکر کنید و تمام اطلاعات خود را بر اساس آمارها و مطالعات انجام شده ارائه دهید.
  • از تصاویر با کیفیت برای تصاویر اصلی صفحات بهره بگیرید.
  • از کلمات کلیدی در متن صفحات خود استفاده کنید ولی در استفاده آن زیاده روی نکنید.
  • محتوایی ایجاد کنید که با آموزش به حل مشکلات کاربران به پردازد.
  • جستجوی صوتی روز به روز توسعه می یابد و محتوایی که به بیان طبیعی افراد نزدیکتر باشد رتبه بهتری خواهد گرفت. بنابراین از ترجمه های ربات مانند در محتوای خود به پرهیزید.

4- مطمئن شویدکه طراحی سایت شما ریسپانسیو است و کاربری سایت خود در دستگاه های مختلف را بررسی کنید

طراحی ریسپانسیو امروزه یک ضرورت است و نه یک انتخاب، موبایل های هوشمند به شدت همه گیر شده است و روز به روز کاربران بیشتری از موبایل برای جستجوی وب استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که بعد از طراحی ریسپانسیو حتما کارکرد سایت خود در گوشی های موبایل را بررسی کنید. امروزه تمام سایت ها از نرم افزارهای مدیریت محتوا بهره می برند و شما می توانید تعداد بی نهایت عنصر به بخش های مختلف سایت اضافه کنید و این عناصر ممکن است در موبایل به درستی در دسترس نباشند.

5- بهینه سازی تجربه کاربری سایت خود را جدی بگیرید

تجربه کاربری و رابط کاربری دو مقوله به هم پیوسته هستند. در تجربه کاربری شما هنگام طراحی عناصر به تجربه قبلی کاربر توجه می کنید. مثلاً اگر کاربر عادت دارد که منوی سایت در موبایل را در بالا سمت چپ بصورت سه خط افقی قابل کلیک مشاهده کند. شما باید این موضوع را در طراحی رعایت کنید.

برای آنکه کاربر در سایت شما براحتی به صفحات دلخواه خود منتقل شود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در بالای صفحات سایت از breadcrumbs استفاده کنید.(موقعیت فعلی کاربر را با امکان رفتن به بخش های قبل با چند لینک متنی ساده فراهم می آورد.)
  • سرعت جستجو در سایت خود را افزایش دهید.
  • سایت خود را بیش از حد با گرافیک پر نکنید.
  • منوی اصلی خود را طوری طراحی کنید که کاربری آن ساده باشد.
  • از تگ ها و طبقه بندی برای دسته بندی محتوای خود بهره بگیرید.
  • از پاپ آپ ها (پنجره های بازشو) زیاد استفاده نکنید.

6- تعامل کاربر با محتوا را با کمک ویدئو، صوت، پادکست و مانند آن افزایش دهید

گوگل براحتی میتوانند عکس ها، ویدئو ها و سایر ملتی مدیا های سایت شما را ایندکس کند. بنابراین می توانید براحتی با تولید محتوای ملتی مدیای جذاب ماندگاری کاربر در سایت را افزایش داده و تعامل او با سایت را بیشتر کنید.

7- از کلمات کلیدی LSI- Latent-Semantic Indexing  استفاده کنید

گوگل براحتی می تواند کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما تشخیص دهد. این کلمات کلیدی به شما کمک می کنند که محتوای سایت خود را راحتتر با خواسته مخاطب منطبق کنید. برای یافتن کلمات کلیدی LSI کلمه کلید خود را در گوگل درج کرده و از لیست باز شده در جعبه جستجوی گوگل و همچنین از کلمات کلیدی پیشنهاد شده در انتهای صفحه نتایج جستجو بهره بگیرید. این کلمات بیشترین کلمات به کار رفته توسط مخاطبان تجارت شما است.

عوامل سئو در سال 2018

8- ایجاد بک لینک های مرتبط به محتوای خود

تولید بک لینک با کیفیت بسیار مهم است. برای موفقیت در استراتژی تولید بک لینک تنها به یک نکته توجه کنید و آن تهیه بک لینک از سایت های مرتبط است. دریافت بک لینک از سایت های مرتبط ممکن است زمانبر باشد. اما بعد از آنکه لینک های با کیفیت تهیه کردید مزیت آن ارزش زمان و هزینه ای که بابت آن پرداخت کرده اید را خواهد داشت.

9- کیفیت بک لینک بیش از تعداد بک لینک اهمیت دارد

گوگل در مقاله ای درباره کیفیت بک لینک با صراحت اعلام کرده است که یک سایت با 10 بک لینک با کیفیت و مرتبط، رتبه بهتری از سایتی با 100 بک لینک بی کیفیت و نامرتبط بدست خواهد آورد. بنابراین بجای تولید 100 لینک بی کیفیت، 10 لینک با کیفیت ایجاد کنید.

10- همواره از دامنه های مورد اعتماد برای بازاریابی محتوای خود استفاده کنید

استفاده از دامنه های مورد اعتماد برای بازاریابی محتوا به معنی آن است که شما هنگامیکه می خواهید محتوای خود را تبلیغ کنید بهتر است که از دامنه های معتبری مانند شبکه اجتماعی لینکدین و... استفاده نمایید.

11- از استفاده بیش از حد از تبلیغات به پرهیزید

تبلیغات بیش از حد باعث افت تجربه کاربری سایت خواهد شد. و گوگل نیز با استفاده بیش از حد از تبلیغات مخالف است. از طرفی بدلیل آنکه برای دریافت تبلیغات زیاد شما باید از چند پلتفرم تبلیغاتی استفاده کنید. زیاد بودن تبلیغات به کند شدن سایت شما خواهد انجامید.

12- کاربران را با کمک واژه های جذاب و Call to Action به تعامل با سایت دعوت کنید

شما باید برای تشویق مخاطب به انجام کاری که مد نظرتان است از عباراتی استفاده کنید که به شدت ترغیب کننده باشند و درصد بالایی از مخاطبان سایت به کلیک کردن بر روی دکمه ای که شما برای انجام آن عمل در نظر گرفته اید تشویق شوند.

13- سعی نکنید که کاربران یا موتورهای جستجو را فریب دهید

در سال 2018 تاکتیک هایی مانند کلوکینگ (ایجاد محتوای دروغین در سایت) و یا ریدایرکت کردن مخاطب به صفحه ای ناخواسته به جز ضرر برای سایت شما چیزی به همراه نخواهد داشت. بنابراین بجای تلاش برای فریب گوگل به ایجاد ارزش در محتوای خود فکر کنید.

14- برای وایرال شده محتوای خود فعالیت بیشتری در شبکه های اجتماعی انجام دهید

برای آنکه محتوای خود را برای عده وسیع تری تبلیغ کنید و توسط دامنه وسیعتری از مخاطبان شناخته شوید می توانید از شبکه های اجتماعی کمک گرفته و ضمن تبلیغ به سایت خود نیز بک لینک بدهید. بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند به افزایش ترافیک سایت شما منجر شود.

15-درخواست از اینفلوئنسر ها در حوزه فعالیت خود برای بهبود نتایج

اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و... می توانند به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موثر در کسب و کار شما کمک کند. با توجه به آنکه اینفلوئنسرها مخاطب بالایی دارند. می توانند در افزایش ترافیک کسب و کارهای جدید بسیار موثر عمل کنند.

مقالات مرتبط

همچنین بخوانید
لینک سازی (Link Building) چیست؟ چگونه لینکسازی بر افزایش ترافیک سایت و آگاهی برند تاثیر دارد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید تا با اهداف لینک بیلدینگ آشنا شوید.
هینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟ در این مطلب از سئو24 با اهمیت CRO، تکنیک ها و ابزارهای انجام آن آشنا می شوید.
بهترین روش‌های سئو ویدئو برای افزایش احتمال نمایش ویدیو سایت در نتایج جستجو را در این مطلب از سئو24 بخوانید.
آیا Pogo Sticking فاکتور رتبه بندی است؟ آیا پوگو استیکینگ همان بانس ریت است؟ و آیا این موضوع جای نگرانی دارد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.