جان مولر John Mueller کارشناس گوگل در باره کارایی ابزار URL Submit Tool وب مستر گوگل اظهار نظر کرده است. او در یک ویدئو آنلاین درباره حقایقی از نحوه ایندکس کردن وب سایت ها صحبت کرده است و در این ویدئو چندین پیشنهاد برای سریعتر ایندکس شدن محتواهای جدید پیشنهاد میدهد.
ابزار URL Submit Tool به طور کلی ابزاری نیست که کاربر به آن نیازی داشته باشد
در فروم های مختلف با این سوال کاربران که چرا گوگل سایت آنها را ایندکس نمیکند روبرو میشویم. در فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی، هم سوالاتی با این مضمون کم نیستند. میدانیم که ابزار URL Submit Tool یکی از ابزارهای مناسب برای ایندکس کردن صفحات است. اما براستی این ابزار برای ایندکس شدن سریع صفحات سایت لازم است.
گفته های جان مولر John Mueller کارشناس گوگل در باره لزوم کاربرد URL Submit Tool برای سرعت بخشیدن به ایندکس شدن صفحات سایت در گوگل را در این قسمت میخوانیم:
در بسیاری از سایت ها شما اصلا نیازی به استفاده از این ابزار نخواهید داشت.
بعنوان یک وب مستر اصلاً نیازی به ثبت آدرس سایت های مشتریان خود نخواهید داشت. به طور معمول استفاده از ابزار submit URL tool نباید یک روند روتین برای یک وب مستر باشد.
اما اگر محتوای سایت ایندکس نشد چه باید کرد
جان مولر John Mueller برخی از مواردی را که گوگل محتوای یک صفحه را با سرعتی که مدیران سایت انتظار دارند ایندکس نمیکند را توضیح داده است. او ناشران این محتواها را برای این موضوع مقصر میشمارد. به بیانی دیگر اگر گوگل محتوای شما را ایندکس نکرده است. مشکل از گوگل نیست. بلکه عدم ایندکس شدن صفحات بخاطر اشتباهات ناشران است و آنها باید علت را بیابند و رفع کنند.
در ادامه نظر جان مولر John Mueller در باره دلایل عدم ایندکس شدن صفحات و چگونگی روبرو شدن با این مشکل را خواهیم خواند:
اگر محتوای شما توسط گوگل با سرعتی که انتظار دارید ایندکس نشد. از یکی از صفحاتی که در گوگل رتبه دارد به آن لینک بدهید و لینک آن صفحه را در نقشه سایت و یا RSS قرار دهید. تا گوگل بتواند آن صفحه را سریعتر بیابید.
بهترین زمان برای استفاده از ابزار URL Submit Tool گوگل
جان مولر John Mueller اشاره می کند که ابزار URL submit tool بطور معمول کاربردی ندارد. و در توضیح اینکه در چه هنگام این ابزار به کار می آید توضیح میدهد که این ابزار یک ابزار اورژانسی است و برای مواقعی که با محدودیت زمانی روبرو هستید کاربرد دارد.
جان مولر John Mueller به چند وضعیت اضطراری در این باره اشاره کرده است. اما مهمترین این وضعیت ها را در شرایطی که سایت هک شده و بعد از آن که عناصر مخرب را از سایت حذف کردید میداند.
وقتی که یک سایت با حملات هک روبرو میشود و اثرات ناشی از این حملات را خنثی میکند. بیشتر از هر زمان دیگری خواهان این است که گوگل سریعاً دوباره صفحات سایت را شناسایی کند و صفحات را با محتوای درست آنها ایندکس کند.
جان مولر John Mueller درباره نحوه استفاده از ابزار URL Submit Tool چنین توضیح میدهد:
تنها زمانیکه من استفاده از ابزار URL tool را پیشنهاد میدهم زمانی است که با یک مشکل در سایت روبرو هستید و میخواهید بسرعت آن را برطرف کنید و بعد از برطرف کردن مشکل نیز بلافاصله میخواهد که نتایج در گوگل به نمایش گذاشته شود.
برای مثال شما میخواهید موضوع خصوصی را که اشتباهاً بصورت عمومی منتشر کرده اید را حذف کنید. این موضوع، مورد مناسبی برای استفاده از این ابزار است. فرض کنید که شما شماره موبایل شخصی را اشتباهاً در سایت درج کرده اید و مخاطبان مرتب با آن شماره تماس می گیرند. در این مورد هم شما بسرعت میخواهید این مشکل را برطرف کنید و صفحه اصلاح شده را دوباره ایندکس کنید.
چگونه بدون ابزار URL Submit Tool صفحات سایت را بسرعت در گوگل ایندکس کنید
- به صفحه جدید از یکی از صفحات شناخته شده سایت خود لینک بدهید.
- به صفحه جدید خود از فایل سایت مپ لینک ایجاد کنید.
- مطمئن شوید که صفحه جدید در Rss سایت به نمایش گذاشته میشود.
لینک های داخلی را چگونه ایجاد کنیم
همانطور که در بالا گفتیم گاهی نیاز است که محتوا های قبلی خود را ویرایش کنیم و به صفحات جدید سایت لینک ایجاد کنیم. اما این لینک ها را باید چگونه ایجاد کرد.
- از کلمات کلیدی در انکر تکست anchor text استفاده کنید.
- به لینک ها، صفت Title با کلمه کلیدی اضافه کنید.
- سعی کنید از صفحاتی که محتوایی مرتبط به هم دارند به یکدیگر لینک دهید.
- متن لینک باید از سایر متن ها قابل تشخیص باشد. تا کاربر بتواند لینک را تشخیص دهد.
- اولین لینک داخلی از نظر گوگل اهمیت دارد. مثلاً اگر به صفحه تماس با ما در چهار قسمت یک متن لینک ایجاد کرده باشید. تنها اولین لینک به این صفحه توسط گوگل ارزشیابی میشود.
- با توجه به اهمیت اولین لینک در یک صفحه هنگام ایجاد عناوین لینک های منو سایت دقت کافی را داشته باشید و یا کد درج منو را بعد از محتوای سایت بنویسید و مکان آن را با کدهای CSS تنظیم کنید.
- گوگل براحتی میتواند با کمک متن صفت Alt عکس ها متوجه محتوای صفحه لینک شده گردد. با اینحال استفاده بیش از حد از عکس برای لینک دادن به صفحات سایت توصیه نشده است.
آیا امکان افزایش سرعت رتبه گیری صفحه ایندکس شده وجود دارد
بله، اگر صفحه شما محتوایی مناسب برای کاربر دارد و از صفحات داخلی مربوطه به آن لینک داده اید و همچنین صفحه را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کرده و از سایت هایی مرتبط برای آن لینک دریافت کرده اید. و مدتی از انجام این اقدامات گذشته ولی صفحه مورد نظر رتبه دلخواه را در گوگل ندارد. مراحل زیر را انجام دهید.
- در وب مستر گوگل به صورت رایگان ثبت نام کنید.
- در قسمت Fetch as google آدرس صفحه خود را وارد کنید.
اگر تمام اصول سئو را رعایت کرده باشید و صفحه شما مخاطب خوبی داشته باشد. این کار باعث خواهد شد رتبه سایت شما زودتر به رتبه ای که واقعاً استحقاق آن را دارد برسد.
نکته : این ترفند برای سایت هایی که کمتر از شش ماه از ساخت آنها میگذرد کابرد ندارد. دلیل آن ساختاری به نام سند باکس Sand box گوگل است.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید