رازها و نکات طلایی سئو

یکی از دلایلی که  هواپیماها با وجود تمام قطعات متحرک خود که هر کدام احتمال شکستن و خراب شدن دارند. کمتر دچار سوانح هوایی ناشی از خرابی قطعات مکانیکی میشوند وجود چک لیست(لیستی که طی آن تمام قطعات بازدید میشود) است.قبل از اینکه یک خلبان از روی باند فرود به هوا بلند شود طبق یک چک لیست قسمت های مختلف هواپیما را بررسی می کند تا مطمئن شود که همه چیز همانطور که باید کار می کند.

ما امیدواریم که در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو نیز از همین روش استفاده شود. به این ترتیب سئو کاران چک لیست خود را ایجاد کنند و طبق آن بتوانند،  تمام مواردی را که باید در مقاله بعدی برای سئو بهتر رعایت شود را بررسی کنند و مطمئن شوند که تمام موارد لازم در مقاله بعدی درست رعایت شده است. داشتن یک چک لیست به تنهایی موفقیت یک سایت را تضمین نمی کند. آما داشتن آن کمک می کند که مطئمن شویم پست ایجاد شده بالاترین شانس برای رتبه گیری در گوگل را دارد.

به این ترتیب قبل از اینکه دکمه انتشار مطلب را برای مقاله بعدی خود بفشارید مطمئن شوید که این 9 نکته را رعایت کرده اید.

9 نکته سئو که دانستن آنها برای داشتن رتبه های برتر در گوگل کافیست

1-    کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید

اولین گام بسیار ساده است. در این گام باید عبارتی که میخواهید مقاله شما با آن در گوگل به نمایش در بیاید را مشخص کنید. فرض کنید سایتی میخواهد مطلبی درباره اسباب بازی مناسب برای سگ های کوچک بنویسد. قطعا اولین کار این است که مطمئن شود که کاربران دقیقا چه عباراتی را بیشتر جستجو می کنند.

بهترین راه برای انجام اینکار استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار ایرانی جت سئو یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید در این زمینه از آن استفاده کنید. استفاده از این ابزار برای 7 روز رایگان است.

در مثال ما عبارت " small dog toys" در ماه 590 بار جستجو شده است. این عدد از سایر لغات مشابه بالاتر میباشد.  حالا که کلمه کلیدی مناسب را یافتیم باید برای نگارش محتوای خود کمی هم تحقیق کنیم.

2-    تحقیق از رقبا

حالا که عبارت کلیدی مد نظر خود برای کسب رتبه در گوگل را یافتیم. باید کمی درباره آن کندوکاو کنیم. برای اینکار باید از حالت جستجوی بصورت ناشناس یا private browsing  مرورگر خود استفاده کنیم. (در مرورگر کروم Chrome به آن  Incognito  گفته میشود، در سافاری Safari با عبارت Private مشخص شده است و در مرورگر اینترنت اکسپلورر با عبارت InPrivate ) سپس عبارت مد نظر را جستجو می کنیم و به صفحه نتایج جستجو نگاه می اندازیم. تمام سایتهایی که در این صفحه مشاهده می کنیم رقبای ما هستند. باید از رقبای خود بهتر عمل کنیم. آیا شما برای برتری از رقبای خود آماده هستید؟

3-    بهترین محتوا را بنویسید

حالا که میدانید رقبای شما چطور عمل می کنند. باید محتوایی بنویسید که از همه آنها بهتر باشد. این قسمت سخت ترین بخش سئو یک سایت است. محتوای شما باید خارق العاده باشد.

اهمیتی ندارد که محتوای یک پست مهمان را مینویسید. یا یک صفحه فروش آنلاین را ایجاد می کنید و یا آنکه محتوای صفحه فرود برای خرید یک کالا را تهیه میکنید. در هر حالت محتوای شما باید از سایر محتواهای موجود در آن زمینه بهتر باشد. در غیر این صورت نه گوگل و نه مخاطبان شما، اهمیت به محتوای شما نخواهند داد.

4-    کلمه کلیدی را در عنوان صفحه خود به کار ببرید

قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان صفحه به هیچ عنوان کار سخت و دشواری نیست. اما انجام آن کاملا ضروری است.

عنوان صفحه باید آنقدر جالب باشد که کاربران بخواهند روی آن کلیک کنند! لینک بیلدینگ و ایده سطل سوراخ نمونه ای از بکارگیری کلمه کلیدی در عنوان در کنار حفظ جذابیت آن است.

5-    از کلمه کلیدی در سرتیتر ها استفاده کنید

بیشتر صفحات وب را میتوان با قرار دادن یک عنوان در بالا و سرتیترها در داخل صفحه بهینه سازی کرد.

اگر کلمات کلیدی در عنوان و سر تیترها بکار روند، نه تنها خواندن مقاله برای کاربران ساده تر خواهد بود بلکه گوگل دقیقا همان محتوایی را در سایت شما خواهد دید که واقعا در سایت شما وجود دارد. پیشنهاد می گردد که حداقل یکی از سرتیترهای داخل صفحه دقیقا کلمه کلیدی مربوطه باشد.

6-    از کلمات کلیدی در نام و متن صفت ALT، تصاویر استفاده کنید

در صفحه شما اگر تصویری وجود دارد، میتوانید از آن برای بهینه سازی مطلب خود برای گوگل استفاده کنید. برای اینکار باید دو مرحله زیر را انجام دهید

  • استفاده از کلمه کلیدی در نام عکس
  • استفاده از کلمه کلیدی در متن صفت ALT

تغییر نام عکس ساده است کافیست که قبل از بارگذاری عکس روی سرور در کامپیوتر خود روی عکس کلیک کرده و سپس کلید F2 را زده و نام جدید را تایپ و در یک فضای خالی کلیک کنید. مثلا عکسی با نام"aaaabbbcc.jpg"  را میتوان به نام " small dog toys 1.jpg" ذخیره کرد.

در باره صفت Alt نیز بعد از بارگذاری عکس می توان در تگ HTML درج عکس از این صفت استفاده کرد. این صفت در صورتی که عکس از سرور بارگذاری نشود فراخوانی خواهد شد. گوگل از طریق این متن میتواند با محتوای عکس ارتباط برقرار کند.

7-    در آدرس صفحه از کلمه کلیدی استفاده کنید

یکی از راه هایی که گوگل میتواند درک درستی از ماهیت محتوای صفحات وبسایت شما داشته باشد آدرس صفحات سایت است. به عبارت دیگر بعد از پسوند سایت، مثلا.com هر عبارتی که درج شود به گوگل برای درک محتوای صفحه کمک خواهد کرد.(در مورد سایر پسوند ها مانند.ir,.net,.org نیز به همین صورت میباشد.) برای مثال از دو نمونه زیر کدامیک به گوگل برای درک محتوای صفحه کمک می کنند.

  • www.ExampleDogToyWebsite.com/9124824834-1
  • www.ExampleDogToyWebsite.com/small-dog-toys

خوب قطعا در گزینه دوم گوگل براحتی میتواند آدرس صفحه را با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر مطابقت بدهد و به گوگل برای درک محتوا کمک بیشتری می کند. نکته مهم آن است که بدانید عدم رعایت این نکته تلاش های سئو شما را از بین نمی برند اما رعایت آن سرعت بهبود رتبه سایت را افزایش میدهد.

8-    درج لینک های داخلی

اگر شما خودتان محتوای خودتان را تبیلغ نکنید. چرا دیگران باید چنین کاری انجام دهند. قرار دادن لینک های داخلی به مقالات مختلف در سئو سایت اهمیت زیادی دارد.

قطعا اگر شما بتوانید مقالات قبلی خود را ویرایش کنید و به مقالات جدید خارق العاده خود لینک بدهید رتبه مقالات شما بهبود خواهد یافت.

9-    یکی از مهمترین نکات سئو دریافت لینک خارجی است

آخرین و مهمترین نکته برای دریافت رتبه لینک های خارجی است.

بک لینک ها توسط سایت های دیگر به سایت شما داده میشود. گوگل اهمیت زیادی برای بک لینک ها در هنگام تعیین کیفیت یک محتوا قائل است. که امری کاملا منطقی است. شما میتوانید راجع به خودتان و مهارت هایتان تمام روز صحبت کنید. اما چه کسی این حرف ها را باور میکند. تا زمانیکه دیگران نیز از مهارت های شما صحبت نکنند، کسی به تبلیغات شما توجه نخواهدکرد. این درباره گوگل نیز صادق است.

حقیقت این است که برای داشتن بک لینک باید خودتان نیز دست به کار شوید و از سایت های معتبر بخواهید که سایت شما را تبیلغ کنند.

شاید 9 نکته فوق به نظر بسیار ساده برسند. ولی رعایت همین 9 نکته باعث برتری بسیاری از سایت ها در گوگل نسبت به رقبایشان است. با رعایت همین نکات ساده میتوانید ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهید که طبیعتا به افزایش فروش محصولات سایت نیز می انجامد.

مقالات مرتبط

همچنین بخوانید
با دیدن پیغام "خطای 404" دنیا به هم می‌ریزد؟ نگران نباشید! در این مقاله، به زبان ساده به شما می‌گوییم که خطای 404 چیست، چرا رخ می‌دهد و چگونه می‌توانید آن را رفع کنید.
سئو داخلی، اقداماتی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این صفحه از سئو24 مقالات آموزش سئو داخلی و شرح ضروری ترین فاکتورهای سئو آن پیج را بخوانید.
معرفی 10 ابزار کیورد ریسرچ کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای هدایت ترافیک و فروش بیشتر به سایت شما. تحقیق کلمات کلیدی را شروع کنید!
سئو صفحه درباره ما متفاوت از سایر صفحات سایت است. برای بهتر نوشتن و بهینه سازی صفحه درباره ما، نکات و نمونه های صفحه درباره ما را در seo24 بخوانید.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.