الگوریتم گوگل فرد fred الگوریتمی برای بررسی کیفیت محتوا

با آخرین بروز رسانی الگوریتم گوگل فرد Fred دیگر نمی توان به آسانی تشخیص داد که هدف اصلی این الگوریتم کدامیک از بخش های سئو سایت سایت است. بخش هایی از سئو که توسط این الگوریتم مورد بررسی قرار میگیرند عبارتند از لینکها، تبلیغات، تعداد تبلیغات، نحوه درج تبلیغات در وبلاگ های خصوصی و... اما به جرات میتوان گفت که تشخیص میزان اهمیت هر کدام از این بخش ها در الگوریتم گوگل فرد Fred بسیار دشوار و حتی ناممکن است.

افرادی که سایت آنها تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد  Fred بوده است. اغلب این الگوریتم را به عنوان الگوریتمی که به حجم تبلیغات و لینک های خارجی حساس است میشناسند. اما در حقیقت الگوریتم گوگل فرد از الگوریتم های نسل جدید گوگل برای تشخیص کیفیت محتوای سایت و صفحات است. اگر سایتی به مخاطب واقعی اهمیت ندهد و صرفا محتوا را بر اساس اصول سئو گوگل ایجاد کند تا بتواند با رتبه بالا در گوگل تبلیغات بیشتری دریافت کند. این رفتار توسط الگوریتم گوگل فرد Fred شناسایی خواهد شد.

الگوریتم گوگل فرد fred- الگوریتمی برای بررسی کیفیت محتوا

علائم الگوریتم گوگل فرد Fred

وقتی که سایت هایی که توسط الگوریتم گوگل فرد Fred صدمه دیده اند بررسی می کنیم. در برخی از این سایت ها علائمی از استفاده از لینک های تبلیغاتی و خرید بکلینک را مشاهده می کنیم و در برخی دیگر سایر نشانه های یک سایت بی کیفیت مانند بمباران کردن مخاطب با حجم بالای تبلیغات را مشاهده می کنیم.

وقتی که الگوریتم گوگل فرد را با سایر الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم گوگل پاندا، الگوریتم گوگل پنگوئن و... مقایسه میکنیم. میتوانیم بخش های مشترکی را بیابیم. اما الگوریتم گوگل فرد Fred را نمیتوان یک نسخه جدید از هیچ کدام از این الگوریتم ها نامید. چرا که این الگوریتم بصورت 100 درصد با هیچ کدام از الگوریتم های قبلی گوگل همخوانی ندارد.  اگر به مجموع سایت هایی که توسط الگوریتم گوگل فرد Fred تحت تاثیر بوده اند نگاهی بیاندازیم، ارتباط واضحی بین این سایت ها پیدا نخواهیم کرد.

الگوریتم گوگل فرد را با دید باز بررسی کنیم

به نظر میرسد که سئو کاران باید با دید باز به سایت هایی که توسط الگوریتم گوگل فرد Fred مورد تنبیه قرار گرفته اند نگاه کنند. به این ترتیب یک نقطه مشترک بین همه آنها خواهند دید. سایت هایی که توسط گوگل فرد Fred تحت تاثیر قرار میگیرند با هدف کسب درآمد از رتبه گوگل ایجاد شده اند. آنها محتوایی ایجاد می کنند که صرفاً از نظر گوگل کاملا بهینه شده است. به زبان ساده تر میتوان گفت محتوای این سایت ها تنها برای گوگل و صاحبان سایت مفید است و نه برای مخاطبانی که این سایت ها را در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنند و به آنها مراجعه می نمایند.

وجود الگوریتم هایی که محتوا سایت ها را هدف بررسی های خود قرار دهند چیز تازه ای نیست. الگوریتم گوگل پاندا نیز بر محتوای سایت ها تمرکز داشت. اما الگوریتم گوگل فرد Fred صرفا بر روی محتوای بی کیفیت تمرکز ندارد. در سایت هایی که تحت تاثیر این الگوریتم بوده اند. شاهد آن هستیم که سایت های زیادی بخاطر فروش لینک و بهینه سازی هایی که فقط با هدف رتبه بالاتر در گوگل بوده است. مورد مواخذه این الگوریتم قرار گرفته اند.

اگر راهنمایی های گوگل برای تولید محتوای با کیفیت را مد نظر قرار دهیم (تولید محتوای جذاب و کاربردی برای مخاطب نهایی ) سایت هایی که کمترین امتیاز را برای تولید محتوای با کیفیت از نظر گوگل را دریافت می کنند. همگی تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred بوده اند.

ارتباط میان تبلیغات و الگوریتم گوگل Fred

اغلب به سایت هایی که تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred قرار می گیرند. پیشنهاد میشود که لینک های خارجی خود را حذف کنند. این درحالی است که سایت هایی که بدلیل محتوای بی کیفیت تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred قرار گرفته اند با این راهکار از مشکلات ایجاد شده رها نمی شوند.

سایت های فراوانی هستند که اعتبار بالایی از نظر کیفیت محتوا نزد مخاطبان خود دارند و تمام درآمدهای سایت هم از فروش لینک های تبلیغاتی صورت می گیرد و هیچ گونه مشکلی هم با الگوریتم گوگل فرد Fred پیدا نمی کنند. نتیجه ای که از این پاراگراف می توان گرفت این است که الگوریتم گوگل فرد Fred تنها بر اساس لینکهای یک سایت در باره آن قضاوت نمی کند.

اگر سایتی توسط گوگل فرد Fred تحت تاثیر قرار گیرد. نباید تنها به تعداد لینکهای تبلیغاتی توجه کرد. محل قرار گیری لینک ها هم بسیار مهم است. اگر در سایتی بعد از هر یک یا دو پاراگراف یک تبلیغ درج شود. به وضوح میتوان این قضاوت را در باره آن داشت که محتوای سایت به امید کلیک کاربر بر روی این محتوا ها ایجاد شده است. زیرا که قاعدتا مخاطب میخواهد مطلب یک صفحه از سایت را بصورت منسجم و به هم پیوسته بخواند.

اگر میخواهید در سایت تبلیغاتی قرار دهید. مکان مشخصی برای تبلیغات در نظر گرفته و تمام تبلیغات را در همان قسمت درج کنید. و از قرار دادن تبلیغات در میان متن بصورت متوالی به شدت پرهیز کنید.

سایت های وابسته به محتوا و الگوریتم گوگل فرد Fred

بسیاری از سایت های محتوا محور در دنیا به شدت به تبلیغات وابسته هستند. اغلب این سایت ها نیز هرگز تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد Fred نبوده اند و بعدا هم تحت تاثیر آن قرار نخواهند گرفت.

اگر سایت مشتریان شما محتوا محور است و تحت تاثیر الگوریتم گوگل فرد قرار گرفته است باید توجه کنید. که تبلیغات تنها دلیل جریمه شدن سایت نیست. بلکه گوگل از محتوای صفحات سایت مشتری شما چنین نتیجه گرفته است که سایت ارزشی برای مخاطب واقعی ندارد.

تاثیر لینک ها بر الگوریتم گوگل فرد Fred

شاید تصور کنید که الگوریتم گوگل فرد Fred قرار است به تعداد لینک ورودی و خرورجی سایت توجه کند و بر اساس آن به کیفیت سایت نمره دهد. اما اصلا چنین نیست. الگوریتم گوگل فرد در سنجش لینکها نیز به کیفیت اهمیت میدهد و نه تعداد، یعنی آنکه شما میتوانید تعداد زیادی لینک خروجی داشته باشید ولی الگوریتم گوگل فرد Fred مشکلی با سایت شما نداشته باشد.الگوریتم گوگل فرد Fred بررسی میکند که لینک هایی که در صفحه قرار دارد برای کاربر مهم است و یا آنکه شما صرفا از لینک ها برای انتقال کاربر به یک سایت که منافع مادی بیشتری برای شما دارد استفاده میکنید. اگر الگوریتم گوگل فرد Fred تشخیص دهد که لینک های سایت تنها برای گوگل و سئو حائز اهمیت است و برای مخاطبان سایت ارزشی ندارند. سایت دچار مشکل خواهد شد.

گوگل به لینک های سایت نگاه سختگیرانه ای دارد و به وسیله لینک ها شرکای بی کیفیت سایت ها را شناسایی و جریمه میکند. این موضوع در مورد سایت هایی که توسط یک وبلاگ تبلیغ میشوند و هدفی جز کسب درآمد از فروش تبلیغات ندارند بیشتر صادق است.

الگوریتم گوگل فرد و محتوا

زمانیکه به خواندن محتوای سایتی تشویق میشویم. در بیشتر موارد محتوا کیفیت مورد انتظار ما را ندارد. برخی سایت ها از نظر ارائه محتوا از بقیه بهتر هستند و محتوای تولید شده آنها کم و بیش توسط مخاطبان خوانده میشود. اما سایت هایی که توسط الگوریتم گوگل فرد Fred تحت تاثیر قرار میگیرند. سایت هایی هستند که صرفا به هدف جذب مخاطب به سایت تهیه شده اند و کاربر از محتوای آنها هیچ اطلاعات مفید جدید کسب نمی کند.

در واقع گوگل فرد Fred قصد دارد با تعیین بهترین محتوا از نظر کیفیت برای مخاطب نهایی رتبه بندی سایت ها در گوگل را تعیین کند. بنابراین سایت ها و صفحاتی که کیفیت محتوای آنها از رقبا کمتر است رتبه کمتری دریافت می کنند.

الگوریتم گوگل فرد و سئو

با توجه به داده هایی که تا کنون از سایت هایی که تحت تاثیر الگوریتم گوگل Fred بوده اند.بدست آمده است. نمی توان با قطعیت گفت که بهینه سازی بیش از حد هدف قطعی این الگوریتم است یا خیر. اما نشانه های تائید نشده ای از نقش بهینه سازی های بیش از حد در تنبیه سایتها توسط این الگوریتم را هم نمی توان کتمان کرد.

بسیاری از سایت های بی کیفیت اصول سئو را کاملا رعایت می کنند. مخصوصا در قسمت گرفتن بک لینک از وبلاگ های شخصی میتوان این مسئله را به وضوح دید. انکر تکست anchor text های که با احتیاط تمام از کلمات کلیدی در آنها استفاده شده و تعداد انکر تکست anchor text با کلماتی مشابه کلمات کلیدی به نحوی  به تنظیم شده است که کاملا لینک ها را طبیعی نمایش میدهد.

نکته مترجم : رعایت نسبت تعداد کلمه کلیدی، کلمه مشابه کلمه کلیدی و کلمات عمومی  انکر تکست anchor text در سئو امری کاملا جدی است و باید با تحلیل دقیق رقبای برتر صورت گیرد.

ویژگی های یک صفحه بی کیفیت چیست؟

گوگل الگوریتم های پیچیده تری برای تشخیص محتوای بی کیفیت ایجاد کرده است. الگوریتم هایی که صرفا بدلیل کم حجم بودن محتوای یک صفحه و یا تعداد بکلینک خارجی آن، در باره کیفیت محتوای صفحه تصمیم گیری نمی کنند. بلکه مجموعه ای از  موارد را برای تشخیص محتوای بی کیفیت در نظر می گیرد. اما بدون شناخت عوامل تشخیص محتوای کم کیفیت چگونه میتوان نسبت به اصلاح محتوا اقدام کرد؟
وقتی که الگوریتم گوگل فرد Fred به سایت یا صفحه ای به عنوان یک سایت هرزنامه نگاه کند. تا زمانیکه سایت یک هرزنامه باقی بماند بی کیفیت است. یعنی آنکه برای رها شدن از صدمات ناشی از الگوریتم گوگل فرد Fred تنها یک راه کار عملی وجود دارد. محتوا را برای مخاطب ایجاد کنید. و وقتی می گوییم محتوا را برای مخاطب ایجاد کنید یعنی آنکه تمام متن ها، لینک ها، تصاویر و ویدئو ها و حتی تبلیغات موجود در سایت برای کاربر مفید باشند.

دستور العمل کیفیت در الگوریتم گوگل فرد

یک بازاریاب را در دنیای آفلاین در نظر بگیرید. اگر بازاریابی به سراغ شما بیاید و کالایی را تبلیغ کند که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد. احتمال خرید از او بیشتر است و یا اگر کالایی که برای کسب و کار شما ارزشمند است را با قیمت و شرایط خوبی ارائه دهد؟ دستور العمل کیفیت در الگوریتم گوگل فرد هم به همین سادگی است. محتوای مناسب بر اساس درخواست مخاطب را در اختیار او قرار دهید تا رتبه شما در گوگل حفظ شود و بهبود یابد.

گوگل فرد چیست

نتیجه گیری (حرف آخر):

وقتی در باره الگوریتم گوگل فرد Fred میگوییم که برای اجتناب از آن باید محتوای با کیفیت تولید کنید. صرفا منظورمان تولید لینک های مرتبط یا رعایت حجم مشخصی از لینک ها خروجی نیست. الگوریتم گوگل فرد Fred در واقع نسل جدید از الگوریتمهای بررسی محتوا است. وظیفه این الگوریتم بطور خلاصه اطمینان از کاربردی بودن محتوای سایت برای مخاطبان سایت است که از طریق جستجوی گوگل لینک سایت را می یابند.

سایت هایی که با این الگوریتم دچار مشکل میشوند در ابزار وبمستر گوگل در قسمت manual action میتوانند راه های رهایی مختص به خود را بیابند.

اگر توسط الگوریتم گوگل فرد Fred تحت تاثیر قرار گرفته اید. به سرعت مشکلات سایت را برطرف کنید. زیرا در غیر اینصورت سایت بصورت کامل از نتایج جستجو حذف میشود. روشی که بتوان به همه سایت ها پیشنهاد داد. تولید محتوای با ارزش و کاربردی برای کاربران سایت است.

نکته ای که هیچ سئو کاری نباید فراموش کند این است که الگوریتم های گوگل همواره در حال ارتقاء هستند. اگر یک سئو کار بخاطر اشتباهاتش، تا کنون توسط گوگل جریمه نشده است. ممکن است الگوریتم بعدی گوگل و یا بروز رسانی همین الگوریتم های گوگل اشتباه او را یافته و جریمه کنند. بنابراین قبل از گوگل خودتان مشکلات سایت را از دیدگاه یک مخاطب واقعی بررسی کنید.

مقالات مرتبط:

همچنین بخوانید
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.