الگوریتم مرغ مگس خوار چیست

گوگل بصورت منظم تغییراتی در الگوریتم های خود ایجاد می کند. در ماه اوت سال 2013 گوگل الگوریتم جدیدی با نام مرغ مگس خوار را معرفی کرد. این الگوریتم از آن زمان تا به حال بر روی رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجو تاثیرات فراوانی ایجاد کرده است.در آن زمان با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، تجارت های زیادی ناچار شدند که استراتژی های بازاریابی تحت وب و روش های سئو خود را تغییر دهند. این تغییرات تنها راه جلب دوباره توجه گوگل و باز پس گیری رتبه های قبلی برای این کسب و کار ها به حساب می آمد.

در این مقاله نحوه عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، با هدف جلوگیری از افت رتبه سایت در اثر فعالیت های این الگوریتم توضیح داده میشود.

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار: الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار

 الگوریتم مرغ مگس خوار طراحی شده است تا تمرکز بیشتری بر مفهوم واقعی واژه ها ایجاد کند. الگوریتم مرغ مگس خوار به هر کلمه وارد شده در کادر جستجوی گوگل توجه بیشتری می کند. هدف افزایش این میزان توجه به کلمات وارد شده در بخش جستجوی گوگل آن است که گوگل مطمئن شود منظور کاربر از کل عبارت وارد شده را بدرستی درک کرده است. قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل واژه جستجو شده را به کلمات تشکیل دهنده آن تقسیم میکرد و سپس با توجه به این کلمات نتایج جستجو را چیدمان می کرد. اما با ورود الگوریتم مرغ مگس خوار توجه گوگل به معنی و منظور کل عبارت منعطف گریده است. تا نتایج جستجو  با خواسته کاربر بیشتر منطبق باشند.

کدام تکنیک های سئو در اثر الگوریتم مرغ مگس خوار تغییر نکرده است:

تمام عناصر کلیدی سئو که بر روی آنها تمرکز داشته اید. همچنان پابرجا هستند و تنها روش انجام برخی از آنها کمی تغییر کرده است. در واقع روش بکارگیری عناصر کلیدی سئو تحت تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار قرار گرفته است و نه خود عناصر کلیدی سئو

چه تکنیک هایی از سئو برای الگوریتم مرغ مگس خوار حائز اهمیت هستند

ایجاد یک ساختار لینک داخلی و ایجاد یک معماری در سایت که حرکت کاربران در سایت را تسهیل کند بسیار ضروری است. سرعت بالای بارگذاری صفحات،بهینه سازی تصاویر(از نظر حجم و مهم تر از آن صفت ALT)،نقشه سایت، و کلیه عواملی که به تجربه کاربر کمک کند، نیز بسیار حائز اهمیت میباشند.

تگ های HTML و اهمیت آنها از نظر الگوریتم مرغ مگس خوار

تگ های HTML بکار رفته در صفحه در تعیین رتبه سایت همچنان نقش ایفا می کنند، تگ  عنوان، آدرس صفحه، صفت ALT تصاویر، تگ H1 همچنان در سئو سایت اهمیت دارند.

محتوا و اهمیت آن در الگوریتم مرغ مگس خوار

خوشبختانه محتوا بعد از پیدایش مرغ مگس خوار و بروز رسانی های آن تا به امروز همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است. اصطلاح محتوا پادشاه است. بیشتر از قبل در سئو صفحات مصداق پیدا میکند. برای بهینه سازی محتوا برای مرغ مگس خوار گوگل باید اصول همیشگی تولید محتوای منحصر به فرد، جذاب و مرتبط با خواسته مخاطب را رعایت کنیم.

هدف نهایی الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار به وبسایت هایی اجازه گرفتن رنک بهتر در گوگل را میدهد. که بصورت مشخص و استوار در جهت بهبود تجربه کاربر گام بردارند. یعنی آنکه تمام اجزاء سایت باید با هدف ارائه خدمات به کاربر ایجاد شده باشد و گوگل هم بتواند به وضوح این موضوع را متوجه شود.

مرغ مگس خوار گوگل

چگونه باید به این هدف رسید

الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف افزایش رضایت کاربران از نتایج جستجو ایجاد شده است. بنابراین برای گرفتن رتبه بهتر از این الگوریتم باید موارد زیر را رعایت کنیم:

1-    محتوای طبیعی ایجاد کنید

گاهی وقتی که در محتوا کلمات کلیدی را اضافه میکنیم، خوانایی محتوا کاسته میشود. محتوا باید سلیس و روان باشد. کاربر باید براحتی با محتوای ایجاد شده ارتباط برقرار کند. بهترین توصیه برای نوشتن یک محتوای طبیعی آن استکه بگوییم: همانطور که مطلبی را بیان می کنید، آن را بنویسید. محتوا با هدف آسان کردن درک مخاطب از کالا و خدمات ایجاد میشود. پس محتوا را طوری بنویسید که واقعا به کاربر برای ارتباط راحتتر با محصولات سایت کمک کند.

2-    آدرس صفحات را بدرستی انتخاب کنید

آدرس سایت باید براحتی قابل خواندن باشد. کاربر باید بتواند با خواندن آدرس یک صفحه تشخیص دهد که محتوای آن در باره چه موضوعی است. از کاراکترهای خاص و URL هایی که برای کاربر قابل تشخیص نیستند استفاده نکنید. نکته: بهتر است که تمام کاراکترهای آدرس صفحات به یک زبان باشند. زیرا هنگام تایپ آدرس به دو زبان، کلمات آدرس صفحه جابجا به نمایش در خواهند آمد. بنابراین سعی کنید که تا جای ممکن در آدرس صفحه حروف فارسی و انگلیسی را با هم بکار نبرید.

3-    نرخ پرش را با انتخاب تگ های عنوان بندی دقیق کاهش دهید

تعریف: نرخ پرش، عبارتست از : درصدی از کاربران که بدون ایجاد هیچگونه تعاملی با سایت بلافاصله بعد از ورود به سایت، از آن خارج میشوند.

عنوان بندی دقیق، یعنی انتخاب عنوان صفحه بصورتی که کاربر با خواندن آن به درک درستی از محتوای صفحه برسد.

تگ عنوان بندی و تگ توضیحات meta descriptions باید کاملا بازتابی از محتوای صفحه باشند. هرگز برای دریافت کلیک بیشتر، با تولید عناوین پر بازدید نامرتبط به محتوا، موتورهای جستجو را گمراه نکنید.

هنگام ایجاد عنوان، کمپین های محلی و هدف قرار دادن کاربران یک منطقه جغرافیایی خاص را در نظر داشته باشید.

4-    معماری و ساختار سایت را ساده انتخاب کنید

معماری ساده در طراحی سایت به معنی آن است که به کمک منو ها و لینک ها، کاربر هرگز برای یافتن محتوای مد نظر خود دچار مشکل نشود.

5-    طراحی سایت برای موبایل یک اجبار است آن را انجام دهید

با توجه به افزایش نرخ بازدید کاربران موبایل از سایت ها و همزمان کاهش نرخ بازدید کاربران سایت به وسیله کامپیوتر، باید پذیرفت که طراحی سایت برای موبایل امروزه یک اجبار است.

کاربران اینترنت که از موبایل خود سایت ها را مشاهده می کنند روز به روز و سال به سال در حال افزایش میباشند. سایت هایی در بازار اینترنت امروز موفق هستند، که خدمات کاملی به کاربران موبایل ارائه دهند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

در روند حرکت رو به جلوی گوگل ایجاد الگوریتم مرغ مگس خوار یک گام منطقی در همان مسیر پیشرفت بود. با نگاهی دقیق به الگوریتم مرغ مگس خوار میتوان دید که این الگورتیم تمام ویژگی هایی مد نظر گوگل برای رتبه بندی را به یک سطح بالاتر انتقال داده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار به چه نوع جستجو ههایی کمک میکند؟

درست مانند یک ماشین که عوض کردن موتور آن به معنای یک تغییر اساسی است. افزوده شدن الگوریتم مرغ مگس خوار هم به معنی تعوض موتور گوگل با یک موتور جدید است. منظور ما از این جمله آن است که الگوریتم مرغ مگس خوار وظیفه تعیین رتبه سایت را از الگوریتم قبلی پیج رنک Page Rank دریافت کرده است. هرچند که الگوریتم پیج رنک هنوز در داخل ساختار گوگل کاربرد دارد. ولی دیگر در تعیین رتبه سایت و صفحات بصورت مستقیم نقش بازی نمی کند.

اما این تغییر اساس چه نوع جستجو هایی را ساده تر کرده است؟

جستجوهایی که مانند مکالمات روزمره هستند. بیشترین نفع را از حضور این الگوریتم جدید خواهند برد. گوگل به کاربران امکان جستجوی صوتی را میدهد. اغلب کاربران در هنگام جستجوی صوتی کاملا محاوره ای صحبت می کنند.

مثال فرض کنید که شما با تلفن همراه خود از قابلیت جستجوی صوتی گوگل استفاده کرده و عبارت " نزدیک ترین فروشگاه به منزل برای خرید گوشی اپل 7s " را جستجو کنید. اگر الگوریتم مرغ مگس خوار نباشد گوگل این واژه ها را شکسه و بدنبال کلمات نزدیک ترین+ فروشگاه+ منزل + گوشی+ اپل 7s جستجو میکند.

اما با وجود الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ابتدا کنترل می کند که ببیند آیا شما به گوگل اجازه دسترسی به مکان منزل خود را داده اید یا خیر و بعد از آن گوگل باید تشخیص دهد که فروشگاه های عرضه گوشی اپل در نزدیکی شما کدام ها هستند. اگر فروشگاهی مکان خود را در گوگل ثبت کرده باشد و در محصولاتش گوشی اپل داشته باشد. به احتمال زیاد در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد.

نکته ای که باید در باره الگوریتم مرغ مگس خوار و حتی الگوریتم های جدید تر گوگل باید بدانید این استکه آنها طوری طراحی شده اند که تاجای ممکن از بروز پیام خطا اجتناب شود. یعنی اگر شما خرید گوشی ایفون 8s را وارد کنید. گوگل به شما یک پیام خطا مبنی بر اینکه این عبارت در گوگل ثبت نشده است نشان نخواهد داد. بلکه نزدیکترین نتایج ممکن را به شما نشان خواهد داد. این ویژگی بدلیل احتمال بالای خطای انسانی در هنگام جستجو در گوگل ایجاد شده است.

مقالات مرتبط

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.