سئو کلاه سفید چیست و شامل چه مواردی می شود؟

آیا می‌خواهید کسب‌وکار خود را در فضای آنلاین به موفقیت برسانید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید به سئو توجه ویژه‌ای داشته باشید. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیندی است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

سئو انواع مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سئو کلاه سفید است. سئو کلاه سفید مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که مطابق با قوانین موتورهای جستجو هستند و به شما کمک می‌کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی سئو کلاه سفید بپردازیم و ببینیم چگونه می‌توان از آن برای بهبود رتبه‌بندی سایت استفاده کرد.

سئو کلاه سفید به چه معناست؟

سئو کلاه سفید عبارت است از بکارگیری تکنیک های مجاز برای تولید و عرضه محتوا بصورتی که برای موتورهای جستجو یافتن محتوا و درک محتوا را ساده کند. در این مقاله با جزئیات تکنیک های سئو کلاه سفید آشنا می شویم. وقتی که صحبت سئو در میان است دو مسئله اصلی است که به ذهن خطور می کند. اول محتوا دوم نحوه تبلیغ محتوا. این دو مسئله برد و باخت سئو و بازارایابی سایت را تعیین می کنند. در این مقاله به بررسی نحوه تولید محتوا و تبلیغ محتوا بصورت کلاه سفید را بررسی می کنیم.

سئو کلاه سفید چیست و شامل چه مواردی میشود

سئو کلاه سفید شامل چه مواردی می شود ؟

مراحل سئو کلاه سفید در مرحله تولید محتوا عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی

در مرحله تحقیق کلمات کلیدی تفاوتهای آشکاری بین یک سئو کار کلاه سفید و کلاه سیاه وجود دارد. سئو کار کلاه سفید بدنبال واژه های مرتبط با سایت خود است که بیشترین ترافیک را برای سایت می توانند ایجاد  کنند و کمترین رقیب را هم دارند. سئو کار کلاه سیاه به دنبال واژه هایی است که بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند و اهمیتی به ارتباط واژه با موضوع سایت نمی دهد.

در سئو کلاه سفید شما باید تمام کلمات کلیدی مرتبط را بررسی کنید و بهترین کلمات را از نظر میزان جستجو در سال اخیر مشخص کنید.

تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی

در این گام هم سئو کار کلاه سفید و سئو کار کلاه سیاه تفاوت های زیادی باهم دارند. سئو کار کلاه سفید در مرحله تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی تنها به تولید محتوا درباره کلمات کلیدی که موضوعی مرتبط با سایت دارند می پردازد. مثلا اگر سایت آموزش فتوشاپ است و کلمه کلیدی تغییر رنگ لباس با فتوشاپ باشد. سئو کار کلاه سفید با تحقیق یک مقاله ارزنده از انواع روش های ممکن برای تغییر رنگ لباس در نرم افزار فتوشاپ تهیه و در سایت خود بارگذاری می کند.

حال آنکه یک سئو کار کلاه سیاه سعی می کند مدام از واژه تغییر رنگ لباس با فتوشاپ در صفحه استفاده کند و با افزایش تعداد کلمات کلیدی در محتوا تعداد کاربران سایت را افزایش دهد.

قرار دادن کلمه کلیدی در تگ عنوان و سایر تگ های محتوا

یک سئو کار کلاه سفید هنگام استفاد از کلمه کلیدی زیاده روی نمی کند و کلمه کلیدی را تنها برای هدایت مشتری به درک موضوع مقاله استفاده می کند. در حالیکه یک سئو کار کلاه سیاه تنها به دنبال فریب موتورهای جستجو است و به خوانایی مطلب خود توجه ندارد.

لینک های داخلی به صفحات سایت

در این مرحله سئو کلاه سفید و کلاه سیاه تفاوت زیادی باهم ندارند. سئو کار کلاه سفید در این مرحله برای گرفتن لینک از صفحات داخلی ابتدا از وجود ارتباط بین صفحه مبدا و مقصد مطمئن شده و سپس با استفاده از کلمه کلیدی بعنوان متن لنگر شده به صفحه مد نظر خود لینک داخلی ایجاد می کند.

نکته : تمام نباید هایی که درباره عدم استفاده از کلمه کلیدی برای متن لنگر شده خوانده اید مربوط به لینک های خارجی است. اگر در صفحات داخلی به صفحه ای با کلمه ای غیر از کلمه کلیدی لینک بدهید به گوگل اعلام کرده اید که میخواهید آن صفحه با آن کلمه هم رتبه بگیرد.

در سئو کلاه سیاه برای تولید لینک داخلی توجه به ارتباط موضوعی صفحات نمی شود و برای افزایش لینک دریافتی یک صفحه از تمام صفحات سایت به آن لینک می دهند.

سئو کلاه سفید

دریافت لینک از سایت های خارجی

در این مرحله سئو کاران کلاه سفید مراحل زیر را انجام میدهند.

  • ثبت لینک برای صفحات سایت در وبلاگ های خود
  • ثبت لینک در صفحات شبکه های اجتماعی خود
  • قرار دادن امکان انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی
  • افزودن لینک در سایت های مرتبط
  • افزودن لینک در سایت های رقیب

نحوه تولید انکر تکست خارجی در سئو کلاه سفید بصورت، ترکیبی از، کلمه کلیدی اصلی صفحات، کلمات مشابه کلمه کلیدی صفحات، کلماتی با معنای مشابه کلمه کلیدی صفحات، عکس ها، لینک با متن های عمومی است.

هدف سئو کاران کلاه سفید از تولید انواع لینک هنگام ایجاد لینک برای سایت تولید لینک به صورت طبیعی است.

در سئو کلاه سیاه تنها با کلمه کلیدی لینک خریداری می شود. 

تعداد لینک ورودی در سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید براساس سرعت تولید محتوا برای سایت بک لینک ایجاد می شود. به این ترتیب در یک روز نهایتا سه لینک تولید می شود.

در سئو کلاه سیاه با هدف توسعه سریع رتبه سایت هزاران لینک بصورت یک شبه تولید می شوند.

نکته اگر سایتی مخاطب بالایی داشته باشد لینک های خریداری شده در تعداد زیاد ممکن است هیچ تاثیر منفی بر سایت نگذارد و حتی رتبه سایت را بالاهم ببرد. ولی بعد از حذف این لینکها افت بدون امکان بازگشت رخ خواهد داد.

سئو کار کلاه سفید و بازاریابی آنلاین

یک سئو کار کلاه سفید در حقیقت با بازاریابی آنلاین است که میتواند برای یک سایت ارزش افزوده تولید کند. سئو کارانی که توانایی بازارایابی آنلاین حرفه ای داشته باشند. درآمدهای چند هزار دلاری دارند و با شرکت های بین المللی کار می کنند. شرکت هایی در هلند و دیگر کشور های دنیا وجود دارند.که تنها با کمک توانایی بازاریابی آنلاین و معرفی بازار به مشتریان خود سالانه میلیاردها دلار درآمد دارند.

سئو کار کلاه سفید میتواند با یافتن مشتریان بلقوه در شبکه های اجتماعی، سایت ها، فروم ها و... برای محصولات تولید شده سایت، میزان فروش سایت را افزایش دهد.

تکنیک هایی مانند کمپین های تبلیغاتی ایمیلی در سئو کلاه سفید بر اساس مشتریان بلقوه اجرا شده و باعث میشوند که کاربران از دریافت تبلیغات رضایت کامل داشته باشند.

بروز کردن محتوا در سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید محتوای صفحاتی که در گوگل رتبه ای دریافت کرده اند. هرگز بصورت کامل بروز رسانی نمی شود. بلکه معمولا مطلب جدید به مطالب قبلی اضافه شده و یا قسمتی از صفحه قدیمی اصلاح می شود.دلیل این امر این است که در حقیقت بسیار غیر ممکن است که محتوای یک صفحه نیاز به صد درصد بروز رسانی داشته باشد. البته مگر آنکه محتوای صفحه فاقد هرگونه مطلب خواندنی و تنها بر اساس الگوریتم های گوگل شامل یک سری کلمات باشد که برای کاربران واقعی فاقد هر گونه معنی است.

بنابراین یک سئو کار کلاه سفید که هرگز مطاب سایت را برای موتور جستجو ایجاد نمی کند. هرگز هم محتوای صفحات خود را بصورت صد درصد تغییر نمی دهد.

تکنیک های سئو کلاه سفید

نحوه استفاده از تیترها در سئو کلاه سفید

یک متن عادی را در نظر بگیرید. یک تیتر اصلی بالای صفحه وجود دارد که عنوان صفحه هم هست و تمام مطالب صفحه در ارتباط با آن میباشند.سپس متن صفحه شروع میشود. بعد یک زیر موضوع شروع میشود. مثلا اگر عنوان صفحه اصلی فروش پیراهن باشد. زیر موضوع می تواند پیراهن بدون یقه باشد. این زیر موضوع نیز می تواند دارای محتوا و زیر موضوعات دیگری باشد. بنابراین در یک صفحه ما بطور طبیعی تگ H1 را یک بار تگ H2 را به تعداد زیر موضوعات یک صفحه و تگ H3-6 را به تعداد زیر تیترهای موضوعات فرعی سایت خواهیم دید.

در سئو کلاه سفید بجای توجه و شمردن تعداد تگ های ایجاد شده به استفاده از تگ ها برای افزایش خوانایی صفحه و ایجاد یک ساختار در مقاله فکر می کنند. به این ترتیب هم مخاطب و هم گوگل راحت تر متوجه پیوند قسمت های مختلف محتوا می شود.

نتیجه گیری 

سئو کلاه سفید، سئو مخاطب محور و بازاریاب محور است. در سئو کلاه سفید داشتن ده مخاطب وفادار دائمی بیش از یک میلیون مخاطب فریب خورده ارزش دارد. در سئو کلاه سفید گوگل در درجه دوم اهمیت قرار دارد و تنها سعی می شود از الگوریتم های تنبیه گوگل اجتناب کرد و محتوای سایت را برای گوگل قابل خواندن و ردگیری کرد. تا مخاطب واقعی راحتتر بتواند سایت و مطالب دلخواه خود را بیابد.

همچنین بخوانید
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.