آموزش ثبت لینک سایت در گوگل سرچ کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل Google search console برای بهینه سازی سایت، بسیار مهم است و شما را در بهینه سازی سایت برای گوگل کمک زیادی می‌کند، به کمک گوگل سرچ کنسول می‌توانید مشکلات سایت خود را مشاهده کنید، گزارش‌های جذابی دریافت کنید، تنظیمات زیادی انجام دهید، و پیشنهاداتی را جهت بهبود وضعیت سایت خود دریافت کنید.

آیا می‌خواهید سایت خود را در گوگل ایندکس کنید؟

آیا می‌خواهید بدانید که کاربران چه کلمات کلیدی را برای پیدا کردن سایت شما جستجو می‌کنند؟

آیا می‌خواهید مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و برطرف کنید؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است، باید سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید.

سرچ کنسول یک ابزار رایگان از گوگل است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. با ثبت سایت خود در سرچ کنسول، می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • ایندکس کردن سریع‌تر سایت در گوگل
  • مشاهده کلمات کلیدی‌ای که کاربران برای پیدا کردن سایت شما جستجو می‌کنند
  • شناسایی و رفع مشکلات فنی سایت
  • دریافت هشدارها و اعلان‌های مربوط به سایت خود

در این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. این آموزش به صورت قدم به قدم و همراه با تصاویر ارائه شده است تا شما بتوانید به راحتی آن را دنبال کنید.

آموزش ثبت نام در سرچ کنسول

برای ثبت سایت در سرچ کنسول، ابتدا یک حساب در Gmail ایجاد کنید سپس به Google Search Console مراجعه کنید.  پس از ایجاد حساب کاربری گوگل، باید وارد حساب کاربری خود شوید. برای این کار، به صفحه ورود به سیستم گوگل بروید و آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. روی گزینه Add a Site که به رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کنید، آدرس سایت مورد نظر را وارد ساخته و روی Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی شما باید مالکیت یا Ownership خود را ثابت سازید. این کار راه های مختلفی دارد ولی گوگل بخاطر راحتی و آسانی پیشنهاد می‌کند از روش HTML File Upload مالکیت سایت خود را ثابت سازید. در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه مالکیت خود را برای گوگل مشخص نمایید.

آموزش مرحله به مرحله ثبت سایت در سرچ کنسول

پس از ورود به حساب کاربری گوگل، می توانید به سرچ کنسول بروید. برای این کار، به وب سایت سرچ کنسول بروید و روی دکمه «ورود» کلیک کنید. پس از ورود به سرچ کنسول، باید یک وب سایت اضافه کنید. برای این کار، روی دکمه «افزودن مالکیت» کلیک کنید.

افزودن سایت به سرچ کنسول

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، شما به دو روش می‌توانید سایت خود را به سرچ کنسول اضافه کنید. روش Domain property برای زمانی است که می‌خواهید اطلاعات کل دامنه شامل زیردامنه ها و دامنه اصلی را با هم مشاهده کنید. برای این حالت لازم است که مشخص کنید مالک دامنه هستید و برای تایید مالکیت خود بر روی دامنه باید از روش DNS record استفاده نمایید.

افزودن سایت در حالت domain property و تایید مالکیت دامنه

همانطور که ملاحظه می‌کنید، برای حالت domain property شما باید یک رکورد جدید به صورت txt در بخش dns record های دامنه ثبت کنید. مدیریت رکوردهای dns در پنل هاست شما قرار دارد و از این طریق می توانید رکورد جدید را با مشخصاتی که سرچ کنسول به شما گفته است انجام دهید.

برای حالت url prefix از روش‌های دیگری می توانید استفاده کنید که شامل موارد زیر هستند:

افزودن سایت در سرچ کنسول گوگل با روش url prefix

در مرحله تایید با روش url prefix باید روش تأیید را انتخاب کنید. گوگل دو روش تأیید ارائه می دهد:

  • تأیید با تگ HTML
  • تأیید با فایل HTML
  • تایید از طریق تگ منیجر
  • تایید از طریق رکورد DNS

تأیید با کد تأیید ساده ترین روش است. برای این کار، کد تأیید را کپی کرده و آن را در فایل htaccess یا فایل robots.txt سایت خود قرار دهید.

تأیید با فایل HTML کمی پیچیده تر است. برای این کار، فایل HTML را دانلود کرده و آن را در وب سایت خود بارگذاری کنید. برای بارگذاری فایل HTML باید دسترسی به FTP سایت خود داشته باشید و فایلی که گوگل در اختیار شما داده است را در هاست خود آپلود نمایید.

تایید از طریق تگ منیجر به این صورت است که شما از طریق تگ منیجر، تگ تایید را قرار می دهید و گوگل آن را شناسایی می کند. همچنین روش استفاده از DNS record مشابه حالت domain property است.

گوگل توصیه کرده است که با استفاده از فایل HTML مالکیت خودتان را تایید کنید.

با پیروی از مراحل بالا، می توانید سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.

 بعد Verify شدن سایت، فایل HTML یا تگ مورد نظر را حذف نکنید، زیرا مدتی بعد سایت شما از حالت Verify خارج می‌گردد.

اگر از حالت url prefix استفاده می‌کنید، بهتر است همه حالتهای دامنه را در گوگل ثبت کنید و اتفاقات آنها را رصد کنید. منظور از همه حالت های دامنه، پروتکل های http و https و همچنین حالتی که دامنه با www یا بدون آن لود می‌شود است. به عنوان مثال:
http://www.site.com
http://site.com
https://www.site.com
https://site.com
دقت کنید که هر کدام از اینها از دید گوگل یک سایت جداگانه هستند و به همین دلیل باید همه حالت ها در گوگل ثبت کنید و سپس با همان آدرسی که سایت شما به کاربر نمایش داده می‌شود به عنوان اکانت اصلی کارهای نظارتی و کنترلی سایت را انجام بدهید.
اگر بار اول است که سایت خود را در سرچ کنسول ثبت می‌کنید ممکن است گوگل داده‌های سایت شما را نداشته باشد و باید چند روز صبر کنید تا گوگل صفحات سایت شما شناسایی کرده و گزارش‌های مربوط به سایت شما را نمایش دهد. امیدواریم که از گزارش‌های search console لذت ببرید. مشتاق دریافت نظر شما هستیم.
همچنین بخوانید
سئو تکنیکال، تمام جنبه های فنی موثر بر سئو وب سایت: میزبانی و سرعت سایت، نقشه سایت و تگ های متا. در این مطلب از سئو24 چک لیست کامل سئو فنی را بخوانید.
افزایش سرعت سایت در هر نوع سایت متفاوت است. روش های کاربردی و عملی بالا بردن سرعت لود سایت را در این مقاله از seo24 می خوانید
بهترین جایگزین برای الکسا، موضوعی است که اخیرا افراد زیادی به دنبال آن هستند. در این مقاله از seo24 به معرفی بهترین جایگزین سایت الکسا و قابلیت‌های آن پرداخته‌ایم.
برای اینکه بتوانیم آنالیز دقیقی از لینکهای تبلیغاتی در ایمیل و بنر داشته باشیم از کدها و پارامترهای utm استفاده میکنیم و با کمک آن به داده های آماری میرسیم.این کدها باید بصورت دستی و طبق قواعد خاصی ساخته شوند تا در نهایت شخصی که کمپین ها را مدیریت میکند بتواند تشخیص دهد که چه میزان ورودی برای هر یو تی ام ارسال شده است.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مدیر سایت

سلام. خیر تنها آخرین نسخه نمایش سایت ثبت بشه کافی هست. مثلا اگر سایتتون به صورت https://site.com داره نمایش داده میشه، فقط همین حالت رو ثبت کنید و توجه داشته باشید که سایت فقط بر روی یک حالت نمایش داده بشه و بقیه حالتها ریدایرکت شده باشن 

فرشاد

سلام برای اضافه کردن سایت به گوگل وب مستر باید همه ی حالت های دامنه ثبت بشه؟ مثلا https://name.com http://name.com name.com یا نه فقط name.com رو وارد کنیم کافیه؟

مدیر سایت

سلام. متا تگ ها در داخل تگ head  قرار می‌گیرند

علی

سلا ببخشید اگه بخوایم متا تگ را اضافه کنیم دقیقا در کجا باید قرار دهیم

مدیر سایت

سلام در بخش users and property owners میتوانید این کار را انجام بدین و نیازی به ارسال ایمیل برای کاربر نیست و گوگل معمولا برای این حالت ایمیل نمی فرستد، بلکه پس از افزودن کاربر، می تواند از وبمسترتولز استفاده کند.

سید مصطفی ایروانیان

قربان ما دسترسی داریم به وبمستر ولی برای نفر جدید ایمیل وارد میکنیم که دسترسی بهش داده بشه برای شخص مورد نظر ایمیلی برای دسترسی فرستاده نمیشه این مورد رو باید چگونه برطرف کرد؟

مدیر سایت

همین که این دامنه پارک بشه روی دامنه اصلی کافیه چون دامنه تازه خریداری شده و رتبه ای نداشته که بخواد روی سئو تاثیر بزاره

علیرضا

با سلام. بنده دو دامین جدید newdomain.ir و newdomain.com رو هم شکل خریداری کردم. مرحله تایید دو دامین رو به صورت آپلود فایل در روت انجام دادم. بعد از معرفی حالت های مختلف http://www.newdomain.com و http://newdomain.com ، حالت پیش فرض دامین http://www.newdomain.com رو روی http://newdomain.com قرار دادم. دامین .ir رو هم از طریق aliases به صورت پارک دامین روی دات کام پارک کردم. حالا برای بنده سوال پیش اومده که : برای بهترین نتیجه سئو: 1.آیا دامین .ir باید از طریق ادان دامین اضافه بشه و ریدایرکت بشه ؟ از چه طریقی 301 یا 302 ؟ و به چه شکل؟ 2.آیا خود دامین newdomain.com هم از طریق سی پنل، علاوه بر تنظیم پیشفرض گوگل نیاز به ریدایرکت 301 یا 302 دارد به خودش ؟ بدون www? اگر نیاز هست به چه شکل باید انجام بشه؟

مدیر سایت

با سلام این ایرادات رو از سرویس دهنده هاست باید پیگیر باشید دوست عزیز

محمد احمدی

سلام خوبید من نمیدونم چرا ارور دی ان اس میده سایتم میشه جواب بدید ببینم مشکل داره یا ن؟ http://www.parsmelodi.com

مدیر سایت

فایل باید با همون اسمی که در وبمستر نشون میده به شما دانلود بشه و در پوشه www یا همون public_html هاست شما قرار بگیره و در این صورت مشکلی نخواهد بود.حتما مسیر قرار دادن فایل رو اشتباه رفتید

محمدی

سلام من فایل html رو توی هاست آپلود کردم ولی پیغام We werent able to verify your property: http://www.dibaform.com/ میده میشه از طریق ایمیل من رو راهنمایی کنید ممنون میشم

مدیر سایت

با سلام دوست عزیز این مشکل به صورتی نیست که در کامنت بشه توضیح داد و ما هم با وردپرس کار نمیکنیم. برای رفع مشکلتون میتونید از انجمن های پشتیبانی وردپرس استفاده کنید.

فرزان

با سلام من به درستی مراحل را در گوگل وب مستر طی و سایت را ثبت کرده ام ولی مشکلی که دارم در افزونه yoast seo باید کد تایید گوگل را وارد کنم (ارتباط کنسول جستجو با سایت) ولی متاسفانه هرچقدر جیمیل را میدهم و کدی که میدهد، بی فایده است و احراز هویت نمیکند ! لطفا راهنمایی یفرمایید !

مدیر سایت

سلام خب باید برای دامنه خود سایت جدیدی راه اندازی کنید و روی آن سایت وبمسترتولز نصب کنید، سپس تنظمیات سایت را انجام بدین. روی سیستمی که از قبل داشتید و زیردامنه ای که متعلق به شما نیست از طریق قراردادن فایل html یا متا تگ می توانید به گوگل اعلام کنید که مالک سایت شما هستید.

مدیر سایت

سلام<br> اگر میخواهید که سایت شما کلا دیگر ایندکس نشود، باید از طریق robots.txt دسترسی گوگل را به سایت خود ببندید. اما اگر میخواهید که روی همین دامنه مطالب جدیدی بگذارید که مرتبط با مطالب قبلی نیست و کلا ماهیت سایت عوض شده است، بهتر است صفحات قبلی همگی 404 شوند، اما اگر سیستم سایت تغییر کرده است و مطالب و محتوا باقی میماند و آدرس ها تغییر می کنند، بهتر است آدرس های قدیمی 301 شوند به آدرس های جدید.

وحید

سلام وقت بخیر من دامنه ای را روی ساب دامینی( که مربوط به خودم نیست) پارک کردم حالا با چه روشی میتونم دامنه رو در وبمستر ثبت کنم؟؟ دامنه ام .ir هست در واقع هاست ندارم

Javad

سلام خسته نباشید من اگه بخوام لینک سایتم از نتایج جستجو گوگل و گوگل وبمستر حذف بشه و بجاش لینک های جدید ایندکس بشه باید چیکار کنم

مدیر سایت

باسلاماگر مدت کوتاهی میشه کمی صبر کنید، اگه نشد به بنده ایمیل بزنید.

مهدی

سلام.من تو ورد پرس نقشه سایتمو با افزونش ساختم و تو گوگل وبمسترم نقشه سایتمو معرفی کردم.و زمانی هم که تست نقشه سایتو می زنم تعداد صفحاتی که ایندکس شده رو هم نشون می ده ولی وقتی رو گزینه sitemap کلیک می کنم تا نقشه سایتم بیاد فقط یک صفحه خالی میاد و چیز دیگه ای نمیاد.آیا مطالب من هنوز ایندکس نشده اند?آیا باید صبر کنم.?ضمنا در کنار تعداد مطالب اینکس من نوشته pending یعنی چه؟ضمنا در همان صفحه خالی که عرض کردم خدمتتون وقتی www را برمی دارم مطالب ایندکس شده میاد.ولی وقتی نقشه سایتو با www می زنم فقط همان صفحه خالی میاد.لطفا راهنماییم کنید.آیا باید صبر کنم تا مطالب ایندکس شود یا مشکلی تو کارم وجود داره؟

zahra

سلام دوست عزیز من کارهایی که گفتید انجام دادم البته سایتم رو با جولا درست کردم فایل اچ تی ام ال رو از وبمستر گرفتم و توی ریشه سایت ریختم بعد verify رو زدم اما تایید نشد نمی دونم باید چیکار کنمتقریبا هم گزینه هام تو وبمستر با فیلم ویدیویی شما فرق می کنهباید چکار کنم؟ با تشکر

مدیر سایت

باسلاممطمئن شوید که تمام موارد را درست انجام دادید سپس آزمایش کنید.

مدیر سایت

سلام علیک؛ خسته نباشید.ثبت سایت در گوگل وبمستر باعث افزایش رنکینگ نمیشه، بلکه کمک میکنه تا با اطلاعاتی که به شما میده (و کارهایی که شما بعدش میکنید) رنکینگ شما افزایش پیدا بکنه.در مورد بک لینک هم باید ببینید عملیات لینک بیلدینگ رو چطور انجام دادید، هر لینکی که لینک مورد قبول و موثر برای افزایش رتبه نمیشه.برای مورد سوم هم، نوشته آموزش بهینه سازی سایت را بخوانید.موفق باشید.

محمد

سلام.و خسته نباشید.من یک ماهی میشه که سایتم رو رو گوگل وبمستر ثبت کردم ولی هیچ تغییری از لحاظ رنکینگ نکرده.یعنی همزمان با بک لینک های دیگه ام ازش کمک می گیرم.می خواستم بدونم راهی هست که با وبمستر رنک سایت رو بالا برد؟

مدیر سایت

برای جوملا نمیدونم افزونه هست یا نه، سرچ کنید اگه نبود یا افزونه رو بسازید یا به صورت دستی با استفاده از دستورات اچ تی اکسس این کار را انجام بدید.این کد رو در اچ تی اکسس خود بزاریدErrorDocument 404 <a href="http://www.afghanseo.com" rel="nofollow">http://www.afghanseo.com</a>و عبارت afghanseo.com را به سایت خود تغییر بدید.از این پس هرگاه پیوندی باز شود که ۴۰۴ باشد به صفحه اصلی سایت شما هدایت میشود و پیغام ۴۰۴ دریافت نمیشود و این مشکل در گوگل وبمستر هم حل میشود.موفق باشید.

محمد حسین

جوملا ۲٫۵ و rsseo rev 16

مدیر سایت

اگر از وردپرس استفاده میکنید افزونه Redirect 301 نصب کنید این کار رو به صورت خودکار انجام میده.

مدیر سایت

سلامآدرسهای قدیمی را به جدید ریدارکت ۳۰۱ کنید.موفق باشید.

محمد حسین

این که گفتید یعنی چی :دیمیشه یکمی دقیقتر بگید این کارو باید چه جوری یا از کجا انجام بدم؟

محمد حسین

سلامخیلی خیلی خوشحال شدم که یک نفر وب مستر اینقدر درست توضیح دادهمن سایتم را در وب مستر وارد کردم. اتفاقی که افتاده اینه من سایتم را بعد از چند سال تعویض کردمحالا صفحات قبلی که ایندکس شدن همش توی وب مستر خطای ۴۰۴ میزنهچیکار باید بکنم تا ایندکس شده های قبلی هم در سرچ نیاید و هم دیگه تو وب مستر خطا نده؟

مدیر سایت

سلام؛ بعد از اینکه این کارها رو انجام دادید فقط صبر کنید کار خاصی نیاز نیست بکنید.

مصطفی

سلام من این کارهایی رو که آموزش دادین انجام دادم اگه میشه بگین بعدش باید چکارکنم وطرز کار با این سرویس پس از ثبت سایت چطوریه؟ لطفا هروقت پاسخ دادین به وبلاگم بیایید ویهنظربه نام افغان سئو بگذارید تابفهمم که جواب دادینباتشکر

مدیر سایت

علیک سلامخودتون باید ثبت کنید.

مدیر سایت

عرض کردم کاری کنید که سایت فقط در یک صورت در دسترس باشه یا با www با بدونش، وقتی که مثلا بدون www رو انتخاب کنید و با www رو به بدون www ریدارکت ۳۰۱ کنید تمام مشکل شما حل میشه.

حامد

با سلام خدمت آقای مدیرمن نتونستم بخاطر مشکل سرور، آدرس وبلاگم رو ثبت کنم البته زیاد هم بلد نبودم. اگه براتون زحمتی نیست لطف کنین آدرس وبلاگ منم شما ثبت کنید. <a href="http://www.maths3000.blogfa.com" rel="nofollow">http://www.maths3000.blogfa.com</a>وبلاگ بنده در مورد منابع ، کتب و اخبار دکترای ریاضی کاربردی هستش.اگه این لطفو در حقم بکنین تا دانشحویان بیشتری از وبلاگم استفاده کنن خیلی ازتون ممنون میشم.باشکرات فراوان

arash

ولی گوگل در اصل سایت منو دو سایت حساب کرده! یکی باwww و یکی بدونِwww! و این خودش باعث کمتر شدن پیج رنک میشه! (کپی) یعنی مطالب سایت در اصل انگار که از سایت دیگه ای کپی شده!چه جوری میتونم اینو درستش کنم و فقط با یکی باز شه! منظورم از راه گوگل وبمستر هستش!

مدیر سایت

علیک سلام اگه منظورتون پیچ رنکه؛ ریدارکت کنید تا بدون www به با www هدایت بشه و رنک هر دو یکی بشه.

مدیر سایت

علیک سلام؛ از سی پنل بخش مدیریت فایل

arash

سلاممیشه بهم بگید چه طور می تونم از طریق وب مستر گوگل مشکلمو حل کنم؟ مشکل سایت من اینه که سایتم با www ، صفر هستش و بدون www و دو هست! میشه کمک کنیداینم ادرس : <a href="http://www.tarikheiri.ir" rel="nofollow">http://www.tarikheiri.ir</a>سپاس

بهروز

سلام دوست عزیز من public_html کجا میتونم بش دسترسی پیدا کنم .لطفا راهنمایی کنید .نمیدونم کدوم قسمت هستش

مدیر سایت

علیک سلام تو نت پد گذاشتن بخاطر از رفتن فرمتشه! سعی کنید اس ام اس رو تغییر بدید یا حد اقل لینک منبع بذارید.

حسین

سلام داش علی خیلی مرسی عالی داداش راستی میخواستم بدونم من یه اس ام اس از یه سایت بر میدارم خب گوگل هم برداشتن ان حساس هست سریع شناسایی میکنه بنظر شما چطور میتونم مطلب کپی کن اما گوگل نفهمه خیلی تحقیق کردن میگنن تو نوت پت بنداز خب داش علی توضیح مختصر میدی

مدیر سایت

علیک سلام؛ به ویرایش قالب وبلاگ برید و در بین تگ <head> و <head></head> قرار بدید.</head>

مدیر سایت

علیک سلام؛ لطف دارید.

aydin

سلام.داداش قربونت برم من چطوری تو قالب وبلاگم کد رو بذارم ،کجا قراره بذارم؟آخرش ؟اولش؟لطفا دقیقا توضیح بده

سئو

سلام مطلب خوبی بود ممنون

حسین

علی داداش خیلی مهم داداش اوکی کردم خب تو گوگل وب مستر هم اوکی شد کنتنیو رو هم زدم الان داداش یعنی تو گوگل ثبت شد اخه سایتم نمیاد بالا راستی بعد اون زدن کنتنیو کار دیگه ای نیست بکنیم راستی در مورد سئو هم یه تویح مختصر میدی

مدیر سایت

خواهش میکنم۱- نه نیست۲- برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو مقالات سایت را از ابتدا مطالعه فرمایید.

مدیر سایت

علیک سلام شما دسترسی به root وبلاگتون ندارید، از روش دیگر وبمستر که به شما کد میده اونو بردارید و در <head> قالبتون بزارید.</head>

aydin

سلام.آقا من یه وبلاگ رزبلاگ دارم نمیتونم root اونو پیدا کنم چکار کنم.اگه root رو هم پیدا کردم فایلو کجای اون بذارم.ممنون میشم جواب بدین.

حسین

سلام داداش خوبی من تمام کار هارو انجام میدم نمیدونم اون کد کجا اپلود کنم ریشه سایت اینو متوجه نمیشم لطفا کمک کنید ممنونمداداش وردپرس نصب کردم خب الان اون کد میگیرم از گوگل کجا بزارم چیکار کنم میشه واضح توضیح دهید

مدیر سایت

علیک سلامریشه سایت همون public_html است.

sarv

” که شما یک فایل اچ تی ام ال را از گوگل وبمستر تولز دانلود میکنید و در ریشه (Root) سایت خود آپلود میکنید”سلام اگه می شهدقیقا بگید کجا باید فایل رو آپلود کنم ؟ممنون

مدیر سایت

در همان بخش اصلی public_html که کپی کنید روت سایت هست

مدیر سایت

علیک سلام ریشه اصلی سایت همون روت هست

مدیر سایت

سلامبا سایر سایت ها فرقی نداره

مجتبی

سلام دوست عزیز منی سوالی داشتمریشه اصلی سایت کجاست؟یعنی چطوری باید فایل رو بزارم

مدیر سایت

سلامدامین اصلی را ثبت کنید.

سهیل

سلاممیشه بگین برای وبلاگهای رزبلاگ که خودش نقشه سایت داره چجور تو گوگل باید ثبت کردمنظورم سایت مپ هست

قاسم مرادی

سلام دوست گرامیمن یک سایت و سه دامین دارم حالا سوالی برایم پیش آمده در مورد گوگل وبمسترز اینکه:هر سه دامین رو در گوگل وبمسترز ثبت کنم یا فقط یک دامین رو باید ثبت کنمبا تشکر

فاضل

با سلاممن در رزبلاگ یک وبلاگ باز کرده و با یک دامنه اونو تبدیل به سایت کردم .ورودی گوگل من روزانه صفر هستش چه کاری باید انجام بدم

مدیر سایت

از بخش Change Address گوگل وبمستر، به گوگل بفهمانید که آدرس سایت شما عوض شده تا قدرت و اعتبار (ورودی) های قبلی خود را دوباره بدست بیارید.

مدیر سایت

باسلامبله میشه/ وارد بخش ویرایش قالب شوید و کدی که دریافت میکنید قبل از تگ قرار دهید.موفق باشید.

مدیر سایت

علیک سلامخوب واضه دیگه؛ سایت شما مدتی در دسترس نبوده… با مطالب جدید مرتب بروز کنید و صبر کنید تا مرتبه قبلی بازگردد.

t97

جناب نمیشه وبلاگ رو توی گوگل وبمستر ثبت کرد؟چون من کجا فایل رو آب کنم؟ تو وبلاگ؟تشکر

سجاد

سلام سایتم یک ماه پیش روزانه نزدیک ۵۰۰ تا ورودی از گوگل داشت .هاستم مشکل داشت نزدیک یک ماه سایت کلا بسته بود.الان به زور ورودی از گوگلم ۲۰ تاس خواستم یه راهی یا دلیلشو بگی بهم مرسی ممنون

مدیر سایت

سلامنقشه سایت افزونه وردپرس سئو در که آدرسی چون <a href="http://blog.mmnaderi.ir/sitemap_index.xml" rel="nofollow">http://blog.mmnaderi.ir/sitemap_index.xml</a> تولید میکنه، بهتره….چون بر علاوه لینک مطالبی که توی نقشه سایت لیست میکنه، تصاویر هم شامل میشه و گوگل وبمستر در بخش سایت مپ، برای تصاویر هم شماره میزنه و تعداد تصاویر ایندکس شده رو نشون میده.موفق باشید.

مقدم

سلام خیلی عالی بود. موفق باشید انشاءالله.

محمّد مهدی نادری

سلام. یک سؤالی داشتم.من برای سایتم کدوم یکی از لینک‌های زیر را به عنوان سایت مپ به گوگل بدم بهتره:<a href="http://blog.mmnaderi.ir/sitemap.xml" rel="nofollow">http://blog.mmnaderi.ir/sitemap.xml</a><a href="http://blog.mmnaderi.ir/sitemap_index.xml" rel="nofollow">http://blog.mmnaderi.ir/sitemap_index.xml</a>

فرشاد

داداش من هیچی نفهمیدم میشه از طریق آی دی بهم توضیح بدی؟؟

apameco

سلام من میخوام چندتا سایت جداگانه روی وبمسترم ست کنم ولی وقتی url سایتهامو وارد میکنم کد html تکراری به من میده. میشه لطفا راهنماییم کنید؟ با تشکر

مدیر سایت

کد html برای مالکیت سایت در سرچ کنسول یکسان است و از همین فایل برای همه سایت ها استفاده کنید

علی موسوی

شما به این سوال توی مقاله جوابی دادید که توی پاسخ به این سوال درون کامنت تغییرش دادید: سلام برای اضافه کردن سایت به گوگل وب مستر باید همه ی حالت های دامنه ثبت بشه؟ مثلا https://name.com http://name.com name.com یا نه فقط name.com رو وارد کنیم کافیه؟ پاسخ شما : سلام. خیر تنها آخرین نسخه نمایش سایت ثبت بشه کافی هست. مثلا اگر سایتتون به صورت https://site.com داره نمایش داده میشه، فقط همین حالت رو ثبت کنید و توجه داشته باشید که سایت فقط بر روی یک حالت نمایش داده بشه و بقیه حالتها ریدایرکت شده باشن ------------ داستان چیه دقیقا ؟

مدیر سایت

پاسخی که فرمودین را پیدا نکردیم. شما با دو حالت میتوانید سایت خودتان را در سرچ کنسول ثبت کنید: حالت domain property همه زیردامنه ها را در نظر میگیره و حالت url prefix فقط برای یک حالت است. اگر از url prefix استفاده میکنید بهتر است همه حالت ها را ثبت کنید.

آرش

سلام. بنده از طریق domain سایتم رو وریفای کردم و رو دامینم اصلیم وردپرس رو دارم و در ساب فولدری که توpublic html ساختم انجمنم رو ریختم. حالا سوالم اینکه که چجوری تو سرچ کنسول به گوگل بگم که اون ساب فولدر رو ایندکس کنه. من خودم از طریق url inspection آدرس اون ساب فولدر رو وارد کردم نوشت که url in not on google ور در پایین اون باکس عبارت request indexing رو زدم و نوشت که درخواست شما ارسال شد ولی الان چند روزی ازش میگذره بازم مینویسه is not on google

مدیر سایت

اگر کمی صبر کنید این اتفاق می‌افته و صفحات شما ایندکس می‌شوند. با لینکسازی داخلی و معرفی بخش جدید هم می توانید سرعت بیشتری به ایندکس شدن مطالب آن بدهید.

علیزضا درخشان

سلام من سایت خودم رو ثبت کردم ولی نمی دونم کجا باید کد تاییده ی google رو بگیرم که داخل افزونه seo خودم بزارمش. اگه بشه بگید کد تایید google رو کجا باید بگیرم؟

مدیر سایت

به صورت تصویری در مقاله توضیح داده ایم. اگر ابهامی دارید بفرمایید تا توضیحات بیشتری ارائه شود.

alireza

سلام من چند ساعته سایتم رو ثبت کردم و وریفای هم زدم تیک سبز هم خورد ولی الان اسم سایت را به صورت site:name site.ir یا اسم فارسی سایت رو میزنم نمیاره مشکل از کجاست؟ 2. من مطلبی در سایتم قرار ندادم تا تو اول اسم سایتم تو گول بشه زد بعد مطلب بزارم مشکلی نیست؟ 3. چند روزه اسم سایت تو گوگل میاد و من از کجا بفهمم گوگل سایت من را تایید کرده؟

seo@web24.ir

بعد از اینکه سایت خوتان را در سرچ کنسول ثبت کردید، باید منتظر بمانید تا گوگل صفحات سایت شما را خزش و ایندکس کند. این موضوع چند روز طول بکشد. از طرف دیگر، ایندکس شدن صفحات شما در گوگل به معنای اینکه رتبه مناسبی بدست می‌آورند نیست. ضمنا همیشه بعد از قراردادن محتوای کامل از گوگل درخواست ایندکس بدهید، خالی بودن صفحات یا کم محتوا بودن آنها باعث خواهد شد که اعتبار سایت شما کاهش پیدا کند. اگر اسم سایت شما در گوگل پیدا می شود به این معنی است که گوگل سایت شما را ایندکس کرده است.

ALI

به من خیلی کمک کردید. متشکرم

مهندس

در مرور امکانات Google Webmaster Tools در پست هایی هم توضیحاتی بدهید با تشکر

مدیر سایت

روی دست داریم؛ انشاالله به توضیح موردی که فرمودید پرداخته میشه.

saeed

سلام اگر بخوام دامینی رو که ارزش بالاتری داره (از سایت های با رنک بالا لینک گرفته) رو به دامینی که ارزش پایئین تری رو داره متصل کنم شما چی رو توصیه میکنید؟ پارک یا ریدایرکت؟از نظر گوگل

مدیر سایت

فرق خیلی خاصی نمیکنه؛ بهتره ریدارکت ۳۰۱ کنید و از گوگل وبمستر هم مراحل رو انجام بدید و به گوگل اطلاع بدید؛ تا به زودی آدرس های جدید ایندیکس بشه و پیج رنک و قدرت دامین قبلی به جدید منتقل بشه.

مدیر سایت

سلام؛ برای کیفیت اصلی میتوانید که توسط لینک مستقیمی که گذاشتم فیلم را دانلود کنید و مشاهده کنید و یا از بخش تنظیمات پخش آنلاین فیلم، HD را انتخاب کنید تا در کیفیت اصلی نمایش داده شود.

سئو

علی جان سلام کارت درسته فقط یه مقدار کیفیت ویدیو پایین است

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.