توضیحات متا چیست؟ بهترین نمونه‌های متا دسکریپشن

متا توضیحات می تواند نقش مهمی در جذب مخاطبان و افزایش ترافیک وب سایت شما ایفا کند. آیا می خواهید با نحوه نوشتن متا توضیحات جذاب و موثر آشنا شوید؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است، این مقاله برای شماست.

در این مقاله، به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • متا توضیحات چیست؟
  • ویژگی های یک متا توضیحات خوب چیست؟
  • چگونه متا توضیحات جذاب و موثر بنویسیم؟
  • آیا متا تگ توضیحات فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟
  • نکات کلیدی در نوشتن متا توضیحات
  • نمونه هایی از متا توضیحات جذاب

با مطالعه این مقاله، درک کاملی از متا توضیحات و نحوه نوشتن متا توضیحات جذاب و موثر خواهید داشت.

آیا متا تگ توضیحات فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟

گوگل به صراحت اعلام کرده است که متا تگ توضیحات یکی از عوامل رتبه دهی به سایت نمی باشد. اما توضیحات با کیفیت به افزایش نرخ کلیک Click-through rate می انجامد و افزایش نرخ کلیک خود یکی از عوامل ارتقاء رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. بنابراین وجود یا عدم وجود کلمات کلیدی در متا توضیحات، باعث بهبود رتبه سایت شما یا کاهش آن، نخواهد شد. جذابیت و انطباق با نیاز کاربر مهمترین عواملی است که در نوشتن متای توضیحات باید به آنها دقت کنید.

توضیحات متا چیست و چه کاربردی دارد؟

توضیحات متا یک ویژگی (attribute) در HTML است که در برگیرنده خلاصه‌ای از محتوای یک صفحه وب است. توضیحات متا معمولاً در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در زیر عنوان صفحه و URL نمایش داده می شوند و به کاربران پیش نمایشی از آنچه می توانند در صفحه پیدا کنند را ارائه می دهند.

در داخل تگ Head در  HTML تگ توضیحات متا را به این صورت درج می‌کنند.

<meta name="description" content=" توضیحات متا در یک یا دو جمله یا یک پاراگراف کوتاه در این قسمت نوشته می‌شود"/>

از نظر سئو، توضیحات متا می تواند به بهبود نرخ کلیک (CTR) از صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کند. با ایجاد یک توضیحات متا قانع‌کننده و آموزنده که به طور دقیق محتوای صفحه را منعکس می‌کند، می‌توانید کاربران را ترغیب کنید تا روی سایت شما کلیک کنند و بیشتر بیاموزند.

توضیحات متا باید کوتاه، مختصر و شامل کلمه کلیدی اصلی صفحه باشد و مهمترین ویژگی ها یا مزایای محتوای صفحه وب مورد نظر را برجسته کنند.

از کاربردهای توضیحات متا این است که به موتورهای جستجو اطلاعات کاملی درباره محتوای صفحه می‌دهد و اگر موتور جستجو این قسمت را در نتایج جستجو نشان دهد، اطلاعات آن می‌تواند کاربران را نسبت به کلیک کردن روی لینک سایت ترغیب کند. گوگل رسما اعلام کرده که توضیحات متا یکی از عوامل مستقیم موثر در رتبه بندی نیست. اما همه ما بخوبی می‌دانیم که یک توضیح مناسب می‌تواند براحتی نرخ کلیک سایت را در نتایج جستجو بالا ببرد و نرخ کلیک یکی از عوامل اصلی در رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود.

در حالی که توضیحات متا یک عامل رتبه‌بندی مستقیم برای موتورهای جستجو نیستند ولی می‌توانند به طور غیرمستقیم با بهبود CTR و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما، بر سئوی سایت شما تأثیر بگذارند. بنابراین، مهم است که برای ایجاد توضیحات متا موثر برای هر صفحه در سایت خود وقت بگذارید.

تگ meta name="description" content=”” توضیحاتی درباره محتوای صفحه در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد. توضیحات متا می‌تواند یک یا دو جمله یا حتی یک پاراگراف کوتاه باشد. مثال‌های عالی از توضیحات متا را در این مقاله باهم مرور خواهیم کرد. این مثال‌ها را از دست ندهید.

محدودیت تعداد کاراکتر در منابع مختلف متفاوت ذکر شده‌است. تجربه نشان می‌دهد گوگل بدون هیچ محدودیتی می‌تواند هر تعداد کاراکتر در تگ متا را ایندکس کند. اما هنگام نمایش توضیحات در صفحه سرپ گوگل تنها 170-150 کاراکتر آن نمایش داده می شوند. 

نکته: گوگل احتمال دارد از توضیحات متا در صفحه نتایج جستجو استفاده کند. یعنی آنکه توضیحاتی که گوگل در قسمت توضیحات سایت در صفحه نتایج جستجو قرار می‌دهد، ممکن است از تگ توضیحات صفحه یا هر بخش دیگری از محتوای صفحه انتخاب شود. تجربه نشان داده که رفتار گوگل در انتخاب بخش توضیحات سایت‌ها به شدت به عبارت جستجو شده توسط کاربران وابسته است.

ویژگی های توضیحات متای خوب چیست؟

هر صفحه‌ای درون سایت برای خود هویت مستقل دارد و باید یک توضیح مستقل داشته باشد. در زیر لیستی از مواردی که در نوشتن توضیحات متا باید رعایت کرد را ذکر کرده‌ایم.

1-  تعداد کاراکتر های متن توضیحات بهتر است از 320 بیشتر نشود:

بسیاری از سئوکاران متن‌های بسیار طولانی‌تر از 320 کاراکتر را به کار برده‌اند و گوگل هیچ مشکلی با ایندکس کردن صفحات آنها نداشته است. مقاله معتبری برای تست بیش از 500 کاراکتر در سایت seo.com منتشر شده‌است. نکته اینجا است که هدف از نوشتن توضیحات متا در نهایت امر این است که اگر گوگل آن را در صفحه نتایج جستجو به نمایش گذاشت کاربران را به کلیک روی لینک ما ترغیب کند. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم برای تعداد کلمات توضیحات، کلمه کلیدی اصلی صفحه را در گوگل جستجو کنید و تعداد کاراکتری که گوگل برای اغلب سایت‌ها در نظر گرفته را منبع خود برای تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری قرار دهید.

نکته: در صفحه نتایج جستجو بندرت می‌توان سایتی را یافت که توضیحات آن از 72 کاراکتر بیشتر باشد.

2- توضیحات متا باید کاربران را به کلیک روی لینک سایت دعوت کند و این دعوت باید با صدایی بلند انجام شود:

اگر برای نوشتن توضیحات متا وقت می‌گذارید باید آن را طوری بنویسید که کاربر را به خواندن متن مقاله دعوت کند. توضیحات می‌تواند بسیار کسل‌کننده یا بر عکس بسیار هیجان انگیز باشد. تفاوت این دو در خوانده‌شدن متن یا خوانده‌نشدن آن خواهد بود.

3- جذابیت توضیحات باید همراه با دعوت کاربر به کلیک روی لینک سایت باشد:

دنبال کفش ورزشی سبک و با دوام می‌گردید. محصول جدید ما را دیده‌اید؟ کلیک کنید و اطلاعات کامل این کفش را مطالعه کنید. به راحتی می تواند کاربر را به کلیک روی لینک ترغیب کند. گاهی هم یک عبارت خیلی کوتاه تر مثل کفش کتانی فقط 20000 تومان برای ترغیب کاربران به کلیک کافیست. تصمیم انتخاب نوع واژه برای ترغیب کاربر به کلیک روی عنوان مقاله به عهده شما است. در این مقاله مثال‌های متعددی برای توضیحات مناسب ذکر خواهیم کرد.

یادتان باشد که متن توضیحات متا، کلمات شما بعنوان فروشنده یک محتوا است. بنابراین حتما از واژه‌هایی مانند: بیشتر بدانید...، الان کالا را سفارش دهید...، چرا نسخه رایگان نرم افزار را امتحان نمی‌کنید... و هزاران جمله شبیه به اینها را در توضیحات متا استفاده کنید.

4- توضیحات شما می تواند مشخصات بسیار تخصصی یک کالا باشد:

دستگاه ps4، دو عدد دسته اورجینال، کابل برق، کابل HDMI، هارد 80 گیگابایت، بازی خدای جنگ و 30 بازی معروف دیگر، قیمت = k ریال از هر توضیح دیگری راحت‌تر کاربر را به کلیک روی لینک صفحه تشویق خواهد کرد.

گاهی اطلاعاتی مانند شرکت سازنده و قیمت از هر توضیح دیگری راحت‌تر کاربر را به کلیک روی لینک صفحه کالا تشویق می‌کند.

5- متن توضیحات باید به محتوا مربوط باشد:

این متن را بخوانید: بازیگران، تهیه کنندگان، کارگردانان در بالیود اغلب از خانواده‌های خاصی هستند. یکی از شایعات موجود پولشویی درآمد‌های ناشی از قاچاق توسط این خانواده‌ها در بالیود است. درباره حقایق پشت این شایعات بیشتر بدانید! شاید این جمله به نظر کاملا ساده بیاید ولی در حقیقت نویسنده با زیرکی تمام با ارتباط دادن سینما به قاچاق سعی می‌کند مخاطب بیشتری را به خواندن مقاله تشویق کند. مقاله پر از مطالب مربوط به نحوه پولشویی و فساد اداری در هند است. ولی تصور کنید که نویسنده از سینمای هند در محتوا و بخش توضیحات استفاده نمی‌کرد. در آن صورت چه تعداد خواننده تمایلی به خواندن مطلبی در باره میزان فساد مالی در هند داشتند.

همه می‌دانند در هند فساد بیداد می‌کند. کسی دلیلی برای خواندن مطلبی در این باره ندارد. بنابراین هنگام تهیه محتوا و نوشتن توضیحات درباره آن به این نکات دقت کنید. گاهی با افزودن اطلاعات خاصی درباره یکسری افراد خاص به یک مقاله می‌توان میزان بازدید یک مقاله را هزاران بار افزایش داد.

6- توضیحات متا باید دارای کلمه کلیدی اصلی باشد:

 از کلمه کلیدی هدف خود در توضیحات متا استفاده کنید موتورهای جستجو محتوای صفحه فرود را بهتر درک کنند. همچنین به کار بردن کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا می تواند به بهبود ارتباط صفحه شما با آن کلمه کلیدی و در نتیجه احتمالی  بهبود رتبه در کوئری موردنظر کمک کند.

7- توضیحات متا باید منحصر به فرد باشد:

هر صفحه باید یک توضیح منحصر به فرد داشته باشد. توضیحات هیچ دو صفحه‌ای در سایت نباید مانند هم باشند. اگر محتوای تگ توضیحات متا خالی باشد بهتر از آن است که دو صفحه یک متن توضیح یکسان داشته باشند. ابزارهای  Screaming Frog و جت سئو برای یافتن صفحاتی که متن یکسانی را برای توضیحات آنها نوشته‌اید کمک خواهند کرد.

چگونه متا توضیحات جذاب بنویسیم؟

در نظر داشته باشید که نوشتن متا توضیحات جذاب، یک هنر محسوب می‌شود. زیرا علاوه بر اینکه باید نکات سئو را رعایت کنید، نیاز دارید که شناخت خوبی از مخاطب داشته باشید و در عین حال توضیحات جذابی بنویسید تا توجه کاربران را جلب کند. نکاتی برای نوشتن متا توضیحات جذاب و سئو شده عبارتند از:

  • طول متا توضیحات: بین 150 تا 160 کاراکتر باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه را در متا توضیحات خود استفاده کنید.
  • استفاده از Call to Action: کاربران را به کلیک بر روی لینک وب‌سایت خود ترغیب کنید.
  • منحصر به فرد بودن: برای هر صفحه از وب‌سایت خود متا توضیحات منحصر به فرد بنویسید.
  • خوانایی: متا توضیحات خود را به گونه‌ای بنویسید که به راحتی خوانده شود.

با رعایت این نکات، می توانید متا توضیحات جذاب و سئو شده ای بنویسید که به شما در جذب مخاطب و ارتقای رتبه شما در گوگل کمک کند.

هنگام تولید متن متا تگ توضیحات موارد زیر را مورد نظر داشته باشید:

  • کلمات کلیدیمطمئن شوید که توضیحات متا دارای کلمات کلیدی اصلی صفحه می باشند. اگر متا تگ توضیحات در صفحه جستجوی گوگل به کارگرفته شود این کلمات کلیدی بالد Bold یا برجسته خواهند شد.
  • جملات خود را خوانا و قابل درک انتخاب کنیداستفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات باعث ناخوانا شدن و نامفهوم شدن آن خواهد شد، با توجه به آنکه توضیحات متا بصورت ثانویه بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد. نباید خوانایی و جذابیت متن را فدای به کارگیری کلمات کلیدی کرد.
  • به توضیحات متا بعنوان تبلیغی برای محتوای صفحه نگاه کنیدمتن توضیحات باید تا جای ممکن جذاب و مرتبط باشد. توضیحات باید با محتوای متن شما هم آهنگ بوده و تا جای ممکن کاربر را به کلیک کردن روی لینک مطلب ترغیب کند.
  • طولتعداد کاراکتر های متا تگ توضیحات باید بین 135-160 کاراکتر باشد. گوگل این عدد را جدیداً ارتقاء داده است. اگر تعداد کاراکتر ها بیش از این عدد باشد گوگل آن را در صفحه نتایج جستجو خواهد شکست.

با کمی جستجو متوجه می شوید که در برخی کلمات کلیدی توضیحات بیش از 160 کاراکتر توسط گوگل شکسته شده اند. بنابراین همواره قبل از انتخاب طول کاراکتر توضیحات خود کلمه‌کلیدی را در گوگل جستجو کنید و تعداد مجاز کاراکتر برای توضیحات متا را تعیین نمایید.

از rich snippets استفاده کنید: ریچ اسنیپت rich snippets ها با افزودن اطلاعات به لینک سایت شما در صفحه نتایج جستجو به افزایش بازدید سایت شما کمک می کنند. سعی کنید از اطلاعات گرافیکی مانند ستاره برای نظر کاربران، فیلم و عکس و مانند اینها در این بخش استفاده کنید.

مثال های از بهترین نمونه های توضیحات متا

1-    انتخاب تعداد درست کلمات

به تصویر زیر نگاه کنید.

انتخاب درست تعداد کلمات در توضیحات متا

هر سه صفحه 65 کارکتر توضیحات متا دارند در صفحه اول و دوم تمام توضیحات نمایش داده شده است در صفحه سوم در کاراکتر 57  گوگل متن توضیحات را شکسته است. این مسئله ممکن برای شما هم رخ دهد در این حالت بهتر است که تعداد کاراکتر های متن توضیحات را کاهش دهید تا بصورت کامل در گوگل نشان داده‌شود.

2-    دعوت از کاربر به خواندن مقاله

به تصویر زیر نگاه کنید:

دعوت کاربر به خواندن مقاله

لینک اول با این عبارت که در این مقاله به بررسی مواردی که منجر به ماندگاری رتبه سایت در گوگل می‌شود می‌پردازیم، به صورت بسیار ظریف خواننده را دعوت می‌کند که مقاله را مطالعه کند.

3-    تشویق صریح کاربر به خواندن مقاله

استفاده از عبارات: این مقاله را حتما بخوانید. تخفیفات ویژه ما را از دست ندهید، اطلاعات بیشتری می‌خواهید، هنوز تصمیم نگرفته‌اید پس اطلاعات فنی کالا را روی سیستم خود ذخیره و با رقبا مقایسه کنید و مانند اینها بسیار موثر است.

4-    نوشتن جزئیات خاص و جذاب برای محتوا

مثال: ADHD بیماری بود که ما را به سمت تولید دارویی برای باهوش‌تر کردن انسان پیش برد. داروی ریتالین یکی از داروی‌هایی است که در درمان ADHD بکار رفته و تحقیقات اولیه نشان داده‌است که می‌تواند انسان‌های سالم را باهوش‌تر کند. داروهایی با اثر بخشی بیشتر نیز در حال بررسی هستند با هم نگاهی به آنها می‌اندازیم.

با وجود آنکه مقاله راجع به یک بیماری خاص به نام بیش فعالی است ولی مطلب و توضیحات آن چنان نوشته شده که حتی اگر کسی بیش فعالی نداشته باشد یا فردی که دچار آن است را نشناسد، بازهم با رغبت تمام بر روی لینک مقاله کلیک خواهد کرد.

در واقع افرادی که هیچ گونه اطلاعی از ماهیت بیماری ADHD ندارند نیز براحتی می‌توانند با چنین متنی ارتباط برقرار کنند. حتی چند نفری هم ممکن است فردا به داروخانه بروند و داروی ریتالین بخرند.

5-    بکارگیری کلمه کلیدی اصلی در توضیحات

بکارگیری کلمات کلیدی در توضیحات متا

6-    کلمه کلیدی "گوگل Adwords چیست"

توضیحات بسیار ساده و به زبانی قابل فهم نوشته شده‌اند. توضیحات باید جذاب باشد و در ضمن مخاطب را تشویق کند که برای خواندن ادامه توضیحات بر روی لینک سایت شما کلیک کند.  

متا تگ توضیحات برای گوگل ادوردز

در ادامه شاهد نمونه ای از به کارگیری markup به صورت ستاره برای نمایش رتبه داده شده به صفحه از سوی کاربران هستید. این روش می‌تواند همراه با یک توضیح کوتاه و به کارگیری واژه‌هایی که کاربر را به کلیک تشویق کند، بسیار کارامد باشد.

اسکیما مارکاپ در توضیحات متا

7-  کلمه کلیدی “meta description”

همانطور که اشاره کرده‌بودیم گاهی گوگل به کلمات کلیدی خاصی اجازه می‌دهد که توضیحات بیشتری از دیگر کلمات کلیدی داشته باشند. عوامل دیگر نیز می‌تواند در امکان نوشتن توضیحات طولانی‌تر دخیل باشد. در تصویر زیر نمونه به کارگیری توضیحات طولانی در کلمات کلیدی که گوگل اجازه به کارگیری چنین توضیحاتی را داده را مشاهده می‌کنید:

توضیحات متا بصورت طولانی تر از معمول

مثال هایی از به کارگیری نامناسب متا تگ توضیحات

1- کلمه کلیدی "best burgers in London"

در تصویر زیر مشاهده می کنید که سایت برای توضیحات صفحه درباره همبرگر توضیحاتی می‌دهد. در حالی که کاربری که این عبارت را جستجو کرده احتمالاً به دنبال یافتن مکانی برای خوردن همبرگر در شهر لندن است. درضمن در توضیحات از کلمه کلیدی مد نظر، عبارت Best استفاده نشده‌است.

عدم به کارگیری کلمات کلیدی در متا توضیحات

2-    کلمه کلیدی "captain america civil war review"

در این لینک نیز از rich snippet markup استفاده شده اما کلمه کلیدی بدون آنکه اطلاعات بیشتری به ما بدهد در توضیح تکرار شده‌است. در ضمن به دلیل آنکه طول توضیحات بیش از حد بوده گوگل توضیحات را شکسته نمایش داده‌است.

عدم درج توضیح مناسب برای متا

3-  کلمه کلیدی "meta descriptions"

نام سایت High Rankings است ولی همانطور که مشاهده می‌کنید، ظاهراً گوگل نتوانسته اطلاعات توضیحات صفحه را بخواند و چنین مشکلی از سایتی که خود برای سئو ادعا دارد قابل قبول نیست.

استفاده غلط از توضیحات متا

اگر سئو سایت شما با مشکل همراه هست با کارشناسان ما در سئو 24 تماس بگیرید.

faq

توضیحات متا یا meta description عامل رتبه‌بندی مستقیم برای موتورهای جستجو نیستند ولی می‌توانند به طور غیرمستقیم با بهبود نرخ کلیک ( CTR ) و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما، بر سئوی سایت شما تأثیر بگذارند. بنابراین، مهم است که برای ایجاد توضیحات متا موثر برای هر صفحه در سایت خود وقت بگذارید.

1. توضیحات متا را کوتاه و مختصر بنویسید: توضیحات متا نباید بیشتر از 150-170 کاراکتر باشد. این حداکثر طولی است که گوگل در نتایج جستجو نمایش می دهد، بنابراین مطمئن شوید که توضیحات متای شما کوتاه، شیرین و دقیق باشد.

2. از کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خوددر توضیحات متا استفاده کنید : از کلمه کلیدی هدف خود در توضیحات متا استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا بفهمند صفحه فرود شما چیست. این همچنین می تواند به بهبود ارتباط صفحه شما با آن کلمه کلیدی کمک کند.

3. در توضیحات متا از مزایای رقابتیان بگویید: در توضیحات متا بر مزایای محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. این امر کاربران را ترغیب می کند تا بر روی صفحه فرود مدنظرتان کلیک کنند و در مورد آنچه ارائه می دهید بیشتر بخوانند.

4. در توضیحات متا از یک CTA استفاده کنید: از یک فراخوان برای اقدام (CTA) در توضیحات متا باعث می شود تا کاربران را تشویق شوند بر روی صفحه فرود شما کلیک کنند. این CTA  می تواند عبارات ساده ای مثل «بیشتر بدانید» یا «از امروز شروع کنید» باشد.

5. از توضیحات متا تکراری برای صفحات سایت خودداری کنید: مطمئن شوید که هر صفحه فرود در سایت شما دارای توضیحات متا منحصر به فردی است که به طور دقیق محتوای آن صفحه را منعکس می کند. توضیحات متا تکراری می تواند منجر به سردرگمی موتورهای جستجو و کاربران شود.

با رعایت این نکات، می توانید از توضیحات متا برای بهبود سئوی صفحه فرود خود و افزایش شانس کلیک کاربران به سایت خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن

دم شما گرم !!! برای منی که هیچی از سئو نمیدونستم بسیار عالی و مفید بود. ممنون

مدیر سایت

سلام. خوشحالیم که مورد توجهتون قرار گرفته.

مدیر سایت

سلام. سوالاتتون رو میتونید در اینستاگرام وب ۲۴ مطرح کنید.&nbsp;

آرزو سیف

با سلام من چندتا سوال در رابطه با سئو دارم. سئو رو تازه شروع کردم. چه جوری میتونم ازتون کمک بگیرم؟

مدیر سایت

ممنون دوست عزیز. خوشحالیم که مطالب مورد توجهتون قرار گرفته.

سامان مرادی

مطلب بسیار خوبی بود.

فاطمه

چقدر مقالاتتون خوبه! خيلي از سايت ها كه درمورد سئو مطالب گنگي رو ميذارن كه كلي گوييه و كاربردي نيست. هميشه موفق باشيد

saeed shahi

عالی بود. میشه راهنمایی کنید که چرا گوگل توضیحات تگ سایت من رو نشون نمیده؟

seo@web24.ir

زمانی که عبارت جستجو شده توسط کاربر با متا توضیحات سایت شما همخوانی لازم را نداشته باشه، گوگل به صورت خودکار متن متا توضیحات را تغییر می دهد. این موضوع جای نگرانی نداره و مشکلی برای شما ایجاد نمی کنه، اما اگر میخواهید متن مورد نظر خودتون حتما نمایش داده بشه، به همخوانی متنی که نوشتید و نیاز کاربر دقت بیشتری بکنید و آن را بازنویسی کنید.

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.