گوگل نیوز چیست

اگر مدیر سایت خبری هستید سایت شما همگام با اخبار متغیر روز مدام در حال تغییر است. در گذشته اگر شما ساختار سایت خود را تغییر می دادید ابزار موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای جدید سایت شما نبودند. و این مسئله موجب می شد تا مخاطبان شما حجم زیادی از مطالب جدید را از دست بدهند. در چنین شرایطی شما حتی اگر گزارشات سرچ کنسول را هم چک می کردید متوجه ایندکس نشدن مطالب جدید نمی شدید. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی مرکز انتشار خبر گوگل را راه اندازی شده است. با استفاده از گوگل نیوز، اخبار جدید شما به راحتی در بخش اخبار گوگل نمایان می شوند.

گوگل نیوز، انقلابی در دنیای خبر

روزی را تصور کنید که در آن خبر نه غریبۀ کوچه‌های تنگ و تاریک، بلکه همسایه‌ای مهربان بر آستانۀ درب خانه‌تان باشد. هر بامداد، با نسیم تازۀ اطلاعات از خواب برخیزید و با چشمانی گشوده، نبض جهان را در دستان خود بگیرید. این رؤیا دیگر دور نیست، گوگل نیوز، این پنجره شفاف به سوی جهان، واقعیت دنیای خبر را دگرگون کرده است.

ایران سرزمین سرشار از رویدادها و داستان های ناگفته است. از قله‌های دماوند تا عمق خلیج فارس، از بازارهای پر تلاطم تا کنج خلوت اندیشمندان، همواره ماجرایی در جریان است. اما، گاه یافتن سوزنِ حقیقت در انبار کاهِ اطلاعات، آن هم در هیاهوی رسانه‌های گوناگون، کاری بس دشوار است. گوگل نیوز، با الگوریتم‌های هوشمندش، این گره کور را گشوده و دریچه‌ای به سوی دنیای خبرِ دستچین شده و قابل اعتماد گشوده است.

دیگر نیازی به سردرگم شدن در میان انبوه وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیست. گوگل نیوز، با گردآوری اخبار از معتبرترین منابع خبری ایران و جهان، شما را از شر فیلترینگ های بیهوده و اطلاعات مغرضانه رها می کند. از سیاست و اقتصاد گرفته تا فرهنگ و ورزش، هر آنچه برای درک نبض جامعه و جهان نیاز دارید، در یک بستر ساده و کارآمد در اختیارتان قرار می گیرد.

اما گوگل نیوز فراتر از یک گردآورنده خبر است. این پلتفرم هوشمند، با تحلیل علایق و خوانش های شما، خبرهایی را در اولویت قرار می دهد که بیش از همه به آنها علاقه دارید. دیگر مجبور نیستید ساعت ها صرف خواندن اخباری کنید که هیچ ارتباطی با زندگی و علایق شما ندارند. گوگل نیوز، دنیای خبر را شخصی سازی کرده است و هر فرد، روزنامه ای اختصاصی با تیترهای دلخواه خود دارد.

این انقلابی که گوگل نیوز به پا کرده، تنها محدود به دسترسی به اطلاعات نیست. این پلتفرم، پل ارتباطی میان مخاطبان و رسانه ها نیز هست. گوگل نیوز، مخاطبان را به سوی منابع خبری معتبر سوق می دهد و رسانه ها را قادر می سازد تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند. در این چرخه، هم مخاطب خبرِ موثق دریافت می کند و هم رسانه، صدایش را به گوش مخاطبان بیشتری می رساند.

با استفاده از google news می‌توانید به صورت کاملا شفاف اخبار مورد نظر خودتان را دنبال کنید و آنها را تحلیل کنید.گوگل نیوز، نه تنها دنیای خبر را ساده تر کرده، بلکه مسئولیت ما را نیز سنگین تر ساخته است. بیاییم با انتخاب های آگاهانه خود، به ارتقای فرهنگِ دریافت و تحلیل خبر یاری رسانیم.

گوگل با ارائه ی ابزار مرکز انتشار خبر در نظر دارد تا تمامی مطالب به روز شده ی سایت های خبری را در کوتاه ترین زمان ممکن ایندکس کند.

مرکز انتشار خبر گوگل

با استفاده از مرکز انتشار خبر ، نه تنها مخاطبان شما با کلیک بر روی مقالات اطلاعات بیشتری از محتوای ایجاد شده به دست می آورند، بلکه شما نیز بهتر از قبل می توانید اخبار و محتوای خود را دسته بندی کنید. بعد از تنظیم گوگل سرچ کنسول می توانید برای تغییرات زیر از مرکز انتشار استفاده کنید :

  • جزئیات سایت خبری خود را به روز رسانی کنید ، برای مثال می توانید نام سایت را تغییر دهید و در مطالب منتشر شده ی خود منابع مربوطه را برچسب کنید.
  • آدرس بخش های مختلف را به روز رسانی کنید ، زمانی که ساختار سایت خود را تغییر می دهید یا بخش جدیدی به آن می افزایید باید آدرس های مربوطه را نیز به روز رسانی کنید .
  • بخش های مختلف سایت خود را برچسب بزنید ، با توجه به محتوا برای هر بخش عنوان مجزا انتخاب کنید.

توصیه می‌شود هر بار که تغییری در سایت خود ایجاد می کنید گزارشات مرکز انتشار خبر را کنترل کنید و اگر نیاز بود بخش های مختلف آن را به روز رسانی کنید.

چگونه گوگل نیوز را فعال کنیم؟

اگر مالک یک سایت خبری هستید و تمایل دارید اخبار سایت شما در گوگل نیوز نمایش داده شود. برای فعال کردن گوگل نیوز برای سایت خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به صفحه گوگل نیوز بروید و روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.
  2. اطلاعات سایت خود را وارد کنید، مانند نام سایت، آدرس URL سایت و نوع رسانه.
  3. کدهای تأیید را در قسمت‌های مشخص‌شده وارد کنید.
  4. روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

پس از ثبت نام، گوگل یک کد تأیید برای شما ارسال می‌کند. این کد را در قسمت مشخص‌شده وارد کنید و روی دکمه تایید کلیک کنید.

پس از تأیید کد، گوگل سایت شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که شرایط گوگل نیوز را برآورده می‌کند. اگر سایت شما شرایط را برآورده کند، گوگل آن را در گوگل نیوز فهرست می‌کند.

زمان انتظار برای فعال شدن گوگل نیوز چقدر است؟

مدت زمان لازم برای فعال شدن گوگل نیوز برای سایت شما ممکن است متفاوت باشد. در برخی موارد، ممکن است گوگل ظرف چند روز سایت شما را بررسی کند. در برخی موارد دیگر، ممکن است این فرآیند چند هفته طول بکشد.

چگونه می‌توانم وضعیت درخواست خود را بررسی کنم؟

برای بررسی وضعیت درخواست خود، می‌توانید به صفحه گوگل نیوز بروید و روی دکمه ورود کلیک کنید. سپس، با استفاده از اطلاعات حساب خود وارد شوید. در صفحه پنل مدیریت، روی تب سایت‌های من کلیک کنید. در این صفحه، می‌توانید وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.

اگر سایت شما هنوز در حال بررسی است، وضعیت آن در حال انتظار خواهد بود. اگر سایت شما تأیید شده باشد، وضعیت آن تایید شده خواهد بود.

اگر سایت من تأیید نشود، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر سایت شما تأیید نشود، گوگل یک ایمیل به شما ارسال می‌کند و دلایل عدم تأیید را توضیح می‌دهد. برای رفع مشکلات و تأیید سایت خود، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • مطمئن شوید که سایت شما از استانداردهای گوگل نیوز پیروی می‌کند.
  • محتوای سایت خود را به‌روز نگه دارید.
  • از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید.
  • از تیترهای جذاب و گیرا استفاده کنید.

جمع بندی

استفاده از گوگل نیوز برای کاربران بسیار جذاب است و می‌توانند اخبار منتشر شده در پایگاه‌های خبری مختلف را به صورت طبقه‌بندی شده بررسی کنند. سایت‌های خبری برای اینکه اخبارشان در گوگل نیوز نمایش داده شود باید درخواست ثبت بدهند و منتظر تایید از سمت گوگل باشند. گوگل نیوز یکی از منابع مناسب برای ارسال بازدید هدفمند برای سایت‌های خبری است.

همچنین بخوانید
دنیای وب را با درک URL ها فتح کنید! راهنمای جامع درک و ساخت آدرس‌های وب، رمز و راز آدرس‌دهی در اینترنت را برای شما آشکار می‌کند.
برای پیروزی در دنیای پررقابت بازاریابی آنلاین، یادگیری سئو یک ضرورت برای همه کسب و کارها است. در این مقاله به آموزش ساده و گام به گام سئو می پردازیم.
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سئو 24

بهتر است نیازهای مخاطب را در نظر گرفته و با استفاده از ابزارهای موجود مانند گوگل ترندز کلمات کلیدی مناسب را استخراج کنید.

احسان چهری

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شمابنده در صورتی که بخوام ۳ کلمه کلیدی برای وبلاگ بدنسازی انتخاب کنم,اون ۳ کلمه چی میتونه باشه؟برای استفاده در عنوان وبلاگم میخوام. با تشکر از شما

امیررضا

با عرض سلام و خسته نباشیدمیخواستم بدانم تفاوت submited و indexed در گوگل وبمستر چیست؟؟زیرا در این سرویس تعداد لینک های ثبت شده برای من ۱۳ و لینک های ایندکس شده ۱ هستحال دلیل چیست و آیا ان دو تفاوت دارند؟؟با تشکر

سئو 24

مقادیر sumbited به معنای صفحاتی که شما در نقشه سایت به گوگل معرفی کرده اید اما indexed به معنی صفحاتی است که گوگل آنها را ایندکس کرده. ممکن است برخی از صفحات شما هنوز ایندکس نشده باشند یا اینکه محتوای آنها از نظر گوگل ارزش ایندکس شدن نداشته باشد.

سئو 24

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی داره و نمیشه از روی توضیحات شما نظری در این مورد داد.

وحید

سلام من یک سایت دارم که تو یه سری کلیدواژه ها تو ۱۰ صفحه گوگل هست مثلا عکاسی صنعتی ، ولی تو این دو سه هفته فقط هرروز یه صفحه میره عقب دوباره فرداش یه صفحه میاد جلو ؛ منظورم اینه درجا میزنه دیگه اون سیر صعودیش رو نداره. بنظرتون مشکل چیه؟

آی تی بازار

بسیار عالی بود ممنون از جناب استاد شیرازی عزیز

کالای دیجیتال

سلام از سایت خوب سئو این عملیات را که فرمودید باید به صورت دستی انجام بدیم ؟

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.