بهینه سازی محتوا برای گوگل یا برای کاربر؟

برخی از کاربران که در حوزه بهینه سازی سایت فعالیت می‌کنند، از سئو چنین برداشت کرده‌اند که سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و آنها تمامی کارهای که روی سایت انجام میدهند، صرف برای موتورهای جستجو بوده و در نتیجه هیچ سودی هم نخواهد داشت. در این نوشته قصد داریم به صورت واضح جواب این سوال را بدهیم که سایت خود را برای گوگل بهینه سازی کنیم یا کاربر؟

بهینه سازی سایت برای گوگل

محتوا را برای گوگل بنویسیم یا کاربر

قبل از جواب به سوال لازم است بدانید که هدف تمامی موتورهای جستجو، نمایش نتیجه های عالی و مورد نظر کاربران است، در حقیقت موتورهای جستجو مثل گوگل، برایشان رضایتمندی کاربران بسیار مهم است. تمامی معیارهایی که گوگل برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه و بازدید آن معرفی کرده و یا متخصصین SEO پیشنهاد می‌دهند کاملا طبیعی بوده و فقط برای رضایت کاربران است نه رضایت گوگل. برای مثال ما در نوشته « آموزش بهینه سازی سایت » تمامی گام هایی را که معرفی کردیم فقط برای رضایت کاربران است. مثل:

  • انتخاب دامنه مناسب: با دامنه مناسب کاربران راحتتر هستند.
  • انتخاب CMS قدرتمند: سی ام اس قدرتمند، برای کاربران آسانی می آورد.
  • طراحی حرفه ای و رعایت استاندارد : در نتیجه لود سریع سایت را برای کاربران به ارمغان می آورد.
  • میزبان عالی : در نتیجه دسترسی به سایت برای کاربران همیشه ممکن است و سرعت بالا دارد.
  • تولید محتوای مفید: کاربران به جزء محتوای مفید طلب دیگری دارند؟
  • عنوان ها و توضیحات مناسب: برای شناسایی و دسترسی آسان کاربران به سایت
  • ساخت فایل روبات: جلوگیری از ایندیکس فایلهای غیرضروری برای راحتی کاربران
  • معرفی به موتورهای جستجو: کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • ثبت سایت Webmaster Tools: تا اشتباهات گرفته شده و رفع گردد تا کاربران راحت باشند.
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی: به کاربران نزدیک تر باشید.
  • لینکسازی (Link Building): که گوگل توسط لینکهای ورودی از کیفیت آن با خبر شود و در نتیجه برای کاربران سایتهای با کیفیت نمایش داده شود.
  • معرفی سایت در دایرکتوی ها: جهت دسترسی آسان کاربران به سایت
  • و…

از اینجا دانسته می‌شود که اگر هدف شما رضایت کاربر باشد، رضایت گوگل هم در آن نهفته است؛ ولی اگر هدف شما تنها گوگل باشد، گوگل از سایت شما بیزار است زیرا گوگل سایت را برای خود نمیخواهد برای کاربران میخواهد.

از اینجا یک فورمول طلایی بدست تان می آید، اگر هرآنچه برای کاربران مفید باشد انجام دهید یک گام مفید به سوی سئو برداشته اید و اگر هرآنچه برای کاربران مفید نباشد و فقط برای گوگل باشد یک قدم از سئو فاصله گرفته اید. به قول یکی از بزرگان SEO؛ سئو بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیست! سئو بهینه سازی سایت برای کاربر است. اگر بهینه سازی سایت برای گوگل درست انجام شود همان بهینه سازی سایت برای کاربر است، زیرا رضایت گوگل در رضایت کاربران سایت است. به سوی سئو قدم بگذارید…

با الگوریتم helpfull content آشنا شوید

الگوریتم محتوای مفید گوگل (Helpful Content Update) به‌روزرسانی مهمی در سال ۲۰۲۲ بود که با هدف نمایش محتوای باکیفیت‌تر و مرتبط‌تر به کاربران انجام شد. این الگوریتم تلاش می‌کند صفحات وبی را شناسایی کند که:

  • برای انسان‌ نوشته شده‌اند، نه موتورهای جستجو: تمرکز اصلی روی ایجاد محتوایی باشد که نیازها و سوالات مخاطبان واقعی را برطرف کند، نه صرفاً کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو.
  • حرفه‌ای و قابل اعتماد هستند: محتوا باید دقیق، معتبر و توسط متخصصان یا کسانی نوشته شده باشد که دانش و تجربه کافی درباره‌ی موضوع دارند.
  • ارزشمند و اصیل هستند: صفحات باید اطلاعات منحصر به فرد و باارزش برای کاربران ارائه دهند، نه کپی شده یا بی‌محتوا باشند.
  • تجربه رضایت‌بخشی ایجاد می‌کنند: محتوا باید خوانا، جذاب و تا حد ممکن بدون حواس‌پرتی باشد و به کاربران کمک کند به هدفشان برسند.

به طور کلی،  الگوریتم محتوای مفید به دنبال پاداش دادن به سایت‌هایی است که محتوای ارزشمند و مفیدی برای کاربران ایجاد می‌کنند و از رتبه‌دادن به سایت‌هایی که محتواهای بی‌کیفیت، کپی‌شده و غیرمفید تولید می‌کنند اجتناب می‌‌کند.

در اینجا نکاتی برای اطمینان از سازگاری با الگوریتم محتوای مفید ارائه شده است:

  1. روی مخاطبان خود تمرکز کنید: نیازها و سوالات مخاطبان خود را بشناسید و محتوایی ایجاد کنید که به آن‌ها پاسخ دهد.
  2. حرفه‌ای و قابل اعتماد باشید: از منابع معتبر استفاده کنید، ادعاهای خود را ثابت کنید و اطلاعات دقیق ارائه دهید.
  3. اصیل و منحصربه‌فرد باشید: محتوای خود را کپی نکنید و سعی کنید دیدگاه‌ها و تجربیات جدیدی ارائه دهید.
  4. ارزش و کیفیت را اولویت قرار دهید: روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که برای کاربران مفید است، نه صرفاً طولانی بودن یا داشتن کلمات کلیدی زیاد.
  5. تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید: پلتفرم و قالب مناسبی برای محتوا انتخاب کنید، از تصاویر و ویدیو به درستی استفاده کنید و ساختار خوانا و جذابی برای متن خود ایجاد کنید.

با رعایت این نکات و تمرکز بر ایجاد محتوای باکیفیت و مفید، می‌توانید سایت خود را با الگوریتم محتوای مفید گوگل سازگار کنید و به رتبه‌بندی بهتر و افزایش ترافیک ارگانیک برسید.

امیدوارم مطالبی که در این مقاله عنوان شد برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال دیگری دارید، در پرسیدن تردید نکنید.

همچنین بخوانید
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
تخلیه چاه

من یه سایت جدید ساختم… چون گفتید که وبلاگ هستش…سعی کردم استافینگ هم نداشته باشم…ولی بازم موفق نشدم….توی گوگل بزنید تخلیه چاه من به زور بیام توی صحفه ی دوم…

مدیر سایت

خوب سایت شما همانطور که میگید جدیده! باید مدتی بگذره تا گوگل از کیفیت سایتتون مطمئن بشه و به رتبه های بالا دست پیدا کنید.

مدیر سایت

باسلامبه مواردی که گفتیم عمل نکردید؛ اگه به موارد گفته شده عمل میکردید حتما موفق میشدید.برخی از مشکلات شما:۱- استفاده از روش Keyword Stuff۲- لینکهای خروجی زیاد و نامناسب۳- مطالب کم کیفیت، ضعیف و برخی کپی۴ – هدف شما گوگل است۵- وبلاگ هست و سایر امکانات محدود۶- و …

امیر حسین یوسفی

سایت من رنک خوبی نداره.اصلا نمی دونم مشکلش چیه.هر چی گفتید اجرا کردم دو ماهه اسیرم کرده.بی زحمت یه نگاه بهش بندازید.زمینه فعالیت سایتم:۱- تخلیه چاه ۲- لوله بازکنی ۳- حفر چاه

Rooholla

سلاممن به یه مشکل برخوردم لطفا اگر میتونید کمکم کنیدسایت من در جستجو گوگل نمایش داده نمیشه نه اینکه در بلک لیست باشم صفحات و پستهام شاید بالاترین نتایج در بین پست های مشابه باشه ولی آدرس صفحه اصلیم حتی با دستور site: هم نیستلطفا اگر راهی بلدید پیش پام بزاریدسایت من با اینکه رتبه الکسای خوبی داره تا به حال از اپدیت های پیج رنک جا مونده با اینکه هزینه سئو رو هم به یه نفر دادم تا در اولین آپدیت بالا بیام ولی الان فقط داره میگه تمت مشکل داره عوضش کنو از این حرفا یا اینکه برو تو گوگل وبمستر سایتتو پاک کنو دوباره اضاف کن که هر کاری میکنم باز همون اطلاعات قبلی اضافه میشهورودی گوگل سایت در روز بالای ۴۰۰ تاست اما …لطفا کمکم کنید

امید

سلام داداش کارت درستهموفق باشی

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.