چگونه رتبه سایت در گوگل را بهبود دهیم

در دنیای امروز، حضور در دنیای مجازی برای هر کسب و کار یا ایده‌ای ضروری است. اما صرف داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. برای اینکه سایت شما دیده شود و به رتبه‌های برتر گوگل برسد، باید به اصول سئو (Search Engine Optimization) توجه کنید. سئو به شما کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی سایت خود، رتبه آن را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا داده و ترافیک بیشتری جذب کنید. در صورتی که اطلاعات کمی در مورد سئو دارید، مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه رتبه گوگل سایت خود را بهتر کنید. در این مقاله روش‌های کلیدی را برای بهبود سئو سایت شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنید.

چرا سایت من در گوگل رتبه ندارد؟

شاید برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که مطلبی را در سایت یا وبلاگ خود منتشر می‌کنید، ولی زمانی که آنرا در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو، جستجو می‌کنید، رتبه خوبی در جستجو ندارد و یا اصلا نمایش داده نمی‌شود، و یا گاهی این مشکل برای صفحه اصلی سایت نیز اتفاق می افتد. علت چیست و چگونه این مشکل را حل کنید؟

چرا سایت شما در جستجو رتبه خوبی ندارد؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو، تلاششان این است که بتوانند سایت های با کیفیت و مرتبط با کلمه جستجو شده توسط کاربر را معرفی کنند. اینها همه روزها الگوریتم های خود را بروزرسانی میکنند تا بتوانند در معرفی سایتهای با کیفیت و مرتبط با کلمه جستجو شده توسط کاربر، دقیق تر و بهتر عمل نمایند و در این موضوع، موتورهای جستجو مختلف با همدیگر رقابت دارند. اگر سایت شما در جستجو ظاهر نمیشود، ادامه این مقاله را از سئو ۲۴ بخوانید.

بررسی دلایل نداشتن رتبه سایت در گوگل

دلایل مختلفی برای نداشتن رتبه در گوگل وجود دارد، در این بخش در چند گام کلیدی دلایل مختلف را بررسی می‌کنیم:

[گام اول]- اطمینان حاصل کنید، سایت و نوشته های شما ایندکس شده است: اگر سایت شما تازه تاسیس شده کمی صبر کنید تا ایندکس نشود این کار ممکن است تا ۳ روز زمان ببرد؛ گاهی اوقات شما مطلبی را در سایت خود منتشر میکنید، ولی در جستجو ظاهر نمیشود، یکی از علت های آن اینست که مطلب شما اصلا ایندکس و ثبت نشده باشد. این مشکل معمولا زمانی پیش می آید که نوشته ی شما جدید باشد و روبات گوگل تا کنون متوجه نشده است که شما مطلب جدیدی را منتشر ساخته اید. پس لازم است که شما ابتدا اطمینان حاصل کنید که مطلب شما توسط گوگل خوانده و ایندکس شده است یا خیر؟ برای اینکار به گوگل مراجعه نموده و آدرس سایت خود را کنار info: جستجو کنید. برای مثال اگر خواستید بدانید نوشته آموزش بهینه سازی سایت سئو 24 در گوگل ایندکس شده است یا خیر باید اینطور در گوگل جستجو کنید.

site:https://www.seo24.ir/page/226/آموزش-سئو

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌هایی که می‌توانید سرعت ایندکس صفحات را افزایش دهید، مقاله CBO چیست را مطالعه نمایید.

[گام دوم]- اطمینان حاصل کنید که سایت شما و نوشته های آن برای گوگل، قابل ایندکس باشد: گاهی پیش می آید که مدت زیادی عمر سایت شما میگذرد ولی بازم هم صفحه اصلی سایت شما در گوگل ایندکس نیست؛ و یا گاهی زمان زیادی از منتشر شدن مطلب جدید شما در سایت میگذرد ولی باز هم اندیکس نمیشود. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که نوشته جدید تان و یا سایت توسط گوگل قابل ایندکس است، موراد زیر را بررسی کنید.

۱- بررسی کنید که آدرسی که ایندکس نمیشود در بخش Crawl Errors گوگل سرچ کنسول پیغام خطا (مانند ۴۰۰/۴۰۳/۴۰۴ و …) نداشته باشد، و سالم باشد. آموزش سرچ کنسول گوگل را در سئو 24 بخوانید.

۲- فایل Robots.txt سایت خود را بررسی کنید، تا از طریق روبات سایت، مسدود نشده باشد.

۳- اطمینان حاصل کنید که در آدرس مطلب شما meta tag مسدود کننده ایندکس مانند وجود نداشته باشد.

[گام سوم]- اطمینان حاصل کنید که مرور سایت و نوشته های آن توسط روبات گوگل و کاربر آسان باشد: سایت ها و نوشته هایی که مطالعه آن برای تمامی کاربرها به دلیل نیاز داشتن به نصب افزونه خاصی بر روی مرورگر یا پسوند غیر متنی داشتن میسر نیست، رتبه خوبی در جستجو کسب نمیکنند. (مانند سایت هایی که برای مشاهده آن میبایست افزونه Silverlight یا فلش پلیر نصب کرد، یا سایتهایی که به جای متن از عکس استفاده کردند).

[گام چهارم]- اطمینان حاصل کنید آدرس سایت و یا نوشته، درست است و تغییر نکرده است: اگر ساختار سایت را تغییر میدهید و یا آدرس نوشته ها را تغییر میدهید و یا برای سایت یک دامین جدید ثبت میکنید و میخواهید دامین را تغییر بدهید، باید به گوگل و سایر موتورهای جستجو بفهمانید که آدرس تغییر داده شده است که آنها هم آدرس جدید را ایندکس کنند. اگر آدرس نوشته ای را تغییر دادید برای اینکه آدرس جدیدش در گوگل ایندکس ظاهر شود، باید از هدایت آدرس (ریدایرکت ۳۰۱) استفاده کنید.

[گام پنجم]- اطمینان حاصل کنید برای کاربر نوشتید نه گوگل: در مقاله سئو چیست برای گوگل یا کاربر به توضیح این بحث پرداخته بودیم ولی در اینجا مختصرا بیان می‌کنیم. گوگل نوشته های را که مخصوص برای خودش تولید شده باشد دوست ندارد، ولی نوشته هایی که برای کابر تولید شده باشد، گوگل آنرا دوست دارد. برای اینکه بفهمید واقعا برای کاربر نوشتید، نوشته آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و نوشته اشتباهات رایج سئو را دقیق مطالعه و سایت خود را بهینه سازی کنید.

[گام ششم]- اطمینان حاصل کنید که سایت شما ویروسی نشده باشد: گوگل از سایتهایی که به کاربر آسیب برساند و یا ویروسی باشد، رتبه شان را در جستجو کم می‌کند و ممکن است به صورت کامل از ایندکس حذف کند.

چگونه در رتبه های بالای گوگل قرار بگیریم؟

برای قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل، باید به اصول سئو (Search Engine Optimization) توجه کنید. سئو به شما کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی سایت خود، رتبه آن را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا داده و ترافیک بیشتری جذب کنید.

موتورهای جستجو اکنون خیلی هوشمند شده اند، و فریب دادن آن برای سایت ریسک و خطر زیادی دارد و اغلبا شناسایی و جریمه میشوند. پس بهتر است همیشه از روش سئو کلاه سفید استفاده کنید تا سئو کلا سیاه.

در اینجا، به طور خلاصه به چند روش کلیدی برای بهبود رتبه گوگل سایت اشاره می‌کنیم:

1. تولید محتوای باکیفیت و یونیک:

  • محتوای شما باید مرتبط با موضوع سایت و نیازهای کاربران باشد.
  • از کلمات کلیدی به طور صحیح و اصولی در محتوا استفاده کنید.
  • محتوای خود را به طور منظم و مداوم به روز رسانی کنید.

2. بهینه‌سازی کلمات کلیدی:

  • کلمات کلیدی مناسب را با استفاده از ابزارهای سئو انتخاب کنید.
  • از کلمات کلیدی در عنوان صفحات، متا تگ‌ها، محتوای صفحات، و نام تصاویر استفاده کنید.

3. لینک‌سازی داخلی و خارجی:

  • از لینک‌های داخلی برای هدایت کاربران به صفحات مختلف سایت خود استفاده کنید.
  • از لینک‌های خارجی به سایت‌های معتبر و مرتبط با موضوع سایت خود استفاده کنید.

4. بهبود سرعت بارگذاری صفحات:

  • سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را با استفاده از ابزارهای مختلف بهینه‌سازی کنید.
  • از تصاویر و ویدیوهای فشرده استفاده کنید.

5. طراحی ریسپانسیو و بهینه‌سازی برای موبایل:

  • سایت خود را برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی کنید.
  • از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید تا سایت شما در تمام دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شود.

6. تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) مناسب:

  • سایت خود را کاربرپسند طراحی کنید.
  • از منوی ناوبری واضح و آسان استفاده کنید.
  • از رنگ‌ها و تصاویر جذاب استفاده کنید.

7. استفاده از ابزارهای سئو:

  • از ابزارهای سئو برای تحلیل و بررسی رتبه سایت خود استفاده کنید.
  • از ابزارهای سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

8. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و محتوای خود را به اشتراک بگذارید.
  • از شبکه‌های اجتماعی برای جذب ترافیک به سایت خود استفاده کنید.

9. رصد و تحلیل نتایج:

  • رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به طور منظم رصد کنید.
  • نتایج را تحلیل کنید و استراتژی سئو خود را بر اساس آن بهبود دهید.

10. صبر و حوصله داشته باشید:

  • ارتقای رتبه گوگل سایت زمان‌بر است.
  • صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید.

با به کارگیری این روش‌ها، می‌توانید رتبه گوگل سایت خود را به طور قابل‌توجهی ارتقا داده و ترافیک بیشتری جذب کنید.

جمع بندی: چگونه رتبه گوگل را بهبود دهیم

برای اینکه نتیجه مناسبی در گوگل بگیرید، در درجه اول باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما مشکلی ندارد. سپس سعی کنید اصول و مفاهیم سئو را بهتر از رقبا رعایت کنید و صفحات سایت شما کاملا منطبق با نیاز کاربر باشند. در چنین حالتی می‌توانید رتبه بهتری نسبت به سایر سایت‌ها بدست آورید.

امیدواریم که با رعایت نکات گفته شده بتوانید سایت خود را در گوگل در رتبه های عالی ببینید.

همچنین بخوانید
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مدیر سایت

سلاماحتمال زیاد بخاطر تغییر و بروزرسانی الگوریتم گوگل بوده است. برای حل مشکل، اشتباهات سایت خود را بررسی کنید، مطالب کپی را حذف و یا لینک منبع را قرار دهید و در کل قوانین گوگل را رعایت کنید تا شاید مشکل شما حل شود.سایتی که ایجاد میکنید مهم نیست در کجا ساخته میشود، مهم اینه که سایتتون رو با مطالب جدید، غیر کپی، کمی طولانی بروزرسانی کنید، لینک بیلدینگ درست انجام بدهید و در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

جعفر

سلامادمدین جان۱ سوالآمار ورودی بلاگفای من در تابستان روی ۷۰۰ بود.از ۱۹ مرداد ناگهان اومد روی ۵۰ نفر و تا الان تغییری نکرده.میخوام ۱ پیج جدید درست کنم.کدومش بهتر؟ پیج بلاگفای جدید یا سایت خود گوگل؟ <a href="https://sites.google.com/site" rel="nofollow">https://sites.google.com/site</a>میشه علت دقیق اش رو از گوگل پرسید؟یا فهمید تا کی به این صورت باقی میماند؟با تشکر فراوان

مهدی

خیلی ممنون از راهنمایی خوبت.

مدیر سایت

علیک سلام.سایت فروشگاهی بخاطر بخاطر بعضی محصولاتی که دارن جواب نمیدم.

مهدی رمضان زاده

بسیار ممنون دوست عزیز.مثل همیشه مطالبت مفید و ارزشمند هستند

مهدی

با سلام .از سایت خوب شما سپاسگذارم.یک سوال داشتم.من حدودا یک ماه پیش یک دامنه به نام خریدم و چون قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو داشتم دامنمو روی هاست یکی از فروشگاه های اینترنتی پارکش کردم و با کارایی که کردم تونستم رتبه آلکسای سایتم رو تا الان به ۳ میلیون برسونم ولی مشکلی که وجود داره اینه که وقتی من آدرس کامل سایتو در گوگل می نویسم آدرس سایتو میاره ولی وقتی موضوعی رو مینویسم که تو سایتم هست و یا اسم سایتمو به صورت فارسی می نویسم اصلا گوگل پیداش نمیکنه.یعنی من ورودی گوگل ندارم.میشه لطفا کمکم کنید.آیا کار دیگه ای باید انجام بدم تا در نتایج گوگل پیدا شم.لطفا منو کمک کنید و بگید اشکال کار من کجاست.من می خوام ورودی گوگل داشته باشم تا محصولات سایتم به فروش بره.لطفا راهنماییم کنید.مرسی.منتظر جوابم.

سارا

با تشکر من از ایران هستم هم این مطلب و هم مطلب وبمستر تولز خیلی بدردم خورد همیشه موفق باشید

مدیر سایت

علیک سلامفایل روبات شما باز میشه احتمالا…

امیررضا

با عرض سلام و خسته نباشیدگوگل به من گفت فایل robots.txt شما ارور میدهد.متن ارور:Over the last 24 hours, Googlebot encountered 1 errors while attempting to access your robots.txt. To ensure that we didn’t crawl any pages listed in that file, we postponed our crawl. Your site’s overall robots.txt error rate is 100.0%.باید چکار کنم؟؟؟ممنون

مدیر سایت

علیک سلامصبر پیشه کنید درست میشه 🙂

ثبت شرکت در کرج

با سلاماز مطالب مفید سایت شما بسیار استفاده کردم .امیدوارم که موفق و موید باشید.

نوید

سلاممن وبسایت داشتم که خیلی خوب توی گوگل نمایش داده میشدتا اینکه سرور هاستم بلاک شدو انتقال سرور دادمالان سایت من info:www.gamerise.irنیتجه به زبان روسی نمایش داده میشهباید چکار کنم؟

مدیر سایت

سلامببینید، چه کارهایی در این اواخر انجام دادید، بک لینک خریدید، بک لینک فروختید؟ کپی کردید؟ مطالب بی کیفیت داشتید؟ آیا سایت شما قوانین گوگل را نقض میکنه؟!

hassan

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شمایه دو هفته ای هست که این سایتو راه اندازی کردم . اولاش بازدیدم خیلی خوب بود مخصوصا از گوگل ۱۰۰ نفر روزی ورودی داشتم حتی تو موضوع اندروید وقتی تو گوگل سرچ میکردم صفحه دوم یا سوم بودم- اما بعد یه هفته ورودیم ۱۰ نفر شد الان از گوگل بازدیدم خیلی کمه. میخواستم کمکم کنید اگه میشه یه نگاه به سایتم بندازین وبگین مشکلش چیه؟

محمد نعمان رحیمی

ایول! بابا تو دیگه کی هستی!

مدیر سایت

عزیز جان برای چنین موضوعاتی لطفا ایمیل بزنید.من سایتی تفریحی که کپی نکنه، موزیک نزاره، عکس نامحرم و مشکل شرعی دار نزاره، تگ نزنه، پست اختصاصی بیشتر از ۲۰۰ کلمه بنویسه؛ شخصاً با قیمت نازل سئو میکنم 🙂

مدیر سایت

دلایلی دارد.

محمدمهدی

خب ما الان سایت تفریحی داریم اکثرا جاها سئو نمیکنن میشه راهنمایی کنید

محمدمهدی

سلام خدمت شمامطالب شما عالی هست و من دنبال میکنمشما چرا سایت های تفریحی را سئو نمیکنید؟

freeman

مفید بود ممنون

مدیر سایت

سلام اینا فقط بازدید هستند و در بعضی اوقات ممکنه در رنک آلکسا تاثیر گذار باشه… و چون Bounce Rate کمی داره از نظر گوگل جالب و مفید به نظر نمیرسه!

عرفان

خیلی وبلاگت خوبهThank you Ali Jan

محمد

سلام خسته نباشی داداش مطالبت عالی هستن… یه سوال داشتم این بازدید هایی که جدیدا برخی سایت ها ارائه میدهند یعنی صفحه برات ۲۰ثانیا باز میشه و یک بازدید حساب میشه بعد یه صفحه دیگه آیا اینا برای گوگل اثر مثبت دارن یا منفی؟؟؟ آیا تو رنک الکسا و گوگل اثر میذارن؟؟؟

مدیر سایت

اگه بازدید زیاد باشه و Bounce Rate زیاد نباشه خوبه…

erfan

ﮔﻮﮔﻞ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﻫﺎ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﺜﻼ ﺑﺎﺯﺩﻳﺪ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺎﺷﻪ ﺭﻧﻚ ﮔﻮﮔﻞ ﺧﻮﺏ ﺑﺸﻪ

مدیر سایت

احتمالا شما پیوند یکتا را تغییر داده اید.

Masoud

سلامآقا سایت من تا چند روز پیش تو گوگل ایندکس میشد ، با همون گزینه info:link جستجو کردماما یه سری تغییراتی دادم که دیگه ایندکس نمیشه و ارور not found میدهاز چی میتونه باشه؟ 🙁

مرتضی از وب شروع

سلام داداش عیدت مبارک البته ببخشید دیر تبریک می گم بالاخره ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است (: پست مفیدی بود ممنون ازت .

محمّد مهدی نادری

سلام.ممنون خیلی مطلب خوبی بود! کلاً مطلب‌های این سایت همشون خوبند. 😀

مدیر سایت

سلام امید جان، ممنون از حضورت 🙂 این روزا یه خورده کارهای بیرون از اینترنت زیاد شده… زیاد نمیرسم 🙁

omid0098i

سلام داداش ممنون مطالبت خیلی مفیده – دنبال می کنم سایتت رو … موفق باشی راستی نیستی 🙂

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.