Sitelinks چیست و چگونه تنظیم میشود؟ سیر تا پیاز سایت لینکز را بشناسید.

Sitelinks چیست؟

Sitelinks که به فارسی « پیوندهای سایت » گفته میشود عبارت از لینکهای بسیار پربیننده و مهم میباشد که توسط روبات گوگل تشخیص داده شده و هنگام جستجو (چه صفحه اصلی چه سایر صفحات) زیر سایت نمایش داده میشود. مانند تصویر زیر. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا بهتر بتوانند به بخش های مهم یک وب سایت دسترسی پیدا کنند.

site links وب 24

Sitelinks چه سودی میرساند؟

Sitelinks به کاربران شما کمک میکند تا هنگام جستجو به بخشهای مختلف سایت شما سریع تر دسترسی پیدا کنند. مثلا اگر کسی خواسته باشد تا وارد بخش سئو سایت وب 24 شود با جستجوی وب 24 در گوگل و کلیک روی بازی به راحتی میتواند وارد این بخش شود. لینک های نمایش داده شده در سایت لینکس بر اساس اولویت کلیک کاربران و علایق آنها نمایش داده می شود.

Sitelinks چگونه تنظیم میشود؟

به صورت مطلق گوگل راهی برای ارسال آدرس جهت قرار گرفتن در Sitelinks در حال حاضر معرفی نکرده است، زیرا این کار به صورت خودکار به تشخیص روبات گوگل انجام میشود، اما شما با مواردی که معرفی میکنیم به راحتی میتوانید روبات گوگل را در انتخاب لینکها جهت نمایش در Sitelinks کمک کنید و به نتیجه مطلوب دست یابید!

  • لینکهای مورد نظر باید به صورتی باشد که در تمام صفحات سایت نمایش داده شود.
  • لینکهای مورد نظر بهتر است در قسمت فوقانی سایت (Navigation) قرار بگیرد.
  • لینکهای مورد نظر باید نسبت به سایر لینکها، لینکهای ورودی زیادتری داشته باشند.
  • لینکهای مورد نظر باید Index باشند.

    تنظیم کردن Sitelinks سایت

دقت داشته باشید که انجام هرگونه تغییرات در Sitelinks حداکثر ۹۰ روز زمان خواهد برد. ضمن اینکه امکان Demote کردن لینک ها در این بخش در سال 2017 از امکانات گوگل حذف گردید، به این دلیل که گوگل اعلام کرد به توانایی رسیده که 100% لینک های نمایش داده در این بخش بهترین گزینه ها برای کاربر است و به همین دلیل دیگر نیازی به این گزینه نخواهد بود.

چرا برای از لینکها کوچک نمایش داده می شود؟

در برخی از مواقع ممکن است گوگل به این قطعیت نرسیده باشد که نام برندی که جستجو می شود دقیقا متعلق به یک سایت است، به همین دلیل ممکن است site links برای دو سایت به صورت همزمان نمایش داده شود و یا سایت لینکز ها به صورت کوچک نمایش داده شوند. برای سایت هایی که برند آنها مشخص است، این اتفاق به صورت کامل خواهد افتاد.

در برخی از مواقع ممکن است نمایش سایت لینکز، برای کلمات تجاری اتفاق بیفتد، این موضوع به دلیل استفاده بیش از حد لینکهای ورودی به یک سایت است.

همچنین بخوانید
PBN مخفف Private Blog Network است. این شبکه‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که برای افزایش رتبه سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو به کار می‌روند. در این مقاله با PBN و مزایا و معایب آن آشنا می‌شوید.
CTR یا نرخ کلیک چیست؟ چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله به طور کامل به مفهوم CTR و نحوه افزایش آن می‌پردازیم.
با تکنیک های برتر SEO 2023 در سئو24 آشنا شوید و آن را در استراتژی سئو قرار دهید و ترافیک وب سایت را به حداکثر برسانید:E-E-A-T، محتوای مفید و اعتبار نویسنده.
ChatGPT چیست و چرا سئوکاران باید به آن اهمیت دهند؟ چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه کار می کند و چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ این مطلب از سئو24 را بخوانید.
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مدیر سایت

سلام از بخش تماس با ما؛ به تماس شوید.

asghar1000

با سلامسایت من را بی زحمت نگاهی بیندازید وبفرمایید چه کار کنم به صفحه اول گوگل بیاید.در قالب های وبلاگ لینک خریده ام نظرتان چیست؟با تشکر.

سعید

سلام داداشبه عنوان یه شیرازی به تلاش و روحیه پژوهندگی شما برادر افغانم افتخار میکنمحیف که ۱۵۰ سال پیش، استعمار روباه پیر، خانه من و شما را از هم پاره کرد…

مدیر سایت

سلاماز نظر شما متشکرم؛ بله…

زهرا

با سلاممیشه این سایت رو نگاه کنین.؟ برا واژه “یوپی اس”قبلا تو صفحه دو بود الان شده صفحه سه.میشه کمکم کنین؟

مدیر سایت

علیک سلام / خیرلابد خطایی صورت گرفته گوگل لایق ندیده صفحه ۳ آورده…

مدیر سایت

سلامچیز خاصی نیست فقط اطلاع رسانی کرده که یه کاربر سایت لینک سایت شما رو تغییر داده.

علس

سلام و خسته نباشیدمن این کار رو انجام دادم ولی این ایمیل ها از طرف گوگل برای من اومد ؟؟؟ دلیلش چیست ؟A verified user has blocked or unblocked sitelinks for this site: <a href="http://www.gamevideo.ir/" rel="nofollow">http://www.gamevideo.ir/</a>.The links shown below some sites in our search results, called sitelinks, are meant to help users navigate your site. Our systems analyze the link structure of your site to find shortcuts that will save users time and allow them to quickly find the information they’re looking for. The process of creating Sitelinks is completely automated, but if you think that the sitelinks displayed for your site are inappropriate or incorrect, you can block them so that they no longer appear. More information.

مصطفی

سلام علی جانخیلی خوشحال شدم که دیدم یک هموطن سایت بسیار مفیدی در زمینه سئو راه اندازی کردی برات آرزو موفقعیت میکنم

روح الله

سلام علی جانعالی است

سيد محمد كاظم قدمگاهي

باسلام. ببخشید فهمیدم که این به چه علته. چون من داخل حساب گوگلم بودم که با اون ایمیل در وب مستر تولز گوگل ثبت نام کرده بودم.با تشکر.یاعلی

مدیر سایت

سلامچک کردم مشکلی نداشت.

سيد محمد كاظم قدمگاهي

باسلام.بسیار ممنون از مطالب خوب و بسیار مفید شما. یک سؤال داشتم:چرا در جستجوی کلمه “ناصرون” نتایج گوگل، آدرس صفحه اصلی پایین تر از مطالب هست؟چه کار باید بکنم؟یاعلی

erfan

سلامواقعا از دیدن سایت شما خوشحال شدماز این که یک افغانی سایتی زده که از سایت های ایرانی در زمینه سئو جلو تره مایه افتخاره.به امیدروزی که سایت های افغانی بین سایت های فارسی بهترین باشند.موفق باشید

ابراهیم طاهری

آموزش های عالی داریدتشکر

بابک

سلام دوست عزیز سایت عالی داری ادامه بده :Xخیلی خوشحالم که هم زبون های ما که مثل شما افغان هستید در زمینه سئو فعالیت می کنیدیه سوال برام پیش اومد حدا اکثر چند تا لینک باید اد کرد ؟

مدیر سایت

جایی که ذکر کردم؛ برای اضافه کردن (اد کردن) لینک برای نمایش در Siltelinks نیست؛ برای این هست که اگر احتمالا لینکی رو گوگل برای نمایش در سایت لینک انتخاب کرد شما بتونید اون لینک رو از سایت لینک بردارید، تا به نتیجه مطلوب برسید و لینکهایی که قصد نمایش در سایت لینک رو دارید، نمایش داده بشه!و حد اکثر لینکهایی که میتونید در اون قسمت بزارید که از سایت لینک حذف بشه، ۱۰۰ لینک هست.

مدیر سایت

باسلام، خیر مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اگه هاست عکس شما ماندگاری زیادی ندارد، پیشنهاد میگردد از سرویس Google Site جهت آپلود تصاویر خود استفاده کنید که سرعت بالا و ماندگاری همیشگی دارد.

احسان رجبي

با سلامبنده یک هاست دارم و جهت آپلود عکس های سایت از آن استفاده می کنم. روش کارم به این صورت هست که برای سایت های مختلفی که ایجاد می کنم ، ابتدا یک وبلاگ در میهن بلاگ میسازم، سپس دامنه ثبت می کنم و وبلاگ را به دامنه ی مورد نظر متصل می کنم ولی برای آپلود تصاویری که پست می کنم از همان هاست ثابت استفاده می کنم. می خواستم بدانم که آیا ای مطلب در سئو سایت های ایجادی تاثیر گذار است ؟ آیا برای هر سایت می بایست یک هاست جدید بخرم و به طور کامل سایت را روی آن آپلود کنم؟ آیا استفاده از وبلاگ جهت کنترل پنل و ایجاد پست می تواند اثر منفی داشته باشد؟با سپاس – احسان رجبی

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.