آشنایی با فرضیه سطل سوراخ در لینک بیلدینگ

مقاله بسیار جالبی در مورد روش های ایجاد لینک در سایت رضا شیرازی ایجاد شده است با عنوان لینک بیلدینگ و ایده سطل سوراخ که در اینجا آن را برای شما منتشر میکنیم با امید اینکه مورد استفاده قرار گیرد.

لینک بیلدینگ و روش های مختلف ایجاد لینک و همچنین فرضیه سطل سوراخ که در زمینه لینک بیلدینگ مطرح می شود در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد.

قبل از اینکه موضوع سطل سوراخ را توضیح بدم لازم میدونم که توضیحاتی در مورد روش های مختلف ایجاد لینک و الگوریتم های گوگل در این مورد ارائه بدم. پیج رنک گوگل امتیازی است که گوگل به صفحات اینترنتی (و نه به وب سایت ها) می دهد، مقدار پیج رنک بین ۰ تا ۱۰ می تواند باشد و نحوه محاسبه آن بر اساس میزان لینک های ورودی به یک صفحه است.

فرضیه سطل سوراخ

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ (Link building) به فرآیندی گفته می شود که به واسطه آن به سایت ما لینک داده می شود. با استفاده از لینک بیلدینگ خزنده های گوگل صفحات مختلف وب سایت ما را راحت تر پیدا کرده و روند افزایش اعتبار صفحات و بهبود رتبه های آنها در گوگل  بهبود می یابد. البته به این نکته توجه داشته باشید که انجام لینک سازی بدون داشتن استراتژی مناسب، به افزایش اعتبار صفحات کمکی نمی کند.

لینک بیلدینگ به دو دسته لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم می شود. در نوع اول همانطور که از اسمش مشخص است، تمامی لینک سازی ها در صفحات داخل سایت انجام می شود. اما در لینک سازی خارجی، لینک ها به صفحات خارج از سایت داده می شود و یا از سایت های دیگر به صفحات گوناگون وب سایت ما لینک داده می شود.

فرضیه سطل سوراخ چیست؟

فرض کنید که هر صفحه از وب سایت شما مانند یک سطل آب می ماند و امتیازی که برای آن صفحه محاسب می شود بر اساس مقدار آب جمع شده در سطل می باشد. مقدار آبی که در سطل جمع آوری می شود بر اساس مقدار آب ورودی به سطل محاسبه می شود که از طریق شلنگ هایی به سطل وارد می شود. هر چه عرض شلنگ ها بیشتر باشد مقدار آب ورودی به سطل نیز بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر اگر سطل فوق سوراخ باشد به میزان سوراخ هایی که دارد آب خود را از دست می دهد.

در فرضیه سطل سوراخ در لینک سازی ، آب ورودی به سطل به منزله لینک های ورودی به یک صفحه در نظر گرفته می شود و هر چه پیج رنک صفحه مبدا بیشتر باشد قطر شلنگ نیز بیشتر خواهد بود. سوراخ های سطل نیز همان لینک های خروجی صفحه هستند.

ارتباط میان ایده سطل سوراخ و پیج رنک گوگل

مثال فوق را من چند سال پیش در مقاله ای به زبان انگلیسی خوانده بودم و در همان زمان نیز این مسئله ثابت شد که مثال سطل سوراخ کاملا اشتباه است. زیرا گوگل به ازا لینک های خروجی امتیازی از شما کسر نخواهد کرد و بنابراین لینک خروجی امتیاز صفحه شما را کاهش نخواهد داد. گرچه این موضوع در مورد شلنگ های ورودی تا حدودی درست است اما الگوریتم گوگل به گونه ای است که بین لینک و بک لینک تفاوت قائل است و هر لینک ورودی باعث بهبود امتیاز صفحه شما نخواهد شد و کیفیت لینک از کمیت آن مهم تر است.

بنابراین در زمان انتشار چنین فرضیه ای استقبال چندان زیادی از آن نشد و در زمان خود از بین رفت. (اگر اشتباه نکنم ایده فوق در سال ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ مطرح شده بود)

اما دلیل اینکه من مجددا فرضیه سطل سوراخ در سئو را مطرح کردم این است که گوگل اخیرا وب سایت هایی که اقدام به فروش لینک انجام می دهند را جریمه میکند و از پیج رنک آنها می کاهد. مقدار کاهش به میزان لینک های خروجی غیر مرتبط مربوط است و نحوه قرار گیری آنها در صفحه. این اتفاق تا کنون برای بسیاری از سایت های نیازمندی افتاده و سایت هایی مانند ایستگاه، ایران تجارت و… با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند و حتی سایت های دانلود که اقدام به فروش لینک می کردند مانند آسان دانلود و… نیز با همین مشکل روبرو شدند.

سوال: آیا این توضیحات تبلیغات لینکی در سایت های نیازمندی و تبلیغاتی برای ما مفید خواهد بود؟

چنین تبلیغاتی به تعداد کم مشکلی برای سایت شما ایجاد نمی کند، اما اگر به تعداد زیاد بخواهید در وب سایت های تبلیغاتی با هدف پخش کردن لینک وب سایت خود تبلیغ کنید قطعا از طرف گوگل جریمه خواهید شد.

نتیجه گیری

گرچه مثال سطل سوراخ از نظر مفهومی بسیار جالب است و تصور جالبی از نحوه عملکرد گوگل برای الگوریتم پیج رنک به ما می دهد، اما دارای مشکلاتی است که عملا با واقعیت تفاوت دارد. با این حال طبق تغییرات الگوریتم گوگل در سالهای اخیر و جریمه کردن وب سایت های فروشنده لینک و گفته اخیر مت کاتز مبنی بر اینکه گوگل قادر به تشخیص چنین وب سایتهایی است، نتایج شهودی مثال سطل سوراخ می تواند نزدیک به واقعیت باشد.

همچنین بخوانید
پست مهمان چگونه می تواند به استراتژی های سئو ما کمک کند و آیا استفاده از آن از دیدگاه گوگل کار درستی است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.
لینک سازی چند مرحله‌ای روشی در لینک‌سازی است که در آن برای لینک‌های سایت لینک می‌سازیم. هدف این کار قدرت بخشیدن به لینک‌هایی است که به صورت مستقیم به سایت داده شده‌اند تا page rank آنها افزایش پیدا کرده و به سایت اصلی منتقل شود. 
بک لینک چیست؟ بک لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود. اما چرا بک لینک در سئو اهمیت دارد و آیا خرید و فروش بک لینک برای سئو مفید هستند یا به رتبه سایت ضرر می زند؟
نتیجه فعالیت در شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل، آیا شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر گذارند؟
captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
پرهام

دروود اگر من کلمه کلیدی که در یکی از صفحات سایتم هست بخوام بالا بیارم و تمام قوانین سئو اون صفحه ودیگرصفحات،بک لینک و ... رعایت کنم وبعد بیام 10 تا یا 100 محتوا مقاله مرتبط ویا نیمه مرتبط تولید کنم و کلمه کلیدی داخل همه محتوا بزارم و به شکلهای مختلف لینک کنم به صفحه هدف ( نمودار پخش انکرتکس) چه اتفاقی میوفته ایا آن صفحه مورد نظر من جریمه میشود یا خیر ؟ اگر میشود راه کار چیست؟ اگر کلمات کلیدی تو مقاله بزارم ولی لینک نکنم چی ؟واقعا ممنون میشم یه جواب واضح بهم بدید ممنون

مدیر سایت

اگر محتواهای شما مفید باشند، هر کدام به تنهایی جذاب و هدفمند باشند و کاربران از مطالعه آنها لذت ببرند و به مطالب شما لینک بدهند باعث بهبود رتبه صفحه مورد نظر شما خواهد شد. اما اگر مطالب را صرفا با هدف ایجاد لینک ایجاد کنید و کیفیت محتوایی خوبی نداشته باشند به شما لطمه می زنند.

رضا

ممنون جالب بود

Seyyed Mohammad

SalamAge MIshe vase saitetoon akhare harpost Download With PDF ro ham bezaridMer30

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.