سئو منفی

سئو منفی هنگامی رخ میدهد که یک نفر برای کاهش رتبه سایتی در موتورهای جستجو تلاش کند. یکی از راههای شناخته شده در سئو منفی ایجاد لینک است. اما تکنیک های سئو منفی فراوانی وجود دارند. تکنیک هایی که میتوانند رتبه سایت شما را در گوگل کاهش دهند.
ما میدانیم که الگوریتم هایی مانند الگوریتم گوگل پنگوئن Penguin algorithm میتوانند سایتی را بخاطر استفاده نامناسب از لینک ها با پنالتی جریمه کنند. بنابراین میتوان با تولید لینک به سایتی صدمه زد.
گوگل صحت سئو منفی را تقریبا تائید کرده است. اما اعلام کرده است که تاثیر سئو منفی بسیار به ندرت رخ میدهد.
در ژانویه 2003  گوگل اعلام کرد که رقبا نمیتوانند کاری کنند. که به رتبه سایت شما آسیبی وارد شود یا سایت شما از ایندکس بودن در گوگل حذف شود.
در همان سال گوگل این جمله را کمی تغییر داد. و اعلام کرد که تقریبا هیچ کاری نیست که رقبا بتوانند برای کاهش رتبه سایت شما انجام دهند.
هرچند که از این جمله بسختی میتوان برداشت کرد که میتوان با ساخت بکلینک به سایتی صدمه زد. اما میتوان از آن نتیجه گرفت که راه هایی هست که میتوان به سایت رقبا صدمه زد و رتبه آنها را در گوگل کاهش داد. ممکن است شخصی به سایتی نفوذ کند و اطلاعات آن را حذف کند. یا آنکه فایل robots.txt  را دستکاری کند تا به موتورهای جستجو اجازه پردازش سایت را ندهد. راهکارهایی شبیه به اینها میتوانند به سئو یک سایت آسیب وارد کنند.
اما تاثیر لینک ها در سئو منفی چیست؟ آیا یک رقیب میتواند با تولید لینک های بد رتبه سایت ما را کاهش دهد. در سال 2007 مت کاتس Matt Cutts  (مهندس نرم افزار در گوگل) در مقاله ای که در سایت فوربز Forbes منتشر کرد گفت استفاده از لینک برای کاهش رتبه حریف امر غیر ممکنی نیست. ولی انجام آن بسیار سخت است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

برای سفارش سئو سایت خود، همین الان کلیک کنید.