
محتوای سئو محور چیست و چگونه باید مقالات مبتنی بر سئو نوشت
- یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
وقتیکه می خواهید برای وب سایت خود محتوا تولید کنید به دو مسئله اساسی باید دقت کنید.
اول: چگونه محتوایی با کیفیت تولید کنید که مخاطب را به تعامل با سایت دعوت کند و یا مخاطب را سرگرم سازد و از همه مهمتر مخاطب را به خریدار تبدیل کند.
دوم: چگونه محتوای تولید شده را در دسترس مخاطب آن قرار دهید.
از آنجا که بیشتر ترافیک سایت ها از موتورهای جستجو ناشی می شود. یکی از بهترین راهکارهای افزایش شناخت برند توسط مخاطبان کالا و خدمات بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می باشد. تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو در گذشته دو فرایند جداگانه بود ولی روز به روز با ارتقاء موتورهای جستجو و توان تشخیص درست محتوا با کیفیت این دو اصل به هم دیگر نزدیکتر شدند.
شما نیز باید برای رسیدن به موفقیت باید این دو عامل را در کنار هم خود قرار دهید و محتوای سایت را براساس کیفیت بالا و قابلیت ارائه در موتورهای جستجو تولید کنید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر آنکه محتوای سایت باید غنی و کاربرپسند باشد. زبانی که برای بیان این محتوا انتخاب می شود نیز بسیار اهمیت دارد. اگر زبان شما با آنچه مخاطب انتظارش را دارد تفاوت چشمگیری داشته باشد قطعاً شما مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد.
با تمام پیشرفت های موتورهای جستجو شما هنوز هم می توانید راهکارهایی بیابید که بصورت موقت و بدون ایجاد محتوای کاربرپسند به رتبه های بالای گوگل برسید. اما به خاطر داشته باشید که ماندگاری در این رتبه ها ناممکن است. زیرا که مخاطبان روز به روز کمتر به سایت شما توجه نشان خواهند داد.
چه چیزی باعث می شود که یک مقاله خوب به نظر برسد؟
نوشتن یک محتوای عالی را نمی توان آموزش داد ولی اصول نگارش یک مقاله خوب قابل یادگیری و آموزش است. شما درست مانند یک نویسنده باید داستان برند خود را برای کاربرانی در مدیوم های (متن، فیلم، صوت و ...) مختلف بیان کنید. در ادامه چند نکته برای نوشتن یک مقاله خوب را لیست کرده ایم:
- مقالات خود را با مثال ها قوی کنید: مثالهای قوی و مرتبط بهتر از هر عنصر دیگر به مقالات شما ارزش و اعتبار می دهد. به کارگیری مثال هایی که در آنها از اخبار و مسائل روز به عنوان رفرنس استفاده می شود، کارایی بسیار بالاتری از مرجع قرار دادن داستانی از مشتریان است که خواننده شما با آن آشنا نیست.
- خود واقعیتان را مخفی نکنید: برای تولید یک متن منحصر به فرد از شخصیت خودتان استفاده کنید. اگر شوخ طبع و یا حتی کمی عجیب و غریب هستید اجازه دهید این ویژگی ها در متن شما نمایان شود. این ویژگی ها کمک می کند خواننده تفاوت متن شما با دیگران را درک کند. درست است که همه شما ناچار به رعایت اصول مربوط به شرکت و سازمان خود هستید ولی می توان ضمن رعایت استاندارد های حرفه ای به متن ها اندکی حس اضافه کرد.
- مخاطب خود را به شناسید: وب سایت و یا وبلاگ شما دفترچه یادداشت شما نیست. شما باید زبانی را برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب خود انتخاب کنید که برای مخاطب دلپذیر و قابل فهم باشد. اگر مخاطب شما جمعیت بزرگی را تشکیل میدهد. شما باید از متن های ساده تر استفاده کنید. و پاراگراف های خود را کوتاه تر کنید. در نهایت شما باید به مثال های مرتبط لینک ایجاد کنید و بعنوان سختگیرترین منتقد خود متن نوشته شده را چندین بار ویرایش کنید تا به متنی ایدآل برسید.
نوشتن محتوا برای سئو
بعد از آنکه محتوای با کیفیت ایجاد کردید باید محتوای خود را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید. بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو به شما کمک خواهد کرد که سایت شما تعداد دفعات بیشتری توسط مخاطبان مورد بازدید قرار گیرد. این موضوع خود به خود باعث افزایش اعتبار برند شما نزد مخاطبان هم میگردد.
راهکارهایی برای تولید محتوای سئو محور:
- سئو ارگانیک را هدف خود قرار دهید: هنگامیکه تلاش های خود را برای کسب رتبه ارگانیک (غیر از رتبه تبلیغات کلیکی گوگل ) صرف می کنید. کاربرانی که در جستجوی کالا وخدمات شما باشند. متوجه حضور شما در گوگل خواهند شد. این راه یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب می باشد.
- جایگاه کلمات کلیدی: مطمئن شوید که کلمات کلیدی را در مقالات خود به درستی به کار برده اید. در عناوین مقالات و زیر عنوان ها از کلمات کلیدی بهره بگیرید. از یک ساختار درختی برای درج کلمات کلیدی استفاده کنید و به ترتیب کلمات مهمتر را در عناوین اصلی تر و کلمات کم اهمیت تر را در متن مقالات خود درج کنید.
- درج عکس در مقالات: پیشنهاد می شود که در مقالات خود حداقل از یک تصویر استفاده کنید. که نام و صفت ALT عکس با کلمه کلیدی مرتبط و یا یکسان باشد. این کار دو مزیت دارد. اول آنکه گوگل محتوا صفحات شما را بهتر درک می کند. دوم آنکه در جستجوی تصاویر گوگل عکس صفحات رتبه ای اخذ خواهند کرد. عکس ها در افزایش ماندگاری کاربران در سایت نیز نقش بسیار موثری ایفا می کنند. در دیجیتال مارکتینگ برای تولید محتوا وایرال شده وجود عکس در محتوا یک ضرورت محسوب میگردد.
هدف موتورهای جستجو این است که سایت هایی که رتبه های برتر دارند محتوای بهتری هم نسبت به رقبا داشته باشند و روش هایی که در این مقاله ذکر شده است نیز بر همین اساس تنظیم گردیده بود.