• سئو 24
  • مقالات
  • نظرات مشتریان
  • درباره ما
  • تماس با ما
عضویت ورود   ۰۲۱-۸۶۰۸۶۸۶۴ پورتال مشتریان
  • خدمات سئو  
    • سفارش سئو
    • تعرفه سئو
    • افزایش رتبه سایت
    • مشاوره سئو
    • صفحه اول گوگل
  • آموزش سئو  
    • دوره جامع آموزش سئو
  • دیجیتال مارکتینگ  
    • خدمات تولید محتوا  
      • تعرفه تولید محتوا
    • رپورتاژ آگهی  
      • تعرفه رپورتاژ آگهی
      • رپورتاژ آگهی چیست
    • بازاریابی اینترنتی  
      • تبلیغات در گوگل
  • نمونه کارها  
    • سئو سایت گردشگری
    • سئو سایت خبری
    • سئو سایت فروشگاهی
    • سئو سایت نیازمندی
    • سئو سایت شرکتی
  • درباره ما
  • تماس با ما
سئو 24
سئو24
مفاهیم سئو
اشتباهات رایج در به کارگیری تکنیک های سئو که باید از آنها اجتناب کرد

اشتباهات رایج در به کارگیری تکنیک های سئو که باید از آنها اجتناب کرد

  • پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

بهینه سازی برای موتورهای جستجو را فراموش کنید و تمرکز خود را بر روی تولید محتوای ارزشمند برای کاربر نهایی بگذارید.

قوانین سئو همواره درحال تغییر هستند و شما برای سئو سایت خود نیاز به یک برنامه مدون دارید. به برخی آمارها در زمینه سئو نگاهی بی اندازید:

  • 93 درصد از فعالیت های آنلاین با جستجو در موتورهای جستجو شروع می شود
  • 75 درصد از کاربران هرگز به صفحه دوم گوگل مراجعه نمی کنند.
  • 70 تا 80 درصد کاربران گوگل به تبلیغات کلیکی گوگل اهمیتی نمی دهند.

آیا اصلا سئو کردن سایت ضرورت دارد؟ قطعاً بله

سئو به زبان ساده به معنی؛ ترجمه وب سایت شما به زبانی است که توسط موتورهای جستجو به سادگی درک می شود. با سئو شما می توانید کاربرانی که بدنبال کالا و خدمات و اطلاعات و پاسخ های ارائه شده در سایت شما هستند را به سایت خود جذب کنید. شما می توانید با سئو حرفه ای رتبه مناسبی در گوگل بدست بیاورید.

از طرفی فرمول های رتبه بندی در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به صورت کامل مشخص نیست. از طرف دیگر الگوریتم هایی مانند رنک برین RankBrain  گوگل، شناوری رتبه های جستجو را بالاتر برده اند. و قوانین موجود برای درج محتوا و دریافت بک لینک به شدت سخت گیرانه شده اند.  

 

اشتباهات بارز در تکنیک های سئو که باید از آنها اجتناب کرد

 

اشتباهات رایج در سئو و روشهای اجتناب از آن

در این مقاله با بررسی چندین سایت، چنیدن اشتباه در اجرای تکنیک های سئو را که بارها و بارها در سایت های مختلف تکرار شده است را لیست کرده ایم تا شما از این اشتباهات اجتناب کنید.

1- کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در محتوا بسیار اهمیت دارند و خود محتوا پادشاه سئو است.

 اشتباهی که مبتدیان و حرفه ای های سئو به یک میزان در هنگام به کار بردن کلمات کلیدی انجام می دهند. پر کردن محتوای صفحه با کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی اشتباه است.

هدف از پر کردن محتوا با کلمات کلیدی استفاده از خود کلمات کلیدی بصورت دقیق در محتوا و به کارگیری بیش از حد آن در محتوا به منظور فریب موتورهای جستجو است.

مشاهده:

"ماشین لهستانی ما بهترین ماشین لهستانی در بازار ماشین های لهستان است. اگر به دنبال خرید یک ماشین خوب لهستانی می گردید، به ماشین لهستانی ما هم نگاهی بیاندازید. ماشین ما بهترین قیمت ماشین لهستانی را دارد"

جمله بالا از نظر سئو وحشتناک است. این جمله از نظر گوگل هیچ ارزشی ندارد و احتمال پنالتی شدن سایت توسط گوگل بسیار زیاد است.با چنین محتوایی شما تنها قصد دارید که سیستم را فریب دهید.

گوگل از Latent Semantic Indexing-LSI  برای آنالیز صفحات سایت و قابل اعتماد بودن تعدد کلمات کلیدی بهره می برد. در این سیستم گوگل کلماتی مترادف با کلمه کلیدی را در صفحه جستجو می کند. در یک متن طبیعی شما باید از تکرار بی جهت کلمه کلیدی به پرهیزید و از مترادف های آن استفاده کنید تا جملات زیباتری داشته باشید. بنابراین گوگل این موضوع را به عنوان رفرنسی برای تعیین متن طبیعی تعیین کرده است.

نکته: در زبان فارسی با فقر واژه روبرو هستیم و یافتن مترادف در فارسی بسیار مشکل است. مثال معروف شیر جنگل، شیر پاکتی و شیر آب، که همگی از یک واژه شیر برای بیان سه مفهوم مختلف استفاده کرده اند. در فارسی هر واژه برای ساختن واژه جدید به واژه دیگری مثل لگو می چسبد و کلمات جدید ایجاد می کند. مثل شیرخوار، شیرخوارگان، شیرخوارگاه، که همگی بر پایه همان کلمه شیر تولید شده اند و به کلمه دیگری برای تولید معنی متفاوتی متصل گشته اند. مثال دیگر کلمه پرستار بچه و عبارت انگلیسی مترادف آن babysitter است همانطور که می بنید در هر دو زبان از ویژگی اتصال دو کلمه برای تولید کلمه جدید استفاده شده است ولی در انگلیسی واژه Sitter  از واژه Sit به معنی نشستن گرفته شده و با er معنای فاعلی یا مفعولی پیدا میکند  یعنی نشاننده یا شخص نشانده شده، در نقش فاعلی به معنای پرستار (به ویژه پرستار بچه)، در نقش مفعولی به معنای شخصی که در ازاء دریافت پول روی صندلی نشسته تا نقاشی تصور او را نقاشی بکشد، به کار می رود. در حالیکه واژه پرستار در فارسی کاملاً عام است و از پرستار بچه تا پرستار بیمارستان را شامل می شود و کلمه بدون توضیح فاقد بار معنایی کامل خود است.

هنگام تولید محتوا بر روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشید، اما در به کارگیری آن زیاده روی نکنید. در عنوان صفحات از کلمه کلیدی استفاده کنید. شروع پاراگراف اول خود را با کلمه کلیدی آغاز کنید. در متا تگ توضیحات از کلمات کلیدی استفاده کنید.

برای یافتن کلمات کلیدی می توانید از ابزار Keyword Planner گوگل بهره بگیرید. این ابزار به شما کلماتی که جستجوی بالایی دارند را معرفی خواهد کرد. شما باید کلمات کلیدی طولانی یا Long tail keyword که با محتوای شما مرتبط هستند را نیز یافته و به کار ببرید.

2- انکر تکست anchor text

انکر تکست anchor text متن قابل مشاهده یک لینک است. این متن می تواند مخاطب را به کلیک ترغیب کند.

از اشتباهات رایج در به کارگیری انکر تکست anchor text استفاده خود کلمه کلیدی در تمام لینک های داخلی و خارجی برای یک صفحه است.

شما باید از متن کلمه کلیدی در لینک های خود استفاده کنید ولی همه لینک های یک صفحه نباید عیناً خود کلمه کلیدی مرتبط با آن صفحه باشند.

سعی کنید از ترکیبی از انواع متن را در لینک های خود استفاده کنید:

  • نام برند به عنوان متن لینک شده
  • آدرس سایت به عنوان متن لینک
  • متن با کلمه کلیدی طولانی Long tail

نکته: در کلمات کلیدی می توان از کلمات عمومی مانند اینجا کلیک کنید نیز استفاده شود. به کارگیری این روش در بسیاری از مقالات نفی شده است. ولی باید به خاطر داشت که هنگام دریافت بک لینک از سایت های دیگر باید طبیعی عمل کرد و قطعاً تمام کاربران سایت ما متخصصان سئو نیستند و چند لینک با کلمات عمومی طبیعی است. یکی از وظایف یک شرکت سئو یافتن میزان درست هر کدام از این کلمات برای برتری بر رقیبان سایت می باشد.

 

انکر تکست anchor text

 

3- بهینه سازی تصاویر

سئو تصویر و بهینه سازی عکس ها در سایت بسیار اهمیت دارد. زیرا که گرافیک به جذب و تعامل مخاطب کمک زیادی می کند.  سایت هایی که از تصاویر جذاب استفاده می کنند در شبکه های اجتماعی بیشتر باز نشر خواهند شد. CTR یا نرخ کلیک سایت هایی که از عکس های جذاب استفاده می کنند نیز بیشتر خواهد بود.

از اشتباهات رایج در سئو تصاویر دانلود تصاویر و عدم بهینه کردن نام فایل با محتوای صفحات خود است.

موتورهای جستجو برای درک محتوای تصویری به متن احتیاج دارند. این متن باید نحوه ارتباط عکس با محتوا را برای موتورهای جستجو مشخص کند. به کارگیری  نام فایل، متن تگ ALT و عنوان عکس همچنین توضیح زیر عکس به صورت بهینه شده در تشخیص مفهوم عکس توسط موتور جستجو الزامی است.

در ضمن باید با کمک نرم افزارهای فشرده سازی تصاویر سایت را بدون افت کیفیت کاهش حجم داد تا موجب افت سرعت سایت نشوند.

4- استراتژی تولید بک لینک

لینک بیلدینگ برای سایت اهمیت زیادی دارد ولی با توجه به اهمیت ایجاد بک لینک با کیفیت باید یک استراتژی ایجاد بک لینک داشته باشید و در آن نحوه تولید بک لینک با کیفیت و مرتبط را مشخص کنید.  

از اشتباهات رایج در تولید بک لینک: تکیه بر تولید تعداد زیادی بک لینک به جای تکیه بر تولید بک لینک با کیفیت است.

انتشار محتوا، تبلیغات، پست های مهمان، 90 درصد روش های دریافت بک لینک توسط سایت ها می باشد. و 78 درصد از مدیران سایت ها باور دارند که تولید بک لینک مهمترین استراتژی سئو سایت آنها است.

در سئو کردن سایت برای سال جدید همچنان اولویت با تولید بک لینک های با کیفیت است و همچنان کیفیت بر تعداد ارجحیت دارد. با توجه به بروز رسانی های اخیر الگوریتم های گوگل ریسک استفاده از بک لینک های اسپم از همیشه بیشتر شده است و باید از تولید بک لینک در سایت های با اعتبار دامنه پایین اجتناب کرد.

استفاده از وبلاگ نویسی مهمان به صورت اسپم و دریافت بک لینک از سایت های تولید کننده لینک اتوماتیک به سئو سایت شما آسیب خواهد زد. بجای این روش محتوای با کیفتی تولید کرده و آن را توسط اینفلوئنسرهای صنعت خود تبلیغ کنید. با توجه به نتیجه فعالیت در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو می توانید به راحتی با تبلیغ محتوای خود در شبکه های اجتماعی به افزایش مخاطب سایت خود کمک کنید. شما می توانید برای دریافت بک لینک به سایت هایی که در حوضه فعالیت شما مشغول به کار هستند مراجعه کنید. چنین لینک هایی اگر برای مخاطبان سایت لینک دهنده جذاب باشد علاوه بر تاثیر مثبت در سئو به افزایش فروش سایت شما نیز کمک خواهد کرد.

سه تا چهار لینک با کیفیت از 100 لینک بی کیفیت برای سایت شما موثرتر است. (الهام از جمله گوگل: 10 لینک با ارزش از 100 لینک بی ارزش برای سئو سایت شما مفید تر است. )

 

طرفداران و دنبال کنندگان

 

5- طرفداران و دنبال کنندگان 

جان مولر John Mueller از مدیر و تحلیل گر گوگل می گوید که تعداد مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی هیچ تاثیر مستقیمی در سئو سایت شما نخواهد داشت. همانطور که میزان اشتراک گذاری محتوا در این شبکه ها به صورت مستقیم بر سئو تاثیر ندارد، آن چه که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد و بر روی سئو سایت تاثیر می گذارد. افزایش تعداد مخاطبان واقعی سایت شما است.

از اشتباهات رایج در این بخش این است که از شبکه های اجتماعی برای دریافت لینک های اسپم استفاده می شود و برای کاربران بدون توجه به نیاز آنها تبلیغات ارسال می گردد.

با گسترش میزان اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی میزان آگاهی از برند شما افزایش یافته و این موضوع باعث می شود که مخاطبان کالا و خدمات شما بتوانند راحتتر برند شما را یافته و با آن ارتباط برقرار کنند.

به یاد داشته باشید که بازهم صحبت از کیفیت است و نه کمیت. شما ممکن است صد کاربر فعال در شبکه اجتماعی خود داشته باشید و از صفحه ای که هزاران کاربر دارد بهتر محتوای خود را تبلیغ کنید.

مقالات مرتبط

  • 5 اشتباه در سئو موبایل که به بازاریابی موبایلی آسیب خواهند زد
  • آموزش یافتن دلایل کاهش رتبه سایت و اسپم شدن
  • 9 نکته سئو که دانستن آنها برای داشتن رتبه های برتر در گوگل کافیست
 برچسب ها:
  • افزایش رتبه سایت
  • افزایش رنک سایت
  • تکنیک های سئو
نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)
انتشار مطلب
مقالات مرتبط
ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان- افزونه های مرورگر کروم برای سئو ابزارهای سئو برای صرفه جویی در زمان- افزونه های مرورگر کروم برای سئو
سئو تکنیکال و بازاریابی محتوا و اولویت آنها در سئو سایت سئو تکنیکال و بازاریابی محتوا و اولویت آنها در سئو سایت
اهمیت به کارگیری وبمستر تولز گوگل برای سئو سایت اهمیت به کارگیری وبمستر تولز گوگل برای سئو سایت
آیا باید به سمت سایت های AMP حرکت کرد آیا باید به سمت سایت های AMP حرکت کرد
سئو تکنیکال چیست؟ چگونه با سئو تکنیکال سایت خود را بهینه سازی کنیم سئو تکنیکال چیست؟ چگونه با سئو تکنیکال سایت خود را بهینه سازی کنیم
سئو سایت برای موبایل در سال 2018 با هدف افزایش نرخ تبدیل سئو سایت برای موبایل در سال 2018 با هدف افزایش نرخ تبدیل
10 سوالی که باید از شرکت های سئو کار بپرسید 10 سوالی که باید از شرکت های سئو کار بپرسید
دسته بندی مقالات
آموزش Google Webmaster Tools - سئو 24 آموزش وبمستر تولز
آموزش بازاریابی اینترنتی -Internet marketing - سئو 24 آموزش بازاریابی اینترنتی
تحلیل سایت های اینترنتی - سئو 24 تحلیل سایت
اصطلاحات رایج در سئو اصطلاحات سئو
دسترسی سریع
  • سفارش سئو
  • تعرفه سئو
  • مشاوره سئو
  • دوره جامع آموزش سئو
  • درباره ما
خدمات
  • سئو سایت گردشگری
  • سئو سایت خبری
  • سئو سایت فروشگاهی
  • سئو سایت نیازمندی
  • بازاریابی اینترنتی
  • تبلیغات در گوگل
  • تحلیل و آنالیز سایت
برچسب ها
تفاوت لینک فالو و نوفالو بهینه سازی طراحی سایت بررسی آنلاین سئو سایت افزایش ترافیک سایت جستجوی معنایی پیج رنک گوگل بهینه سازی محتوا بالا بردن رتبه سایت آنالیز رقبا آموزش لینک بیلدینگ آمار و حقایق سئو اهمیت متا تگ ها در سئو افزایش سرعت سایت
تماس با ما
  • تهران، , خیابان گاندی، کوچه بیست و سوم، پلاک 3، زنگ 1
  • تلفن تماس: 02186086864
  • تلگرام: 09027362447
سئو 24

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

تمامی حقوق نزد سئو 24 محفوظ است. طراحی سایت توسط وب 24

لوگو ی ساماندهی سئو 24

  • ۰۲۱۸۶۰۸۶۸۶۴
  • ثبت نام در باشگاه مشتریان سئو 24
  • نمونه کارهای سئو 24
  • ثبت سفارش در سئو 24
  • ارتباط از طریق تلگرام
  • آدرس صفحه ی اینستاگرام سئو 24
 ثبت سفارش