سئو سایت شرکتی

سایت های شرکتی به دو دسته سایت های محلی (منطقه ای) و سایت های بین المللی تقسیم می شوند. سایت شما ممکن است بتواند به یک شهر خاص، یک استان خاص، یا کل کشور ایران خدمات ارائه دهد. در این صورت شما یک سایت محلی دارید که تنها برای ساکنان یک منطقه جغرافیایی خاص جذاب است.
درصورتی که شما بتوانید به سرتاسر دنیا کالا و خدمات ارائه بدهید شما یک سایت بین المللی دارید که مردم سرتا سر کره زمین ممکن است با سایت شما تعامل داشته باشند.
با توجه به اینکه شرکت ها بدون استثناء کار خود را از یک محدوده جغرافیایی مشخص شروع کرده و به تدریج رشد می کنند، می توان گفت که تمام سایت های شرکتی در ابتدای فعالیت خود به سئو محلی نیاز دارند.

روش های سئو سایت شرکتی


سئو محلی برای سایت شرکتی

گوگل به شما امکان می دهد که سایت خود را بصورت محلی ثبت کنید. اما یک نکته در این جا وجود دارد. در حال حاضر به دلیل تحریم های ایران از سوی آمریکا این امکان گوگل برای ایرانیان مهیا نیست. البته می توان سرور را از یک کشور خارجی تهیه کرد و از راهکارهای این چنینی برای دور زدن این تحریم ها استفاده نمود. اما اگر نخواهیم چنین کاری کنیم چطور؟ سئو محلی برای سایت هایی ایرانی به چه شکلی کارایی خواهد داشت.
برای این منظور شما دو راهکار پیش روی خود دارید:
راهکار اول: ثبت سایت در نقشه گوگل، این کار کاملاً رایگان و ساده بوده و چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت.
می توانید به سایت خود نیز نقشه گوگل را با موقعیت جرافیایی دقیق شرکت اضافه کنید که به درک گوگل از مکان شرکت شما کمک کند.
راهکار دوم: استفاده از کلید واژه های محلی برای سئو کردن سایت، مثلاً  شرکتی در شهر کرج که در زمینه واردات و فروش قطعات کامپیوتر فعالیت می کند. می تواند از کلیدواژه هایی مانند فروش لپ تاپ ارزان قیمت در کرج  استفاده کند. چنین کلید واژه هایی به سایت کمک می کند که کاربرانی که در آن شهر بدنبال خدمات شرکت هستند راحت تر سایت شرکت را در گوگل یافته و خدمات مد نظر خود را تهیه کنند.
می توان در صفحه اصلی سایت آدرس و تلفن شرکت را درج کرد که کاربرانی که به سایت مراجعه می کنند از حضور فیزیکی شرکت در شهر مد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

سئو شرکت های کوچک

بسیاری از شرکت ها هستند که توان رقابت با بزرگان صنعت خود را ندارد. این شرکت ها برای جذب مخاطب باید بر روی کلمات کلیدی Longtail  یا کلمات کلیدی طولانی سرمایه گذاری کنند. 
توجه داشته باشید که قرار نیست سئو برای سایت شما معجزه کند. سئو یک سیستم بازاریابی است که با ارتقاء رتبه سایت شما به کمک تاکتیک هایی که به گوگل نشان می دهد محتوای شما بهتر از رقبا می تواند نیاز مشتری را برآورده کند، به فروش سایت شما کمک خواهد کرد. اگر شما نتوانید بهتر از رقبا نیاز مخاطب را شناسایی و براورده کنید، بهترین سئو کاران دنیا هم نمی توانند سنو سایت شما را بصورت دائمی بالا نگه دارند.

نقش بلاگ تجاری در سئو سایت های شرکتی

شرکت ها می توانند کالا و خدمات مورد نیاز کاربر مصرف کننده نهایی و یا کلا و خدمات مورد نیاز دیگر شرکت ها را برآورده کنند. بر این اساس شرکت ها به دو دسته شرکت های B2C و B2B دسته بندی می شود.
شرکت های B2B: این دسته از شرکت ها کالا و خدمات مورد نیاز دیگر شرکت ها را تامین می کنند. شرکت دریافت کنند این کالا ها و خدمات می تواند این کالاها را خود مصرف کند و یا آنکه آنها را بعد از فرآوری به فروش برساند. گاهی نیز بدون اینکه هیچ گونه تغییری در کالای اولیه ایجاد شود کالا بصورت خرده فروشی توسط شرکت خریدار، فروخته می شود.
بلاگ ها در هر دو این سایت ها نقش اساسی ایفا می کنند. اما نحوه ایجاد بلاگ و نحوه ارائه محتوا در آن در این دو نوع سایت متفاوت است.

ایجاد بلاگ برای بهینه سازی سایت های B2B

سایت های B2B کالای خود را به متخصصین عرضه می کنند. خریداران آنها اغلب مسئولان خرید شرکت های دیگر هستند که اطلاعات کاملی از محصول دارند. شما در یک سایت B2B  می توانید از نام علمی محصولات و کالاها استفاده کنید. در حالی که چنین کاری در وبسایت های B2C که با مخاطب عام سر و کار دارند میسر نیست. مثلا یک سایت B2B در صنعت دارویی می تواند از واژه رینوسالتین برای قطره شستشو استفاده کند.
بلاگ ها در سایت های تجاری B2B اغلب با عنوان مقالات ارائه می گردند. تعداد کلیک و تعداد مخاطب برای واژه های کلیدی چنین وبلاگ هایی کم ولی میزان خرید هر کدام از مخاطبان سایت بالا است. بنابراین هنگام تهیه محتوا برای چنین سایت هایی باید توجه داشت که شما نمی توانید حتی یک  مخاطب را از دست بدهید.
تولید محتوای جذاب و حرفه ای در این سایت ها می تواند به افزایش نرخ فروش سایت کمک شایانی کند.

ایجاد بلاگ برای سئو سایت های B2C

در این سایت ها مخاطب شما مخاطب عام است. بسیاری از سایت های B2C در بخش بلاگ خود محتوایی را قرار می دهند که به صورت مستقیم به خرید از سایت منجر نمی شود. مثلا محتوای آموزشی در ارتباط با صنعت خود را در بلاگ قرار می دهند.
هدف از ایجاد بلاگ در سایت های B2C تلاش برای تبدیل شدن به یک متخصص در صنعت خود می باشد. در ضمن بلاگ ها کمک می کنند که مدیران سایت بتوانند بصورت مداوم برای سایت محتوای جذاب تولید کنند.

نقش الگوریتم های جدید گوگل در سئو سایت شرکتی

الگوریتم های جدید گوگل مانند گوگل پنگوئن، الگوریتم گوگل کبوتر، الگوریتم رنک برین، تغییرات زیادی را در سئو سایت ها ایجاد کرده اند. این الگوریتم ها بطور کلی باعث می شوند که جایگاه سایت در صفحه نتایج جستجو شناوری بیشتری داشته باشد و سایت یک جایگاه ثابت در گوگل نداشته باشد.
در سئو سایت شرکتی برای اجتناب از تاثیر منفی این الگوریتم ها باید به موارد زیر توجه داشت:
•    عدم تولید بک لینک در سایت های نامرتبط
•    عدم تولید محتوای بی کیفیت
•    توجه به تغییر واژه های کلیدی جستجو شده توسط مخاطبان در بازه های زمانی مختلف
•    توجه به تغییرات در صنعت خود
•    افزایش تبلیغ در شبکه های اجتماعی برای مخاطب مرتبط
رعایت این اصول در نهایت سادگی باعث خواهد شد که سایت شما بتواند براحتی رقبای خود را پشت سر بگذارد.

چگونه یک سایت شرکتی را در 5 گام سئو کنیم؟

شرکت های بزرگ مشتریان وفادار زیادی دارند و این موضوع باعث می شود که برخی آنها حس کنند به سئو نیاز ندارند. ولی باید به خاطر داشت که شرکت های بزرگی مانند مرسدس بنز و BMW همواره بر تبلیغات توجه ویژه ای دارند. محبوبیت عمومی حتی برای کاربرانی که ممکن است هرگز کالای شما را خریداری نکنند باعث می شود که فروش کالای شرکت شما همواره سیر صعودی خود را حفظ کند.

یکی از روش های موثر برای بازاریابی و تبلیغات محصولات حضور در رتبه های بالا در گوگل است. باید به خاطر داشته باشید که کاربران بسیاری از گوگل برای ورود به سایت شما استفاده می کنند. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که رتبه شما در گوگل در تقویت حس اعتماد مشتریان محصولات و خدمات شرکت شما بسیار موثر است. هنگامیکه شما سئو سایت را مد نظر قرار ندهید میزان شهرت شما در بین مخاطبان در یک سطح مشخص باقی خواهد ماند. اما رقبای شما که در حال حاضر شهرت کمتری از شما دارند این فرصت را خواهند داشت که با تمرکز بر روی سئو سهم بزرگتری از بازار هدف شما را از آن خود کنند. شرکت های بسیاری وجود دارد که از نظر کیفیت کالا و محصولات از رتبه های اول گوگل در کسب و کار خود بسیار برتر هستند. اما بدلیل عدم استفاده از سئو بخش عمده ایی از بازار خود را از دست داده اند. با افزایش رتبه سایت های شرکتی در گوگل مخاطبان با کالای شما آشنایی بیشتری خواهند داشت و این آشنایی به افزایش میزان مخاطب در سایت منجر خواهد شد.
برای رسیدن به رتبه بالاتر در گوگل 5 گام حیاتی وجود دارد که رعایت آنها الزامی است:

1-    توسعه استراتژی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی شما به معنی انتخاب واژه هایی است که مخاطبان سایت شما را خواهند یافت. قبل از ادامه یک مثال بزنیم. اگر شما بخواهید برای کرمانشاه کانکس بخرید چه کلید واژه ای را جستجو می کنید. احتمالاً کانکس ارزان، کانکس با چارچوب محکم، خرید کانکس و مانند آن. اگر به شما بگویم بسیاری از شرکت های تولید کننده این محصول از واژه ساندویچ پنل برای سئو کردن سایت خود استفاده می کنند. قطعاً تعجب خواهید کرد. دلیل این انتخاب این است که این محصول نهایی اغلب توسط مخاطبان خاص و شرکت ها سفارش داده می شود که محصول را با نام تخصصی آن می شناسند. هدف از این مثال این بود که بدانید هنگام تحقیق کلمات کلیدی باید به مسائل روز و تغییر کلمه کلیدی جستجو شده توسط بخش غالب مخاطبان هدف شما بسیار حائز اهیمت است. معمولاً هنگام سئو کردن یک سایت شرکتی باید به دو نوع کلمه کلیدی توجه داشت. اول کلمات کلیدی که رقابت بسیار بالایی برای آنها وجود دارد و محصول نهایی شرکت را بصورت کلی تبلیغ می کند. عبارتی مانند فروش خودرو، از این دسته هستند. دوم کلماتی هستند که به محصولی خاص که توسط شرکت تولید شده اند و رقبا آن محصول را تولید نمی کنند مانند واژه "فروش خودروی سمند 1397".
برای شرکت هایی که تازه فعالیت خود را شروع کرده اند ابتدا با کلمات کلیدی طولانی LONGTAIL کالاهای سایت را سئو کرده و سپس سئو کلمات کلیدی اصلی را که رقابت سنگینی برای آنها وجود دارند. را انجام می دهند. هنگام انتخاب کلمات کلیدی باید به نیاز مخاطبان شرکت توجه داشت. علاقه اصلی آنها و واژه هایی که برای یافتن کالای مورد نظر خود جستجو می کنند در تحقیق کلمات کلیدی بسیار موثر است. کلید واژه هایی که رقبای اصلی شما در نظر گرفته اند نیز باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و بر اساس آن کلمات کلیدی سایت انتخاب شود.

2-    بروز رسانی مداوم سایت

هر چند وقت یک بار سایت شرکتی خود را بروز رسانی می کنید؟ این سیکل زمانی بر روی مخاطبان شما بسیار تاثیر گذار است. در ضمن سئو سایت شما نیز تحت تاثیر سرعت بروز رسانی سایت شما قرار دارد. اگر فاصله بین دو بروز رسانی سایت زیاد باشد شما به احتمال زیاد مخاطبان و رتبه گوگل خود را از دست می دهید. یکی از دلایلی که شما ممکن است برای بروز رسانی مداوم سایت اقدام نکنید، نداشتن محتوا است. یک سایت شرکتی اغلب کالا و خدمات خود را تبلیغ می کند. بنابراین هنگام افزوده شدن یا تغییر این کالا و خدمات سایت خود را بروز رسانی می کند. با توجه به هزینه بر بودن هرگونه تغییر در خط تولید یک محصول، فاصله تولید محصولات جدید بسیار زیاد خواهد بود. اما شما می توانید با افزودن یک بخش مقالات و یا بخش آموزش این خلاء را پر کنید و مطالب مرتبط و جذاب را به سایت خود اضافه نمایید.

3-    استراتژی تولید و بازارایابی محتوا

بازاریابی محتوا و سئو به شدت به یکدیگر وابسته هستند. در مقالات سئو بازاریابی محتوا را با عنوان سئو خارجی بررسی و تحلیل می کنند. برای موفقیت در سئو ابتدا باید محتوای مناسب و جذاب برای مخاطب اصلی سایت ایجاد کرد. یکی از اهداف آموزش های درج شده در سایت های شرکتی ایجاد مخاطب علاقه مند به محصولات سایت است. محتوای شما باید به نیاز مخاطب پاسخ بدهد و مشکل او را برطرف کند. شما با درج محتوای آموزشی که به برطرف کردن مشکلات مخاطبان خود می پردازد تبدیل به یک متخصص در زمینه کاری خود خواهید شد. برای اینکه مخاطبان از محتوای شما بیشتر استفاده کنند. بهتر است که هر قطعه از محتوا با کلمات کلیدی جستجو شده توسط مخاطب مرتبط باشد. مثلاً مرغ کنتاکی بر روی مشکل زمان سرو غذا تمرکز دارد و برای حداقل زمان پخت کامل مرغ تبلیغ می کند.

4-     بهینه سازی سایت برای موبایل

سایت هایی که در موبایل براحتی بارگذاری شوند برای شما دو مزیت به همراه دارند. اول آنکه رتبه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد. دوم درصد بالایی از مخاطبان شما برای دیدن سایت از موبایل استفاده می کنند و با بارگذاری صحیح و سریع سایت در موبایل رضایت خاطر این مخاطبان را حفظ خواهید کرد. که خود این امر در طول زمان به بهبود بیشتر رتبه سایت می انجامد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مخاطبان بالقوه کالا و خدمات شما یا در حال حاضر از موبایل برای جستجوی وب استفاده می کنند و یا در آینده به این سمت حرکت خواهند کرد. اگر شما درحال حاضر برای ایجاد وب سایت ریسپانسیو سرمایه گذاری کرده باشید می توانید این مخاطبان را جذب کنید.

5-    تحلیل سایت و برطرف کردن مشکلات احتمالی

شاید شبکه های اجتماعی  شما بدرستی خدمات شما را تبلیغ نمی کند. شاید صفحه فروش محصول A دارای یک خطای برنامه نویسی در دکمه خرید باشد. شاید بتوان با تغییر رنگ دکمه خرید میزان فروش سایت را افزایش داد. بدون تحلیل و بررسی سایت در بازه های زمانی مشخص شما نمی توانید برای بهبود سایت خود تصمیم مدیریتی اخذ کنید.
شما معمولاً N ریال برای سئو سایت خود هزینه می کنید و تا هنگامیکه N+M ریال از سئو درآمد داشته باشید به تحلیل سئو سایت خود نمی پردازید. در حالی که رقبای شما ممکن است با تحلیل دقیق سئو سایت خود راهکاری برای ارتقاء میزان فروش سایت خود بیابند که شما حتی به آن فکر هم نکرده باشید.


تحلیل سئو داخلی، سنجش و تحلیل سئو خارجی و بررسی کمپین های تبلیغاتی به صورت مداوم و ایجاد تغییر در بخش هایی که ضعیف تر از حد انتظار ظاهر می شوند. باعث خواهد شد که شما همواره بر میزان فروش سایت خود بیافزایید و نرخ فروش سایت خود را همواره در بالاترین حد ممکن نگه دارید. یکی از نرم افزارهایی که در این زمینه به شما کمک خوداهد کرد گوگل آنالیتیکس است.

خدمات شرکت سئو 24 در زمینه سئو سایت شرکتی

چنانچه دانش فنی لازم برای انجام سئو سایت خود را ندارید و به دنبال یک مشاور حرفه ای می گردید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید. سئو 24 با بیش از 7 سال سابقه همکاری با معروف ترین شرکت های ایران و صدها نمونه کار موفق می تواند تدوین استراتژی و اجرای پروژه شما را از صفر تا صد عملیاتی و اجرا کند.

بخشی از خدماتی که سئو 24 برای سئو سایت های شرکتی انجام می دهد :
1-    مشاوره در زمینه نحوه تولید مزیت افزوده نسبت به رقبای برتر
2-    تحقیق کلمات کلیدی براساس نوع شرکت، بزرگی شرکت، محدوده جغرافیایی ارائه خدمات شرکت
3-    تحقیق کلمات کلیدی برای شیوه های جدید جستجو
4-    تحلیل رقبا و تنظیم راهکار عملیاتی در زمان مشخص برای پیشی گرفتن از رقبا
5-    تنظیم استراتژی سئو بر اساس کاربر نهایی برای افزایش فروش سایت.
6-    سئو سایت بر اساس کلمات کلیدی طولانی Longtail و کلمات کلیدی LSI به منظور فروش محصولات شرکت از همان ابتدای کار.
7-    سئو سایت بر اساس کلمات کلیدی با رقابت بالا در زمانبندی مشخص برای تبدیل کردن سایت به یکی از سایت های مهم در صنعت خود
8-    ارتقاء رتبه سایت در کلمات کلیدی اصلی به صفحه اول گوگل در مدت زمان تعیین شده.
9-    ارتقاء رتبه سایت در کلمات کلیدی  Longtail به رتبه های برتر گوگل در مدت مشخص
10-    استفاده از شیوه های ماندگار در سئو
11-    امکان ارائه سرور و CMS تخصصی برای سایت هایی که بدنبال رتبه 1 گوگل هستند.
12-    استفاده از حرفه ای ترین تیم بازایابی آنلاین برای سئو سایت.

 

 

برای آنکه بتوانیم سفارش شما عزیزان را بهتر بررسی کنیم، موارد زیر را در تکمیل فرم سفارش حتما در نظر داشته باشید:
  • 1. اگر وبسایت دارید و یا وبسایتی برای نمونه مد نظر شما است حتما آدرس آن را درج نمایید.
  • 2. در بخش توضیحات تمام اطلاعات مربوط به سفارش خود را به صورت کامل و ساده شرح دهید.

پر کردن فیلد های (*) دار الزامی می باشد.