پروژه های سئو از این جهت حائز اهمیت هستند که می توانند ورودی هدفمندی را بر اساس کلماتی که افراد مختلف در اینترنت جستجو می کنند به سمت سایت هدف هدایت کنند. کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو می شود انواع مختلفی دارد و هر یک از انواع کلمات کلیدی برنامه ریزی ها و اهداف خاص خود را از نظر محتوایی می طلبند تا به نتیجه مناسب برسند. پروژه های سئو نیز طبق همین منوال انواع مختلفی از نظر هدف گذاری دارند، وب سایت های خبری یکی از انواع سایت ها هستند که بیش از اینکه کلمات کلیدی خاصی برای آنها اهمیت داشته باشد، دریافت بازدید کننده برای آنها اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که سئو سایت به تنهایی برای رشد و گسترش سایت کافی نیست و باید استراتژی مناسبی جهت جذب مخاطب دریافت شده از گوگل داشت تا بتوان به مرور جامعه هدف علاقمند به وب سایت را افزایش داد.

سئو سایت های خبری بیشتر بر مبنی ورودی جذب شده از گوگل اندازه گیری می شود و در این نوع از سایت ها، ترافیک ورودی گوگل اهمیت بالایی دارد. اینکه سایت شما چقدر مخاطب دارد و این مخاطبان هرچندوقت یک بار به سایت شما سر می زنند نشانه ی میزان اعتبار سایت خبری شما خواهد بود. در صورتی که به مرور بازدیدکننده بازگشتی سایت های خبری افزایش پیدا کند، این موضوع نشان گر این است که سایت خبری توانسته است با ارائه محتوای جذاب و مناسب برای کاربران هدف خود، عده ای از آنها را جذب کرده و به بازدیدکننده ثابت و همیشگی خود تبدیل کند.

سئو سایت خبری با سایر سایت ها چه تفاوتی دارد؟

وب سایت هبی خبری چند ویژگی خاص دارند که آنها را از سایت سایت ها متمایز می کند:

  • تولید محتوا توسط افراد مختلفی صورت می پذیرد که ممکن است با سئو آشنایی نداشته باشند، بنابراین آموزش خبرنگاران و آشنا بودن آنها با اصول سئو یکی از ضروریات اینگونه پروژه ها است.
  • علاوه بر اخبار روز که مردم به دنبال آنها در اینترنت جستجو می کنند، مواردی وجود دارند که جستجوی همیشگی دارند که اصطلاحا به آنها محتوای همیشه سبز می گوییم. برنامه ریزی برای تولید محتوای همیشه سبز می تواند کمک زیادی به گسترش کار سایت های خبری بکند.
  • با توجه به وضعیت اعتبار سایت خبری، برنامه ریزی های استراتژیک برای آنها متفاوت است.
  • حجم محتوای سایت زیاد است و برای بهینه نمودن کلی محتوای سایت برنامه ریزی های گسترده از نظر سئو لازم است.
  • ساختار سایت می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت سئو بکند، از نظر کدنویسی و همچنین طبقه بندی محتوا و برنامه ریزی تولید محتوای جدید.
  • ورودی گوگل از اهمیت بالاتری نسبت به رتبه کلمات کلیدی برخوردار است (بر خلاف سایت های فروشگاهی که هدف گذاری بر اساس کلمات کلیدی انجام می شود)
  • ارزش اخبار روز نهایتا تا 48 ساعت بعد از بین می رود، بنابراین برای اینکه در اخبار روز نتیجه بگیریم، باید برنامه ریزی برای تولید محتوا و آموزش به خبرنگاران و همچنین استراتژی برای بالابردن اعتبار سایت داشته باشیم
  • با توجه به حجم بالای اخبار منتشر شده، سرعت خزش گوگل روی سایت تاثیر بسیار مهمی در بیشتر دیده شدن مطالب و اخبار دارد.
  • هدف گذاری در سایت های خبری می تواند بر اساس گروه مطالب و سرویس های خبری (مثلا اخبار ورزشی، اخبار سیاسی و...) و همچنین کلمات کلیدی پر جستجو (تگ ها) و اخبار روز انجام شود.

هر نوع سایت و هر زمینه ی کاری بسته به نوع مخاطبانی که دارد باید بهینه سازی شود، بنابراین سایتی که به صورت سایت خبری فعالیت می کند تفاوت های بسیاری با سایت های فروشگاهی خواهد داشت.

تیم حرفه ای سئو24 بر مبنا هدف سایت و نوع فعالیت آن استراتژی هایی را مشخص می نمایند.

بسیار ضروری است که بدانیم یک وبسایت خبری در صورتی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد که مخاطبان وفادار وی افزایش یابند، چرا که معمولا اعتبار یک وبسایت خبری به تعداد بازدیدکنندگان آن بستگی دارد. بنابراین در اولین مرحله هدف جذب مخاطب علاقمند است و در مرحله دوم تبدیل مخاطب جذب شده به کاربر وفادار و طولانی مدت برای سایت که در نهایت باعث میشود که جامعه مخاطب سایت افزایش پیدا کند.

سئو سایت خبری، سئو برای اخبار روز

کلمات کلیدی در سایت خبری چگونه انتخاب می شوند؟

اینکه یک مجموعه از عبارات خاص فقط در زمان به خصوصی جستجو می شوند خاصیت اخبار روز است. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وبسایت های خبری بسیار حساس است و  اگر در زمان مناسب عبارت کلیدی اشتباه انتخاب شود ممکن است تمامی انرژی صرف شده برای بهبود رتبه آن عبارت در گوگل به هدر برود. علاوه بر کلمات کلیدی مرتبط با اخبار روز، کلمات کلیدی دیگری نیز وجود دارند که جستجوی همیشگی دارند و اینگونه کلمات می توانند به بهبود رتبه سایت خبری در گوگل کمک زیادی بکنند.

با توجه به اینکه نحوه درآمدزایی سایت های خبری از طریق دریافت تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی است، رتبه الکسا در اینگونه سایت ها اهمیت بالایی دارد که بهبود آن می تواند کمک مستقیمی به افزایش درآمد سایت های خبری بکند. به همین جهت انتخاب کلمات کلیدی که مخاطب زیاد دارند برای سایت های خبری اهمیت بالایی دارد.

اینکه چقدر در انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه رفتار میکنید به تجربه و میزان تسلط شما به روند سئو و جذب مخاطب بستگی دارد. همیشه در نظر داشته باشید که باید حداقل یک قدم از مخاطب خود جلوتر باشید تا بتوانید او را به سایت خود جذب کنید.

بهینه سازی سایت خبری چه مزایایی دارد


1-    کسب درآمد از طریق کاربرانی که تقاضای ارسال خبرنامه به ایمیل خود را دارند.
2-    افزایش کسب درآمد از تبلیغات
3-    افزایش اعتبار سایت در نزد مخاطب و پذیرش راحتتر اخبار
4-    افزایش تعداد مخاطب فعال


طراحی ریسپانسیو و طراحی صفحات AMP


 با توجه به گسترش موبایل های هوشمند بسیاری از کاربران اخبار را از طریق گوشی های خود دنبال می کنند. گوگل رسماً اعلام کرده است که سایت هایی که برای گوشی های هوشمند بهینه شده باشند در گوگل رتبه بهتری دریافت خواهند کرد. بنابراین میتوان چنین نتیجه گیری کرد که طراحی سایت برای نمایش در مبایل یک ضرورت است.
در طراحی ریسپانسیو شما تمام عناصر سایت در دسکتاپ را حفظ کرده و صرفاً با تغییر اندازه و تغییر مکان این عناصر کمک می کنید که سایت در گوشی های هوشمند بدرستی به نمایش در بیاید.
در طراحی صفحات به صورت AMP برنامه نویسان یک نسخه از صفحات سایت را برای گوشی های موبایل ایجاد می کنند در این نسخه از کدهای جاوا اسکریپت و اسلایدر ها چشم پوشی می شود. بنابراین در طراحی AMP کاربر تنها بر روی اصل خبر متمرکز خواهد بود.
گوگل براحتی میتواند هر دو نوع سایت ریسپانسیو و AMP را ایندکس کند ولی با توجه به اینکه در AMP از هر محتوایی دو نسخه تهیه می شود برای سئو بهتراست که از نسخه ریسپانسیو استفاده شود.


سرعت ایندکس شدن صفحات در سایت های خبری


نقشه سایت در افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات تاثیر بسیار زیادی دارد. یک خبر از لحظه ای که منتشر می شود تا زمانیکه ارزش خبری خود را برای طیف وسیعی از مخاطبان از دست بدهد زمان کمی را برای جذب مخاطب در اختیار دارد. لذا سرعت ایندکس شدن اخبار جدید برای سایت های خبری بسیار اهمیت دارد.
برای افزایش سرعت ایندکس شدن شدن اخبار چه باید کرد:
1-    استفاده از یک پنل CMS حرفه ای و متناسب با نیازمندی های سئو
2-    هنگام تولید اخبار یک مقاله مرتبط با آن در بلاگ سایت ایجاد کنید. برخلاف اخبار که در ظرف مدت 2 روز از چرخه جذابیت برای مخاطبان خارج میشوند. مقالات خبری تا یک ماه همچنان توسط مخاطبان مورد بررسی قرار میگیرند.
3-    از نقشه سایت داینامیک استفاده کنید و مطمئن شوید اخبار جدید در نقشه درج شده اند.
برای سایتهایی که تعداد خبر بسیار بالایی را در روز منتشر میکنند. لازم است که زمانبندی بازدید رباتهای گوگل تنظیم شود.


ساختار سایت خبری و تاثیر آن در سئو


سایت های خبری دارای ساختار پیچیده ای هستند. نیاز به استفاده از دسته بندی های متنوع برای سایت اخبار باعث می شود که این سایت ها از یک سایت ساده پیچیده تر باشند. در سایت های خبری شما با دو دسته محتوا سر و کار دارید. دسته اول خود اخبار و دسته دوم مقالاتی که در باره اخبار مهم منتشر می کنید. نکات زیر به شما برای ایجاد یک دسته بندی مناسب کمک خواهد کرد.
1-    دسته بندی های اصلی خبرها را مشخص کنید.
2-    تگ ها و زیر دسته بندی ها را به سایت اضافه کنید.
3-    برای اخباری که طولانی هستند امکان ارائه خبر در چند صفحه را مهیا کنید.
4-    اخبار قدیمی را از رده خارج کنید.
برای تگ گذاری محتوای سایت خبری میتوان بخش های از خبر را که انحصاراً توسط سایت شما ارائه شده است را تگ کرد. در گام بعدی نیز میتوان کلمات مرتبط با خبر و دسته بندی خبر را تگ نمود.


افزودن تگ به مقالات سایت خبری برای افزایش سرعت ایندکس شدن و کسب رتبه بهتر


دو نوع تگ را میتوان به مقالات سایت های خبری افزود که به ایندکس شدن مقالات در گوگل کمک می کند. standout tag و news_keywords tag


standout tag چیست؟


تگ standout می تواند برای برجسته کردن گزارش های اورجینال (گزارش هایی که فقط سایت شما منتشر کرده است) استفاده شود. این تگ برای درج اخباری که خود شما به عنوان یک خبرگزاری آن را تهیه کرده اید کاربرد دارد. استفاده از این تگ میتواند باعث شود که گوگل سایت شما را در بخش featured  (بالاترین رتبه گوگل که به آن رتبه صفر هم می گویند) بخش اخبار گوگل قرار دهد.


 News_keywords tag چیست؟


متا کلمات کلیدی مدتی است که توسط گوگل در نظر گرفته نمیشود. اما گوگل همچنان از نوعی از آن به نام متا news_keywords استفاده می کند. این تگ تنها در بخش اخبار گوگل به کار خواهد رفت. بنابراین استفاده از آن باعث نخواهد شد که رتبه سایت شما بصورت جادویی بالاتر رود. اما در بخش اخبار گوگل این تگ ها به گوگل برای درک موضوع خبر کمک خواهند کرد. از این تگ ها هنگامیکه سایت شما در بخش اخبار گوگل ایندکس نشده است نباید استفاده کرد.
بروز رسانی اخبار و مقالات با ارائه اخبار جدید
سایت های خبری محتوای بسیار زیادی را بصورت روزانه دریافت می کنند. هنگام انتشار اخبار جدید آنها را به ترتیب اولیت دسته بندی کنید و در اولین فرصت به ترتیب اخبار مهم تر و مطالب مرتبط با آن را به سایت خود اضافه نمایید.
نکته: بخش اخبار گوگل به مقالات خبری شما رتبه خواهد داد. بنابراین سرعت ویرایش این بخش نباید زیاد باشد. تا کاربرانی که به دنبال اخبار قبلی هستند نیز بتوانند اخبار مد نظر خود را بیابند.
خود اخبار ارائه شده در سایت برای نمایش در بخش اخبار گوگل باید با جدید ترین اخبار منتشر شده بروز شده باشند.

چرا باید بهینه سازی سایت خبری خود را به سئو24 بسپاریم؟

کارشناسان ما در سئو 24 تجربه بالایی در حوزه سئو دارند و با بررسی وضعیت سایت از نظر سئو داخلی و سئو خارجی راهکارهای مناسب را به شما ارائه می دهند و با طراحی استراتژی سئو سفید می توانند بهترین نتیجه را برای شما کسب کنند. همکاری ما با سایت های موفق و بزرگ خبری در ایران و بدست آوردن نتایج فوق العاده در این زمینه نیز گواه همین مسئله است. اگر شما مدیر یک وبسایت خبری هستید و هنوز نمیدانید چگونه می توانید اعتبار سایت خود را افزایش دهید همین حالا برای همکاری با تیم حرفه ای سئو24 اقدام نمایید.

اقدامانی که ما برای سئو سایت های خبری انجام میدهیم :

•    تجربه بالا در سئو سایتهای خبری
•    نمونه کارهای موفق فراوان
•    تحلیل کلیه سایتهای خبری رقیب
•    ایجاد برتری در سئو نسبت به رقبا
•    استفاده از تکنیکهای جدید سئو و مبتنی بر الگوریتم گوگل رنک برین RankBrain که در سایت های خبری از اهمیت بالایی برخوردار است.
•    تحلیل کلمات کلیدی بر اساس موضوع و دسته بندی اخبار
•    سئو سایت و سئو اخبار اصلی در حداقل زمان
•    استفاده از شیوههای ماندگار سئو
•    مشاوره حرفهای برای تولید عنوان و خلاصه خبر غیر تکراری
•    کسب رتبه بالا برای خبرهای جدید در گوگل

برای آنکه بتوانیم سفارش شما عزیزان را بهتر بررسی کنیم، موارد زیر را در تکمیل فرم سفارش حتما در نظر داشته باشید:
  • 1. اگر وبسایت دارید و یا وبسایتی برای نمونه مد نظر شما است حتما آدرس آن را درج نمایید.
  • 2. در بخش توضیحات تمام اطلاعات مربوط به سفارش خود را به صورت کامل و ساده شرح دهید.

پر کردن فیلد های (*) دار الزامی می باشد.