تعرفه تولید محتوا

امروزه در توسعه و گسترش کسب و کارها، حوزه‌ای مهم و به ظاهر ساده وجود دارد و آن تولید محتوا است. تولید محتوا کلیدی ترین حلقه در زنجیره بازاریابی محتوا و گسترش کسب و کار شما است؛ چرا که اگر نتوانید برای معرفی محصول و خدماتتان محتوای لازم را تولید کنید، قادربه فروش و بازگشت سرمایه نخواهید بود. هرگاه  از تولید محتوا صحبت می‌شود، بحث هایی درباره تعرفه تولید محتوا و نبود معیارهایی استاندارد برای ارزش گذاری محتوا، مطرح می‌شود.

تعرفه تولید محتوا چگونه تعیین می شود؟

هزینه تولید محتوا

بی‌تردید محتوا ارزشمند است؛ اما مانند طلا، باید معیاری برای هزینه تولید محتوا وجود داشته باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کارها زمانی به فکر سفارش تولید محتوا می‌افتند که سایتشان را آماده استفاده ساخته‌اند یا اپلیکیشن خود را راه‌اندازی کرده‌اند و بنا به نیازشان، با سفارش‌هایی از قبیل «ده مقاله در ماه» یا «هر روز یک پست» سراغ شرکت های تولید محتوا یا فریلنسرها می روند.

تصور غلطی که درباره تولید محتوا رایج است، این است که می‌تواند به طور کامل برون سپاری شود و تنها با بیان نوع نیاز، انجام می‌شود. اما تولید محتوا بخش های مختلفی دارد و تعرفه تولید محتوا بر اساس انتخاب هر بخش، بالاتر می رود. برای مثال ایده پردازی و طراحی کمپین تنها بخشی از تولید محتوا است، در حالی که تولید مقاله و طراحی پست های اینستاگرام هم تولید محتوا محسوب می شود. برای آنکه هزینه تولید محتوا و نحوه محاسبه آن را توضیح بدهیم، بهتر است به خدماتی که شامل تولید محتوا می‌شود، اشاره کنیم.

انواع تولید محتوا

تمامی شرکت ها و کسب و کارها برای معرفی محصول خود، نیازمند محتوایی هستند که معرف آن ها و باکیفیت باشد. پیش از ثبت سفارش تولید محتوا، برای برآورد تعرفه تولید محتوا، باید نوع محتوا را مشخص نمایید. نوع محتوا را اهداف شما مشخص می‌کند.

۴ نوع تولید محتوا به طور کلی:

1. تولید محتوا آموزشی: اموزش در زمینه تخصصی و کاربردی

2. تولید محتوا اطلاع‌رسانی: تولید مطالب دانستنی یا اخبار مرتبط

3. تولید محتوا سرگرمی و تفریح: تولید محتوا در زمینه های عام تر به قصد وقت گذرانی

4. تولید محتوا ترغیب مخاطب: در این نوع محتوا، هدف ایجاد انگیزه در مخاطب به قصد استفاده از خدمات و محصولات شماست.

این چهار دسته از خدمات تولید محتوا، به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا برای سفارش محتوا فرمت موردنیاز خود را انتخاب کنند. منظور از فرمت، ظرف ارائه محتواست که می‌تواند متن، تصویر، انیمیشن، عکس برداری، تهیه فیلم، ساخت برنامه و... باشد.

۴ قالب تولید محتوا:

یکی از معیارهای محاسبه تعرفه تولید محتوا، فرمت ارائه آن است. معیار محاسبه هزینه تولید محتوا متنی به صورت ترجمه یا تالیفی، متفاوت از تولید محتوا در قالب انیمیشن و اینفوگرافی است.

1. تولید محتوا متنی: این نوع تولید محتوا بیشتر برای نگارش مقاله یا پست وبلاگ و سایت استفاده می شود و رعایت اصول سئو در آن، موجب ارزشمندی آن می شود.

2. تولید محتوا گرافیکی و تصویری: این نوع تولید محتوا شامل تصویرسازی، عکسبرداری، کلاژ و سایر تکنیک های تصویری می شود. معمولا برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی از این نوع محتوا استقبال گسترده ای می شود.

3. تولید محتوا ویدیویی: محتوا ویدیویی با هدف آموزش یا تبلیغ، بسیار جذاب است و قابلیت وایرال شدن را دارد. در اغلب کمپین های بازاریابی، از محتوا ویدیویی استفاده می شود.

4. تولید محتوا صوتی: این نوع تولید محتوا مخاطبان خاصی را هدف خود قرار می دهد. تهیه پادکست صوتی، سرگرم کننده است و در عین حال قادر به برقراری تعامل با مخاطب می باشد.

از میان محتواهای نام برده، هزینه تولید محتوا ویدیویی و صوتی بیشتر از سایر محتواهاست؛ زیرا به استودیو و ضبط صدا و تدوین نیاز دارد.

خدمات تولید محتوا:

تولید هر گونه محتوایی نیاز به برنامه دارد. این برنامه عموما توسط گروه بازاریابی و محتوا هر شرکتی تهیه می شود. در شرکت هایی که بخش بازاریابی و محتوا ندارند، خدمات تولید محتوا برون سپاری می شود و گروه بازاریابی بر اساس نیازهای اجرایی خود، هزینه تولید محتوا را برآورد می‌کند.

اولین گام در سفارش تولید محتوا، تدوین استراتژی محتوا است که در راستای استراتژی بازاریابی نوشته می شود. درواقع اهمیت استراتژی محتوا در آن است که تکنیک های تبلیغی، زمان بندی و اهداف را مشخص می کند. بنابراین خدمات تولید محتوا حرفه ای بدین صورت خواهد بود:

• تدوین استراتژی محتوا

• تهیه برند استوری

• انتخاب اسلوگان و شعار

• ترجمه مطالب مرتبط با حوزه کاری شما از منبع معتبر

• تحقیق کلمات کلیدی و استفاده در تولید محتوا

• تولید محتوا بر اساس استانداردهای سئو

• تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

• تولید محتوا گرافیکی و تصویر سازی برای شبکه های اجتماعی و سایت

• تهیه طرح ویدیو تبلیغی و تولید آن

• طراحی کمپین بازاریابی محتوا

• تولید مقاله سئو برای بلاگ و سایت

• اصلاح و به روز رسانی متن های موجود سایت یا وبلاگ

• لینک سازی و تبادل لینک با سایت های مرجع در حوزه تخصصی

تعرفه تولید محتوا وب ۲۴

تعرفه تولید محتوا

همان طور که ملاحظه می‌کنید، همه محتواها از یک جنس نیستند و زمان و هزینه یکسانی برای تولید ان ها صرف نمی شود. همچنین حجم محتواها با همدیگر برابر نیست. بنابراین نمی‌توان سنجه هایی مانند «رعایت اصول سئو» و «تولید محتوا مرتبط» را معیار سنجش محتوا در نظر گرفت.

 

• هزینه تولید محتوا متنی: تولید محتوای متنی مانند مقاله های سئو معمولا کلمه ای محاسبه می شود. این رقم بر اساس کیفیت هر نوع نوشته ای تفاوت می‌کند. میزان استاندارد برای محاسبه قیمت مقاله سئو ۱۰۰۰ کلمه است؛ مثلا هر هزار کلمه ۲۰ هزار تومان یا ۱۰ هزار تومان. تولید محتوا می بایست با در نظر گرفتن اصول سئو صورت بگیرد، در غیر این صورت ارزشی برای شما نخواهد داشت و تنها پول خود را هدر داده اید.

• تعرفه تولید محتوا تصویری: محتواهای تصویری شامل تصویرسازی، ادیت عکس یا عکسبرداری می شوند. معمولا به ازای هر تصویر، مبلغی تعیین می‌شود. میزان ویرایشی که روی یک تصویر یا عکس صورت می گیرد، برای هر نوع گرافیستی متغیر است.

• تعرفه تولید محتوا ویدیویی: هزینه تولید این نوع محتوا زیاد است و شامل طرح نامه، دوبلور، طراحی شخصیت، تدوین و.. می شود. محتوا ویدیویی در شبکه های اجتماعی موجب شهرت شما در زمان کوتاه می شود. می‌توانید برای معرفی کسب و کار خود، از موضوعات مطرح روز بهره بگیرید تا ویدیوی شما دست به دست شود.

• هزینه تولید محتوا صوتی: محتواهای صوتی بر اساس دقیقه محاسبه می شود. می‌توانید اسپانسر برنامه پرطرفدار صوتی بشوید یا خودتان یک برنامه صوتی بشوید. اسپانسر شدن هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت.

(روش دیگری برای محاسبه تعرفه تولید محتوا وجود دارد که به صورت پکیج ماهانه ارائه می‌شود. در این شیوه، به صورت کلی مبلغی تعیین می شود و تولید و انتشار محتوا را شامل می‌شود.

تعرفه تولید محتوا پکیج ماهانه وب ۲۴

پکیج های تولید محتوا وب ۲۴ یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه است. هر پکیج شامل موارد زیر می باشد:

تهیه تقویم محتوایی

تولید مقاله های ۱۰۰۰ کلمه ای سئو شده

تصویرگذاری برای محتوا

لینک سازی داخلی و خارجی)

برای تولید محتوا به شما توصیه می کنیم از خدمات تولید محتوا سئو 24 استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه پرتال سئو 24 مراجعه نمایید.